Razer släpper grafikkortsdockan Core X Chroma med 700 W nätaggregat

Permalänk
Melding Plague

Razer släpper grafikkortsdockan Core X Chroma med 700 W nätaggregat

Razer satsar vidare på sina grafikkortsdockor, som kan pressa upp spelprestandan på bärbara datorer vid behov. Nykomlingen stödjer alla moderna grafikkort och får RGB-belysning.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Alla medium till high end bärbara borde vara utrustade med thunderbolt 3.

Stor fördel är att man kan köpa en riktigt bra slimmad och tyst laptop med bara en fet cpu, använda integrerad grafik med lång batteritid när man rör på sig och när man är hemma spela feta spel.

En extern grafikkorts docka förlänger livet för spelande på din laptop och ger därför ett bättre värde på din dyra investering.

Permalänk
Medlem

Fem papp för ett nätaggregat, en PCB och ett hölje. Känns nästan mer värt att bygga en dator att sätta grafikkortet i då.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 120GB Intel 530 | 2*500GB HDD | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dracc:

Fem papp för ett nätaggregat, en PCB och ett hölje. Känns nästan mer värt att bygga en dator att sätta grafikkortet i då.

Skickades från m.sweclockers.com

Kundgruppen som köper en gpu docka och bärbar vill oftast inte ha en stationär dator eftersom de kanske inte har plats eller inte vill kluttra ner sitt hem.

Sedan får man tänka på att detta är Razer vilket kostar extra, när det blir vanligare kommer du nog se oem gpu dockor för en bit under 3000kr.

Tog en titt i Tyskland och redan nu finns 24 olika Thunder Blolt 3 eGPU dockor för runt 212 Euro och uppåt.

Ta en titt här om ni är intresserade:
https://geizhals.eu/?cat=hwegpu&sort=p#productlist

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dracc:

Fem papp för ett nätaggregat, en PCB och ett hölje. Känns nästan mer värt att bygga en dator att sätta grafikkortet i då.

Skickades från m.sweclockers.com

Det kostar ju ännu mer, plus att du inte kan koppla den till din laptop.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon162230:

Kundgruppen som köper en gpu docka och bärbar vill oftast inte ha en stationär dator eftersom de kanske inte har plats eller inte vill kluttra ner sitt hem.

Men det här aset till hölje kluttrar ju ner hemmet mer än ett Mini-ITX bygge

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av anon162230:

Tog en titt i Tyskland och redan nu finns 24 olika Thunder Blolt 3 eGPU dockor för runt 212 Euro och uppåt.

Ta en titt här om ni är intresserade:
https://geizhals.eu/?cat=hwegpu&sort=p#productlist

Ja se där, det fanns ju en massa lösningar!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem

@Roger W: Och då behöver man ändå ha en bärbar dator utöver Mini-ITX-systemet.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Roger W:

Men det här aset till hölje kluttrar ju ner hemmet mer än ett Mini-ITX bygge

Detta.

Man kan bygga PC efter sitt hemtema om man sätter ihop ett eget system.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Surdeg 🍞

Jag kör bärbart som jobbdator men renderar samtidigt en del film. Om det här funkar bra så vore det ju väldans trevligt. Jag ställer upp som testare @jacobhugosson.

Visa signatur

Poddar i Virtuellt-Veckan med Victor Leijonhufvud - https://virtuellt.nu

Permalänk
Proffsmoddare

Jag har föregångaren, Razer Core X och har modifierat den med custom vattenkylning och lite annat trevligt. Kommer visas snart!

För övrigt så älskar jag konceptet med en tunn laptop med stark CPU och möjlighet till dockning av extern GPU.

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Medlem
Skrivet av timpelay:

Jag har föregångaren, Razer Core X och har modifierat den med custom vattenkylning och lite annat trevligt. Kommer visas snart!

https://i.imgur.com/nzqM7V9.jpg

För övrigt så älskar jag konceptet med en tunn laptop med stark CPU och möjlighet till dockning av extern GPU.

Ja, konceptet är väl intressant men annars är det ju bara ren idioti. Sjukt dyrt, sjukt onödigt.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Men det här aset till hölje kluttrar ju ner hemmet mer än ett Mini-ITX bygge

Tänkte osökt på Ghost.

Den här är ju snudd på storlek att kan kan modda in en stationär dator i chassit.

Permalänk
Skrivet av serdyllon:

Tänkte osökt på Ghost.

Den här är ju snudd på storlek att kan kan modda in en stationär dator i chassit.

Du får garanterat inte ett Mini-ITX bygge med Ghost för 5 papp, försök med 10-15. Såvida du inte vill ha någon budget-variant, men det gäller ju inte i detta argument eftersom man antar att laptopen är high-performance på allt utom GPU (dvs. nvme, i5-i7, 16gb ram etc.), typ en Blade Stealth.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja ha en sådan docka som är anpassad för typ gtx 1060 eller 1070. Vara stabil och inte ta bort allt för mkt prestanda. En sådan skulle jag kunna betala 1000-1500 kr för

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av fgblomqvist:

Du får garanterat inte ett Mini-ITX bygge med Ghost för 5 papp, försök med 10-15. Såvida du inte vill ha någon budget-variant, men det gäller ju inte i detta argument eftersom man antar att laptopen är high-performance på allt utom GPU (dvs. nvme, i5-i7, 16gb ram etc.), typ en Blade Stealth.

Skickades från m.sweclockers.com

Du får inte en stealth med top-specs + docka + externt grafikkort för 5k heller. Prova 25-30k

Permalänk
Skrivet av Dumbullen:

Du får inte en stealth med top-specs + docka + externt grafikkort för 5k heller. Prova 25-30k

Jag inkluderade inte ett grafikkort i den kostnaden eftersom det måste köpas oavsett om man bygger en stationär dator eller köper docka. Hursomhelst så missar du poängen att målgruppen för dessa dockor redan äger en kraftfull (men portabel) laptop. Dvs. du måste ställa frågan "John har en Blade Stealth, men vill kunna game:a när han är hemma i lägenheten, hur ska han lösa detta?".

Razer (och andra) svarar:
"Köp en docka + grafikkort för 5 papp + grafikkortskostnaden så kan du göra det utan att behöva en stor burk hemma och utan att behöva hantera två olika datorer (e.g. installation av mjukvara, syncning av filer etc.)".

Flera i denna tråd svarar då på det:
"Bygg en mini-itx dator så får du nästan samma fördelar för i princip samma pris"

Det dem missar är att en kraftfull mini-itx dator (som jag redan sagt) kostar lätt 10-15 papp exklusive grafikkortet. Sedan så måste man också hantera två olika datorer (jobbigt såvida man inte vill sitta på laptopen när man inte spelar, trots att man är hemma, vilket är segt om man nu pyntat ut för ett fett grafikkort och kanske ett flertal skärmar kopplat till det).

Så ja, folk är lite väl kvicka med att hata på denna lösning
Sen måste man ju tänka på att det finns gott om människor som gärna pyntar ut extra för att just slippa hantera två datorer, till exempel.

(Ett "kul" scenario är ifall man reser mycket mellan 2 platser, t.ex. skilda föräldrar eller kanske landet och hemma, om man vill kan man då köpa två dockor och ställa en på vardera ställe, och sen bara ta med den smidiga laptopen mellan ställena. Då är spelen alltid installerade och uppdaterade (eftersom du bara kör en kopia på just laptopen), samt så slipper du kostnaden av att ha en bra laptop + 2 stationära)

Permalänk
Medlem
Skrivet av fgblomqvist:

Jag inkluderade inte ett grafikkort i den kostnaden eftersom det måste köpas oavsett om man bygger en stationär dator eller köper docka. Hursomhelst så missar du poängen att målgruppen för dessa dockor redan äger en kraftfull (men portabel) laptop. Dvs. du måste ställa frågan "John har en Blade Stealth, men vill kunna game:a när han är hemma i lägenheten, hur ska han lösa detta?".

Visst, men det hindrar inte att den här specifika Razerprodukten är överprissatt och klumpig.
Det här är egentligen en "förenklad" datorlåda med inbyggt nätagg, och ändå kostar den typ tre gånger så mycket som en vanlig datorlåda med bra nätagg skulle kosta!
... och 700W nätagg är helt enkelt bortkastad overkill för att bara driva runt ett grafikkort.

Skrivet av fgblomqvist:

(Ett "kul" scenario är ifall man reser mycket mellan 2 platser, t.ex. skilda föräldrar eller kanske landet och hemma, om man vill kan man då köpa två dockor och ställa en på vardera ställe, och sen bara ta med den smidiga laptopen mellan ställena. Då är spelen alltid installerade och uppdaterade (eftersom du bara kör en kopia på just laptopen), samt så slipper du kostnaden av att ha en bra laptop + 2 stationära)

Det låter inte "kul", det låter bara dyrt
Två chassin för 5000 spänn styck, plus dubbla uppsättningar grafikkort.
I det läget med de behoven skulle jag kanske fundera på att fixa en kraftfullare bärbar dator med hyfsat vettigt grafikkort istället.
Eller mer sannolikt med mina preferenser: fixa två hyfsade stationära burkar och skippa den bärbara helt.
Med steam och molnlagring så lär inte spelen vara några större problem att synka?

Men smaken är som baken...

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Hedersmedlem

Tappar man prestanda på att ha usb+ethernet över samma kabel? Vore ju smutt annars med allt i ett snöre.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Skrivet av fgblomqvist:

(Ett "kul" scenario är ifall man reser mycket mellan 2 platser, t.ex. skilda föräldrar eller kanske landet och hemma, om man vill kan man då köpa två dockor och ställa en på vardera ställe, och sen bara ta med den smidiga laptopen mellan ställena. Då är spelen alltid installerade och uppdaterade (eftersom du bara kör en kopia på just laptopen), samt så slipper du kostnaden av att ha en bra laptop + 2 stationära)

Om är villig att pynta 20k för 2 dockor och 2 vettiga gpuer bara för att du inte orkar flytta på din stationära en gång i veckan så kan du ju lugnt skatta dig lycklig.
Ditt scenario må vara roligt men fullkomligt verklighetsfrånvarande.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Roger W:

Visst, men det hindrar inte att den här specifika Razerprodukten är överprissatt och klumpig.
Det här är egentligen en "förenklad" datorlåda med inbyggt nätagg, och ändå kostar den typ tre gånger så mycket som en vanlig datorlåda med bra nätagg skulle kosta!
... och 700W nätagg är helt enkelt bortkastad overkill för att bara driva runt ett grafikkort.

Visst kan jag hålla med om att den är i dyraste laget, men tror fortfarande att det finns många som gärna betalar den summan, precis som jag beskrev i mitt huvudscenario (dvs. att personen redan äger en kraftfull slimmad laptop). Att det är en "förenklad" datorlåda är ju ett förenklat påstående eftersom den nu kommer med en fin TB3 kontroller med eGPU stöd. Att bara påpeka de större komponenterna är som att jämföra äpplen och päron

Skrivet av Roger W:

Det låter inte "kul", det låter bara dyrt
Två chassin för 5000 spänn styck, plus dubbla uppsättningar grafikkort.
I det läget med de behoven skulle jag kanske fundera på att fixa en kraftfullare bärbar dator med hyfsat vettigt grafikkort istället.
Eller mer sannolikt med mina preferenser: fixa två hyfsade stationära burkar och skippa den bärbara helt.
Med steam och molnlagring så lär inte spelen vara några större problem att synka?

Men smaken är som baken...

Jovars, satte det inom parentes med betoning på "kul" just för att jag sett tillräckligt många byggen och posts här på SweC (och Reddit etc.) för att inse att det finns gott om folk som har dem pengarna och finns nog en iaf en liten del av dem som gärna slipper ha två olika maskiner. Även om spel synkas bra så har man annan mjukvara oftast som måste installeras och hållas paralell. Sen att sätta sig ner en fredagskväll när man nyss kört ut till landet och vänta på att 2-gigs-patchen som släpptes tidigare i veckan ska laddas ner även på landet-burken, över en måttlig 10 megabit-lina eller dylikt, är ju inte heller så kul, även om det sköter sig självt

Skrivet av Dumbullen:

Om är villig att pynta 20k för 2 dockor och 2 vettiga gpuer bara för att du inte orkar flytta på din stationära en gång i veckan så kan du ju lugnt skatta dig lycklig.
Ditt scenario må vara roligt men fullkomligt verklighetsfrånvarande.
Skickades från m.sweclockers.com

Säg det till dem som sätter ihop byggen titt som tätt för 30-50k, väldans vad många verklighetsfrånvarande medlemmar SweC har isf
Sen var det ju inte huvudpoängen, bara ett intressant scenario där flexibilitet kan lösas lätt genom att kasta pengar på problemet. Men jag antar att jag lyckades övertala dig om huvudscenario då da iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av fgblomqvist:

Du får garanterat inte ett Mini-ITX bygge med Ghost för 5 papp, försök med 10-15. Såvida du inte vill ha någon budget-variant, men det gäller ju inte i detta argument eftersom man antar att laptopen är high-performance på allt utom GPU (dvs. nvme, i5-i7, 16gb ram etc.), typ en Blade Stealth.

Du fulciterar mig, eftersom jag aldrig påstått att du kan får ett högpreterande ITX-bygge för 5k. Precis som att du inte får det med denna klump heller, som kräver en premium laptop i prisklassen >25k.

Skrivet av fgblomqvist:

Jag inkluderade inte ett grafikkort i den kostnaden eftersom det måste köpas oavsett om man bygger en stationär dator eller köper docka. Hursomhelst så missar du poängen att målgruppen för dessa dockor redan äger en kraftfull (men portabel) laptop. Dvs. du måste ställa frågan "John har en Blade Stealth, men vill kunna game:a när han är hemma i lägenheten, hur ska han lösa detta?".

Razer (och andra) svarar:
"Köp en docka + grafikkort för 5 papp + grafikkortskostnaden så kan du göra det utan att behöva en stor burk hemma och utan att behöva hantera två olika datorer (e.g. installation av mjukvara, syncning av filer etc.)".

Flera i denna tråd svarar då på det:
"Bygg en mini-itx dator så får du nästan samma fördelar för i princip samma pris"

Det dem missar är att en kraftfull mini-itx dator (som jag redan sagt) kostar lätt 10-15 papp exklusive grafikkortet. Sedan så måste man också hantera två olika datorer (jobbigt såvida man inte vill sitta på laptopen när man inte spelar, trots att man är hemma, vilket är segt om man nu pyntat ut för ett fett grafikkort och kanske ett flertal skärmar kopplat till det).

Så ja, folk är lite väl kvicka med att hata på denna lösning
Sen måste man ju tänka på att det finns gott om människor som gärna pyntar ut extra för att just slippa hantera två datorer, till exempel.

(Ett "kul" scenario är ifall man reser mycket mellan 2 platser, t.ex. skilda föräldrar eller kanske landet och hemma, om man vill kan man då köpa två dockor och ställa en på vardera ställe, och sen bara ta med den smidiga laptopen mellan ställena. Då är spelen alltid installerade och uppdaterade (eftersom du bara kör en kopia på just laptopen), samt så slipper du kostnaden av att ha en bra laptop + 2 stationära)

Återigen tror jag du drar förhastade slutsatser av den underliggande kritiken i tråden mot denna produkt. Jag tolkar det inte som att någon har kritiserat konceptet extern GPU. Men denna är både för dyr, för klumpig och felspeccad för sitt syfte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon162230:

Kundgruppen som köper en gpu docka och bärbar vill oftast inte ha en stationär dator eftersom de kanske inte har plats eller inte vill kluttra ner sitt hem.

Kan man använda kraften av den externa gpun med laptopens skärm? Eller behöver man en skärm inkopplad i grafikkortet i dockan? För i så fall blir ju hemmet lika ner "Kluttrat" av denna dockan som med en ITX burk.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av fgblomqvist:

Säg det till dem som sätter ihop byggen titt som tätt för 30-50k, väldans vad många verklighetsfrånvarande medlemmar SweC har isf
Sen var det ju inte huvudpoängen, bara ett intressant scenario där flexibilitet kan lösas lätt genom att kasta pengar på problemet. Men jag antar att jag lyckades övertala dig om huvudscenario då da iaf

Förstår hur du tänker men oftast när man lägger 30-50k på bara en burk så är det ju mycket kärlek som går ner i den. Färgscheman, moddning, monsterprestanda för att det är just vid den datorn man vill sätta sig ner och spela.
Tror inte samma scenario gäller i fallet med denna produkt.
Men ja, det finns absolut en målgrupp och en poäng med den om än väldigt nischat. Och ja, detta är en typisk produkt där man bara öser pengar för att lösa ett i-landsproblem

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Sjukt stort. Tar mer plats än en stationär. För inte spelar du utan mus och tangentbord även om du spelar via laptopen. Inte heller spelar du på 13.3 skärmen utan en vanlig skärm. Vilket gör att på skrivbordet hemma återfinns allt plus en laptop och ett alldeles för stort externt gpu chassi.

Köp en tillräcklig laptop och en stationär säger jag.

Annat om egpun är liten nog att tex fästas på baksidan av skärmen. Då snackar vi vettigt alternativ. Men då kan ju skärmen lika gärna vara en aio pc.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem

Hjärndött att den här typen av profukter är mycket dyrare än hårddiskkabinett. Visst, det kräver en annan typ av nätdel, men de bör gå att tillverka för under tusenlappen oavsett. Dyr licenskostnad för thunderbolt?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

För 5000 kr hade jag förväntat mig att den hade kunnat köra Daisy Chain, haft 10Gbps nätverk och ett antal USB Typ C 10Gbps-portar. Och ett par hårddiskplatser. Plats för en slimmad optisk enhet hade också varit önskvärt dom få gångerna det behövs, eller montera lagringsutrymme där eller montera ett par frontportar istället.

Permalänk
Skrivet av serdyllon:

Du fulciterar mig, eftersom jag aldrig påstått att du kan får ett högpreterande ITX-bygge för 5k. Precis som att du inte får det med denna klump heller, som kräver en premium laptop i prisklassen >25k.

Läste ditt inlägg igen och det har du rätt i, drog lite snabba slutsatser där. Tänkte att det vore väl icke relevant om du syftade på en budget-dator, eftersom ämnet rör just gaming-prestanda/bra GPU. Men ja jo, såklart det går att klämma in en vanlig random dator i detta format, på ett eller annat sätt. Men ja, ser inte vad det argumentet har för syfte? Återigen så borde det vara underförstått att krav #1 är att man redan behöver en kraftfull premium-laptop pga. andra anledningar i livet. Dvs. kostnaden för den ska inte tas med i argumentet.

Skrivet av serdyllon:

Återigen tror jag du drar förhastade slutsatser av den underliggande kritiken i tråden mot denna produkt. Jag tolkar det inte som att någon har kritiserat konceptet extern GPU. Men denna är både för dyr, för klumpig och felspeccad för sitt syfte.

Nja det jag menar är att konceptet extern GPU är tillräckligt "värt det" för många för att det ska kvitta om prislappen landar på 3k eller 5k. Det som många lite halvt sa här var ju att när det blir såhär dyrt (5k), så är det inte längre värt det.

Skrivet av Dumbullen:

Förstår hur du tänker men oftast när man lägger 30-50k på bara en burk så är det ju mycket kärlek som går ner i den. Färgscheman, moddning, monsterprestanda för att det är just vid den datorn man vill sätta sig ner och spela.
Tror inte samma scenario gäller i fallet med denna produkt.
Men ja, det finns absolut en målgrupp och en poäng med den om än väldigt nischat. Och ja, detta är en typisk produkt där man bara öser pengar för att lösa ett i-landsproblem

Skickades från m.sweclockers.com

Haha aa jo så är det såklart. Men sånna människor kanske får slut på kärlek ibland och bara vill ha en ready-to-go lösning hehe. Men jaja, som sagt, alltid kul när det finns trevliga lösningar på i-landsproblem, även om de kostar ibland

Skrivet av Chris_Kadaver:

Hjärndött att den här typen av profukter är mycket dyrare än hårddiskkabinett. Visst, det kräver en annan typ av nätdel, men de bör gå att tillverka för under tusenlappen oavsett. Dyr licenskostnad för thunderbolt?

Licenskostnaden är gratis sen ett tag tillbaka (tror sen 2018), så den höga kostnaden kommer ju som vanligt bara från "märket" så att säga. Finns ju ett antal eGPU-burkar för mycket mindre än denna, men vill man ha high-fashion Razer så kostar det (visserligen säkert bra kvalité också)

Permalänk
Medlem

Känns inte som att ni som klagar på priset är direkt målgruppen för produkten. Det är klart det kostar.
En sådan här och så nästa surface pro (om den nu får thunderbolt) skulle få mig att kasta ut min stationära!

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

@PlogarN97: du kan ju kolla på Gigabyte's eGPU de gjorde en för 1070. De kom/kommer dock med deras lilla itx kort (min sign). Det är den minsta eGPUn på marknaden. Jag har en om du vill ställa frågor, eller kanske köpa/byta.

Visa signatur

i7-7700K @5GHz | Corsair H115i | MSI Z270 SLI PLUS | GTX 1060 6GB | G.Skill 16GB @3200MHz | Samsung 960 EVO 250GB | Intel 600p Series 512GB | be quiet! Dark Power Pro 850W | iiyama Red Eagle G-Master 24" 144HZ