Skärmen hos Samsung Galaxy Fold går sönder i händerna på recensenter

Permalänk
Medlem

Jag gillar och tror på konceptet. Som alltid så ser jag på det hur det kan tänkas vara några år fram i tiden.

1. Gött med stor yta.
2. Att två fristående fönster kommer att vara som att ha två telefoner på den ytan. Jobba och se på film samtidigt om en vill ^^
3. Det går att klämma in två batterier. Välbehövligt.
4. Vore inte alls dumt om tekniken till slut kan appliceras på skärmar och tv om en ser till förvaring och paketering innan slutkund och vid tex flytt.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Det är vadå, fem stycken Folds som har gått sönder? Varav iaf två pga. bekräftat användarfel? Och media går snabbt som tusan ut med att Fold går minsann sönder till höger och vänster. Clickbait, clickbait och lite mera clickbait. Ingen som frågat Samsung om hur många enheter som skickats ut? Det lär ju vara ett hundratal iaf.

Om det faktiskt är något större problem, så visst, bra att det uppmärksammas och blir åtgärdat. Men annars näe, jag blir trött på sociala medier över sånt här. Alla stora nyhetssidor hakar på och får det att låta som om tusen Folds har gått sönder, SweC är dock i det snällare lägret. Är fortfarande galet taggad på Fold, inte för att jag har råd men ändå.

Visa signatur

🖥: CPU: Intel Core i7-4790K Mobo: Asus Maximus VII Gene GPU: ASUS GTX 1070 ROG Strix OC RAM: Corsair Vengeance Pro 16GB 2133Mhz SSD: Samsung 840 EVO 250GB PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W CPU-kylare: Noctua NH-D15S Chassi: Fractal Design Arc Mini
🎧: Sennheiser PC 363D
📱: LG G6
🎧: Sony WH-1000XM2

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Den har inte ens släppts.

Det finns två punkter däremot de skulle gjort bättre.

1. Det ska inte gå/vara så lätt att ta bort plasten
2. Någon hade haft ett dammkorn innanför ifrån start som hade sönder skärmen, borde inte hända

Sant, men alla tillgängliga exemplar - några tusen stycken - har uppbokats. Sedan håller jag med om punkt två, givetvis ska skärmarna produceras i ett renrum kliniskt fritt från damm.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

Jag tror de kommer finna sig i att telefonen är minst sagt ömtålig.

Tror du själv att de tänker till själva och inte köper en så pass ömtålig telefon för 25 000kr?

Vilka är "de"? Kunderna? Absolut inte. De kommer inte finna sig i att sin skitdyra telefon är så ömtålig att den ska behöva hanteras likt ett nyfött barn. De flesta smarttelefoner är ömtåliga men då främst mot kraftiga stötar och fall som får glasdelarna att spricka.

Smarttelefoner är vardagliga verktyg och behandlas som just det. Kommer det en ny skitdyr telefon som plötsligt inte kan användas som det verktyg det är kommer detta kraftiga avvika från kundernas förväntningar och Samsung hamnar åter igen på tapeten för märkliga designval.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daumier:

Det är vadå, fem stycken Folds som har gått sönder? Varav iaf två pga. bekräftat användarfel? Och media går snabbt som tusan ut med att Fold går minsann sönder till höger och vänster.

Bekymret är väl om ett tiotal välkända recensenter på nätet får telefonen och två av dessa får defekta exemplar som går sönder efter någon dag ser det inte vidare bra ut för Samsungs kvalitetskontroll.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Att dom gått sönder är skit. Om det blir vanligt att dessa från Samsung går sönder är det skit.
Svårt att argumentera mot det.

Däremot går det mycket väl att ha ett argument om att detta är något helt nytt och att det kommer bli bättre och till slut helt bra.
För det är målet för Samsung som för konsument.

Det står dock klart att för att denna sort telefon inte bli en kortlivad historia så måste fel åtgärdas snabbt och garantiärenden skötas väldigt smidigt och konsumentvänligt.

Jag tror på konceptet, men det måste hålla exakt så som en telefon idag gör. Minst.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skewgen:

Samma teknik som detta skulle kunna användas för att göra skärmar (och telefoner) extremt mycket hållbarare. Om man skippar böjbarheten men använder en sådan skärm på en vanlig telefon och har något lite dämpande material bakom skärmen så har man en skärm som knappast spricker om den tappas i backen. Tror dock inte detta kommer ske med tanke på hur de verkar resonera i denna marknad.

Skrivet av Söderbäck:

Ja jag har tänkt precis likadant. Branchen har väl i det närmsta gjort tvärt om och satsat på glas/keramiska baksidor i lurarna som också är benägna att spricka haha! Upplever det som en tydlig satsning på planerat åldrande.

Håller med. Typ som detta:

Samt med typ gummikant som en användare föreslog, låter som en utmärkt idé.
Men telefonerna i dagens läge är ju gjorda för att hålla max 2 år typ innan de slutar fungera av x orsak.
Ger en anledning att köpa nytt istället för att hålla sig till det gamla.
Mycket gammal teknik från förr fungerar som nytt idag, något man inte kan säga om de mesta inom den moderna tekniken.

Permalänk
Lyxfällan 🎮
Skrivet av Daumier:

Det är vadå, fem stycken Folds som har gått sönder? Varav iaf två pga. bekräftat användarfel? Och media går snabbt som tusan ut med att Fold går minsann sönder till höger och vänster. Clickbait, clickbait och lite mera clickbait. Ingen som frågat Samsung om hur många enheter som skickats ut? Det lär ju vara ett hundratal iaf.

Om det faktiskt är något större problem, så visst, bra att det uppmärksammas och blir åtgärdat. Men annars näe, jag blir trött på sociala medier över sånt här. Alla stora nyhetssidor hakar på och får det att låta som om tusen Folds har gått sönder, SweC är dock i det snällare lägret. Är fortfarande galet taggad på Fold, inte för att jag har råd men ändå.

Av just den anledningen var jag noga med att inkludera ett stycke som belyser att det finns tecken på att det är just enheter skickade till journalister som lider av dessa problem. Andra enheter, som exempelvis de hos operatören T-Mobile, har varningstext om att skyddsfilmen inte ska avlägsnas. Det kommer sannolikt produkterna som säljs i konsumentled också ha.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Avstängd

1 mobil ska va relativt billig enligt mig.(Max 5000 kr)
Den är med överallt.
Är lätt att tappa&mm så den blir förstörd.
Jämfört med t.e.x 1 stationär dator eller tv.
Som har sin fasta plats.
Så nä tack.
Är nöjd med min Huawei p20 lite.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Skrivet av anon159643:

Samsung Fold kostar ca 18000 exkl moms, detta är endast 2 dagars arbete

Ge mig ditt arbete, plz.

Permalänk
Medlem

Det är ju inget snack om att det är coolt,, just nu.
Men let's face it!, just nu så är det en teknik för att flasha med. en grej folk köper för att visa upp. När tekniken väl är mogen och funkar bra så har nyhetens behag lagt sig.
Så just nu är det ju egentligen en helt onödig grej att köpa, för det är uppenbart att tekniken ej är mogen. och då menar jag inte bara hårdvaran, utan också mjukvarustöd.

Så visst finns det en poäng med att kritisera varför folk spenderar stora pengar på något som egentligen bara kommer användas till att flasha med. Samtidigt så måste ju tekniken användas för att att man ska kunna utveckla den. så det finns ju också en poäng med att släppa dessa produkter.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon159643:

Det var en reservation. För om vissas farhågor besannas där nästan varannan ägare av mobilen eller så kommer reklamera den, så är det självklart för tidigt att lansera mobilen. Det jag argumenterar för är att köpa mobilen om den ändå inte får så stora kvalitebrister. Alltså brister kommer mobilerna ha, men får nästan varje person reklamera mobilen så kostar det skjortan och kraftigt skadar Samsungs varumärke.

Och det gjorde även ditt nästa inlägg.
Det finns lite olika köpare av ny teknikprylar, folk som vill gå runt och flasha med dessa på stan och de som använder dem produktivt.
De som tror att de kan lägga ut 23 000kr på en Galaxy Fold för att imponera på damer, dessa går redan bet på att det saknas en Apple logga på mobilen.
För de som vill använda denna mobil produktivt så om kvaliten inte blir så dålig som vissa befarar så kan den bli ett intressant köp. Man behöver inte precis ha ett vidare teknisk komplicerat arbete för att genom mobilen ha behov av att från mobilen kunna styra det ena och andra idag. För många som mig räcker inte en mobil till och jag tvingas hela tiden minst ha med mig en surfplatta. Visst finns det byxor med stora fickor att köpa, jag har dock ej sett någon som rymmer en 10" surfplatta som jag alltid ska ha med mig.

*edit*
Förtydligande av svensson så är det i sverige samma som Averge Joe, alltså en helt vanlig person som inte på något sätt är i framkant när det gäller teknik. De börjar använda saker när andra hade använt det längre.

Så jag hoppas på att Samsung får ordning på mobilen så den inte får så stora kvalitesbrister som vissa befarar. Troligen kommer säkert många "svenssons" köpa mobilen som en statusgrej, men jag ser det snarare som en socialt problem i vårt samhälle, än att en tillverkare ej ska sälja deras mobil så att de kan köpa den.

Ok, vet inte varför du tolkar det jag skrivigt som att man ska köpa prylar för at verka cool, men för att förtydliga då: Man ska bara köpa saker man har nytta av, inte för att det ska vara coollt eller en status symbol, visserligen somliga som gör det, men sådana personer undviker jag.

Permalänk
Medlem

Är inte det minsta förvånad.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av anon159643:

Samsung Fold kostar ca 18000 exkl moms, detta är endast 2 dagars arbete och inte mycket pengar att gnälla över för en hårdvara om den fungerar hyfsat bra.

Mobilen Samsung Fold är i alla högsta grad ett arbetsredskap som många skulle vilja ha och använda i sitt arbete. Det förvånar mig inte alls att de flesta som säljs just går till företag, ty priset gör att inte många privatpersoner har råd.

Det förvånar mig ganska mycket, måste jag säga. Medianinkomsten för arbete i Sverige ligger väl runt 180 000 kronor i månaden efter skatt. Och när jag köper ny mobil brukar jag bara säga i kassan att jag vägrar betala moms. Brukar inte vara några problem. Nej, jag förstår inte varför folk tvekar faktiskt.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk

Har Huawei samma problem tro? 🤔

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Eltreum: AMD Ryzen 7 5800X3D | Asus Prime B350-Plus | 16GB 2933Mhz DDR4 | PowerColor 7900XTX | Crucial MX500 1TB | Seagate Barracuda 3TB | Asus VG27AQ1A

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Alling:

Det förvånar mig ganska mycket, måste jag säga. Medianinkomsten för arbete i Sverige ligger väl runt 180 000 kronor i månaden efter skatt. Och när jag köper ny mobil brukar jag bara säga i kassan att jag vägrar betala moms. Brukar inte vara några problem. Nej, jag förstår inte varför folk tvekar faktiskt.

Och texten du citerar betonar jag företag mycket väl. Undra hur många av alla här som har ett teknikjobb där de inte får en smartphone av sitt företag? Dessa individer tycker jag borde se sig efter nytt jobb med en schysstare arbetsgivare.
Förutom dessa så köper företag som jobbar med mobila lösningar in mobiler och annan utrustning.
Det finns dessutom gott om enmansföretag inom teknikbranchen.

Privatpersoner så ser jag de allra första köpare främst de som vill flasha, när det har gått ett tag så förhoppningsvis blir det en produkt för den stora skaran tekniknördar. Jag själv personligen väntar nog minst ett år och köper om det inte blir så stora kvalitesproblem.
*edit*
Självklart är det få företag som köper in 18 000kr mobiler till deras anställda, men om den anställda arbetar med mobila lösningar, så blir det inte mer konstigt att företag köper in cad till en användare för 50 000kr/år och användare.

Skrivet av LordError:

Har Huawei samma problem tro? 🤔

Skickades från m.sweclockers.com

Samsung är väl världsledande inom displaytillverkning och jag är rädd för samma sak. Nå man får vänta och se. Huwaies telefon ty dens konstruktion belastar ej skärmen lika hårt. Men deras konstruktion resulterar i att skärmen kommer ligga utvändigt och istället lätt får repor... Så för de flesta tänkbara köpare är det att avvakta och se.

Jag ser 2 orsaker till att de vikbara telefoner kan floppa.
1: De lyckas inte få upp kvaliten.
2: Priset, de får inte ner det så någon större skara har råd att köpa.

Om inte de 2 problemet ovanför hindrar så tror jag att vi snart kommer till ett läge där det inte är ovanligt att se någon på stan som har en vikbar telefon. Och min gissning är att de lite kommer vara som smartphones. De första smartphone där man kunde maila, surfa på internet med fullstort tangentbord kom runt 1997 (Nokia 9000 communicator) , smartphones med toutchscreen (SonyEricsson P800) hade vissa runt 2002 och det dröjde till runt 2010 innan den stora skaran hade smartphones.

Jag pratar för företag. En vanlig mekaniker ligger på strax över 800kr/h, mer avancerat arbete så högre kostnad. Och det handlar för vissa företag om 2 dagar arbetskostnad.

Permalänk

Om man från fabrik applicerar en film som går att ta bort men som egentligen är essentiell för produktens fortsatta leverne kanske man ska göra filmen till en permanent struktur som inte går att ta bort?

Tycker det låter som att man kletat dit något sent i produktionen för att få ut en produkt som ännu inte varit klar på ett år eller så.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det är så mycket som luktar framstressat här. Bara för att få vara först...om dom nu var först...

Hur var det nu med displayen, hur många gånger kunde den vikas?
Att dom inte testat den mer än dom har innan släpp är förvånande. Är dom så desperata att försöka hålla uppe varumärkesryktet att dom vågar chansa så här? Varför så bråttom?

När det här funkar på riktigt så kan jag tänka mig att betala mer än för dagens toppmodeller. Men inte den här äckligt fula och tjocka skapelsen. Inget med den här mobilen ger mig vill-ha-känslor med än i teorin.

Huaweis modell däremot, den är snygg. Om den kunde hålla i två år bara...

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av blade80:

Det är så mycket som luktar framstressat här. Bara för att få vara först...om dom nu var först...

Hur var det nu med displayen, hur många gånger kunde den vikas?
Att dom inte testat den mer än dom har innan släpp är förvånande. Är dom så desperata att försöka hålla uppe varumärkesryktet att dom vågar chansa så här? Varför så bråttom?

När det här funkar på riktigt så kan jag tänka mig att betala mer än för dagens toppmodeller. Men inte den här äckligt fula och tjocka skapelsen. Inget med den här mobilen ger mig vill-ha-känslor med än i teorin.

Huaweis modell däremot, den är snygg. Om den kunde hålla i två år bara...

Den är självklart framstressad, men samtidigt när pratades först om vikbara skärmar? Enligt wikipedia så nämns det Flexible display tillbaka till 2003, Samsung visade upp sin 2011 och folk pratade att snart kommer det vikbara telefoner. Och nu 10år senare börjar de komma, kanske skulle de vänta ännu längre. https://en.wikipedia.org/wiki/Flexible_display
https://www.youtube.com/watch?v=kJEHp15Hoo0 (klippet från 2011 med vikbara displayer)

Jag hoppas på att det inte blir så stora problem som vissa befarar, men samtidigt så säger ju rena förnuftet att material som utsätts för stress genom vikning kommer att skadas.

På frågan hur många gånger så skrev de 200 000 gånger. Och det går att simulera ganska bra slitage, jag är rädd för att de bara har gjort enklaste testerna, där en arm jämnt och smidigt öppnar och stänger dem. En bättre test ska innehålla lite mer brytningar.

Det sista håller jag med, jag tillhör också skaran som kan köpa en vikbar telefon om de håller ett tag.
Men att lägga över 20 000kr på en mobil som krånglar så är det ytterst få som vill göra det.
Kostnader slår jag också ut på tiden. 20 000kr för en sak som håller i 3 år, så blir det lite mindre än 7000kr/år. Det är mindre än vad många lägger på nöjesresor. Problemet med dagens vikbara är dock att jag inte tror de håller 3år, ska man bara ha mobilen i ett år så blir den per år 3 gånger så dyrt.(bortsett från andrahandsvärdet) Krånglar telefonen så man måste ha en annan smartphone i reserv, ja då det ännu dyrare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Ihop rullbara 8K 250" OLED-TV's vill jag se från LG eller Samsung som nästa stora TV-grej istället för detta.

Just 250" kanske är en bit bort men LG har ju redan en 77" man kan köpa som är ihoprullad. Det känns faktiskt inte så långt bort i dagsläget.

https://www.youtube.com/watch?v=V2vLXq_wXN4

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Barnsjukdomar helt enkelt, det händer all teknik så de är bara att vänta in några generationer tills det löst sig.

Jag kan dock bara förvänta mig att folk från Östermalm och Stureplan m.m köper dessa telefoner. För har t.o.m svårt att tro att vanligt folk vill betala av dessa tillsammans med abonnemang då det lätt kommer gå över 1000 kr/månad.

Visa signatur

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / SSD: WD Blue 250GB / CPU: R5 3600 @ 4,2 Ghz / GPU: XFX Radeon RX 5600 XT THICC II PRO / Kylning: Wraith Stealth och 3st i chassit 2xpush 1xpull / PSU: Seasonic Core GC 500 / MB: B450A Pro Max / RAM: Corsair Vengance 2x8GB 3200 Mhz / OS: Win10 Home / Mus: Logitech G300 / TB: HP PR1101U / Ljud: Logitech Z906 och Arrogant bastard hurricane / Skärm: BenQ GW2470HE / Macbook late 2006 med Ubuntu /

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeffan97:

Barnsjukdomar helt enkelt, det händer all teknik så de är bara att vänta in några generationer tills det löst sig.

Jag kan dock bara förvänta mig att folk från Östermalm och Stureplan m.m köper dessa telefoner. För har t.o.m svårt att tro att vanligt folk vill betala av dessa tillsammans med abonnemang då det lätt kommer gå över 1000 kr/månad.

Det här är lite mer än barnsjukdomar. Displayen dör av en eller annan anledning. Det är katastrof i min värld. Om dom efter så många år inte fått till en display som funkar att böja eller vika på all denna tid. Vad är det som får någon att tro att dom ska lösa detta på några månader nu? Vem vill köpa den om den går sönder på rekordtid? Reklamationerna kommer ju hagla in och tvisterna om abonnemang och avbetalningar på telefoner som är några månader gamla...oj oj oj...jag ser problem här om dom inte tar sitt förnuft till fånga och säljstoppar direkt.

Kom igen, det här går ju bara inte. Man måste ju ha en mobil som funkar även nästa år samma tid i sämsta fall. Kan ni tänka er andrahandsvärdet på en sån här pryl? Vad kommer Ifixits fixabilityvärde ligga på?

Nä det här är tyvärr en barnsjukdom megadeluxe!

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Avstängd

Rörliga delar är inte direkt världens mest optimala idé. Jag skulle inte vilja ha om jag fick det gratis, skulle direkt sälja utan att ens prova om jag vann på ngn tävling.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

Felet ligger hos dem som betalar 25 000kr för dessa telefoner.

Man har lärt sig att det inte finns någon gräns för hur dumma folk är när det kommer till att betala för telefoner.

Det här forumet blir mer och mer som Flashback. Bara för att du inte har förmågan att se nyttan så är folk dumma för att de, ytterst få, lägger några tusen på en nisch produkt. För de som inte vill lägga pengar både på en telefon och en platta, exempelvis ett iPhone/iPad- paket som exempelvis kan kosta lika mycket, så kan en sådan här lösning vara ett bra alternativ.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MsSmith:

Det här forumet blir mer och mer som Flashback. Bara för att du inte har förmågan att se nyttan så är folk dumma för att de, ytterst få, lägger några tusen på en nisch produkt. För de som inte vill lägga pengar både på en telefon och en platta, exempelvis ett iPhone/iPad- paket som exempelvis kan kosta lika mycket, så kan en sådan här lösning vara ett bra alternativ.

Skickades från m.sweclockers.com

Instämmer.
Det finns hur många bra argument som helst emot de vikbara smartphone. Det bästa är att man inte tror att de kommer lösa kvalitesproblemen. Sedan är ett väldigt bra argument att man ej ska förboka något utan vänta och avvakta.
Dessa kvalitebrister som nu visade sig på Samsung Fold kommer garanterat gör folk mer försiktiga.

Att däremot argumentera för att folk som av olika anledningar, som att de har ett mer tekniskt arbete än en själv, är dumma för att de köper in dyrare arbetsredskap tycker jag blir väldigt konstigt. Mobiltelefoner har sedan de infördes främst varit ett arbetsredskap, där kostnaden förvaras emot ökad produktivitet. Det har inte alltid varit så att arbetaren av arbetsgivaren har fått den mobil de viljat, utan folk har sedan 1980 talet köpt privata mobiler som de förenklar både arbetsliv och sin vardag med.

Bara en sådan sak som att svara på ett email blir enklare på en vikbar telefon som Samsung Fold, kolla in de nya recensionerna. Och man behöver idag inte precis jobba på Nasa för att ha behov av att skriva email på sin mobil, utan att svara på en 40 email om dagen eller så är inget exotiskt.
Behovet av vikbar telefon är jättestor, kostnaden 20 000kr är heller inget direkt hinder. Men kvaliten är ett stort problem, för de som köper in en sådan dyr telefon vill också ofta ha väldigt hög tillförlitlighet. Skulle det visa sig att Galaxy Fold och Huwaie Mate X krånglar som tusan, så vem vill då ha en sådan mobil som arbetsredskap som de ska förlita sig på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Rörliga delar är inte direkt världens mest optimala idé. Jag skulle inte vilja ha om jag fick det gratis, skulle direkt sälja utan att ens prova om jag vann på ngn tävling.

Om ptiset i en tävling var en Samsung Galaxy Fold och du inte vill ha en så finns det väl ingen mening med att vara med och tävla om den.

Permalänk
Medlem

Den här telefonen lär bli mer förödande än de brinnande batterierna på flygplan för aktiekursen...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Spiffman:

Den här telefonen lär bli mer förödande än de brinnande batterierna på flygplan för aktiekursen...

Detta blir mycket intressant att se. Samsung minns mycket väl Galaxy Note 7 skandalen.
Och det diskuteras nog internt flitigt hur de ska göra, de vill självklart lansera före Huwaie men inte upprepa sina misstag.
Jag gissar på att Samsung väljer den väldigt diskreta lösningen att sänka produktionsnivåerna, då minskas kostnaderna för garantiärenden och de ändå får ut en produkt för kundgruppen Early Adopters. Självklart finns det otroligt mycket nackdelar med att inte producera tillräckligt mycket, AMD med sina grafikkkort och Nintendo med deras NES gjorde många upprörda.

Annars tråden översvämmas med inlägg huruvida behov av bättre dyrare mobiltelefoner finns eller ej. Det intressanta är egentligen vad för skador har det skett och på hur stor andel som har fått skador? Jag tror Samsung jobbar nu extremt mycket med Damage control, vilket kan innebära att en recensent som får en dålig exemplar kanske får en ny mobil direkt utan att denna ens nämner detta i dens kanal.

De skador som jag känner till på Galaxy Fold är:

2st fall av SBS användare, där användarna ty dåliga information från Samsung förstörde mobilerna genom att ta bort en del av skärmskyddet. Detta ser jag inte som något större problem.

En persons skärmskydd håller på att lossna av sig själv i ett hörn, mobilen fungerar än.. Men hur väl håller skyddet i något år?

En person fick en böld under vecket på mobilen och den gick sönder, detta är ett typexempel på fel som folk var rädda för kunde hända. D.v.s. är det ett megastort problem.

En person vars ena skärm blinkar. Men denna mobil såg ut att ha fått en lättare fysisk skada. Problemet här är hur ofta tappar man ej sin mobil? En lättare stöt i backen och man blir av med 20 000kr är ej så roligt.

En som summerar detta i ett youtubeklipp visas här: https://www.youtube.com/watch?v=vtqtyyGZvXM

Min åsikt är att det är för tidigt att säga något, självklart ska man inte redan nu ta smslån och trycka F5 på webbläsaren för att boka telefonen först. Utan avvaktar man bara och ser så går man hyfsat säkert.
Den person som dock tror att de första vikbara smartphones kommer hålla premiumkänsla i kvalite, så vet jag inte riktigt vad för livserfarenheter den har. Min erfarenhet är att nya saker brukar vara sådär och man får vänta något år på att de blir riktigt bra..

-Jag har t.ex. en av de nyaste bluetooth-hörlurarna som många anser vara de bästa som finns att köpa idag, men hur många gånger per dag har jag ej problem med bluetooth-överföringen? Vissa ställen som tågstationer etc tycker jag de suger mer än mina gamla trådade hörlurar, men nu hänger jag ej på såna platser hela dagarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hank Solo:

Om ptiset i en tävling var en Samsung Galaxy Fold och du inte vill ha en så finns det väl ingen mening med att vara med och tävla om den.

För att sälja telefonen vidare som personen skrev?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av blade80:

Det här är lite mer än barnsjukdomar. Displayen dör av en eller annan anledning. Det är katastrof i min värld. Om dom efter så många år inte fått till en display som funkar att böja eller vika på all denna tid. Vad är det som får någon att tro att dom ska lösa detta på några månader nu? Vem vill köpa den om den går sönder på rekordtid? Reklamationerna kommer ju hagla in och tvisterna om abonnemang och avbetalningar på telefoner som är några månader gamla...oj oj oj...jag ser problem här om dom inte tar sitt förnuft till fånga och säljstoppar direkt.

Kom igen, det här går ju bara inte. Man måste ju ha en mobil som funkar även nästa år samma tid i sämsta fall. Kan ni tänka er andrahandsvärdet på en sån här pryl? Vad kommer Ifixits fixabilityvärde ligga på?

Nä det här är tyvärr en barnsjukdom megadeluxe!

Ja det ligger nog i också att de är en dålig design tror jag, Samsung borde ju kunna bättre kan man tycka och de ska dem för en produkt fölr de priset så ska de fungera flawlessly under hela sin livstid.

Visa signatur

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / SSD: WD Blue 250GB / CPU: R5 3600 @ 4,2 Ghz / GPU: XFX Radeon RX 5600 XT THICC II PRO / Kylning: Wraith Stealth och 3st i chassit 2xpush 1xpull / PSU: Seasonic Core GC 500 / MB: B450A Pro Max / RAM: Corsair Vengance 2x8GB 3200 Mhz / OS: Win10 Home / Mus: Logitech G300 / TB: HP PR1101U / Ljud: Logitech Z906 och Arrogant bastard hurricane / Skärm: BenQ GW2470HE / Macbook late 2006 med Ubuntu /