Permalänk
Medlem

Cube X old one

Kl 09:30 tappar jag ner mitt evolv x , och har det ny klart kl 17:00 inte så liila må jag säga då jag fick bocka om samtliga rör

Chassi: Lian-li pc-011 Dynamic
Moderkort: Asus Strix x299 E Gaming
CPU: Intel i9 9900X 4,8GHZ @ 1,20v
GPU: EVGA Geforce GTX 1080 SC+ Vertical
RAM: Corsair Vengeance RGB 32GB DDR4 3200Mhz
SSD: Samsung SSD 960 PRO 512 GB NVMe M.2
SSD2: Samsung 850 EVO 500GB
HDD: 2X Ironwolf 4TB, 8TB
PSU: EVGA SuperNOVA 1000 G3 + CableMod kablar
KYLNING: Monoblock, ekwb Pe 360 rad, alphacool 360x46mm rad, ekwb revo d5, ekwb 16mm PEGT , Ekwb 1080 FE waterblock, Corsair 120 HD x 6

Klar

Rev 2.0 kommer

Besök galleriet här

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem

Snyggt och cleant! Bra jobbat!
Jag tycker att du har fått till ett riktigt bra resultat med RGBn tillsammans med dina slangar

Visa signatur

| bequiet! Dark Base 900 | Corsair HX1000i Platinum | MSI Z370-GAMING M5 | i7 8086k @ 5000mhz | Custom EK-loop (GPU & CPU) | Corsair Veng. 32GB @ 3200mhz | Samsung 960 EVO M.2 500GB | Zotac RTX 2080 Ti AMP! | Asus PG348Q @ 100hz |
http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/562661-grat...

Permalänk
Medlem
Skrivet av =):

Snyggt och cleant! Bra jobbat!
Jag tycker att du har fått till ett riktigt bra resultat med RGBn tillsammans med dina slangar

Tackar

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Avstängd

Ser bra ut.
Tur att du inte använde färgat vatten då hade det blivit för mycket RGB tycker jag.
Vitt passade som vatten.
Bra bygge fast jag inte tycker om RGB.

Permalänk

Snyggt, jag funderar på en custom loop själv från EKWB, och tänkte köra pump/res kombon som du har men läser man instruktionen om den så står det att man inte ska använda toppen som en inlet

"it is mandatory to use the correct outlet and inlet ports"

"port on reservoir´s top is not intended to be used as an inlet port"

Du har säkert full koll på det, men jag reagerade på det eftersom jag sitter och kollar lite hur folk har löst sina custom loops.

min tanke var också att bygga sådär eftersom det är snyggast men tror inte jag vågar göra det efter jag läste om det på deras hemsida.

Visa signatur

Build : CASE - Thermaltake View 91 | CPU - 9900K | MOBO - ASUS Maximus Hero XI Z390 | GPU - MSI 2080ti Seahawk EK X | RAM - Corsair Contrast 3466MHz CL16 32Gb| PSU - Corsair RM750X White | Kylning - EK Custom loop | M.2 - Samsung 970 EVO 1TB Samsung 970 EVO 250Gb SSD - Samsung 840 PRO 250Gb Samsung 840 EVO 250Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanssoN85:

Snyggt, jag funderar på en custom loop själv från EKWB, och tänkte köra pump/res kombon som du har men läser man instruktionen om den så står det att man inte ska använda toppen som en inlet

"it is mandatory to use the correct outlet and inlet ports"

"port on reservoir´s top is not intended to be used as an inlet port"

Du har säkert full koll på det, men jag reagerade på det eftersom jag sitter och kollar lite hur folk har löst sina custom loops.

min tanke var också att bygga sådär eftersom det är snyggast men tror inte jag vågar göra det efter jag läste om det på deras hemsida.

Ingen fara. Orginal vill dom inte det då det bara är en ingång i toppen bara för att det blir svårt att fylla i vätska då. Samt att det inte funkar med röret som går ner i ressen. Men min topp har 2 ingångar pga jag gängat ett nytt och satt dit ett rör på insidan

Mvh

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk

Så om man köper en multiport top så är det inga som helst problem att köra toppen som en inlet? Man kan inte skada pumpen på nåt sätt,

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Build : CASE - Thermaltake View 91 | CPU - 9900K | MOBO - ASUS Maximus Hero XI Z390 | GPU - MSI 2080ti Seahawk EK X | RAM - Corsair Contrast 3466MHz CL16 32Gb| PSU - Corsair RM750X White | Kylning - EK Custom loop | M.2 - Samsung 970 EVO 1TB Samsung 970 EVO 250Gb SSD - Samsung 840 PRO 250Gb Samsung 840 EVO 250Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanssoN85:

Så om man köper en multiport top så är det inga som helst problem att köra toppen som en inlet? Man kan inte skada pumpen på nåt sätt,

Skickades från m.sweclockers.com

inga problem

Har di inte gjort det innan föreslår jag lite info innan du börjar gammal video kanske men

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk

Sååå snyggt

Skrivet av Tip Top:

Kl 09:30 tappar jag ner mitt evolv x , och har det ny klart kl 17:00 inte så liila må jag säga då jag fick bocka om samtliga rör

Chassi: Lian-li pc-011 Dynamic
Moderkort: Asus Strix x299 E Gaming
CPU: Intel 9900X 4,8GHZ @ 1,20v
GPU: EVGA Geforce GTX 1080 SC+
RAM: Corsair Vengeance RGB 32GB DDR4 3000Mhz
SSD: Samsung SSD 960 PRO 512 GB NVMe M.2
SSD2: Samsung 850 EVO 500GB
HDD: 2X Ironwolf 4TB, 8TB
PSU: EVGA SuperNOVA 1000 G3
KYLNING: Monoblock, ekwb Pe 360 rad, alphacool 360x46mm rad, ekwb revo d5, ekwb 16mm PEGT , Ekwb 1080 FE waterblock, Corsair 120 HD x 6

Mer info kommer

Besök galleriet här

Ett Grymt bygge måste jag ju få säga. Jag donar själv med lite byggen, men inget som kommer i närheten av ditt mäster bygge alltså. Visst, jag har ju inte ekonomin för att göra något dylikt, men du har verkligen lyckats där. Lite som ett konstverk som man själv har skapat. Den burken behöver du ju iallafall definitivt INTE skämmas för... Lycka till i fortsättningen 😉👍

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hellbound73

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hellbound73:

Ett Grymt bygge måste jag ju få säga. Jag donar själv med lite byggen, men inget som kommer i närheten av ditt mäster bygge alltså. Visst, jag har ju inte ekonomin för att göra något dylikt, men du har verkligen lyckats där. Lite som ett konstverk som man själv har skapat. Den burken behöver du ju iallafall definitivt INTE skämmas för... Lycka till i fortsättningen 😉👍

Skickades från m.sweclockers.com

Tackar

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem

Denna är nu mer nerplockad och sålt i bitar

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem

Lite ändrade planer, kommer att bli ev REV 2.0 av denna fasi i svart och annulunda layout på kylningen

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0