Sony Playstation 5 – Jacob och Andreas pratar om hårdvaran

Permalänk
Melding Plague

Sony Playstation 5 – Jacob och Andreas pratar om hårdvaran

Nästa generations Playstation är officiell och AMD står ännu en gång för kretsarna. Vad betyder det i praktiken och vad är rimligt att vänta sig av "Playstation 5"?

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kul med sådana här spekulations klipp från Swec.

Är det helt 100 på att det kommer vara en APU eller kommer ex MS och Sony och försöka spara en slant genom att helt enkelt snappa upp en zen2 chiplet som de sen parar med sin egen version av Navi gpun? Nu slipper iof AMD tänka på kostnader vid tillverkning då de eg bara designar kretsarna som Sony och MS själva gör vad de vill med men frågan e om vi inte kommer få se en chiplet design om det nu är zen2 så att säga.

Sen ang Navi gpun så ryktades det väl att varje CU kommer ha fler shaders jämfört med tidigare GCNu- arkitekturer å säkerligen med mer cache å det lär väl räcka för att kunna köra lättare raytracing.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem

Kan bara drömma om hur Sonys exklusiva titlar kommer se ut på PS5 med tanke på vad Santa Monica Studio, Naughty Dog mm pressat ur den ändå rätt undermåliga hårdvaran som sitter i PS4 samt PS3:an.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

Ojojoj! En hel våg av klipp med lite nya grepp här sista tiden.
Eller ja, just detta är inte så avlägset från extraklipp med ny hårdvara. Men det här känns fresh ändå.
Kul! Eller till och med jättekul!

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Vill ha en 4K bluray spelare i PS5, är skamligt att det inte finns i PS4.

Permalänk

Kortare laddningstider är något jag önskat länge.

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@DST @Söderbäck vad kul att det uppskattas! Jag och Jacob tänkte att vi helt enkelt skulle överföra vårt nördande på Slack på video, om vi tycker det är intressant att filosofera runt är SweC onekligen platsen där likasinnade också kan uppskatta det Gustavs videoserie är ett annat exempel på nya grepp jag tycker är riktigt kul!

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@LeVvE: ja det är faktiskt lite hål i huvudet på Sonys sida. Visst, de ville hålla priset på PS4 Pro nere, men kalla ett system Pro och inte inkludera en UHD-spelare är lite bakvänt. Särskilt när Microsofts instegsmodell One S har en. Jag fick köpa den sistnämnda enbart för att kunna spela UHD Blu-ray, hytter fortfarande med näven åt Sony för det.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Min första tanke när jag läste om en "snabb SSD" var att det måste handla om nån slags mjukvaruhybridlösning med ett inbyggt snabbt minne och en mekanisk stor hårddisk. Det finns ju verkligen inte budget i en spelkonsol för en PCIe-SSD som är så pass stor som krävs. Det kommer ju att krävas minst 1 TB, men helt 2 TB eller 4 TB och det blir ju helt orimligt.

Samtidigt så har ju Sony och Microsoft enormt bra kunskaper om exakt hur de flesta spelare använder sina konsoler. Jag antar att deras statistik säger att de flesta gärna fyller sina lagringsutrymmen till bredden men spelar högst 3-4 stycken spel parallellt innan de går vidare till nästa spel. Exempelvis 256 GB snabb lagring som dolt och sömlöst lagrar det som de vet att användaren kommer att vilja ha och en stor mekanisk (och utbytbar) som lagrar resten är liksom den enda rimliga lösningen om de inte ska skarva väldigt mycket med sanningen.

Permalänk
Medlem

Ser riktigt fram emot att se Playstation "5" och hur den kommer prestera. Har ps1-4 (inte pro) och kommer antagligen köpa ps5 också, (men lär spara mitt ps4, är lite av en samlare).

Dem lyckas redan med otroligt snygga spel på ps4, så det kan ju bara bli snyggare!

Visa signatur

Win 10 maskin: Core 2500 | Integra M 550W | Ryzen 5 3600 | MSI B450 A Pro max | GTX 1060 6GB | Vengeance LPX 2x16GB
Win XP maskin: Core 1100 | 550W | AMD Athlon II | MSI GF615M-P33 | ATI HD5670 | 2x2GB
Laptop: Lenovo Flex 3-1580

Permalänk
Inofficiell ambassadör

Själv bryr jag mig knappt alls om UHD spelaren. Skulle lätt köpa maskinen även om den kom utan skivspelare. Däremot hoppas jag den är tystare än min PS4 - som brusar ganska rejält.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem

Jag är mest orolig över priset :Z

Visa signatur

Skärm Samsung 32" C32JG50 144Hz | CPU Ryzen 5 2600X | GPU AMD Vega 64 vattenkyld | Moderkort Asus Rog Strix B350-F Gaming | Minne 16 GB Corsair CL15 Vengeance | HDD 1 TB NVMe Samsung 970 Evo | Chassi Lian Li O11 Dynamic Svart

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av martak:

Jag är mest orolig över priset :Z

Med tillräckligt saltad prislapp byter de kanske namn till Paystation 😜

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av martak:

Jag är mest orolig över priset :Z

Har hört många som nämnt priset som orosmoment. Men teknik har blivit dyrt. Kolla bara de senaste åren.

I en tid när telefoner kostar 10000kr och grafikkort uppåt 15000kr så tycker jag inte det verkar orimligt att ett lanseringspris på en spelkonsol kan landa på 8000kr.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Vad tror vi på för tidslinje egentligen? Är jul i år för tidigt att hoppas på?

Permalänk
Medlem

De kommer nog hålla sig till $499 där jag tror smärtgränsen går, folk fattar att PS5 måste bli dyrare med allt de klämt in i den, om inte annat så får spelsidorna förklara det för massorna. Fortfarande väldigt prisvärt och folk lägger mera på en mobil idag.

Ett år bort säger ni, men jag tror inte ni kommer kunna köpa PS5 speciellt långt före julhandeln 2020, så jag skulle säga ett och ett halvt år ganska exakt. På den tiden hinner man njuta rejält med en tystare och snabbare PRO, gör er en tjänst och byt upp er, begangnatmarknaden frodas, så den mellanskillnaden är helt klart värt.

Anledningen till det är att julhandeln 2020 kommer störtlängta efter PS5 samtidigt som det inte blir helt omöjligt för Sony att leverera den till $499.
Visst längtar vi redan nu, men PS4 säljer fortfarande sjukt bra och den får nog en prissänkning till denna jul för att ge ytterligare boost, så då känns en vårlansering av PS5 för tidig. Sen vill vi gärna ha några spel klara till releasen också, vilket ytterligare talar för julhandeln.

Ska tillägga att med en så snabb ssd, där världarna kan streama in informationen så mycket snabbare möjliggör helt nya typer av spel. Tänk er att gå från Spider-man till Super-man.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Vill ha en 4K bluray spelare i PS5, är skamligt att det inte finns i PS4.

Majoriteten av befolkningen har ingen TV som stöder 4K och ännu färre hade det när PS4 kom, så det har inte så stor betydelse på PS4’n.

Permalänk

Gissar på att konsolen kommer hamna på 5-7k i pris, men att prislappen blir attraktiv då Sony kommer att sälja varje konsol med förlust, och dra in pengarna igen på ps+ och speltitlarna.

Visa signatur

Legion 5 Pro" Ryzen 5800H / 32GB ram / 2TB+1TB nvme / RTX 3070 8GB 140w

Permalänk
Medlem

Mjo, detta blir spännande faktiskt! Helt ointresserad av att äga en men det är ju konsolerna som bestämmer hur långt utvecklare kan ta ut svängarna liksom, sorgligt men sant. Vilket gör att ny konsolhårdvara bestämmer ju hur bra grafik osv vi får på PC också kommande generation.

Sen medan det är imponerande vad utvecklare pressar ur PS4 med tex Horizon, jag håller med, så i digital foundrys genomgång var det ju ruskigt tydligt att det finns en markant LoD linje bara någon eller några få meter från...Aloy? Eller vad hon nu heter xD.

Nu är det nu mycket gräs osv som smidigt döljer det hela plus andra trick här och var men det är ju tydligt att magin är ju massvis med timmar lagda på att gömma skavankerna så är det ju. Så man förstår ju varför denna typ av grafik enbart syns i de exklusiva spelen på konsol liksom. Tiden för den mängd handpåläggning som krävs finns liksom bara i de exklusiva projekten.

Min poäng med detta är att kraftfullare hårdvara gör att de kan enklare nå en bra nivå utan att lägga massvis med tid på att dölja skavanker för spelaren tänker jag. Men istället vrider de väl upp allt till 15 och är tillbaka på ruta ett igen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen PS5 kommer nästa år de prestanda som spekuleras i

Den kommer stå sig mot dagens bästa gaming PC i 20.000 kr klassen typ.

Om PS5 blir så bra som det sägs, så är konsolerna i samma klass som PC, skillnaden minskar i prestanda och konsolerna är ju klart mer prisvärda om de ligger runt 6.000 kr. Undrar om de kommer göra två versioner, en slimmad version och en pro som det är nu?

Hoppas även på PSVR 2.0

Jag skulle gärna ha en UHD spelare, men man får nog streama och ladda ner spelen helt digitalt framöver.

Hoppas GTA 6 utannonseras snart, vore grymt att köra på PS5 med Ray Tracing (gärna VR med).

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X 3,4GHz
Asus GeForce RTX 4070 Dual OC 12GB
Asus ROG Strix X570-E Gaming
G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 32GB
Samsung 980 Pro Series 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aloysius:

Min första tanke när jag läste om en "snabb SSD" var att det måste handla om nån slags mjukvaruhybridlösning med ett inbyggt snabbt minne och en mekanisk stor hårddisk. Det finns ju verkligen inte budget i en spelkonsol för en PCIe-SSD som är så pass stor som krävs. Det kommer ju att krävas minst 1 TB, men helt 2 TB eller 4 TB och det blir ju helt orimligt.

Samtidigt så har ju Sony och Microsoft enormt bra kunskaper om exakt hur de flesta spelare använder sina konsoler. Jag antar att deras statistik säger att de flesta gärna fyller sina lagringsutrymmen till bredden men spelar högst 3-4 stycken spel parallellt innan de går vidare till nästa spel. Exempelvis 256 GB snabb lagring som dolt och sömlöst lagrar det som de vet att användaren kommer att vilja ha och en stor mekanisk (och utbytbar) som lagrar resten är liksom den enda rimliga lösningen om de inte ska skarva väldigt mycket med sanningen.

Sitter och funderar på samma sak. Framförallt eftersom dom vågar gå ut med att den är snabbare "än något annat ni sett på PC".
Ska bli riktigt intressant att se deras lösning.

Ett problem numera är ju att spelen är så helvetiskt stora, tar typ 30-40 min att dundra över ett spel från skiva, är väl något liknande från nätet för oss som har en fin fiberlina, folk på långsammare uppkopplingar får väl tanka över natten.

Hade spelen varit mindre så hade det ju varit en lösning att bara använda disken som "cache", och installera spelen "on demand", fast å andra sidan så hade ju allt fått plats på en mindre disk om spelen vore mindre

Det vore ju riktigt smutt om man som spelare öht inte behövde bry sig om lagringen, utan att OS:et helt enkelt raderar det som inte spelats på längst tid och trycker in det spel man nu ska spela. Framförallt nu när dom nyare spelen stöder att man kan börja spela innnan hela är kopierat så skulle ju det vara en fin lösning.
Ännu en förbättring vore ju att i högsta möjliga grad spara den minsta delen som krävs för att få igång spelet, och sen börjar OS trycka över spelet medans man kommit igång.

Dock så är du nog något på spåren i din analys, min 1TB disk är ju sprängfylld, men det beror ju enbart på att tröskeln av att en installation tar 30-40 min (plus eventuella updates) gör att jag ogärna raderar saker jag "kanske vill spela igen".

Permalänk
Medlem

Något som jag verkligen hoppas på som kanske inte är så troligt är om Playstation 5 kommer att ha en Discord-app. Hade verkligen varit nice att kunna snacka med ens vänner som lirar på PC medans jag lirar spel på mitt Playstation.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hank Solo:

Majoriteten av befolkningen har ingen TV som stöder 4K och ännu färre hade det när PS4 kom, så det har inte så stor betydelse på PS4’n.

Xbox One S har en 4K spelare så fanns ingen ursäkt att inte ha det i PS4 Pro.

Permalänk
Medlem

Intressant ska bli kul att se vad MS kommer med på E3. Och är det bara jag som la märke till vad som står på muggen?! haha...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Xbox One S har en 4K spelare så fanns ingen ursäkt att inte ha det i PS4 Pro.

Precis, tror dessutom inte majoriteten som köper en ps5 på release dagen inte har en 4k tv idag, vad som är normen för hela världens befolkning är ju skitsamma.
Majoriteten kommer inte äga en ps5 heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

Anledningen till det är att julhandeln 2020 kommer störtlängta efter PS5 samtidigt som det inte blir helt omöjligt för Sony att leverera den till $499.
Visst längtar vi redan nu, men PS4 säljer fortfarande sjukt bra och den får nog en prissänkning till denna jul för att ge ytterligare boost, så då känns en vårlansering av PS5 för tidig. Sen vill vi gärna ha några spel klara till releasen också, vilket ytterligare talar för julhandeln.

Det gör den. Så varför då (sort of) utannonsera PS5 redan nu?
Enda logiska skälet jag kan se är att de planerar att släppa under räkenskapsåret 2019 (som slutar 31:a Mars 2020).

Dvs wired artikeln är en förberedelse inför den årsrapport som Sony kommer släppa om 1-2 veckor. En årsrapport som förutom att sammanställa rekordåret 2018 även innehåller en forecast som varslar om minskad vinst för 2019. Denna minskade vinst måste förklaras på något sätt och det har Cerny, via wired, iprincip redan gjort (jag förväntade mig att Sony skulle säga nått om PS5 vid exakt den här tidpunkten - trodde dock inte det skulle ske på den här formen, mera att nån ekonomisnubbe skulle babbla om att "vi investerar i nextgen ps, jada, jada"...).

Står det inget om "nextgen playstation" i årsrapporten ger jag dig rätt men annars är det bara dagar kvar tills vi "vet". Då återstår bara frågan, varför gola om PS5 när PS4 fortfarande är varm?

Jag skulle vilja vända på det. Varför inte släppa PS5 medans PS4 fortfarande är varm? Varför vänta in att den ska bli kall (och varför vänta in konkurrenter som själ marknadsandelar)? På så vis minskar man effekterna av den nedgång en nextgen-övergång annars alltid innebär. Mao, låt PS4 täcka upp för den kostsamma PS5-lanseringen. Det funkar bara om PS4 är varm.

PS5 behöver inte julhandeln för att sälja. Tvärtom, julhandeln skapar ett onödigt stort tryck. Kan de släppa tidigare så har de istället gott om tid för att bygga upp inför julhandeln.

Mjukvara behövs knappt, initialt. Erbjud 60 fps Last of Us 2 och de är done, typ.

Citat:

Tänk er att gå från Spider-man till Super-man.

Hehe, jag tänkte föreslå att SSD:n säkerställer att man äntligen kan flyga Stormbirds i Horizon 2 men ditt förslag var ju klart mer elegant.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Fredag:

De kommer nog hålla sig till $499 där jag tror smärtgränsen går, folk fattar att PS5 måste bli dyrare med allt de klämt in i den, om inte annat så får spelsidorna förklara det för massorna. Fortfarande väldigt prisvärt och folk lägger mera på en mobil idag.

Ett år bort säger ni, men jag tror inte ni kommer kunna köpa PS5 speciellt långt före julhandeln 2020, så jag skulle säga ett och ett halvt år ganska exakt. På den tiden hinner man njuta rejält med en tystare och snabbare PRO, gör er en tjänst och byt upp er, begangnatmarknaden frodas, så den mellanskillnaden är helt klart värt.

Anledningen till det är att julhandeln 2020 kommer störtlängta efter PS5 samtidigt som det inte blir helt omöjligt för Sony att leverera den till $499.
Visst längtar vi redan nu, men PS4 säljer fortfarande sjukt bra och den får nog en prissänkning till denna jul för att ge ytterligare boost, så då känns en vårlansering av PS5 för tidig. Sen vill vi gärna ha några spel klara till releasen också, vilket ytterligare talar för julhandeln.

Ska tillägga att med en så snabb ssd, där världarna kan streama in informationen så mycket snabbare möjliggör helt nya typer av spel. Tänk er att gå från Spider-man till Super-man.

Vi nämner faktiskt julhandeln 2020 och tar upp att Playstation 4 (och Xbox One) släpptes till julhandeln 2013. Däremot sa vi uttryckligen "ett år", men lyssnar man på resten framgår det vad som menas.

Gällande Pro spelar jag inte tillräckligt mycket på Playstation 4 för att jag känner att den uppgraderingen är värd det – för mig personligen. Förstår dock andra som spelar flera timmar dagligen, då är en Playstation 4 Pro en vettig uppgradering från en Playstation 4. Men jag som sedan tidigare velade har nu släppt alla såna funderingar och köper en Playstation 5, som är både bakåtkompatibel och mer kraftfull än en Pro-modell idag.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Får hoppas det blir mer sånt här i framtiden, tyvärr har det blivit klart mindre underhållande ändå sedan Emil försvann från rutan. Emil och Jonas dynamik var kanon, men de hade jobbat så pass många år redan tillsammans och framför kamera så inte så konstigt.

Det märks så extremt tydligt om personen tycker det är kul/intressant att dels stå framför kameran men också vad som avhandlas. Tyvärr är min uppfattning (kanske helt felaktig), att vare sig Jonas eller Kenneth verkar tycka det varit askul med fredagspanelen t ex, vilket också gjort att jag nästan helt slutat att följa den.

Fredagspanelen var ändå alltid höjdpunkt för mig, men efter att Calle och Jocke fått lite ordning på sitt fräcka fredag så är det överlägsen favorit, det kommer dessutom ut varje vecka och ligger på bjussiga timmen.

Klipp som detta var också highlights här, ofta när det lanserades en ny arkitektur för GPU eller CPU så kunde man följa antingen ett längre videoklipp, eller en trevlig podd där det orerades om allt som var nytt med arkitekturen och vad det praktiskt och teoretiskt innebar.

Med chassiklippet och Gurra kanske det väcks nytt liv här. Nu säger jag inte att han ensam är ansvarig för utvecklingen av FZ, men det blev ett markant lyft för hela sajten och communityt där sedan han kom in och påbörjade sin praktik. Känns som det behävs även här, framförallt då sajten helt är beroende av att det faktiskt händer saker inom hårdvaruvärlden där det kan komma perioder med nyhetstorka som behöver tacklas på något sätt. Så, Andreas från 99 och "praktikant-Gurra" kanske kan gjuta nytt blod i er och sajten/kanalen

Men, jag har inget annat än kärlek för er som jobbar här - och medlemmarna i forumet! Bara lite saker jag funderat på senaste året. Glad påsk på er! <3

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Om den kommer med Android TV eller liknande integrerat så hade det kanske varit enklare att motivera en plats i TV-bänken för den i kombination med en bra UHD eller 8K BD-spelare. Ser dock inte att de skulle tillåta en annan app/spel-butik bredvid sin egen (När tom LG tror att de kan skapa sitt eget ekosystem med appar och dylikt så kan ju inte Sony vara sämre, även om de har Android-kunskapen inhouse). OtherOS lär ju vara uteslutet åtminstone med tanke på debaclet med PS3an, och får väl likt PS4an lösas av communityt.

Men då spel är det vår TV nyttjas minst till så är Nvidia Shield (1500kr) för mig en mycket vettigare investering som också spelar just soff-spel väldigt bra, både över gamestream och geforce now.

Vad jag försöker säga med ovan är att Nvidia där har hittat ett untapped segment med folk som inte kan motivera köp av en konsol då de inte har tid att nyttja den men ändå gärna skulle vilja ha en för de få tillfällen som dyker upp. Jag tror dock att det finns utrymme i segmentet för dyrare produkter än Shielden som ex. ovan, frågan är bara om de kan ta igen utvecklingskostnaden på utökandet av marknaden..

Visa signatur

🛜🫀: HP ProDesk 400 G3, i5 6500, 8GB DDR4, Intel X520-DA2
🐳🐧: AMD R5 3600 | Google Coral.ai | ASRock X570D4U-2L2T | Silverstone CS381 | 80GB DDR4 | 8 HDD BTRFS RAID1
⌨️🎮: R9 3900X | RTX 2080 LC | Acer XF270HUA | 96GB @ 3200 | Prime B350-plus | Carbide 270R
🎞🎶: LG OLED55C8 | Epson TW3200 | Onkyo TX-NR646 | Infinity Reference 61/51 mk2 | Shield TV V2 | minhembio.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Xbox One S har en 4K spelare så fanns ingen ursäkt att inte ha det i PS4 Pro.

Tja, det beror på hur vi ska vinkla det, MS marknadsförde Xbox One som en digital-TV box, Sony marknadsförde PS4 som en spelmaskin, i PS4 Pro finns 4K/HDR-stöd, det finns bara inte i BluRay-spelaren.