Vilka moderna konsoler äger du just nu?

Permalänk
Medlem

PS4 Pro.
Innan dess, PS3. Innan dess, PS2. Innan dess, PS1.

Kan stolt säga att jag aldrig ägt någon Nintendoprodukt. Jo förresten, en Game & Watch på 80-talet.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem

@emilakered:
PC med XBOX One controller. Nintendo 8 fanns inte i listan.

Visa signatur

Homer Simpson: "Internet! Is that thing still around?"

Continuously updating

Permalänk
Medlem

Inga alls , spel spelar man på PC

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem

Känns som WiiU inte tillhör den gruppen egentligen då den inte delar så många titlar i den generationen. Har valt PS4 Pro då jag redan har två gaming datorer och Xbox delar i princip alla titlar med PC, så det känns onödigt. PS4 har fler unika titlar där jag senste året spelat Horizon Zero Dawn, GOW4 och Spider Man. Samt att jag ha PSVR

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk

PlayStation 4, men används bara till att kolla på Netflix, och barnen spelar ibland. Jag spelar på PC där de ska spelas enligt mig

Visa signatur

Speldatorn: Bärbar Lenovo Legion 5 med i5 10300h, 16gb ram, GTX 1660Ti , 144hz skärm

Permalänk
Medlem

Betydligt större del Switch-användare än vad jag trodde här.

Själv har jag ingen konsol och inte haft sen Xbox 360 var populärt.
Varit väldigt sugen på ett Switch pga Super Smash Bros.. Men har inte tagit slag i saken.
Får se om jag hugger ett här på någon rea framöver.

Tror dock mest att det kommer att stå och damma..

Också varit väldigt sugen på PS4 Pro för RDR2.. Men samma sak där. Är mer av en PC-spelare om man får kalla sig det med kanske 2h spel /vecka

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Avstod rösten, dels för att det inte fanns något alternativ för oss som inte har en konsol (vilket väl ändå borde vara intressant?) dels för att jag förvisso äger en PS4:a, men eftersom den bara stod och samlade damm hemma så gav jag bort den till min lillebror för drygt två år sedan.

Spelade inte speciellt mycket på PS4an, det fanns helt enkelt inte spel som intresserade mig tillräckligt. Det enda som jag kände att jag ville spela mycket var Driveclub när det var nytt men gav upp efter ett par veckor, det var verkligen ingen behaglig upplevelse med 30fps och bilspel.

Efter det användes konsolen enbart för Netflix, tills jag även sa upp Netflix och gav bort konsolen till bror min. De spel jag var intresserade, med undantag för ett fåtal, fanns ändå på PC. Mus+Tbord i kombination med 60+fps och bättre grafik är helt överlägset en trött konsol.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Under Xbox/360 och PS2/3 eran hade man en av varje, sedan började man uppgradera datorn och då blev det att man aldrig köpte de nya konsollerna. Så tyvärr har jag inget alls förutom en PC nu.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem

Räcker med en Switch. Spelen till PS4/Xbox brukar i de flesta fall komma till PC, och då kan man bara köra inhouse streaming för konsolupplevelsen.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem

Äger för närvarande

Playstation 4
Införskaffades mest för att kunna spela NHL med kompisar, har inte alls sug att spela på denna konsol. Samtidigt har stortitlarna varit intressanta men brist på tid och att jag spelar mest på PC gör att det blir aldrig av.

Nintendo Switch
Spelar mest på denna av konsolerna.
Ren speltid räknat så är det nog lika mycket som på PC.

New Nintendo 3DS XL
Införskaffades för att kunna spela "på resande fot". Har faktiskt 2st så ungarna inte behövde bråka
Konsolen ligger dock för det mesta sen Switch inköptes.

Xbox 360
Gammal konsol som står kvar i hyllan. Inte spelat på över 1år men när det var Xbox 360 som var inne så spelade jag nog mer på den än på PC, men det var en sån period just då

Nintendo 8-bit NES
Gammal konsol som ligger i originalkartong i garaget, inga spel och jag vet inte varför jag har kvar den

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Konsol? Haha, nä.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av rewoX:

@daskedennis: Enda anledningen jag är sugen på en Xbox one s nu, pga dess UHD-spelare

Det var det som fick mig att välja Xbox före Playstation faktiskt.

Sen kan man argumentera för vilken som har bäst exclusives, där skulle jag säga playstation. Men jag har för lite tid och spenderar ändå mest speltid vid PC så det gjorde mig ingenting ändå.

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SunQ:

Betydligt större del Switch-användare än vad jag trodde här.

Själv har jag ingen konsol och inte haft sen Xbox 360 var populärt.
Varit väldigt sugen på ett Switch pga Super Smash Bros.. Men har inte tagit slag i saken.
Får se om jag hugger ett här på någon rea framöver.

Tror dock mest att det kommer att stå och damma..

Också varit väldigt sugen på PS4 Pro för RDR2.. Men samma sak där. Är mer av en PC-spelare om man får kalla sig det med kanske 2h spel /vecka

PC och Switch kompletterar varandra riktigt bra. Täcker upp nästan alla spel och man får så hög prestanda man har råd med för stationärt spelande och Switchen står för lokal Coop och portabelt spelande. Bästa av bägge världar och de enda spel man missar är en krympande andel exklusiva PS4 titlar. Går alltid komplettera med PS Now för att få allt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ingen spelkonsol. Mina senaste spelkonsoler var Nintendo 8bit och Sega Master System

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Tydligen inga, en PS3 som inte slitits genom åren.

Visa signatur

Burk:Ryzen 2700X~Asus Prime X470-Pro~G.Skill Flare X 16GB 3200 | Dark Rock Pro 4 | Asus GTX 970 | 3SSD+1HDD | Fractal Design R6 | AW3418DW | Logitech G810~Logitech G502 | argon C1~Argon DA1
Unraid:Xeon E3-1275~Supermicro X11SSH-LN4F~32GB Crucial DDR4 ECC | JBOD 12TB

Permalänk
Medlem

PS4 Pro för spelande av "exclusives" då och då. Nu när LG även har HBO Nordic som TV-app har PS4:ans roll som mediaspelare försvunnit helt för mig (upptäckte att appen fanns först i måndags när det var dags för Game of Thrones)
Har även en vanlig PS4:a, men den har nu flyttat till jobbet.

XBox One S som 4k bluray-spelare. Har aldrig kört spel på den.

Mitt mesta spelande sker i soffan på vardagsrumsdatorn, men jag ligger sällan i frontlinjen på nysläppta spel. Gillar att HDR-stödet har börjat bli lite bättre på PC och nu senast var det Far Cry V och Shadow of the Tomb Raider som spelades igenom.

Visa signatur

Workstation 5950X|7900XTX|O11 Dynamic Vardagsrum 3900X|6900XT|Torrent Nano
VR Reverb G2|PSVR2|Pico 4|Quest 3|Oculus Quest|Samsung Odyssey+

Permalänk
Medlem

Switch, Vita och 3ds från alternativen i listan.. Vitan är/var en synnerligen underskattad maskin.. fantastiskt smidig och helvetiskt mycket bra spel enligt min åsikt.
Switch köptes för zelda, allt som stödjer ett zeldaspel måste köpas.. sen att jag inte lyckats få tummen ur att klara skiten än är helt ointressant.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk

Alla utom vita.

Permalänk
Datavetare

Xbox One X, kanske inte bästa köpet genom tiderna då den nästan bara använts för att spela Forza Horizon 4 så här långt.

I.o.f.s kört en del indie-titlar också, de fungerar ofta fint i 4k, t.ex. denna

Har använt Wii U långt mycket mer, primärt Mario Kart men en den andra Nintendo titlar har också gått varm på den.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk

Just nu har jag i tv hyllan: sega md2, Xbox 360, Xbox One s, Wii u, super Nintendo.
I garderoben: c64a, Atari, Wii

Visa signatur

Dag blir natt o natt blir dag, vilket j...a underbart liv man lever när man sitter framför datorn.

Permalänk
Medlem

Jag äger inga konsoler alls och har aldrig haft någon konsol. Kör med PC hela vägen. Konsoler är för amatörer. Alla professionella gamers kör med PC

Permalänk
Medlem

En Xbox One S som används som UHD-Blurayspelare och givetvis att spela spel på.
Spelar både på PC och Xbox, tunga simulatorer som kräver massor av knappar körs på PC.

Xbox används dock mycket till de spel som funkar bra på den för casual play.

Permalänk
Medlem

Har en Xbox one S för 4k netflix och 4k bluray spelaren.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem

Enda konsolen jag har är en SNES Mini

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

PC och Nintendo är den gyllene kombinationen.

De flesta spelen som släpps till Xbox och PS kommer till PC medan Nintendo alltid är exklusiva och vansinnigt bra.

Dock har det ryckt i köptarmen för senaste Spider Man och God of Warcraft.

Skickades från m.sweclockers.com

Precis så som jag tänker, om man har en kompetent speldator varför äga en till mini PC? Xbox och PS är ju som en dator som kör en custom linux dist ändå. Dessutom är ju chansen att deras exklusiva spel kommer till PC mycket högre än att Nintendos gör det.

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

Ingen.

När jag blir gammal, bekväm och "det skall bara funka" blir viktigare än kvalité. Då skall jag gå över till konsol.

Är snart där. Bl.a kraven på 120 FPS har gått över och nu nöjer jag mig med 60, för det är ungefär vad min hjärna orkar processa idag, utan att få huvudvärk

Visa signatur

Core i7 6700K | Asus Prime Z270-A | Enermax ETS-T40 | Corsair Vengeance 16GB @3000Mhz | 275GB Crucial MX300 | 1TB WD Blue 7200RPM | Define C | Corsair RM650x | Asus VG278H 1080p @60Hz | Nvidia RTX 2070 Super

Permalänk
Medlem

Ps4 Pro, Playstation Vita, Nintendo Switch, Nintendo 3DS XL och Nintendo WiiU är dom jag har som finns i omröstningen.
Har funderat på en Xbox One, men ser ingen riktig meningen med den just nu iaf

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Köpte PS4an efter att ha sett reklam för det då kommande (var väl halvåret senare) Destiny, hade tidigare bara haft ett SEGA MEGA (fortfarande fungerande) sent 80tal.

Visa signatur

LianLiPC-V355bequiet!E9-480W-MSIB350M-MortarW10-WD-BlackSN750Ryzen7™2700MSI RX6500XTSONY-65"TV-ZD9
Övriga datorer ej i drift

Permalänk
Medlem

@daskedennis: Håller med, sjukt besviken på att Sony inte införde en UHD-spelare i sin PS4 Pro åtminstone...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@lambdan:
icke

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/