Typiska Svenska godsaker (förslag?)

Permalänk
Medlem

Typiska Svenska godsaker (förslag?)

Hej,
Nu är det så att jag ska skicka iväg ett paket innehållandes typiska svenska godsaker (som en gåva). Allt från choklad till godis, kaffe och chips. Enda villkoret är att det ska vara svenskt. Bara att bomba med förslag om ni känner för det, skulle vara till stor hjälp.

Permalänk
Medlem
  • Hockeypulver

  • Djungelvrål

  • Saltlakrits i allmänhet

  • Kaviar

  • Brio

  • Zoo

  • Fruxo

  • Tutti Frutti

  • Godis i lösvikt

  • Påskmust

  • Fruktsoda

  • Champis

  • Pommac

  • Trocadero

  • Päronsoda

  • Sockerdricka

  • Marabou-choklad i varierande smaker

  • Knäckebröd

Permalänk
Inaktiv

Kalles kaviar med Wasa knäckebröd

Permalänk
Medlem

"S-märke", djungelvrål, daim,

Visa signatur

Win 10 maskin: Core 2500 | Integra M 550W | Ryzen 5 3600 | MSI B450 A Pro max | GTX 1060 6GB | Vengeance LPX 2x16GB
Win XP maskin: Core 1100 | 550W | AMD Athlon II | MSI GF615M-P33 | ATI HD5670 | 2x2GB
Laptop: Lenovo Flex 3-1580

Permalänk
Medlem

Jungfru bröst / geléhallon

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Dumlekolor.

Permalänk
Medlem

@Repair: Svenska Dillchips har jag inte fått så mycket positiva reaktioner från personer som kommit på besök från utlandet så det kanske kan vara något att skicka om du vill att de ska få smaka mer än saker som folk generellt gillar.

Samma lika gäller typ Kalles kaviar, Messmör (om det inte ska skickas så långt), några valfria nubbar kanske ett 10-pack med blandade småflaskor som finns på bolaget.

Permalänk
Medlem

ahlgrens bilar!

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem

Fyller på med;

Spettekaka
Annas pepparkakor
Senap! Det skiljer sig åt väldigt kraftigt från land till land

Permalänk
Hedersmedlem

Finns rätt mycket, men det ska passa att skicka med post också. Hmm.

Hjortronsylt
Lingonsylt
Knäckebröd
Västerbottenost
Även hushållsosten är svensk, gräddost, eller kanske en kvibille wiskeylagrad. Sverige har fantastiskt utbud på hårdost vilket vi sällan tänker på.
Torkad carl Johan/kantareller
Torkat renkött
Snaps eller kanske flaggpunch

Polkagrisar
Dumle
Daim
Gott & blandat
Ahlgrens bilar
Kexchoklad
Marabou mjölkchoklad (scweitzernöt är bra - men namnet blir fel i sammanhanget här va? )
Svenska lantchips kanske. Knaprigt värre!
Klart man kan gå in på lakritsen. Personlig favorit. Kul - men kanske inte så gott för den oinvigde.

Osthyveln kan vara kul tillsammans med västerbottenosten. Visserligen en norsk uppfinning men det är skit samma tror jag hehe.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Jag ställde samma fråga för ett gäng år sedan, under tiden jag bodde i London. Se här för inspiration: https://www.sweclockers.com/forum/trad/1445200-typiskt-svensk...

Visa signatur

Jag är en optimist; det är aldrig så dåligt så att det inte kan bli sämre.