Star Wars: The Rise of Skywalker

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@Uslingen: kan bara nicka instämmande till allt du skriver där! Jag sätter förvisso Return of the Jedi före The Force Awakens, men annars verkar vi vara synnerligen SW-synkade

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Till min förvåning tyckte jag Solo var bättre än Rogue One. Kanske pga förväntningsnivån inför respektive film.

Rogue One fungerar inte som film under de två första akterna för mig. Man spenderar massa tid på att bygga upp mot en karaktär som är ett totalt antiklimax (det märks att Saw Guerra var viktigare i originalmanuset, innan de började filma om saker) och ingen karaktär byggs upp på ett sätt som gör dem intressanta eller engagerande för mig.

Solo har gott om problem, inte minst via överdrivna nostalgiska vinkar, men där finns åtminstone en grundstruktur som fungerar och några karaktärer som har lite charm.

För mig har det fortfarande inte kommit något fantastiskt i Star Wars sedan 1983. Jag fortsätter dock hoppas, men inte på Rise of Skywalker.

Permalänk
Medlem

Hur som helst, det är Star Wars och vi kommer se den nästan allihopa om vi har låga eller höga förväntningar, och även om vi kommer hata den eller älska den.. Disney har verkligen inte förstått universet som Lucas skapade och inte teknologin eller moralen, eller politiken. Det är som om det är en helt annan grej numera, och säkert kommer dom spinna vidare på namnet och konseptet. Jag tror dock at dom effektivt kommer döda hela den atmosfären och konseptet som varit hittils, och satsa på politisk korrekt framöver. Det kommer bli rättighetskamp och könsneutralitet och miljöhänsyn och massa annat som verkligen inte passar i konseptet. Inte för at det är fel, det passar inte konseptet, men det är andra människor som ska utnyttja det nu. Så jag har inga stora förhoppningar för framtiden, den framtid lucas målade upp för oss är hopplöst borta nu, fantasi eller inte.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mibsweden:

Detta blir bra :-), som en liten julklapp. Tycker att Disney gjort bra saker med SW, om man jämför med SW 1-3 som Lucas gjorde.

jag tar 1-3 alla dagar i veckan över 7-9.

Disney har gjort hur många star wars spel under 10 år ? 2-3? Ifrån början av 2000 så fick sjukt många star wars spel. Som faktiskt var bra och några av dem som kotor 2, jedi outcast/academy, battlefront 2 är bland dem bästa spelen som någonsin gjorts.

Disney har istort sett gjort star wars irrelevant. Alldrig förr har star wars leksaker inklusive lego haft rea priser eller fått företag att gå i konkurs.

Jag kommer inte se filmen och jag vet fler som inte kommer, jag såg the last jedi endast för att polarna ville det och ingen av dem bryr sig om star wars efter the last jedi.
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gipsyboy:

Hur som helst, det är Star Wars och vi kommer se den nästan allihopa om vi har låga eller höga förväntningar, och även om vi kommer hata den eller älska den.. Disney har verkligen inte förstått universet som Lucas skapade och inte teknologin eller moralen, eller politiken. Det är som om det är en helt annan grej numera, och säkert kommer dom spinna vidare på namnet och konseptet. Jag tror dock at dom effektivt kommer döda hela den atmosfären och konseptet som varit hittils, och satsa på politisk korrekt framöver. Det kommer bli rättighetskamp och könsneutralitet och miljöhänsyn och massa annat som verkligen inte passar i konseptet. Inte för at det är fel, det passar inte konseptet, men det är andra människor som ska utnyttja det nu. Så jag har inga stora förhoppningar för framtiden, den framtid lucas målade upp för oss är hopplöst borta nu, fantasi eller inte.

Haha, detta måste vara bland de sämsta argumenten jag någonsin sett. Du gillar inte de nya filmerna, för hittepå politisk korrekthet(såsom jämställdhet) inte existerar och inte hör i hemma i ett universum av aliens med penisnäsor och magiska krafter. Ok. Alltid lika roligt när folk försöker dölja sitt bakåtsträvande i äldre påhittade världar. Samma sak ses med Doctor Who och Marvel.

Förövrigt tycker jag The Last Jedi var rent skräp.

Permalänk
Medlem

Harrison själv fick börja någonstanns och alla trodde inte på honom i början, sa en fågel.
Sci-Fi folket ska man inte mucka med! (myrornas krig) dauym!

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

@Nätälskare: Nej, inte alls. Rebels har faktiskt en hel del intressanta narrativa ögonblick och den berättas väl. Visst, den är inget mot en riktig SW-film (de bra dvs), men jag gillar den. The Clone Wars tillförde mer intressant narrativt, men Rebels var också givande.

Möjligt men deras karaktärer är totalt ointressanta och irriterande. Den enda nya karaktär som var intressant var väl Thrawn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

@Uslingen: kan bara nicka instämmande till allt du skriver där! Jag sätter förvisso Return of the Jedi före The Force Awakens, men annars verkar vi vara synnerligen SW-synkade

Return of the Jedi tillhör bland de sämre av filmerna, helt klart den mest överskattade i alla fall. Det är så mycket som är så kopiöst dåligt i den filmen och borde ha gjorts helt annorlunda.

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@sunnis: det är en vanlig åsikt bland SW-fans som jag helt enkelt inte håller med om. Det finns många fantastiska och klassiska scener i Return of the Jedi som tillhör mina favoriter i serien. Alla scenerna i Jabbas palats med räddningen av Han, Lukes och Vaders kamp och dialog på Dödsstjärnan, Yodas död på Dagobah, scenen med sarlacc-gropen på Tatooine i början av filmen, med mera.

Scenerna med Ewoks på Endor är dock en sådan sak jag gillar nu för att jag såg filmen som liten. Utan nostalgins filter hade jag säkert stört mig på dem som jag stör mig på Porgs i The Last Jedi. Och utan nostalgins filter hade jag kanske hållit The Force Awakens högre, men jag kan inte se varför folk tycker så illa om Return of the Jedi som de gör.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av loevet:

@sunnis: det är en vanlig åsikt bland SW-fans som jag helt enkelt inte håller med om. Det finns många fantastiska och klassiska scener i Return of the Jedi som tillhör mina favoriter i serien. Alla scenerna i Jabbas palats med räddningen av Han, Lukes och Vaders kamp och dialog på Dödsstjärnan, Yodas död på Dagobah, scenen med sarlacc-gropen på Tatooine i början av filmen, med mera.

Scenerna med Ewoks på Endor är dock en sådan sak jag gillar nu för att jag såg filmen som liten. Utan nostalgins filter hade jag säkert stört mig på dem som jag stör mig på Porgs i The Last Jedi. Och utan nostalgins filter hade jag kanske hållit The Force Awakens högre, men jag kan inte se varför folk tycker så illa om Return of the Jedi som de gör.

Den filmen tar allt som JJ började skapa i TFA, pissar på det, och kör sedan en helt egen grej som har 0 star wars känsla.
1. Börjar direkt med dålig humor som taget från en Marvel film, vilket inte passar alls.
2. Gravitation i rymden? Bomber faller precis som om det va någon som släppte dem där de faktiskt påverkas av gravitation på ett helt annat sätt (t.ex. som på jorden)
3. Sen när skjuts laser i en båge?
4. Luke är inte samma karaktär längre. Går från att ha varit en optimist till att nästan mörda sin systerson..
Det är för övrigt bara en av alla dåliga saker med denna versionen av Luke.
5. En stor del av filmen läggs på en sidostory av 0 betydelse endast för att få tryck igenom några SJW åsikter.
6. Vems idé var det att göra den asiatiska bruden till historiens mest korkade och störande Star Wars karaktär? Ska man ha en korkad karaktär så ta tillbaka Yar Yar.
7. "Avslöjandet" om Rey´s föräldrar berör inget och känns ogenomtänkt.
8. Efter TFA var alla nyfikna på Snoke. Rian Johnson ger publiken fingret och har ihjäl en av de mest intressanta karaktärerna, mest troligt för att han inte lyckades komma på någon historia för Snoke.
9. Leia goes full Mary Poppins
10. Admiral Ackbar, en riktig Star Wars ikon, sprängs ut genom sidan på ett skepp bara för att en ointressant karaktär ska kunna "rädda" alla från problem som var dennes egna fel från början.

Detta va bara några punkter jag kom på under en snabb FK "Star Wars - The last jedi" rant. Finns gott om andra anledningar till varför TLJ är en riktigt dålig film.

Permalänk
Medlem

@anon236072: Men loevet pratade ju om Return of the Jedi, inte The Last Jedi 🙂

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Storage Jar:

@91Henke91: Men loevet pratade ju om Return of the Jedi, inte The Last Jedi 🙂

Aaah... my bad! I så fall håller jag med till 100% 😅

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Blir givetvis för mig att se denna film också, dock troligen inte på bio utan mer som film när jag har tråkigt någon gång. Av vad jag såg i trailern så såg jag inget som jag störde mig på utan jag tyckte stämningen var "mysig".

Permalänk
Medlem

Sparka Kathleen Kennedy och låt Gareth Edwards ta över. Den enda filmen som har kommit upp i nivå med originalen är enligt min mening Rouge One. Return of the Jedi var ett totalt J**** skämt, föredrar Spaceballs alla dagar i veckan. @anon236072 det skulle gå att skriva en avhandling med allt s***, lager på lager på lager.

Permalänk
Relik 📜
Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Sheeeev!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Jag hoppas verkligen inte att filmens namn är en spoiler. Är riktigt taggad för rullen, då jag är helsåld på SW.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Brukar få lite gåshud när det vankas nya SW-trailers, men denna lämnade mig tämligen oberörd. Biljetter köpta i vilket fall som helst, så nu är det bara att vänta in december!

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Brukar få lite gåshud när det vankas nya SW-trailers, men denna lämnade mig tämligen oberörd. Biljetter köpta i vilket fall som helst, så nu är det bara att vänta in december!

Ja men se där, biljetterna är redan ute! Tack för tipset!

EDIT: Blev biljetter på premiären!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Verkar som att någon har haft roligt med att redigera J. J. Abrams svenska sida på Wikipedia:

https://sv.wikipedia.org/wiki/J.J._Abrams

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Lyxfällan 🎮

Blev biljetter till föreställningen 20:15 och midnattsföreställningen i Filmstaden Scandinavia. Taggad! Med undantag för rymdpållar ser sista trailern ändå lovande ut, och filmen kan omöjligt bli sämre än TLJ.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Lego Master

The hype is real. På riktigt. Det blir premiär på detta, inget snack.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Köpte till premiären jag också. Det är nog bra att förväntningarna har skruvats ner efter varje ny star wars film man sett. Nu finns ju chansen att man blir positivt överraskad!

Permalänk
Medlem

Rogue One var en underhållande barn-film, och Solo har jag inte sett, men EP7 var medioker och EP8 var så usel at jag inte längre bryr mig. Star Wars varade i Ep4-6, allt annat är skit. Kyle Katarn stal planerna till dödsstjärnan och Jar Jar Binks är en Sith Lord.

Permalänk
Medlem

Verkar som om Rise of Skywalker ligger riktigt illa till:

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

@sunnis: det är en vanlig åsikt bland SW-fans som jag helt enkelt inte håller med om. Det finns många fantastiska och klassiska scener i Return of the Jedi som tillhör mina favoriter i serien. Alla scenerna i Jabbas palats med räddningen av Han, Lukes och Vaders kamp och dialog på Dödsstjärnan, Yodas död på Dagobah, scenen med sarlacc-gropen på Tatooine i början av filmen, med mera.

Scenerna med Ewoks på Endor är dock en sådan sak jag gillar nu för att jag såg filmen som liten. Utan nostalgins filter hade jag säkert stört mig på dem som jag stör mig på Porgs i The Last Jedi. Och utan nostalgins filter hade jag kanske hållit The Force Awakens högre, men jag kan inte se varför folk tycker så illa om Return of the Jedi som de gör.

Till syvende och sist är det en smaksak. Egentligen inte så mycket diskussionsunderlag. Jag tycker si, du tycker så, sedan "hur kan du tycka si när så var så mycket bättre... och så vidare.

Jag tappade intresset efter 1983 och hade höga förhoppningar 1999, och där stannade intresset av helt. Kul det görs nya serier och filmer för ungarna idag tycker jag.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Avstängd

star wars var en medioker film som blev fantastisk med jedi-orden.
Use your feelings Luke.

Nu 40 år senare får vi en avslutning till alla dessa underhållande historier.
och nya kan ta vid.

Dags att krama ett träd i december och följa kraftens förgreningar

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)