Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mithras:

Med tanke på att långhelgen kickar in imorgon och du inte fått något avi eller "din vara är påväg" så kan du nog glömma det

Skärtorsdag är ingen helgdag och PostNord ska köra ut alla helgfria vardagar, men ja det är nog ingen större chans att han får det imorgon.

Permalänk
Medlem

Är väl kanske mer än en dator som ska sluttestas. Så du är kanske 58 i kö till sluttest...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av skippy_pewpew:

Är väl kanske mer än en dator som ska sluttestas. Så du är kanske 58 i kö till sluttest...

Skickades från m.sweclockers.com

Är just rädd för det ja..😭

Permalänk
Medlem

Du får ju inte glömma bort att det förutom är långhelg, så var det ju nyss skatteåterbäring vilket troligtvis leder till högre tryck än normalt hos Inet/Komplett osv.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

@bonjah: Känner igen mig, man blir som ett barn när det kommer till nya prylar.
Du kan väl ringa och kolla om du kan åka och hämta den imorgon i Göteborg annars

Vad har du köpt för gött då?

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | i5 9600k | be quite! Pure Rock | Corsair 16GB DDR4 3000Mhz | ASUS GeForce RTX 2060 6GB DUAL OC | Samsung 850 series EVO 250GB | Kingston A1000 480GB M.2 NVMe | Fractal Design Define S | EVGA Supernova G2 750W | Windows 11

Permalänk
Inaktiv

Att vänta på paket med nya prylar är det närmsta man kommer "julafton som barn" i vuxen ålder

Permalänk
Medlem
Skrivet av LnitraM:

@bonjah: Känner igen mig, man blir som ett barn när det kommer till nya prylar.
Du kan väl ringa och kolla om du kan åka och hämta den imorgon i Göteborg annars

Vad har du köpt för gött då?

I Göteborg? Nybyggen kom alltid från Sandefjord, tror inte det ändrats.
:edit: Eller aha, du menar att leveransen dit går snabbare än post kanske..
::edit2:: trodde vi snackade Komplett, my bad!

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

@MoNkeY-05: trodde att inet byggde burkar i Göteborg. My bad i så fall

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | i5 9600k | be quite! Pure Rock | Corsair 16GB DDR4 3000Mhz | ASUS GeForce RTX 2060 6GB DUAL OC | Samsung 850 series EVO 250GB | Kingston A1000 480GB M.2 NVMe | Fractal Design Define S | EVGA Supernova G2 750W | Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av LnitraM:

@bonjah: Känner igen mig, man blir som ett barn när det kommer till nya prylar.
Du kan väl ringa och kolla om du kan åka och hämta den imorgon i Göteborg annars

Vad har du köpt för gött då?

Det här valde jag för min burk:
Phanteks Eclipse P400S Svart
Corsair RM750X 750W v2
MSI Z390-A PRO
Intel Core i7 9700K 3.6 GHz 12MB
be quiet! Pure Rock
Ballistix 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz CL15 Sport
Samsung 970 EVO Plus 500GB
Crucial MX500 500GB 2.5"
WD Blue Low Power 2TB 5400rpm 64MB
ASUS GeForce RTX 2070 8GB ROG STRIX GAMING OC

🤤

Bor nere i Skåne, så köra 60mil fram o tillbaka är lite väl även om suget finns där.😅

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det som stressar mig, är att statusen inte ändras. Är det normalt? Stått som”bokad” sen jag beställde. Läser äldre inlägg här, så säger Inet själv att när det står ”packas” kan man grovt säga att den är på gång att sättas ihop eller är ihopsatt. Men här har som sagt inte statusen ändrats.👀

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av LnitraM:

@MoNkeY-05: trodde att inet byggde burkar i Göteborg. My bad i så fall

Hoppsan! Jag trodde vi var inne på en Komplett-tråd, ursäkta. Inets produktionslina har jag ingen koll på alls!

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem
Skrivet av MoNkeY-05:

Hoppsan! Jag trodde vi var inne på en Komplett-tråd, ursäkta. Inets produktionslina har jag ingen koll på alls!

Dom säger att dom bygger datorerna på deras central/weblager. Var det ligger vet jag ej, men nånstans i 031-land skulle jag tro.😊

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@bonjah: Härligt, förstår dock att du vill ha den innan påskledighet osv

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | i5 9600k | be quite! Pure Rock | Corsair 16GB DDR4 3000Mhz | ASUS GeForce RTX 2060 6GB DUAL OC | Samsung 850 series EVO 250GB | Kingston A1000 480GB M.2 NVMe | Fractal Design Define S | EVGA Supernova G2 750W | Windows 11

Permalänk
Medlem

Uppdatering angående min order, fick detta mail precis: ”Datorn packades tidigare idag så med lite tur hinner den också skickas idag så du får hem datorn innan påsk :)” - Nu håller vi alla tummar och tår vi har, OKEJ?😂🙏

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Beställde hem två cigarrer i förrgår, hoppas de kommer idag eller imorgon, tänkte fira in våren och påsken på fredag

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk

Väntar på en Sportstol Autostyle BS6 från skruvat sen 9 April då Schenker fick leveransbeställningen. Verkar inte åkt från Norsborg till Uppsala ännu. Så Schenker verkar inte var de snabbaste att skicka paket med. Hoppas att den hinner kommer innan tisdag nästa vecka då UPS kommer med SimLab GT1 Evo rigg från Tyskland. Fast är ingen chans att Schenker lyckas med det. Det är nog långsammast av alla på att leverera paket.

Permalänk
Medlem

Får en känsla att supporten blåljuger mig rakt upp i ansiktet. Som jag skrev tidigare så fick jag mail om att den packats tidigare under dagen och var redo att skickas. Nu i eftermiddags komplettera jag min beställning med tre bättre chassifläktar. Tror ni inte dom packades och skickades samma dag. Men min datorbeställning står fortfarande endast som ”bokad” Att jag nu inte får min dator innan påsk är inte hela världen. Däremot om det är så att dom ljugit om att den var färdig för leverans, så är jag knappt sugen på att ta emot den längre. Vet inte vad jag har för rättigheter med tanke på att det är ett datorbygge beställt av mig. Men vem vet om dom ens börjat bygga den? Går det att backa? Börjar bli rejält besviken på Inet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av bonjah:

Får en känsla att supporten blåljuger mig rakt upp i ansiktet. Som jag skrev tidigare så fick jag mail om att den packats tidigare under dagen och var redo att skickas. Nu i eftermiddags komplettera jag min beställning med tre bättre chassifläktar. Tror ni inte dom packades och skickades samma dag. Men min datorbeställning står fortfarande endast som ”bokad” Att jag nu inte får min dator innan påsk är inte hela världen. Däremot om det är så att dom ljugit om att den var färdig för leverans, så är jag knappt sugen på att ta emot den längre. Vet inte vad jag har för rättigheter med tanke på att det är ett datorbygge beställt av mig. Men vem vet om dom ens börjat bygga den? Går det att backa? Börjar bli rejält besviken på Inet.

Skickades från m.sweclockers.com

När kompletterade du? Jag har beställt varor från Inet som packats och skickats samma dag (om jag beställt tidigt)

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweisdapro:

När kompletterade du? Jag har beställt varor från Inet som packats och skickats samma dag (om jag beställt tidigt)

Alltså kompletteringen gick ju iväg.(Den beställde jag runt 16:00 tiden idag) Däremot min dator som var beställd den 5/4 och så sent idag fick jag besked att den paketerades tidigare idag och var redo att skickas står fortfarande som "bokad"

Permalänk
Medlem

Har försökt tidigare men det blev stoppat då den butiken inte sålde till Sverige. Detta skickas från England så borde gå bättre

Ett 6-pack Blue Pepsi för 18 pund. Ett rån skulle nog de flesta tycka men det är ju en ganska rolig produkt så jag öppnar lädret och unnar mig något annorlunda.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nu är jag nyfiken @perrablerra. Är det smaken eller bara själva grejen? Det får mig osökt att tänka på Crystal Pepsi som blev en rolig gimmick att köpa i USA.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yonie:

Nu är jag nyfiken @perrablerra. Är det smaken eller bara själva grejen? Det får mig osökt att tänka på Crystal Pepsi som blev en rolig gimmick att köpa i USA.

OM jag förstått det rätt är det en fruktig smak på denna. Har fått dille på blåa grejer så måste ju testa denna. Borde om inte annat vara trevlig i en drink.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jobbigaste är ju när det är långhelg och när man gör som jag och beställer igår eller idag då får man vänta extra länge.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Låskista till bakluckan på bilen.
Tändkassett till bilen.
Tändstift till bilen.
Säkert nåt mer till bilen också.
Märkesbilverkstaden skall ha 3753kr för tändkassetten, något jag hittade för 753kr, ny, i Tyskland... sjukt. Bilelektronik är big nono på att returnera, tydligen.
Visst fick jag betala frakt för 99kr, men då beställde jag tändstift också, för 43kr per styck, så det blidde ju ännu billigare då.

Återstår att se om tändkassetten är bra eller kass, den jag beställde..

Permalänk
Musikälskare

En Emisar D4S lampa med XP-L HI V2 3A, 5000K LED och lite annat lull-lull

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

DeLonghi ECAM650.55.MS PrimaDonna Elite

Permalänk
Rekordmedlem

Jag kunde inte hålla mig från att köpa en cykel till, har funderat ett tag på att skaffa ett par hopvikbara cyklar och velat ha en Montauge Paratroper men tyckt den varit lite dyr då jag bara kommer att använda den kanske 10-15 dagar per år men så hittade jag en Kinacykel som var ganska lik den första versionen av Paratropern men kostade 1/5 så mycket och då kunde jag inte låta bli att slå till på en sån här "skönhet" jag hade inte tänkt att cykla i terräng utan vill bara ha nått som är "normalstort" så man kan köra lite på grusvägar och klarar av 5-10 mil utan att få panik för att det känns för ostadigt och då håller nog Kinakopian med tanke på att den inte kommer att köras så mycket eller hårt i terräng, att den inte är jättelätt är nog bara bra för hållbarheten när det inte är så dyrt

Beställde också 2 lättare sommar-dun-quiltar, ska nog kunna lätta på packningen 1 kilo bara med dem och utan att behöva frysa utan kunna sova gott kring 5 C.

Nu är man nästan färdig med förberedelserna inför semestersässongen, åtminstone så har jag beställt de dyrare leksakerna som bara är till för nöjesanvändning, hoppas de nu syr snabbt i Polen...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Blev en ny soffgrupp

Permalänk
Medlem

Väntar som bara den på min nya rattbas.. Bestämde mig för att det skulle bli Direct Drive på riggen i Augusti och bestämde mig till slut för en Åugury i Februari. Dagen efter att jag köpt en så går tillverkaren ut och meddelar att man inom kort kommer släppa en ny modell och jag avbryter genast min köporder i väntan på uppdaterad modell. Nu påstås den ha skickats från tillverkaren förra fredagen och borde ha kommit fram till min ÅF förra veckan.. Ursprungligen skulle de ha levererats till kund första veckan i Maj så gamla rattbasen är såld sedan länge.. Oh the pain att inte kunna köra Men snart så <3

Permalänk
Expertgissare

En damsugare, en matberedare och 40 stycken damsugarpåsar för 2982kr med rabattkod från fyndtråden

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB