Permalänk
Medlem

WoW välja klass

Tjo. Jag har tidigare spelat rogue men är sugen på att prova något nytt. Har testat lite olika men har inte full koll på alla specs osv så känner att jag behöver lite hjälp.

Mina tankar:
Vill inte ha nått #%&@ pet
Tycker inte om att stå still och kanalisera mina spells
Helst melee men inte petnoga
Gillar det här med energy/combo points med rougen så ser helst att jag får använda mig av någon typ av resource (ej endast mana t.ex.)
Helst dps

Finns det någon/några spec/s i någon klass som uppfyller detta?

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

Demon Hunter gillade dem. Som dps även i pvp.

Visa signatur

| 9900K | Z390 Aorus Elite | NH-D15 | 16GB@3200MHz | Gigabyte 5700XT GAMING OC | RM750X V2 750W | Intel 660P M.2 1TB | LG55C9 | Fenris A5 | Samsung S23 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av cider123:

Fast DK har ju runor.

Läste helt fel, läste att han inte gillade combosystem. (Skyller på en lång dag på jobbet. )

OnT; Feral kan ju också vara nånting att kolla på ifall du ändå gillar Rogues.

// Marcus

Visa signatur

🏬: Gigabyte Aorus X570 Master 🔲: AMD Ryzen R5 5600X ❄️: Cooler Master Hyper212 BE 🏴: ASUS RX 6700 XT DUAL
🗄️: Fractal Define 7 Compact 🔌: EVGA B5 850W 🎞️: 32GB HyperX Beast 3600Mhz 💾: Crucial 512 GB
🖥️: ROG STRIX XG27WQ 🖱️: Corsair Scimitar RGB Elite ⌨️: K70 RGB TKL CHAMPION SERIES 🎧: Corsair H55 📶: Archer C80

Permalänk
Avstängd

Windwalker monk, gogo

Permalänk

Enchancement Shaman?
Retro paladin?

Visa signatur

|Dator: | Phantek P400S | Ryzen 5900X | X570 Aorus Elite | RTX 3080 Ventus OC | Corsair 64gb DDR4 | x2 970 EVO 1Tb | Corsair HX 850i | AC Liquid Freezer II 280 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av alex_farnstrom:

Enchancement Shaman?
Retro paladin?

Enhancement Shaman verkar vara caster/kanaliserande... Provat Retro Paladin lite snabbt i class trial men tyckte det var för mycket heal

Permalänk
Medlem
Skrivet av aoeen:

Enhancement Shaman verkar vara caster/kanaliserande... Provat Retro Paladin lite snabbt i class trial men tyckte det var för mycket heal

Kanske värt att testa heal? Gick över från Rogue till Holy Priest under Legion. Det var absolut det bästa jag har gjort. Älskade det. PVE btw

Permalänk

nu har jag inte spelat seriöst sen 2011 men vet att på den tiden gillade jag att köra Feraldruid vet inte hur stor skillnad det är nu men på den tiden var druiderna väldigt flexibla och rätt gött att som feral kunna välja att gå både dps eller tank och på så vis kunna variera lite vad man kände för vid tillfället.

vet att mycket har ändrats sedan lichking hur mycket vet jag ej mer än att ja gneta runt en stund på brorsans warrior bara för att testa spelet i typ ett par dar under pandaria men fastnade aldrig för det nya systemet så blev väl inte mer än några timmar test typ över typ 3 dagar eller nå sånt.

vill minnas dock att de ä fritt att plocka runt talangerna nu mer men kan ha fel i det men ändå om druider är nu ungefär som de var förr så har du i stort sett fyra klasser i en, tank/ melee dps ("rogue"liknande system)/caster/ healer.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

Har hört mycket om att feral druid skulle vara svåraste klassen/spec. Gör mig ju såklart väldigt sugen på att testa, men vet du vad det är som gör det så svårt? Hur mycket skiljer det sig från rouges t.ex.?

Permalänk
Medlem
Skrivet av aoeen:

Tjo. Jag har tidigare spelat rogue men är sugen på att prova något nytt. Har testat lite olika men har inte full koll på alla specs osv så känner att jag behöver lite hjälp.

Mina tankar:
Vill inte ha nått #%&@ pet
Tycker inte om att stå still och kanalisera mina spells
Helst melee men inte petnoga
Gillar det här med energy/combo points med rougen så ser helst att jag får använda mig av någon typ av resource (ej endast mana t.ex.)
Helst dps

Finns det någon/några spec/s i någon klass som uppfyller detta?

Lägger en röst på DK.
De olika specsen är rejält olika i spelstil.
Och blood (tankspec) är inte lika gimpad DPS mässigt som många andra klasser.
Att gå från en super burstig klass som rogue till en tankspec känns lite konstigt.
Men när man väl vänjer sig vid att pulla 10 mobs utan att tappa ens 1% i hälsa känns det ju bra
Plus att både dungeons och raids är mycket roliga att spela som DK, både som DPS och tank.

Permalänk
Medlem

Enhancement Shaman är melee. Elemental är caster.
Prova Druid, som sagt är dom 4-in-1.
Retribution Paladin är en melee dps, inte en healer.
Marksman Hunter kör utan pet.
Frost DK är trevlig, kan även rekommendera att köra Blood DK (tank spec), i stort sett odödlig.
Monk är ungefär som en Rogue, fast du kan tanka och heala om du vill.
Demon Hunter om du vill kunna dubbelhoppa

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Enhancement Shaman är melee. Elemental är caster.
Prova Druid, som sagt är dom 4-in-1.
Retribution Paladin är inte en melee dps, inte en healer.
Marksman Hunter kör utan pet.
Frost DK är trevlig, kan även rekommendera att köra Blood DK (tank spec), i stort sett odödlig.
Monk är ungefär som en Rogue, fast du kan tanka och heala om du vill.
Demon Hunter om du vill kunna dubbelhoppa

För att förtydliga här då. Retri Paladin är melee dps.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Enhancement Shaman är melee. Elemental är caster.
Prova Druid, som sagt är dom 4-in-1.
Retribution Paladin är inte en melee dps, inte en healer.
Marksman Hunter kör utan pet.
Frost DK är trevlig, kan även rekommendera att köra Blood DK (tank spec), i stort sett odödlig.
Monk är ungefär som en Rogue, fast du kan tanka och heala om du vill.
Demon Hunter om du vill kunna dubbelhoppa

Druid är ju verkligen "Jack of all trades, master of none".
Även om dom stundtals har tillåtits att glänsa i olika specs.
Men att gå från rogue till feral kommer att kännas väldigt konstigt.
Bara en sån sak som energy regenereringen som kan vara många gånger snabbare på en rogue.
Feral har dock väldigt högt i tak, en bra spelare gör stor skillnad.

Synd att dom förstörde krigaren med GCD på alla CD's.
Och CD på execute känns ju bara som ytterligare en nerf p.g.a. pvp gnäll.
Men krigaren, och framförallt fury, är fortfarande rolig om man kommer från en rogue.
Drastiskt annorlunda spelstil där man i princip inte behöver bry sig i någon annan resurs än sin egen HP, vilket kan vara ett problem med veka tanks

Permalänk
Medlem

Paladin eller monk

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk
Medlem

Testat lite olika dps meele.
1. Paladin. Var ganska kul men ack så ofta man får heala sig. Tål ju ingenting.
2. Demonhunter. Kul klass men jag blev förvirrad av allt svichande hit och dit. Gillade inte charge abilityn eftersom den skulle vara med i rotationen. Kändes för okontrollerad för mig.
3. DK frost. Nu snackar vi MYCKET bättre selfheal än paladinen eftersom man gör skada samtidigt och kan ha med den i rotationen. Med gearlevel 380 och uppåt blir man näst intill odödlig.
Så har en bra talentad frost DK en otrolig burst. Speciellt på många mobs. 10 NPCer i samma level är inga problem alls längre. Har alltid 100% hp kvar eftersom man selfhealar sig så mycket när man börjar göra skada på högre gearlevel.
Älskar min DK och det är verkligen min klass. Att kunna rida på vatten är ju hur nice som helst

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Monk, riktig underdog i DPS och kan göra rejält ont i handen på en skillad spelare och liknar ingen annan melee klass i spelstil samma med DH

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk

Körde Enhancement Shaman då jag ännu spelade. Skitroligt, men var väldigt beroende av Blizzards nerfs och buffs för att vara viable... Vet inte om de har fixat det nu, två expansioner sedan jag loggade in senast.

Permalänk
Medlem

Retribution paladin - Melee dps med mana och combo points
Enhancement shaman - Melee dps med mana och combo points
Feral druid - Melee dps med energy och combo points
Warrior - Rage + Procs / Charges på attacker

Alla jag nämnt är rätt mobila och har mycket snabba attacker

Visa signatur

Spel: ASUS Z370 Prime-A | 16GB 3000Mhz | i5-8600K | Noctua NH-D14 | ASUS GTX 1080 | Sound BlasterX AE-5 | Supernova G2 650W | EVO 840

Media/Emulator: MSI Z270-A Pro | 8GB 2666MHz | i3 7350K 4,8GHz | Pure Rock Slim | MSI GTX 970 | EVGA Supernova G2 650W | EVO 840 250GB

Permalänk
Medlem

Slår ett slag för guardian dudu. Körde det genom slutet av legion när jag tröttnade på boomkin och dps-race. Also skitkul att springa runt som en thistlefur (vet dock ej om man fortfarande kan få tag i det)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk

@aoeen: Elemental shaman är casters, enhancement är en close combat shaman, brukade maina det genom förra expansionen.

De är en av de bättre singel target specs för tillfället, inte så duktiga på aoe, men riktigt hårda på singel target.

Visa signatur

|Dator: | Phantek P400S | Ryzen 5900X | X570 Aorus Elite | RTX 3080 Ventus OC | Corsair 64gb DDR4 | x2 970 EVO 1Tb | Corsair HX 850i | AC Liquid Freezer II 280 |

Permalänk
Medlem

druid, alltid druid.

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Skrivet av aoeen:

Har hört mycket om att feral druid skulle vara svåraste klassen/spec. Gör mig ju såklart väldigt sugen på att testa, men vet du vad det är som gör det så svårt? Hur mycket skiljer det sig från rouges t.ex.?

personligen innan revampen som kom i Cataclysm där jag anser de sabbade hela spelsystemet så tyckte jag feraldruid var mer lättspelat som DPS än Rogue även om de hade sina likheter med combo point systemet och attacker som var liknande de rogue hade.

hur de är från Cataclysm och frammåt har jag ingen aning om.

Testa själv och se hur de känns.

du kan ju alltid skriva upp dig för testrealm och testa på en maxlevel druid gratis är det ingen expansion på g så är betan i stort sett samma som officiella typ bara ändringarna för nästa patch.

eller spela från lvl 1 och känn på dem du får väl en ny "klass" var 10e level eller nå sånt att leka med så går rätt fort att testa de olika en stund och till lvl 60 gick ju spela upp redan i lich på en helg så att man fick alla 4 formerna eller 6 om man räknar travelform och aqua form.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

DK. Lätt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD RYZEN 5 5600X | RTX 3060Ti | MSI B450 GAMING PRO CARBON AC

I ett tidigare liv:
AMD 2600X | AMD 8350 | AMD Phenom II X2 555 Black edition | AMD Athlon 64 3700+ | Intel® Pentium® II | Intel® 486DX2-66

Permalänk

Du har ju även survial hunter, dock inte så reliable i raids men roliga ändå