Permalänk
Medlem

OwnIt som ISP?

Hej!

Hur är erfarenheterna med OwnIt som ISP?
Kommer ev. flytta till bostad som det ej går att välja isp själv på.
Några kommentarer - bra eller dåliga?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Vår BRF kör ownit och det är den bästa ISP jag haft. Supporten har galet bra öppettider och har aldrig köat mer än nån minut. Får alltid ut minst 800m av min Gbit. De brukar ha sina standardrouters i lägenheterna men man kan skaffa biffigare privat och be dem acceptera dennas macadress så man slipper deras som ofta inte är kass men inte heller high end. Har haft dem fem år nu och har som sagt aldrig varit nöjdare med en ISP. Tror min uptime är 100%, enda gången vi haft avbrott var när nån switch hängde sig pga ett strömavbrott.
EDIT: Så ja i princip är den väl inte 100% då, men det var inte deras fel heller.

Visa signatur

8700K 5Ghz | 32GB 3200Mhz | 2080Ti 11GB | Phanteks Enthoo | Asus PG27AQ

Permalänk
Medlem

Har haft dem i ca ett år nu, inte behövt hjälp så jag kan inte ge feedback på supporten, men linan har fungerat felfritt under året som gott. Hastighetstesterna har varje gång nått upp till det utlovade (500-1000 Mbit) med god ping. I början klockade jag nära max, men sista 2 gångerna har den varit i nedre delen av skalan. Linan kommer via bostadsföreningen i mitt fall.

Överlag mycket nöjd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av crumpets:

Vår BRF kör ownit och det är den bästa ISP jag haft. Supporten har galet bra öppettider och har aldrig köat mer än nån minut. Får alltid ut minst 800m av min Gbit. De brukar ha sina standardrouters i lägenheterna men man kan skaffa biffigare privat och be dem acceptera dennas macadress så man slipper deras som ofta inte är kass men inte heller high end. Har haft dem fem år nu och har som sagt aldrig varit nöjdare med en ISP. Tror min uptime är 100%, enda gången vi haft avbrott var när nån switch hängde sig pga ett strömavbrott.
EDIT: Så ja i princip är den väl inte 100% då, men det var inte deras fel heller.

Skrivet av Sp0de:

Har haft dem i ca ett år nu, inte behövt hjälp så jag kan inte ge feedback på supporten, men linan har fungerat felfritt under året som gott. Hastighetstesterna har varje gång nått upp till det utlovade (500-1000 Mbit) med god ping. I början klockade jag nära max, men sista 2 gångerna har den varit i nedre delen av skalan. Linan kommer via bostadsföreningen i mitt fall.

Överlag mycket nöjd.

Tack för feedback. Vet du hur de är jämfört med Bahnhof (som jag haft och vart nöjd med) som värnade om användarnas information ip som inte sparades i mer än 12h?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Tack för feedback. Vet du hur de är jämfört med Bahnhof (som jag haft och vart nöjd med) som värnade om användarnas information ip som inte sparades i mer än 12h?

Efter att IP-Only lyckats med århundradets hopväxling har jag tillfälligt drabbats av någon annans Bahnhof-abonnemang och det är fullkomligt olidligt i jämförelse med den tjänst Ownit levererar. Kvällar och helger är nätet totalt överbelastat till den grad att man inte kan streama video tillförlitligt utan en buffer på 15 sekunder eller mer (vs 2-3s för Ownit som konsekvent var problemfritt). Nu behöver det inte nödvändigtvis vara så dåligt överallt, men jag tolkar i alla fall detta som att Bahnhof inte heller är intresserade av att ta sin roll som tjänsteleverantör seriöst och därmed inte heller är intresserade av att ha mig som kund.

Har varit i kontakt med Ownits chattsupport två gånger den senaste månaden med anledning av detta och de har båda gångerna svarat inom någon minut, varit med på noterna direkt, ställt vettiga frågor (inte "har du startat om routern", "testa annan kabel" eller annat trams när jag uppenbart redan har felsökt samt identifierat problemet) och i allmänhet varit tekniskt kompetenta.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Jag är i det stora hela nöjd med Ownit. Deras kundservice är relativt snabba och jag får ut ca 650-700 Mbit.

Permalänk
Medlem

Har aldrig varit mer nöjd än vad jag är med Ownit.
Som tidigare nämnts: Väldigt stabilt och kundtjänst har väldigt bra öppettider och svarar snabbt. Även när man frågar nåt på messenger mitt i natten så brukar man få svar inom ett par timmar.
Och dessutom kan dom sina grejer, vare sig man ringer eller skriver en fråga på facebook/messenger så får man bra svar istället för en pensionär som "beklagar" och frågar om man startat om routern.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WIRN:

Jag är i det stora hela nöjd med Ownit. Deras kundservice är relativt snabba och jag får ut ca 650-700 Mbit.

Skrivet av MarcusHuddinge:

Har aldrig varit mer nöjd än vad jag är med Ownit.
Som tidigare nämnts: Väldigt stabilt och kundtjänst har väldigt bra öppettider och svarar snabbt. Även när man frågar nåt på messenger mitt i natten så brukar man få svar inom ett par timmar.
Och dessutom kan dom sina grejer, vare sig man ringer eller skriver en fråga på facebook/messenger så får man bra svar istället för en pensionär som "beklagar" och frågar om man startat om routern.

Tack för svar. Vet ni om de lagrar ipnummer etc. Telia fick väl påtryckningar tex. om att lämna ut ip-nummer?
Ärväl ingen dealbreaker, men jag är nyfiken hur företaget förhåller sig i dessa frågor. Bahnhof vet jag är väldigt måna i denna fråga.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Kan bara hålla med föregående poster om att Ownit är nog en av de bästa när det gäller stabilitet och kundservice.

Har haft Ownit på två olika adresser och det har fungerat klockrent med Gbit, har alltid legat över 800Mbit när jag har testat.

Har haft två olika ner tider som har gått över lite längre tid på 7 år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Tack för svar. Vet ni om de lagrar ipnummer etc. Telia fick väl påtryckningar tex. om att lämna ut ip-nummer?
Ärväl ingen dealbreaker, men jag är nyfiken hur företaget förhåller sig i dessa frågor. Bahnhof vet jag är väldigt måna i denna fråga.

Ingen aning.. ring och fråga antar jag 0852507300. Kötid just nu: 1 minut.
Eller skriv på messenger https://www.facebook.com/OwnitBroadband/

Edit: Säg gärna vad dom svarade utifall du frågar

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarcusHuddinge:

Ingen aning.. ring och fråga antar jag 0852507300. Kötid just nu: 1 minut.
Eller skriv på messenger https://www.facebook.com/OwnitBroadband/

Edit: Säg gärna vad dom svarade utifall du frågar

Tack! will do.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Bara positivt än så länge

@griid: Blev med fiber och tecknade avtal med Ownit innan årsskiftet. Kör med egen router Asus RT-68 utan problem. Beställde 100/100 och ligger i snitt runt 120 både upp och ner, ping på ca 10-12ms mot Bredbandskollen. Hittills har allt rullat på utan nertid.

Lite strul med inkopplingen som jag beställde från Stadsnätets portal. När det inte hände något så ringde jag Ownit som konstaterade att det brukar strula med stadsnät. Beställde direkt från deras hemsida och fick då direkt bekräftelsemail, men fortfarande inget liv i linan. Var bortrest dan därpå och kom hem ca 19. konstaterade att det fortfarande inte funkade och ringde Ownit igen som med en suck konstaterade att stadsnät missat något i anslutningen "Men det fixar vi", 10min senare var allt igång. Detta var som sagt efter 19 en fredagkväll så jag har bara positivt att säga om deras support sofar!

/F

Permalänk
Ownit Broadband AB
Skrivet av griid:

Tack för svar. Vet ni om de lagrar ipnummer etc. Telia fick väl påtryckningar tex. om att lämna ut ip-nummer?
Ärväl ingen dealbreaker, men jag är nyfiken hur företaget förhåller sig i dessa frågor. Bahnhof vet jag är väldigt måna i denna fråga.

Hejsan Griid,

Vi värderar personlig integritet väldigt högt och det är en av hörnstenarna av vår verksamhet. Därför har vi kraftigt dragit ner på den tid vi sparar information om våra kunders IP-uppgifter efter debatten kring utlämnande av just dessa. I dagsläget sparar vi IP-uppgifter enbart i 21 dagar. Vi har valt att spara informationen i 21 dagar då det är vad vi anser krävs för att kunna garantera en god tjänsteleverans och för att kunna utföra en fullgod felsökning vid eventuella problem. Den personliga integriteten är oerhört viktig för Ownit. Vad som också är viktigt är förmågan att garantera våra kunder en driftsäker tjänst med hög kvalitet. Vi tycker det är tråkigt att lagstiftning tvingar oss att välja mellan tjänstekvalité och personlig integritet, men anser att vi gjort en avvägning som skyddar våra kunder, både personligt och tjänstemässigt.

Utöver detta är vi full gång med att anpassa våra system inför ny EU-lagstiftning som kommer ge alla våra kunder möjlighet att se vilken information vi har om dem i våra system samt styra vad vi kan göra med denna information.

Med vänliga hälsningar,
– Ownit Broadband

Visa signatur

Öppettider kundtjänst:
Vardagar: 08:00 - 20:00
Helger: 10:00-18:00
Växelnummer: 08 525 07 300
#InItToOwnit

Permalänk

Haft 3 ISP:er och Ownit är definitivt den bästa jag haft. Har mycket snabbare hastighet än jag betalar för :). Bra och snabbt support, lätt att se på deras hemsida när det är något strul, vilket är ganska sällan (bor i centrala sthlm).

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Medlem

Jag hade Ownit i 9 år och var nöjd alla 9. Internet låg nere 2 gånger, en av gångerna var det avgrävd kabel och andra vet jag inte orsak.

/Knight

EDIT: Mitt i natten när "ingen annan" surfar hade jag dubbla hastigheten (200mbit). Oavsett tid hade jag alltid mer än jag betalade för.

Visa signatur

Idag kom Athlon64

Permalänk
Ownit Broadband AB

Hejsan alla på Sweclockers!

Vi på Ownit tackar så hemskt mycket för all fin feedback vi får gällande vår drift och support!
Skulle ni ha några som helst problem kring era tjänster finns vi på facebook, kundtjänst och även här på SweClockers nu!

Best Regards,
The Winning ISP

Visa signatur

Öppettider kundtjänst:
Vardagar: 08:00 - 20:00
Helger: 10:00-18:00
Växelnummer: 08 525 07 300
#InItToOwnit

Permalänk
Medlem

Lagrar inte Ownit trafikdata ? isf är väl Bahnhof eller liknande att föredra

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Jag vet att dom flesta verkar nöjda i vår förening, men mycket strul med IPTV (har själv bara haft problem typ 1 gång på 2 år där jag behövde starta om boxen) enligt många.

Fick lite varierande support när jag ringde in för att koppla IPTV via min egen router. Första samtalet gick till någon som inte verkade ha dunderkoll på allt och var troligtvis ganska ny, men det andra var bättre och jag fick snabba svar direkt.

Eftersom jag inte har behövt ringa in på grund utav problem med drift, så kan jag väl inte göra något annat än att rekommendera dom .

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Ownit Broadband AB
Skrivet av hakd:

Lagrar inte Ownit trafikdata ? isf är väl Bahnhof eller liknande att föredra

Tjena Hakd,
Vi sparar ingen trafikdata i vårt nät.
Den enda "datan" vi sparar i vårt nät är ARP & DHCP loggar i felsökningssyfte.
Loggarna raderas efter 21 dagar.

Skrivet av drwlz:

Jag vet att dom flesta verkar nöjda i vår förening, men mycket strul med IPTV (har själv bara haft problem typ 1 gång på 2 år där jag behövde starta om boxen) enligt många.

Fick lite varierande support när jag ringde in för att koppla IPTV via min egen router. Första samtalet gick till någon som inte verkade ha dunderkoll på allt och var troligtvis ganska ny, men det andra var bättre och jag fick snabba svar direkt.

Eftersom jag inte har behövt ringa in på grund utav problem med drift, så kan jag väl inte göra något annat än att rekommendera dom .

Skönt att det fungerar som det ska för dig, gällande IP-TV så uppgraderar vi nätet och felsöker i dom områdena där dom upplever problem. Om du är intresserad kan du dra iväg ett PM till oss med din adress så kan vi se vad som är gjort och vad som planeras att göras i ditt område.

// Ownit

Visa signatur

Öppettider kundtjänst:
Vardagar: 08:00 - 20:00
Helger: 10:00-18:00
Växelnummer: 08 525 07 300
#InItToOwnit

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Lagrar inte Ownit trafikdata ? isf är väl Bahnhof eller liknande att föredra

Jag tycker feedbacken varit bra. Det enda jag funderar på är just datalagring ownit har 21 dagar medan Bahnhof har 24h.
är inte helt 100% på att den informationen stämmer om Bahnhof. men sett till support verkar ownit bra.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Har iof bara haft ownit i 1 timme men besviken är jag efter bytet. 100/100 Mbit och får ca 120/95 på bredbandskollen, förra ISP gav ca 123/125. Testat ladda hem filer från olika svenska speedtestsidor och Ownit är betydligt långsammare. Verklighetstest visar att jag får ca 88 Mbit i nedladdning då jag tankar som max i ca 11 MB/sek. Innan bytet toppade jag på 14-15 MB/sek och alltid 1-3 ms, Ownit ger ca 19 ms. Optimal upplevelse oavsett behov säger de, nära hjärtat ligger gaming. Vet i fasiken om jag håller med, blev riktigt besviken. Jag får se om det blir bättre.

Visa signatur

Ryzen 3700x, ASUS PRIME X370-PRO, 32GB ram, RTX 2080, Acer XN253Q 240Hz, MSI G241 IPS 1080p 144Hz, Varmilo VA88M (MX Brown), Cooler Master MM710.

Permalänk
Medlem

När det gäller spela ett så känsligt spel som Quake Live och liknande så upplever jag hög gnäll-faktor på mig mot t.ex tyska servrar speciellt dagtid men har låg ping, ser inte ut att vara något fel, men det känns fel! svårt att veta vad det beror på och om ett ISP byte skulle hjälpa mot sånt..

Permalänk
Medlem

Sedan jag flyttade till Ulricehamn så har jag "ISP-surfat"på det öppna fibernätet. Jag använder alltså olika leverantörers "halva priset i x månader utan bindningstid" sedan byter jag helt enkelt leverantör. Detta kommer jag fortsätta med antingen tills jag tröttnar eller att erbjudandena helt enkelt tar slut. När jag såg att Ownit fanns som leverantör var jag rätt så taggad för jag har hört gott om dem i allmänhet men jisses vad dyra de är i jämförelse med andra leverantörer. Telia är de enda som är dyrare (och jag förstår varför, Telia har oslagbar helhetskvalitet) och inte ens då är de alltid billigare än Telia.
Ownits för mig "aktuella" erbjudande är på 250/250mbit där deras kampanjpris är 399kr i 12 månader, därefter 439kr. Det är inte mycket rabatt att hänga i granen om man jämför med exempelvis Bredband2 som ger halva priset på 399kr i 4 månader för samma hastighet (och de levererar över 300mbit i mitt nät med det abonnemanget) utan bindningstid. Med det tillkommer relativt dålig (långsam) kundtjänst men så länge man inte behöver kontakta dem (vilket jag inte behövde göra mer än för att beställa egen IP-adress) så är det något jag känner att man liksom betalar för, eller går med på att priset är lägre för att kundtjänsten är lite sämre ungefär som att välja Hallon över Tre när man väljer mobilleverantör.

Ownit har ett lurigt lockpris på 500/500 och 1000/1000 där de tar 99kr/mån i tre månader men det är med ett års bindningstid och fullpriset resterande nio månader är 549 respektive 774kr/mån vilket är något utanför min budget.

Jag är dock nyfiken på hur Ownit peerar så jag kanske testar deras 100/100 i en månad eller så. Det verkar som att alla förutom Telia själva blir inkopplade i Skåne, därför är pingtiderna lite sådär då första noden är 7-8ms bort, det är som att ha ADSL igen när det kommer till pingtider. Idag skall jag få Telenor inkopplat och håller tummarna för att de har bättre routing än vad Bredband2 och Bahnhof hade i mitt stadsnät.

Men ja, Ownit verkar riktigt bra och om de inte hade varit så dyra i mitt stadsnät så hade jag säkerligen varit inkopplad på det idag istället för Telenor.

Visa signatur

7700K Stock med Noctua NH-U12A, 16GB Corsair Vengeance PC3000@3200, MSI 1080 8G Öppnad power profile, Corsair HX 750W
NVME bootdisk, ett par SATA SSDs och en drös med 2-4TB diskar med semesterfilmer och Plex-server
AOC Q27G2E/BK 27" 1440p VA @ 155Hz

Permalänk
Medlem

@Ludde72 Jo, men tyska servrar kan vara omöjliga att spela på. På den tiden jag hade match och spelade på tyska eller holländska servrar fanns känslan helt enkelt inte där. Gick inte att aima eller vinna.

@mezzo_ 439:- är vad Telia vill ha i deras öppna nät för 100/100 hos mig. De höjer priserna hela tiden. Tycker själv att 100/100 borde gå ned i pris ungefär som äldre datorprylar som inte längre presterar så mycket men Ownit har ändå ok priser i mitt nät. Det tråkiga är att som du säger ha fått "ADSL-ping". Bahnhof, Telia och A3 gav alla ca 2-3 ms samt att jag inte får ut 100 Mbit med Ownit när jag fick högre med de andra leverantörerna. Jag ska göra några omstarter och se om det blir bättre men tvivlar på det.

Visa signatur

Ryzen 3700x, ASUS PRIME X370-PRO, 32GB ram, RTX 2080, Acer XN253Q 240Hz, MSI G241 IPS 1080p 144Hz, Varmilo VA88M (MX Brown), Cooler Master MM710.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bennyfax:

@Ludde72 Jo, men tyska servrar kan vara omöjliga att spela på. På den tiden jag hade match och spelade på tyska eller holländska servrar fanns känslan helt enkelt inte där. Gick inte att aima eller vinna.

Tack Benny! känns bra att någon.. tror mig!
Blir ju inte bättre av att det sämsta, att inte ens det är konstant så man kan anpassa sig..
Men.. har haft andra svenskar på samma server som inte gnällt under samma match, så jag börja faktiskt undra ibland över det tekniska "tjosan-hejsan..

Permalänk
Medlem

Har varit absolut noll skillnad mellan olika ISP inom stadsnätet, rätt logiskt egentligen.
Haft Bahnhof, Ownit, Bredband2 i olika omgångar senaste åren. Samma ping, samma hastighet, samma allt.

Däremot är Ownit kundtjänst överlägset de andra. Aldrig lång väntetid (suttit 30+ min i kö till både bahnhof och bb2 flera gånger) Ownit kanske 3 min de gånger jag ringt.
De är även bättre på att hjälpa om det är något eventuellt problem (i 99% av fallen är det stadsnätet i sig och inte något med ISP att göra). Men de pushar på för tekniker ska lösa saker snabbt.

Ska flytta nu och kommer byta ifrån Bahnhof till Ownit, då jag helt enkelt föredrar Ownit. Känns som en mer modern ISP på alla sätt med hemsida, kundtjänst osv.

De är även billigaste utav dessa 3 på nya stället, så finns ingen anledning att välja någon annan

Permalänk
Medlem

@bennyfax: Telia har kampanj just nu där man kan få en högre hastighet för samma pris som 100/100 (349kr) så om man binder sig i ett år kan man få 500/500 för 379kr/mån vilket är ganska oslagbart egentligen.

@Nivity: Jag har märkt skillnad på utlandstrafik mellan de olika leverantörerna framför allt. Telia är bäst, Bahnhof därefter och BB2 är något slöare att ladda saker som Youtube, Twitch etc.

Jag har fått Telenor inkopplat nu och 250/250 för dem är tydligen ungefär 310mbit åt båda hållen. Alla leverantörer i Ulricehamns stadsnät verkar ge högre hastigheter än utlovat.

edit: Pingen är lika dålig som med de andra dock. Att få 16ms från Ulricehamn till ping.sunet.se är inte okej när man får 8ms med Telia i Göteborg. Telia i Ulricehamn ger 11-13ms och BB2/Bahnhof/Telenor ger typ 15-17ms.

Visa signatur

7700K Stock med Noctua NH-U12A, 16GB Corsair Vengeance PC3000@3200, MSI 1080 8G Öppnad power profile, Corsair HX 750W
NVME bootdisk, ett par SATA SSDs och en drös med 2-4TB diskar med semesterfilmer och Plex-server
AOC Q27G2E/BK 27" 1440p VA @ 155Hz

Permalänk
Medlem

Hade brebandsbolaget i 10år. Bytte för ungefär ett år sedan till ownit. Hade 35-50ms ping med bbb. Ligger nu mot samma server på en ping på 10-12ms. Hastigheten är alltid över utlovad hastighet. Har inte haft ett enda fel. Så har inte testat supporten ännu.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

8600k @5Ghz - 1.23V - NH-D15 - z370 strix gaming-f - 1070ti strix binned@2150Mhz/9250Mhz - Corsair vengeance 16Gb@3200Mhz - Define R5 - PG279Q - Strix flare - Logitech G502 - Logitech G633

Permalänk
Medlem
Skrivet av bennyfax:

Har iof bara haft ownit i 1 timme men besviken är jag efter bytet. 100/100 Mbit och får ca 120/95 på bredbandskollen, förra ISP gav ca 123/125. Testat ladda hem filer från olika svenska speedtestsidor och Ownit är betydligt långsammare. Verklighetstest visar att jag får ca 88 Mbit i nedladdning då jag tankar som max i ca 11 MB/sek. Innan bytet toppade jag på 14-15 MB/sek och alltid 1-3 ms, Ownit ger ca 19 ms. Optimal upplevelse oavsett behov säger de, nära hjärtat ligger gaming. Vet i fasiken om jag håller med, blev riktigt besviken. Jag får se om det blir bättre.

Klagade du precis på att du får mer än du betalar för? Även om förra ISPn gav ännu mer?

Har nog aldrig fått högre än jag betalt för och då har jag bott på flera ställen och nu har jag även fiber rätt in i lägenheten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mezzo_:

@bennyfax: Telia har kampanj just nu där man kan få en högre hastighet för samma pris som 100/100 (349kr) så om man binder sig i ett år kan man få 500/500 för 379kr/mån vilket är ganska oslagbart egentligen.

@Nivity: Jag har märkt skillnad på utlandstrafik mellan de olika leverantörerna framför allt. Telia är bäst, Bahnhof därefter och BB2 är något slöare att ladda saker som Youtube, Twitch etc.

Jag har fått Telenor inkopplat nu och 250/250 för dem är tydligen ungefär 310mbit åt båda hållen. Alla leverantörer i Ulricehamns stadsnät verkar ge högre hastigheter än utlovat.

edit: Pingen är lika dålig som med de andra dock. Att få 16ms från Ulricehamn till ping.sunet.se är inte okej när man får 8ms med Telia i Göteborg. Telia i Ulricehamn ger 11-13ms och BB2/Bahnhof/Telenor ger typ 15-17ms.

Mjo det skiljer ju sig mellan olika stadsnät.
Här spelar det ingen roll alls vilken ISP man har