Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

SweClockers Meet & Geek i Stockholm 2019

För femte gången på mindre än ett år blev det en SweClockers Meet & Geek. Efter att ha dissat huvudstaden för att lägga fokus på andra delar av det avlånga landet lagom blev det äntligen dags för Stockholm – och oj vilken samling vi blev! Totalt under kvällen blev vi över 60 personer på plats. Förutom massvis av nya ansikten ett flertal kända forumiter jag i åratal sett fram emot att få chansen att träffa IRL och inte minst ett gäng som rest lång väg för att återuppleva nörderi i världsklass.

Det här var SweClockers största Meet & Geek hittills och jag tackar alla er som kom och gjorde en oförglömlig kväll/natt möjlig! Inspirationen ligger just nu på topp och det finns redan planer på vart nästkommande två–tre träffar ska äga rum. Men det avslöjar jag inte nu, utan håller alla nyfikna på halster till det är dags att avslöja nästa steg i sagan Meet & Geek. Efter Gävle, Linköping, Skellefteå, Växjö och Stockholm kommer ...

SweClockers Meet & Geek i Stockholm den 12 april
Hemma hos Hotell Scandic No. 53 (Youtube)

Besök galleriet här

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Inaktiv

Det ser mycket trevligt ut, någon gång skulle jag vilja vara med på en sådan träff!

Permalänk
Medlem

Så många år man hängt här, så många ansikten man ej känner igen. Får se om man joinar gänget nån gång...

Permalänk
Medlem

Många dudes och inte så många dudettes. Det är väl så det ser ut, men lite synd är det.

Permalänk
Skäggig legend

Alltså, efter att ha tagit mig i kragen och sett slutnotan av kvällen... jorrå... värt. 😂

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Sjusovarn

När drar planeringen inför nästa träff igång? @Jacob

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av deltascu:

Många dudes och inte så många dudettes. Det är väl så det ser ut, men lite synd är det.

Kan inte göra annat än att hålla med! Vi vet att det finns nerdettes på forumet, vore kul om fler kom på dessa träffar.

Skrivet av XHI:

Alltså, efter att ha tagit mig i kragen och sett slutnotan av kvällen... jorrå... värt. 😂

Skickades från m.sweclockers.com

Det var det verkligen! Slutnotan var ju minst sagt självförvållad från din sida, men ska se om jag inte kan underlätta nästa gång.

Skrivet av My2nd:

När drar planeringen inför nästa träff igång? @Jacob

Den är redan igång! Är lurig och håller på det ett tag till, däremot lovar jag att gå ut med det i god tid.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Skäggig legend

@jreklund Magisk Face. Gött att smågorma lite, spännande att vi var så ensamma med just 1177 tischa, doh!

Hahaha @Jacob Man måste ju hålla alla flytande!

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av deltascu:

Många dudes och inte så många dudettes. Det är väl så det ser ut, men lite synd är det.

Det är en tidsfråga. Det finns flera tjejer på forumet men att gå dit ensam, nå när fler kommer så..
Helt ärligt så hade jag själv inte vågat gått på ett möte med 60 kvinnor och jag hade varit ensam kille, jag vet ej varför men det kräver en självförtroende som jag saknar.

Permalänk
Geeks
Jobbar med data

@XHI My dude! Ja, det var skitkul när du gick förbi baren och bara skrek av lycka av att vi hade samma.

Permalänk
Medlem

hehe, en av få bilder man fastnade på så sitter @Jacob i mitt knä!

Får försöka vara lite mer linslusig nästa gång och inte ge upp för tidigt, shotbrickan såg ju trevlig ut...

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@SunQ: ni var en allt för gullig duo för att det inte skulle förevigas på bild

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Hedersmedlem

Tack för en trevlig tillställning. Synd bara att man var tvungen att dra hem tidigt för att sedan gå upp 06:00 för att börja reda ut plockepinnkaoset på landet.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Nästa måste väl vara i Helsingborg

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Det är en tidsfråga. Det finns flera tjejer på forumet men att gå dit ensam, nå när fler kommer så..

Det kanske är så, men vad jag sett verkar det inte ändrats särskilt mycket de senaste 40 åren.

Skrivet av anon159643:

Helt ärligt så hade jag själv inte vågat gått på ett möte med 60 kvinnor och jag hade varit ensam kille, jag vet ej varför men det kräver en självförtroende som jag saknar.

Du kanske umgås för lite med tjejer De är också människor, vettu. Inget att vara rädd för

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

@jreklund Magisk Face. Gött att smågorma lite, spännande att vi var så ensamma med just 1177 tischa, doh!

Hahaha @Jacob Man måste ju hålla alla flytande!

Jag körde ju på modermodemet tisha istället.

jodå, torrt gick det inte iaf

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk
Medlem

var nice som fan och fick ett trevligt samtal med Edin. bra jobbat!

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Frida 🥐

Det var trevligt! Hade massor nördiga samtal om hårdvara, men jag hade turen att hamna bredvid några matnördar precis som mig. Så vi pratade mest om matnördigheter (främst ramen)!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Verkar som att ni hade kul! Som många andra skrev, så hade det varit trevligt att hänga på någon gång.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoyadog:

Det var trevligt! Hade massor nördiga samtal om hårdvara, men jag hade turen att hamna bredvid några matnördar precis som mig. Så vi pratade mest om matnördigheter (främst ramen)!

Skickades från m.sweclockers.com

Matsnack > tekniksnack komigen

Permalänk
Medlem

Sjukt trevlig kväll som jag hoppas händer på repeat om inte allt för lång tid igen!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Zoyadog:

Det var trevligt! Hade massor nördiga samtal om hårdvara, men jag hade turen att hamna bredvid några matnördar precis som mig. Så vi pratade mest om matnördigheter (främst ramen)!

Skickades från m.sweclockers.com

Kom ni fram till var man hittar Tokyos bästa Ramen? Jag åker i morgon

Permalänk
Frida 🥐
Skrivet av Mental:

Kom ni fram till var man hittar Tokyos bästa Ramen? Jag åker i morgon

Beror lite på var du bor. Men i Shinjuku:

Åk till Fuunji och ta en tsukemen (cold dipping noodle).
Alternativt om du vill ha en vanlig soppa, Takahashi Shinjuku och glöm inte marinerat ägg.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Synd att ni inte valde att ha det i Umeå Norrlands huvudstad, istället valde ni skellefteå, väldigt skummt, ni skulle hafft mycket mer folk på mötet om ni valt Umeå.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Sjusovarn
Skrivet av Scirocco:

Synd att ni inte valde att ha det i Umeå Norrlands huvudstad, istället valde ni skellefteå, väldigt skummt, ni skulle hafft mycket mer folk på mötet om ni valt Umeå.

Det är bara att planera!

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Scirocco:

Synd att ni inte valde att ha det i Umeå Norrlands huvudstad, istället valde ni skellefteå, väldigt skummt, ni skulle hafft mycket mer folk på mötet om ni valt Umeå.

Fel tråd?

Annars blev det Skellefteå av den enkla anledning att det blev Skellefteå och inte exempelvis Umeå söderut eller Luleå norrut. Eller varför inte nån annanstans? Mer skumt än så är det inte. Sen är antalet inte viktigt utan ~30 personer är lagom när vi är 2-3 stycken som reser nånstans. Att vi drog ihop det dubbla i Stockholm var för att restaurangen låg ett stenkast från kontoret och uppslutningen från vår kontorets sida var stor.

Du är mer än välkommen att dra ihop något i Umeå och jag hjälper gärna till med att ge dig exponering. @My2nd gjorde det i Växjö och det blev minst lika lyckat som de gånger jag roddat med Meet & Geek. Annars får vi helt enkelt se vart vi landar nästa gång det bär av till ditt närområde. Kanske Umeå, kanske någon annanstans som inte är just precis där du (men säkerligen andra) bor men tillräckligt nära för att du och andra Umeå-bor ska kunna ta er dit?

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Väldigt få tjejer som verkar vara intresserade av datorer. Tror jag såg ett par stycken bara på bilderna

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av AMD-FX:

Väldigt få tjejer som verkar vara intresserade av datorer. Tror jag såg ett par stycken bara på bilderna

Väldigt få tjejer som är intresserade av meet and geek snarare. Det kryllar av datorintresserade/gamers av dammodell.