Star Wars Jedi: Fallen Order – den stora tråden

Permalänk
Medlem

Svårt läge. Gillar SP men har svårt för Disneys politik så det blir troligen bojkott form min sida. Vill inte behöver tumma på mina principer...

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Varför skall allting vara mellan ep3 och 4? Vi har alltså redan 2 filmer som utspelar sig där, och story mode Battlefront 2, är visserligen mycket intressanta stories man kan göra där men det blir för uttjatat, vore nice om man släppte ett spel som utspelar sig under the Old Republic (som inte är ett MMO...)

Permalänk
Avstängd

Om Lightsaber combat inte kan komma över Jedi Academys Nivå så behöver Dem inte enns försöka.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem

EA lär väl slakta detta med som vanligt.

Visa signatur

[Låda: NZXT H630 Ultra Tower Silent] [MB: ASRock Z590 Velocita] [CPU: Intel 10900K] [CPU-kylning: Arctic Cooling Liquid Freezer II 360] [Mem: 32 GB 34666 MHz CL15] [GPU: XFX Speedster Merc 319 6950 XT] [Lagring: 180 GB Intel+128 GB Corsair SSD, 525 GB Crucial M.2] [Bildskärm: LG 4k 43" bildskärm] [Ljudkort: inbyggt, med extern hörlursförstärkare/DAC] [Högtalare: Edifier S530D] [Lurar: Beyerdynamic Amiron Home]

Permalänk
Medlem

Kommer endast spela pga ögongodiset i grafiken, hoppas Unreal kan se lika snyggt ut som Frostbite.

Visa signatur

🡇

• R7 5800x3D • Sapphire Radeon RX 7900 XT •

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

I slutet på trailern står det också "Rendered in Unreal Engine", så Jason Schreier visar sig återigen ha pålitliga källor i spelindustrin.

Undrar om spelet släpps med Unreal Engine istället för Source Engine som Titanfall/2 och Apex "?"
Kanske släpps till Epic Store med?

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@ExcZist: ja eftersom det står att de använder Unreal Engine lär de i byta nu, med tanke på att det ska släppas i november. Angående Epic Store: efter kontroverserna med Battlefront 2 lär Disney vilja undvika ytterligare kontroverser så mycket som möjligt, och att bli exklusiva till Epic Store skulle definitivt vara något kontroversiellt Men å andra sidan, ett spel som Jedi: Fallen Order skulle vara en lockande exklusivitet för Epic/Tencent. Hoppas att de gör spelet tillgängligt i alla digitala butiker!

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

@ExcZist: ja eftersom det står att de använder Unreal Engine lär de i byta nu, med tanke på att det ska släppas i november. Angående Epic Store: efter kontroverserna med Battlefront 2 lär Disney vilja undvika ytterligare kontroverser så mycket som möjligt, och att bli exklusiva till Epic Store skulle definitivt vara något kontroversiellt Men å andra sidan, ett spel som Jedi: Fallen Order skulle vara en lockande exklusivitet för Epic/Tencent. Hoppas att de gör spelet tillgängligt i alla digitala butiker!

Jo skulle vara bra om spelet fanns på andra butiken men såg nu att man kan förboka spelet på Origin
Jo Battlefront 2 var ju mest snyggt att titta på haha
Jag gillade dock det första Battlefront som var innan, spelar det än till och från med Bots då spelarna gick över till Battlefront 2 och ser ut som de spelar det spelet än
Jag funderar dock över om spelare kommer hata detta spelet mer om det släpps hos Epic store för de hatar ju EA ?
Trodde Disney var bästa vänner med EA då youtubers säger att Disney förstör Star Wars?

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@ExcZist: Haha, jag använder EA Origin så sällan att jag faktiskt tillfälligt hade glömt bort den Som EA:s egna spelbutik kommer Jedi: Fallen Order så klart sannolikt vara exklusivt för den. Något trist eftersom jag inte tycker att Origin är särskilt bra, men om spelet blir bra är det inte hela världen att jag får starta spelet via Origin istället för en annan launcher.

Star Wars-fans hat mot Disney förstår jag inte riktigt. Om man ogillar The Last Jedi kan man ogilla den, men en dålig film ska inte fälla ett helt mediahus och allt annat bra de faktiskt gör. Och om man ogillar vad EA gjorde med Battlefront 2 ska man ogilla EA för det, inte Disney. Men Youtubes och internets hat mot diverse saker är sällan helt logiskt och vettigt

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk

14:99€ för att låsa upp ljussabeln

Visa signatur

NZXT H700i - ASUS Z390-F Strix - 32GB Vengeance PRO 3200Mhz - Intel I9 9900k - PALIT 2080 TI - Corsair HX850 - 500Gb Sandisk Ultra SSD - 1TB Samsung SSD - Custom Watercooled

Corsair K70 Lux RGB - Logitech G502 - Astro A50 - Acer Predator 35" Curved 200hz

Permalänk
Moderator
Testpilot

För er som har tröttnat lite på Star Wars på senare år men som fortfarande har en grundläggande kärlek och uppskattning för franchisen så kan jag varmt rekommendera brädspelen X-Wing Miniatures game och Star Wars Armada för lite rymdkrig och Star Wars Imperial Assault för lite RPG.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Hedersmedlem

Att det är helt och hållet singleplayerorienterat ger mig lite hopp. Är försiktigt optimistisk!

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Avstängd

Behöver se gameplay innan jag yttrar mig.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Så länge spelet är bättre än filmerna så är det ju intressant :D.

Visa signatur

Playstation 4 + Nintendo Switch
R7 5800x3d - MSI B450 - RTX 3080 TUF - EVGA 650w G3 - ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Härligt med singleplayer, det göra alldeles för mycket multiplayer nu för tiden. Nu kan dom satsa ett bra narrativ och ett bra gameplay.
Jag ser verkligen fram emot det. Hoppas också som någon skrev ovan att dom lyckas komma upp i nivå (helt över) ljussabelstriderna (lät skumt på svenska) i Jedi Academy, för där var det grymt bra. Spelar det fortfarande ibland bara för sabelstriderna.

Visa signatur

i7 6700K @4,2GHz|Be-Quiet Pure Rock|Palit GTX 1070 |Vengeance 2x8GB @2666MHz|SSD 850 EVO 250GB|WD Red 2TB|Asus Z170 Pro Gaming|Fractal Design R5 (vit)|Fractal Design Intergra@650w| Logitech G15|Logitech Mx518||Logitech G25|

Permalänk
Medlem

"action adventure" , inte rpg? Hm, kan bli pass. Storydrivna spel på räls är inte riktigt min grej.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Magin har sakta men säkert dött med tiden, men lär väl lira det här i brist på annat och blir föthoppningsvis positivt överraskad. Modernisering av något gammalt välbeprövat har däremot en större sannolikhet att floppa än att bli succé. Det brukar gälla det mesta.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Kommer detta vara canon?

Det här kan bli väldigt bra faktiskt, speciellt då det är Respawn som utvecklar det. Längesen man har köpt ett renodlat single player spel (Fallout 4 sist tror jag det var), och jag hoppas innerligt att det blir något liknande KOTOR eller Jedi Knight-serien!

Borde vara canon.

Bortsett från filmerna brukar gränsen mellan canon och legends vara media publicerat efter och innan Disneys köp av Star Wars, med undantaget att Clone Wars också är canon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PHJ:

Åh, TIE Fighter.. <3 Det är verkligen uppe i topplistan all-time av spelupplevelser för mig, tillsammans med typ första Civilization (till Amigan)

Skickades från m.sweclockers.com

Vi hade varit BFF som barn 😁

Permalänk
Medlem

EA håller i rodret VAD kan gå fel

Släng in lite betalväggar sen är vi på rätt väg. "to progress to next stage you must first unlock it with a small fee of 20$"

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@Aka_The_Barf: EA har ju gått ut på Twitter med att de inte ska ha mikrotransaktioner eller loot-lådor i spelet, och att det inte ska tillkomma i efterhand, så de har mer eller mindre förhindrat sig själva från att kunna göra det nu.

https://twitter.com/EAStarWars/status/1116917677115760640

https://twitter.com/EAStarWars/status/1116838075915804673

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

@loevet: SJW Moments in Star Wars: The Last Jedi. https://www.youtube.com/watch?v=gP1AfTxMTA4

Permalänk
Medlem

"Story trailer" visar inget om storyn. Meningslös trailer.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@Mawux: Hmm, missar jag något här? Videon har inget med vare sig SJW eller The Last Jedi att göra?

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

@loevet: Sorry, uppdaterat länken nu. Han är väl inte helt objektiv men det kan ge en uppfattning om vad många ser som problematiskt med filmen.

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@Mawux: mina problem med The Last Jedi har inget med karaktärers kön eller etnicitet att göra. Leia, Rey, Lando, Finn med flera är alla jättebra karaktärer. Eller, de var det i originaltrilogin och The Force Awakens, vilket talar sitt tydliga språk för hur The Last Jedi helt enkelt är en dålig Star Wars-film.

Karaktärerna hanteras dåligt, handlingen är rörig och dåligt temposatt, humorn är åt helvete för mycket och malplacerad, det finns gott om scener som saknar syfte för filmen som helhet, med mera. Tycker Red Letter Medias genomgång sätter fingret på många dumheter i The Last Jedi som gör det till en dålig film, och kön och etnicitet har inget med det att göra.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

@Aka_The_Barf: EA har ju gått ut på Twitter med att de inte ska ha mikrotransaktioner eller loot-lådor i spelet, och att det inte ska tillkomma i efterhand, så de har mer eller mindre förhindrat sig själva från att kunna göra det nu.

https://twitter.com/EAStarWars/status/1116917677115760640

https://twitter.com/EAStarWars/status/1116838075915804673

Bara för att dom säger det betyder inte att dom inte kan bryta det. Kan alltid komme med "just då visste vi inte att" " vår representant hade missupfattat" ja listan på ursäkter kan göras lång...företag är sällan ärliga om vittrinen på pengar känns av.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@Aka_The_Barf: nej visst är det inte omöjligt, men om de skulle bryta mot något de gick ut med inför presentationen av en flaggskeppstitel skulle de orsaka massiva kontroverser. Tror inte EA är särskilt sugna på det efter Battlefront 2 (och Disney är nog ganska bestämda med att de inte får skita i det blå skåpet igen på det sättet). I just det här fallet känns det som att ganska mycket talar för att vi faktiskt får ett single player-äventyr i Star Wars-universumet, och inget pay to win-lotteriäventyr.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Gav nästan totalt upp på Star Wars efter Attack of the Clones så näe, trailern gjorde ingenting för mig heller. Hade som liten alltid hållit Star Wars-världen i väldigt hög beaktning vad gäller design, varelser, atmosfär och liknande, men efter Mass Effect insåg jag att jag inte längre behövde den. The Force Awakens gillade jag mest bara för att JJ Abrams lyckats bra med att fånga 70-talskänslan från originalfilmerna. Likt Pokemon är Star Wars för mig nu bara nostalgi, allt utöver de 151 originalmonstrena eller sådant som fanns i originaltrilogin intresserar mig föga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

@Aka_The_Barf: nej visst är det inte omöjligt, men om de skulle bryta mot något de gick ut med inför presentationen av en flaggskeppstitel skulle de orsaka massiva kontroverser. Tror inte EA är särskilt sugna på det efter Battlefront 2 (och Disney är nog ganska bestämda med att de inte får skita i det blå skåpet igen på det sättet). I just det här fallet känns det som att ganska mycket talar för att vi faktiskt får ett single player-äventyr i Star Wars-universumet, och inget pay to win-lotteriäventyr.

jag tror det när jag ser det.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.