SweClockers Meet & Geek i Stockholm den 12 april

Permalänk
Medlem

Hehe, trots att jag gick hem relativt tidigt så har jag varit ruggigt bakis..
Var inte så skoj när man försöker somna om kring 8 och hör att det är massa folk på baksidan och det visar sig att det är idag det är vårstädning i BRF:en..

Bara att gå ut och stå och kratta och lyfta möbler..

Men tack för en väldigt trevlig kväll!

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Geeks
Jobbar med data

Tack alla för en superhärlig kväll!

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av XHI:

Alltså.... helvete vilken bakfylla från helvete man har då... tror att min bakfylla har bakfylla. Dessutom tror jag inte att jag vågar kolla kontot idag när folk säger shotbricka.

Tack för nya titeln ❤️

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av emilakered:

Oroväckande tyst från @Jacob idag! Ska vi tolka det som att kvällen igår var bra?

Dela gärna med er av bilder och grejer så vi kan samla i ett galleri!

Tack vare @XHI var jag i sängs halv 6 imorse. Åkte hem och har nu sovit bort i alla fall bakfyllans bakfylla.

Tack för en riktigt trevlig kväll allesammans! Det här gör vi om.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Skäggig legend

@emilakered sist jag såg honom var vid slussen 05, tror jag. 😂

Skickades från m.sweclockers.com

Edit: titta där! He’s alive!

Btw... ser nu en av de två kända brickorna... med sug i min blick.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Sjusovarn

Underbart kul igår, längtar redan till nästa träff ❤️

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@emilakered @Jacob Tack för igår tanken va väl att vi skulle gå vidare men jag kom bort från flocken på väg dit

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Tack som fan för igår. Var riktigt trevligt vid mitt bord och hann inte riktigt runt och snacka med folk.
Vi får helt enkelt styra upp en till träff i stockholm

Permalänk
Hedersmedlem

Tack för igår allihopa! Riktigt trevligt att få hälsa på lite nördar.
Får hoppa alla kom i säng och att inte allt för många behövde gå upp tidigt idag hint @Jacob

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Fick bära århundradets tyngsta betongkeps igår, men det var det värt! Tack alla som kom i fredags, skitkul verkligen!

Permalänk
Medlem

Jättetrevligt! High five

Visa signatur

Nämen, tjena.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av crew seven:

@emilakered @Jacob Tack för igår tanken va väl att vi skulle gå vidare men jag kom bort från flocken på väg dit

Ursäkta om jag är trög, men kom du till slut till Barbeque? Vi var så många där så hann knappt hälsa på alla.

Skrivet av bl0m1:

Tack för igår allihopa! Riktigt trevligt att få hälsa på lite nördar.
Får hoppa alla kom i säng och att inte allt för många behövde gå upp tidigt idag hint @Jacob

Det var rätt okej att gå upp klockan 10 faktiskt! Tog en dusch, käkade frukost och tog tåget hem. I Tierp blev det motigt och väl hemma hade soffan en sällan tidigare skådad dragningskraft.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Nu har jag haft ett dygn på mig att bli människa igen! Riktigt roligt att vi blev så många, känns helt sick att man är del i en gemenskap som kan göra sånt här ihop. Med tanke på gensvaret känns det som att vi borde försöka få till lite mindre och framförallt mer frekventa aktiviteter i Stockholm.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Ursäkta om jag är trög, men kom du till slut till Barbeque? Vi var så många där så hann knappt hälsa på alla.

Japp satt till och med bredvid dig ett tag

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av crew seven:

Japp satt till och med bredvid dig ett tag

Jaha, men då minns jag vem du är! Om det är någon tröst är jag bättre på att komma ihåg ansikten än användarnamn och alias på SweClockers.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Det är helt klart livsfarligt att umgås med givmilt folk som bjuder på shotbrickor och i går fick jag verkligen känna att jag levde. Hoppas nu bara att man inte varit allt för stökig i dimman

Återigen kul att få ansikten på folk och snacka teknik en kväll, får hoppas på fler tillfällen.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | Dell S2721DGFA | Asus MG279Q |

Permalänk
Hedersmedlem

Tur jag han dra mig ur tidigt! Det var rätt tungt att motta trupp på Berga 0700 dagen efter!
Jag tycker klart vi kan nörda fler gånger, träffade mycket trevligt folk.
Hur var käket? Jag drog innan det var dags att äta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mental:

Tur jag han dra mig ur tidigt! Det var rätt tungt att motta trupp på Berga 0700 dagen efter!
Jag tycker klart vi kan nörda fler gånger, träffade mycket trevligt folk.
Hur var käket? Jag drog innan det var dags att äta.

Det var inte världsbäst Men var helt OK mat. Jag är ganska glad att jag valde fish and chips. Går typ inte misslyckas med

Jag uppfattade aldrig att det var Mental som satt bredvid mig där i början. Så det var verkligen veteranbordet där uppe på scenen.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Inofficiell ambassadör

@Mental: Käket var ungefär som @SunQ säger. Inget världsomvälvande. Men det dög när man hade ett par öl innanför västen.
Fy fan för att uppställning kl 0700 - på en lördag. Grymt glad att man inte blev kvar i den gröna firman när man läser det

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Xyborg:

@Mental: Käket var ungefär som @SunQ säger. Inget världsomvälvande. Men det dög när man hade ett par öl innanför västen.
Fy fan för att uppställning kl 0700 - på en lördag. Grymt glad att man inte blev kvar i den gröna firman när man läser det

Jag var ju där som Drillsargent, ser det lite som en fortsättning på moderatorbanan, att stå och vråla NER! NER! NER! i örat på skyddsvaktseleven som skall skolas i att använda rösten för att skapa sig ett övertag i samband med tjänsteutövande

Huvudsaken är ju att maten inte var dålig, för det var ju rätt billigt, speciellt med tanke på det centrala läget!

Permalänk
Medlem

Maten var typ 6/10. Helt okej, men det finns bättre platser i stan för samma priset. Lite små portioner och ingen exact "wow" smak.

Permalänk
Bildexpert

Håller med föregående. Min calzone var rätt duglig men absolut inget utöver det normala. Skinkan smakade som på vilken pizzeria som helst och degen kändes lite för tjock samt mjuk. Mixen med tomat och ost var lite väl strukturerad men ändå skapligt god. Plus dock för att den inte var för salt, något som jag upplever som ett problem på snäppet dyrare hak. De vitlöksbröden jag beställde kom aldrig. Behövde inte betala för dem visserligen men ändå...

Väldigt trevligt inredningsmässigt och stämningsfullt i vilket fall så det i kombination med gott sällskap skulle jag ändå säga kan motivera en andra chans.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Nissling:

Väldigt trevligt inredningsmässigt och stämningsfullt i vilket fall så det i kombination med gott sällskap skulle jag ändå säga kan motivera en andra chans.

Det var faktiskt lokalen som gjorde det för mig! Vi brukar luncha där och har i månader tänkt att den delen av rummet vore perfekt för en Meet & Geek. Efter att ha gjort det här några gånger nu har jag kommit till insikt om hur viktig själva lokalen är, men även att den är lätt att ta sig till.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Jacob:

Det var faktiskt lokalen som gjorde det för mig! Vi brukar luncha där och har i månader tänkt att den delen av rummet vore perfekt för en Meet & Geek. Efter att ha gjort det här några gånger nu har jag kommit till insikt om hur viktig själva lokalen är, men även att den är lätt att ta sig till.

Ja,

Så: Maten 3/5, ölutbudet 2/5, Lokalen 5/5, Sällskapet 5/7, would go again! Bra initiativ!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mental:

Ja,

Så: Maten 3/5, ölutbudet 2/5, Lokalen 5/5, Sällskapet 5/7, would go again! Bra initiativ!

Sällskapet 5/7?? Jag skulle säga Maten 3/5, Lokalen 5/5, Sällskapet 8/7.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av iknight:

Sällskapet 5/7??

Det är inte lätt att hålla reda på alla meme's

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av iknight:

Sällskapet 5/7?? Jag skulle säga Maten 3/5, Lokalen 5/5, Sällskapet 8/7.

Skrivet av Mental:

Det är inte lätt att hålla reda på alla meme's

För den som undrar:
https://knowyourmeme.com/memes/57

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Xyborg:

Also known as the Brendan Sullivan Movie Rating Scale

Permalänk
Bildexpert

Leonard Maltin kör med en motsvarande skala (1-4 med halva poäng mellan heltalen, alltså sju variabler). Även Roger Ebert men han är död numer förstås. Tycker att betygsskalan är mer talande än 1-10 exempelvis, även om en siffra inte säger särskilt mycket om hur man har upplevt något.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Nissling:

Leonard Maltin kör med en motsvarande skala (1-4 med halva poäng mellan heltalen, alltså sju variabler). Även Roger Ebert men han är död numer förstås. Tycker att betygsskalan är mer talande än 1-10 exempelvis, även om en siffra inte säger särskilt mycket om hur man har upplevt något.

Det är fortfarande en meme

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mental:

Jag var ju där som Drillsargent, ser det lite som en fortsättning på moderatorbanan, att stå och vråla NER! NER! NER! i örat på skyddsvaktseleven som skall skolas i att använda rösten för att skapa sig ett övertag i samband med tjänsteutövande

Huvudsaken är ju att maten inte var dålig, för det var ju rätt billigt, speciellt med tanke på det centrala läget!

haha då hade du säkert en av mina kollegor inne som gjorde repetitionskurs skyddsvakt den helgen.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end