Avengers Endgame premiär 24 April

Permalänk
Medlem

Avengers Endgame premiär 24 April

Ser fram emot denna film älskar Iron man och Avengers just för att Robert Downey Jr gör Stark så jäkla bra.

After the devastating events of Avengers: Infinity War (2018), the universe is in ruins. With the help of remaining allies, the Avengers assemble once more in order to undo Thanos' actions and restore order to the universe.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Avstängd

Det bästa jag har sett sen Lotor Trilogin.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem

Betyg 9,8 av 10 för min del men då måste jag komma med brasklappen att jag har läst marvels olika alster sen sent 80-tal samt sett alla marvelfilmer. Filmen är bokstavligen gjord för såna som mig.

Permalänk
Avstängd

Den var fet faktiskt, Lite seg men sen kom allt på en gång.

Visa signatur

[i7 8700K@5.4Ghz] [Asus GeForce RTX 2080 Dual OC][3500Mhz@Corsair RGB DDR4][MSI Z390 MEG ACE][Customloop][Sony AF9 65" Oled] [Predator X34A] [Dark Power Pro 1000W][Beyerdynamic 1990 pro] [Sound BlasterX AE-5] [Astro mixamp]{

benchmark http://www.3dmark.com/spy/7331357
8700k@5.4Ghz https://valid.x86.fr/2ff8a4

Permalänk
Avstängd

1.2 miljader över helgen har filmen spelat in. Den krossar alla tidigare rekord.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem

fick filmen förstörd av att en person spolierade hur filmen skulle sluta..

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Så... Får man diskutera spoilers här? Svårt att motivera mitt betyg utan att diskutera handlingen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - GTX 1070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

Jag tillhör dom som inte riktigt gillar superhjältefilmer men samtidigt kan tycka att de kan vara trevliga bakfyllefilmer.

Med det sagt, räcker det med att ha sett Infinity War för att uppskatta filmen eller bör man se alla femtioelva tidigare filmer också?

Har bara sett Iron Man, Ant Man, Guardians och nån film med Thor.

Skrivet av eas@tetris:

Så... Får man diskutera spoilers här? Svårt att motivera mitt betyg utan att diskutera handlingen.

Skickades från m.sweclockers.com

Du kan ju alltid använda [ spoiler]Din text här[ /spoiler] (utan mellanslag).

Annars finns det nog någon stackare som blir ledsen.

Dold text
Permalänk
Medlem

Gillade inte slutet riktigt samt med tanke på vad filmen kostade och vad den gav får den 7/10 av mig. Har inte läst några serier men har tillbringat x tusen timmar i filmhobbyn.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem

Fenomenal.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS ROG Strix G15 G513QM | Pixel 7

Permalänk
Medlem

Tyckte den innan var bättre. Thor ragnarök var ju bäst dock.

VARNING FÖR SPOILERS NEDAN
Jag tyckte att endgame blev lite väl mycket.... Ja.. Symboliskt i slutet. Det var inte längre en superhjältefilm utan mer en kanonad av scener där man minsann skulle bryta den gamla superhjältenormen. Thor blir en gråtande mjukis, captain america lämnar in och lämnar över till en svart, hulken blir stor och smart och kan inte bli riktigt arg, kvinnor kan minsann. Osv. Allt det där står för bra värderingar osv men jag gick för att se en "superhjältefilm".

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Woaini håller med. Har även följande åsikter:

är så sur för att de prompt skulle ha ett lyckligt slut, varför kunde de inte låta folk vara döda?! Jag gillade handlingen i första halvan av filmen; det fanns känslomässiga stunder (uppoffringar och kära återseenden) och en oväntad plot twist (Thanos får info från Nebulas uppkopplade hjärna (?)). Allt detta sabbar de med en löjlig slutstrid som enligt mig är fan service för de barn som följer serien. Varför är Thanos så mäktig medan Thor och cpt Marvel så svaga? Varför flyttar de inte på skåpbilen istället för att hoppa runt med Thanos handske mitt i striden?

... och då har jag inte ens tagit upp tidsresorna Min största fråga är var Dr Strange hittade resterande 50%, var det i ett alternativt universum? Bör det i så fall inte återstå en hel hög med ledsna individer i det universumet istället, och därmed ha samma effekt som Thanos handlingar?

All världens CGI och välbetalda skådespelare räcker inte långt utan en bra handling, filmen får 5-6/10 i betyg av mig.

Edit: frågade runt och läste på om dr strange, lånades hjältarna tillfälligt från annat universum? Aja, ogillar storyn ändå.

Dold text
Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - GTX 1070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woaini:

Tyckte den innan var bättre. Thor ragnarök var ju bäst dock.

VARNING FÖR SPOILERS NEDAN
Jag tyckte att endgame blev lite väl mycket.... Ja.. Symboliskt i slutet. Det var inte längre en superhjältefilm utan mer en kanonad av scener där man minsann skulle bryta den gamla superhjältenormen. Thor blir en gråtande mjukis, captain america lämnar in och lämnar över till en svart, hulken blir stor och smart och kan inte bli riktigt arg, kvinnor kan minsann. Osv. Allt det där står för bra värderingar osv men jag gick för att se en "superhjältefilm".

Skickades från m.sweclockers.com

Känner lite likadant måste jag säga. min tjej var väldigt besviken, hon sa att hon inte gillade filmen men det hade inte gjort något sålänge hon kunde dregglat över thor...

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av eas@tetris:

@Woaini håller med. Har även följande åsikter:

är så sur för att de prompt skulle ha ett lyckligt slut, varför kunde de inte låta folk vara döda?! Jag gillade handlingen i första halvan av filmen; det fanns känslomässiga stunder (uppoffringar och kära återseenden) och en oväntad plot twist (Thanos får info från Nebulas uppkopplade hjärna (?)). Allt detta sabbar de med en löjlig slutstrid som enligt mig är fan service för de barn som följer serien. Varför är Thanos så mäktig medan Thor och cpt Marvel så svaga? Varför flyttar de inte på skåpbilen istället för att hoppa runt med Thanos handske mitt i striden?

... och då har jag inte ens tagit upp tidsresorna Min största fråga är var Dr Strange hittade resterande 50%, var det i ett alternativt universum? Bör det i så fall inte återstå en hel hög med ledsna individer i det universumet istället, och därmed ha samma effekt som Thanos handlingar?

All världens CGI och välbetalda skådespelare räcker inte långt utan en bra handling, filmen får 5-6/10 i betyg av mig.

Edit: frågade runt och läste på om dr strange, lånades hjältarna tillfälligt från annat universum? Aja, ogillar storyn ändå.

Dold text

Nu blev allt jag skrev spolier här nedan. Aja. Läge att dölja spoliers här hehe.
Såg filmen igårkväll iaf. Nöjd med vissa delar medan andra delar lurade sämre.

Tidsresor va? Blir alltid strul med logiken hehe.
Var kom alla DR stranges trupper ifrån då?
Som jag förstod det så återställde Hulk det thanos ställt till med retroaktivt. Så de som försvann togs tillbaka några minuter senare. Därför fanns alla igen. Även dr strange försvinner ju i förra filmen och blir återkallad av samma händelse ;). Kunde han komma tillbaka så kunde alla andra det också. Spindelmannen nämner något om det där också. Nog för att det i sig skulle ändra timelinen ordentligt att alla plötsligt funnits igen senaste 5 åren hehe. Men jag köpte den delen iaf. Frågan är väl hur de hoppade 5 år fram i tiden däremot. Utan dr stranges time stone.

Det jag undrade mer över var väl dels hur 2014-thanos tog sig in i nutiden. Med skepp och allt... De hade ju inga kapslar för att krympa sig (utöver hans dotter då) right? Borde spelar mindre roll att hans dotter hackade systemen tänker jag.
Och dels hur Thanos hela armada sedan dök upp i nutid. Hur kom alla de arméerna in i nutid från 2014? Den delen var... lite svårare att greppa ;).
Inte minst med tanke på hur viktigt det var att de hade en begränsad mängd kapslar kvar att tidsresa med.

Aja. Jag tyckte iaf filmen var underhållande. Och mycket family values and all that. Lite snark på den delen.
Infinity war var vassare.

Dold text
Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

I love you 3000.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av griid:

fick filmen förstörd av att en person spolierade hur filmen skulle sluta..

Hur trodde du att den skulle sluta?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av tBiorrith:

I love you 3000.

Shut up or I'll snap my fingers

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Hur trodde du att den skulle sluta?

Jag vill inte förstöra för andra, men vad är det där för kommentar?
Det är f*n inte sjysst att förklara vad som händer med en vissa personer i filmen..

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Känner lite likadant måste jag säga. min tjej var väldigt besviken, hon sa att hon inte gillade filmen men det hade inte gjort något sålänge hon kunde dregglat över thor...

Hahah igenkänning! Min tjej sa "feel so sorry for Thor, he is supposed to be the hot one and now they've made him ugly"
Translate: I'm disappointed, I wanted hot Thor.
Tror inte Chris brydde sig direkt.

Visa signatur

i7-7700K @5GHz | Corsair H115i | MSI Z270 SLI PLUS | GTX 1060 6GB | G.Skill 16GB @3200MHz | Samsung 960 EVO 250GB | Intel 600p Series 512GB | be quiet! Dark Power Pro 850W | iiyama Red Eagle G-Master 24" 144HZ

Permalänk
Avstängd

Besviken.

2 och en halv timme drama med lite flashbacks..

10 min ''meh'' action..

Jag satt och gäspade på bion..sambon suckade rätt ofta pga uttråkad.

Filmen var mer riktad till 9-12åringar. (Ledsen om jag råka trampa nån 20-30+ bast på tårna)

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Besviken.

2 och en halv timme drama med lite flashbacks..

10 min ''meh'' action..

Jag satt och gäspade på bion..sambon suckade rätt ofta pga uttråkad.

Filmen var mer riktad till 9-12åringar. (Ledsen om jag råka trampa nån 20-30+ bast på tårna)

Låter som om du såg en annan film

Permalänk
Avstängd
Skrivet av keyser:

Låter som om du såg en annan film

Tyvärr inte :(..men jag kanske hade för höga förhoppningar.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Filmen var mer riktad till 9-12åringar. (Ledsen om jag råka trampa nån 20-30+ bast på tårna)

Till skillnad från vilka andra Marvelfilmer?

(sagt med glimten i ögat, fast ändå allvarligt.)

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av griid:

Jag vill inte förstöra för andra, men vad är det där för kommentar?
Det är f*n inte sjysst att förklara vad som händer med en vissa personer i filmen..

Du fick slutet spoilat, ungefär det slut som man kan förvänta sig en sådan film och slutet är typiskt för de flesta andra filmer.
Alla förstår det egentligen, det man vill se och inte få reda på innan är ju hur det går till.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Trunk:

Till skillnad från vilka andra Marvelfilmer?

(sagt med glimten i ögat, fast ändå allvarligt.)

Klart, men det finns gränser och End Game översteg dessa för ofta.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.