Asus ROG Strix Helios är premiumchassi med borstat aluminium och RGB-belysning

Asus ROG Strix Helios är premiumchassi med borstat aluminium och RGB-belysning

Under varumärket ROG Strix släpper nu Asus en fristående datorlåda, som lovar goda expansionsmöjligheter kantat av belysning, aluminium och härdat glas.

Läs hela artikeln här

Ja mer RGB!

Skickades från m.sweclockers.com

nog värt

Säkert ett trevligt chassi som kan bli riktigt snyggt med vattenkylning och rätt komponenter.

Men att lägga 3000kr på bara chassi känn lite ..meh?
Har svårt att se där finns funktioner värda priset inkluderade.

Skrivet av Olsson80:

Säkert ett trevligt chassi som kan bli riktigt snyggt med vattenkylning och rätt komponenter.

Men att lägga 3000kr på bara chassi känn lite ..meh?
Har svårt att se där finns funktioner värda priset inkluderade.

Är väl mest om man samlar ROG-prylar

Vore fräckt om man var en 100% Asusfan.

Snygg grunddesign, hade dock föredragit sidopaneler i borstad aluminium och utan rgb i fronten...

Får hoppas på en ATX-variant av denna. E-ATX känns lite onödigt stort och otympligt, men med tanke på att de också säljer E-ATX moderkort så är det väl logiskt att deras första blir ett "one size fits all".

Var det inte igår jag läste om en annan produktnyhet med namnet Helios? What are the odds?

Skrivet av richie.f:

Var det inte igår jag läste om en annan produktnyhet med namnet Helios? What are the odds?

Stämmer bra! Acer har nyligen släppt en bärbar speldator med namnet Helios 700, och en artikel om detta skrevs igår

https://www.sweclockers.com/nyhet/27360-acer-presenterar-barb...

Nice om man är på jakt efter ett rymdskepp att flyga till månen i.

Nöjer man sig med ett ATX system kan man ju också, såhär i bostadsbristens 2019, göra studentlya av det överblivna utrymmet.

Tycker många chassin ser ut som akvarier nu för tiden. När kommer första chassit med möjlighet att ha fiskar i reservoaren?

Det ser trevligt ut det där chassit! Det är på god väg till att bli perfekt, typ. De enda som borde göras om är att ta bort all disco-belysning, sätta dit riktiga sidor och "cleana upp" designen en aning. Och kanske 1-2 till 3,5"-platser. Och kanske sänka priset en aning. Men annars mitt i prick!

Vulgärt.
Vilket såklart är ett medvetet val av dom.

Det är inget Lian-Li inte 🙄

Skrivet av Överklockad_gasklocka:

Tycker många chassin ser ut som akvarier nu för tiden. När kommer första chassit med möjlighet att ha fiskar i reservoaren?

Har för mig att jag sett nån youtuber ha ett chassi med fiskar.

FUGLY