Asus ROG Strix Helios är premiumchassi med borstat aluminium och RGB-belysning

Permalänk
Melding Plague

Asus ROG Strix Helios är premiumchassi med borstat aluminium och RGB-belysning

Under varumärket ROG Strix släpper nu Asus en fristående datorlåda, som lovar goda expansionsmöjligheter kantat av belysning, aluminium och härdat glas.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ja mer RGB!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

nog värt

Visa signatur

hatar företag

Permalänk
Medlem

Säkert ett trevligt chassi som kan bli riktigt snyggt med vattenkylning och rätt komponenter.

Men att lägga 3000kr på bara chassi känn lite ..meh?
Har svårt att se där finns funktioner värda priset inkluderade.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Olsson80:

Säkert ett trevligt chassi som kan bli riktigt snyggt med vattenkylning och rätt komponenter.

Men att lägga 3000kr på bara chassi känn lite ..meh?
Har svårt att se där finns funktioner värda priset inkluderade.

Skickades från m.sweclockers.com

Är väl mest om man samlar ROG-prylar

Vore fräckt om man var en 100% Asusfan.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Snygg grunddesign, hade dock föredragit sidopaneler i borstad aluminium och utan rgb i fronten...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 5800X, 32GB DDR4 @ 3600mHz, 7900XTX, 4,5 TB SSD

Permalänk
Medlem

Får hoppas på en ATX-variant av denna. E-ATX känns lite onödigt stort och otympligt, men med tanke på att de också säljer E-ATX moderkort så är det väl logiskt att deras första blir ett "one size fits all".

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Var det inte igår jag läste om en annan produktnyhet med namnet Helios? What are the odds?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Skrivmaskin
Skrivet av Starric:

Var det inte igår jag läste om en annan produktnyhet med namnet Helios? What are the odds?

Skickades från m.sweclockers.com

Stämmer bra! Acer har nyligen släppt en bärbar speldator med namnet Helios 700, och en artikel om detta skrevs igår

https://www.sweclockers.com/nyhet/27360-acer-presenterar-barb...

Permalänk
Medlem

Nice om man är på jakt efter ett rymdskepp att flyga till månen i.

Nöjer man sig med ett ATX system kan man ju också, såhär i bostadsbristens 2019, göra studentlya av det överblivna utrymmet.

Visa signatur

Save Scummer!

Permalänk

Tycker många chassin ser ut som akvarier nu för tiden. När kommer första chassit med möjlighet att ha fiskar i reservoaren?

Visa signatur

Dator 1: MSI Tomahawk Max, Ryzen 3700X, Sapphire Pulse RX 5700 XT, Ballistix Elite 4x8 GB 3200 MHz cl15, Corsair Force MP510 960 GB, Scythe Kaze Master Pro, Plusdeck 2c Dator 2: Lenovo ThinkPad T480s

Permalänk
Medlem

Det ser trevligt ut det där chassit! Det är på god väg till att bli perfekt, typ. De enda som borde göras om är att ta bort all disco-belysning, sätta dit riktiga sidor och "cleana upp" designen en aning. Och kanske 1-2 till 3,5"-platser. Och kanske sänka priset en aning. Men annars mitt i prick!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Avstängd

Vulgärt.
Vilket såklart är ett medvetet val av dom.

Det är inget Lian-Li inte 🙄

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Alldeles för svag för SFF 🥰

Permalänk
Medlem
Skrivet av Överklockad_gasklocka:

Tycker många chassin ser ut som akvarier nu för tiden. När kommer första chassit med möjlighet att ha fiskar i reservoaren?

Har för mig att jag sett nån youtuber ha ett chassi med fiskar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

8600k @5Ghz - 1.23V - NH-D15 - z370 strix gaming-f - 1070ti strix binned@2150Mhz/9250Mhz - Corsair vengeance 16Gb@3200Mhz - Define R5 - PG279Q - Strix flare - Logitech G502 - Logitech G633

Permalänk
Medlem

FUGLY

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/