Permalänk
Medlem

Körde nyss några rundor och försökte leta upp folk att skjuta. På fyra omgångar tror jag att jag fick ihop totalt nio minuter i spel. Drygt två minuter per omgång alltså. Då är dryga minuten per omgång vapensamlande och lite spring. Sen blir jag upptäckt, får iväg några skott och blir sen dödad av 1-2 skott.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalleteodor:

Knappt 100h o lvl 80, bra spelat.

Nu tänkte jag nog lite för mycket om mig själv. 111 speltimmar, inte 100

Skrivet av Falcon:

Inte hoppat på "Apex"-tåget än, men det här låter inte lockande.

Valve Matchmaking...

Jag tycker att du ska prova på det. Det är ju ändå gratis, så det enda du blir av med är din tid

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: ASUS ROG Strix Z390-F | CPU: Intel i9 9900K @ 5,0 GHz | GPU: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti | RAM: Crucial Ballistix Sport LT 32GB (4x8GB) DDR4 @ 2400 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | Hitachi Deskstar 500GB | OS: Windows 10 Professional - https://valid.x86.fr/4m66jq

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Vet inte vad "gun play" betyder.

Det är hur som helst jävligt segt att aldrig få träning eftersom jag dör på sekunder så fort jag ger mig in i en strid. Apex borde få både ett bot-läge offline och ett sololäge så jag slipper ha lag mot mig.

Och att spela en minut, bli dödad och sen behöva lägga 3-5 minuter på att komma tillbaks in är inte så kul det heller. Det är för mycket fluff innan man kommer in i spel. Skippa det där med att välja gubbe, skippa "these are your champions" och allt annat skräp som tar tid. Låt folk hoppa direkt i stället för en idiotisk nedräkning först. Massa dumt i spelet som bara stjäl tid.

Vänta vänta vänta.. Du klagar på att Apex tar tid på sig mellan matcherna? Det är ju tamefan det snabbaste BR-spelet när man kommer in till en ny match? De måste ju ha ett sätt som laddar mapen osv, och istället för Lobby som i te.x PUBG som är så jääävla tråkigt så får man grym character select screen istället.

Hoppa inte bland massa spelare i början, droppa på lugnare ställen och ställ in din sens så det blir perfekt för dig.
Plocka upp det du ska ha och inte mer, smyg inte för det funkar inte i detta spel.

Visa signatur

ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti 11GB OC Gaming| Intel Core i7-9700k 8 kärnor/ 8 Trådar| Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 16GB 3200Mhz|ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING, S-1151| Be Quiet! Pure Rock| Corsair Gaming M65 PRO RGB FPS Mouse| RAZOR Ornata Chroma| Corsair Gaming MM800 RGB Polaris| AOC 27" LED I2757FH

Permalänk
Medlem

Någon som vill lira lite apex? x)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vonbulbo:

Vänta vänta vänta.. Du klagar på att Apex tar tid på sig mellan matcherna? Det är ju tamefan det snabbaste BR-spelet när man kommer in till en ny match? De måste ju ha ett sätt som laddar mapen osv, och istället för Lobby som i te.x PUBG som är så jääävla tråkigt så får man grym character select screen istället.

Hoppa inte bland massa spelare i början, droppa på lugnare ställen och ställ in din sens så det blir perfekt för dig.
Plocka upp det du ska ha och inte mer, smyg inte för det funkar inte i detta spel.

Jag har inte spelat nåt annat online-spel tidigare, än mindre nåt BR-spel. Men om det är så att allt det där tramset bara är för att visa nåt medan kartan laddar, så är det väl ok. Visste inte att det var så.

Sens = muskänslighet? Jag har inget problem med att sikta. Träffa är inte svårt. Men det krävs för många skott för att döda nån. Eller, rättare sagt, det krävs för många skott för att döda andra. Jag dör ju på 1-2 träffar. Men det kan ju vara så att de flesta har letat upp värstingvapen som gör så mycket skada. Jag har svårt att se skillnad på vapnen. Antingen är det pistoler eller gevär/karbiner jag hittar. Men inbördes ser de ungefär likadana ut. Kanske skiljer de mycket i skjutkraft?

Smyga funkar i alla fall bättre för mig än att skjuta, om man nu räknar "bättre" som att vara kvar längre i matchen. Men visst, jag hade ju hellre pangat på. Men när skotten inte biter, så är det lite segt. Ett par magasin bly i magen verkar inte stoppa nån. En av de sista gångerna lyckades jag faktiskt hoppa och springa tillräckligt för att undvika att bli skjuten, samtidigt som jag tömde två magasin in i motståndaren. Sen sköt hen tillbaks, jag fick två träffar och dog. :/ Lessnar rätt snabbt på sånt.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Jag har inte spelat nåt annat online-spel tidigare, än mindre nåt BR-spel. Men om det är så att allt det där tramset bara är för att visa nåt medan kartan laddar, så är det väl ok. Visste inte att det var så.

Sens = muskänslighet? Jag har inget problem med att sikta. Träffa är inte svårt. Men det krävs för många skott för att döda nån. Eller, rättare sagt, det krävs för många skott för att döda andra. Jag dör ju på 1-2 träffar. Men det kan ju vara så att de flesta har letat upp värstingvapen som gör så mycket skada. Jag har svårt att se skillnad på vapnen. Antingen är det pistoler eller gevär/karbiner jag hittar. Men inbördes ser de ungefär likadana ut. Kanske skiljer de mycket i skjutkraft?

Smyga funkar i alla fall bättre för mig än att skjuta, om man nu räknar "bättre" som att vara kvar längre i matchen. Men visst, jag hade ju hellre pangat på. Men när skotten inte biter, så är det lite segt. Ett par magasin bly i magen verkar inte stoppa nån. En av de sista gångerna lyckades jag faktiskt hoppa och springa tillräckligt för att undvika att bli skjuten, samtidigt som jag tömde två magasin in i motståndaren. Sen sköt hen tillbaks, jag fick två träffar och dog. :/ Lessnar rätt snabbt på sånt.

Se till att plocka upp armor och hjälm, det hjälper otroligt mycket!

Pistoler ska du bara ha i nödfall, typ om du droppar i början och så kanske det är någon spelare i närheten, annars ska du alltid gå för Shotgun/Sniper/AR/SMG.

Visa signatur

ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti 11GB OC Gaming| Intel Core i7-9700k 8 kärnor/ 8 Trådar| Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 16GB 3200Mhz|ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING, S-1151| Be Quiet! Pure Rock| Corsair Gaming M65 PRO RGB FPS Mouse| RAZOR Ornata Chroma| Corsair Gaming MM800 RGB Polaris| AOC 27" LED I2757FH

Permalänk
Medlem

"no servers found"

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av willienelpson:

"no servers found"

Stämmer. Kolla https://twitter.com/playapex/status/1113492430039408640?s=21

Samt efterföljande tweets. Många som svettas just nu

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Så typiskt när frugan gick och la sig tidigt ikväll...

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Samt efterföljande tweets. Många som svettas just nu

Jag skulle inte vilja jobba med det just nu, har haft liknande situationer i mitt jobb och det är fan inte roligt när man sitter där och ska försöka lösa skiten.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Jag har inte spelat nåt annat online-spel tidigare, än mindre nåt BR-spel. Men om det är så att allt det där tramset bara är för att visa nåt medan kartan laddar, så är det väl ok. Visste inte att det var så.

Sens = muskänslighet? Jag har inget problem med att sikta. Träffa är inte svårt. Men det krävs för många skott för att döda nån. Eller, rättare sagt, det krävs för många skott för att döda andra. Jag dör ju på 1-2 träffar. Men det kan ju vara så att de flesta har letat upp värstingvapen som gör så mycket skada. Jag har svårt att se skillnad på vapnen. Antingen är det pistoler eller gevär/karbiner jag hittar. Men inbördes ser de ungefär likadana ut. Kanske skiljer de mycket i skjutkraft?

Smyga funkar i alla fall bättre för mig än att skjuta, om man nu räknar "bättre" som att vara kvar längre i matchen. Men visst, jag hade ju hellre pangat på. Men när skotten inte biter, så är det lite segt. Ett par magasin bly i magen verkar inte stoppa nån. En av de sista gångerna lyckades jag faktiskt hoppa och springa tillräckligt för att undvika att bli skjuten, samtidigt som jag tömde två magasin in i motståndaren. Sen sköt hen tillbaks, jag fick två träffar och dog. :/ Lessnar rätt snabbt på sånt.

Jag är inte någon van spelare heller. Men vad jag lyckats lära mig så är det mycket viktigt hur man rör sig i Apex, visst är det bra att kunna pricka men det är nästan viktigare att undvika att bli prickad och samtidigt hålla koll på hur medspelare springer. Hur man skjuter samt laddar om samtidigt som man hela tiden söker skydd är viktigare än prickskyttet. Även hur man hjälper varandra.

Leta alltid en shotgun i början, hittar du en så strunta i att samla utan gå på attack istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

Jag är inte någon van spelare heller. Men vad jag lyckats lära mig så är det mycket viktigt hur man rör sig i Apex, visst är det bra att kunna pricka men det är nästan viktigare att undvika att bli prickad och samtidigt hålla koll på hur medspelare springer. Hur man skjuter samt laddar om samtidigt som man hela tiden söker skydd är viktigare än prickskyttet. Även hur man hjälper varandra.

Leta alltid en shotgun i början, hittar du en så strunta i att samla utan gå på attack istället

Håller med. Att undvika att ta skada är grymt viktigt. Jag tar alltid för mycket damage vilket gör att även om jag tar ut den första jag stöter på så är jag nästan körd när nummer två kommer.

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Medlem

Jag har någon asirriterande ljudbugg som inträffar då och då. Mitt ljud buggar sönder och jag kan inte höra folk i vissa riktningar, någon kan stå rakt bakom mig och skjuta men det hörs inte. Så rebootar jag så börjar det fungera igen.

Har turtle beach 450 hörlurar. Någon som har liknande problem och någon vettig lösning (förutom att starta om)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av trexake:

Jag har någon asirriterande ljudbugg som inträffar då och då. Mitt ljud buggar sönder och jag kan inte höra folk i vissa riktningar, någon kan stå rakt bakom mig och skjuta men det hörs inte. Så rebootar jag så börjar det fungera igen.

Har turtle beach 450 hörlurar. Någon som har liknande problem och någon vettig lösning (förutom att starta om)?

Ett tag hade jag samma problem som dig. Första matchen efter att jag startade spelet buggade ljudet fullständigt men nästkommande matcher fungerade hur bra som helst. Kör Arctis 7, Win 10.

Verkar ha löst sig för mig efter den senaste patchen. Om det är en tillfällighet eller bugfix vet jag inte..

Permalänk

Tycker att det är ganska synd hur snabbt det här dalat utför med Apex, visst de har fixat ganska mycket men stora problem återstår och väldigt många väljer att inte spela det längre just pga den långa tiden mellan uppdateringar.

Tog dem lite drygt en vecka eller något för att fixa ett väldigt stort misstag i en utav deras uppdateringar som låste FPSen..

Utöver det så är hitboxes fortfarande kaos, samt hitreg.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Skooma - MSI Z370 Gaming Carbon PRO | Delided i7 8700K @ 5.1GHz | 16GB DDR4 Corsair Vengance LPX 3000MHz @ 3500Mhz | ASUS GeForce RTX 2080 Ti Strix | 2x 500GB Samsung 970 PRO NVMe M.2 | ASUS PG279Q | ASUS MG248

Permalänk
Medlem

För mig är spelet fortfarande väldigt roligt. Men kan förstå folk som spelar 8-12 timmar om dagen tappar intresset lite. Enda hitbox som stör mig är Pathfinder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alrik:

För mig är spelet fortfarande väldigt roligt. Men kan förstå folk som spelar 8-12 timmar om dagen tappar intresset lite. Enda hitbox som stör mig är Pathfinder.

Haha, ja du är inte den enda som stör sig på hans hitbox

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Avinstallerade det igår. Tröttnade.
Tittar siffrorna på Twitch är heller inte särskilt imponerande, jag tror Fortnite håller flaggan högst fortfarande i BR

Visa signatur

ASUS ROG STRIX SCAR II - I7 8750H, GTX 1070, 144HZ (1ms), 16gb 3333 ddr4, 236SSD, 1TBHD. ----------- MBP late 2011 -------Samsung
S9plus

Permalänk
Medlem

270 timmar hittills. Fortfarande lika kul, men vill se fler vapen och kartor snarast!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Behöver content. Spelet kommer tappa hårt annars.

Permalänk
Medlem

Jag har en idé

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av JackeShan:

Jag har en idé

Berätta gärna mer, blir ju nyfiken 😂

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

@Teddyie: Hej letar efter någon att spela med I Apex Legends, först trodde jag inte man kunde välja vilka man vill spela med. Själv är jag tämligen kass på det och då tänker jag på mitt aim och stresstålighet. Det varierar ju lite, den sista tiden går det bara sämre o sämre tycker jag.
Jag tror däremot om man ser till att jobba i team och försöker hjälpa varann till 100% så har man lättare att överleva även om man är kass.
Det är kul de gångerna man fått in lite flyt och lyckas bidra till sitt team på ett ok sätt. Men då man kör random squads så skiljer det väldigt mycket på folket. En del skiter fullständigt i dig, en del går all in för att hjälpa till att hålla alla i Squaden vid liv. Vissa hjälper dig gärna någon gång men dör du för snabbt igen så tröttnar dom. Och att mute:a mic har blivit standard för att slippa glåpord från en del.

Hur som helst om någon/några skulle vilja spela med mig så hör av er...

//Bikerrog

Permalänk
Medlem

@bikerrog: Har du kollat på discorden? https://discord.gg/cWQ4KX

Permalänk
Medlem

@Squallie: Tack! Kände inte till den...

Permalänk
Medlem

Någon annan som upplever att spelet helt plötsligt känns laggigt?

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk
Medlem

30+ år med många års BR erfarenhet som börja på Arma tiden.
Spelar gärna Apex, men så trött på söka solo och HOPPAS på att man kommer med vettigt folk med mick.

Adda gärna mig på Origin så spelar vi. Nick: SWE-hzn

Är du också "gubbe" är det ett plus

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem

Fick smaka peacekeeper i bunkern väldigt tidigt och blev sedan ressad av mina två randoms lite utanför. Innan jag hunnit landa så fick de både obehagligt och oväntat besök. Jag lyckas fly och mina två randoms lämnar matchen. Inget konstigt eftersom att jag kunde inte plocka deras banners. Plockar upp lite scraps på vägen och tar mig till top 2. Lite snopen på slutet 😂

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: ASUS ROG Strix Z390-F | CPU: Intel i9 9900K @ 5,0 GHz | GPU: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti | RAM: Crucial Ballistix Sport LT 32GB (4x8GB) DDR4 @ 2400 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | Hitachi Deskstar 500GB | OS: Windows 10 Professional - https://valid.x86.fr/4m66jq

Permalänk
Medlem

@hznn: Jag la till dig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alrik:

@hznn: Jag la till dig

Ej fått nåt?

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |