Vilka headset passar mig bäst?

Permalänk

Vilka headset passar mig bäst?

Jag lägger stor vikt på:

-Comfort, det ska fortfarande vara bekvämt att ha lurarna på sig efter ett antal timmar spelande.

-Rengöring, min nuvarande headset (Corsair Gaming H2100 Dolby 7.1 Wireless Gaming Headset) är väldig svår att rengöra och framför allt kuddarna. Det fastnar hud och fettpartiklar bla. Kuddar av läder/syntetläder skulle vara en fördel.

-Trådlöst, mindre kablage runt skrivbordet mindre problem. Blir frusterad väldigt lätt med många kablar som finns runtom i huset.

Tacksam för svar.

Permalänk
Medlem

Efter att ha ägt att par hörlurar tidigare som jag lyckats ha sönder sladden på så fick jag nog och skaffa mig ett par trådlösa hörlurar, så jag köpte ett par Corsair Void Pro Wireless. Jag blev positivt överraskad minst sagt och lär inte köra headset med tråd igen
Hörlurarna är bekväma och trycker inte på någon del av huvudet (eller öronen), vilket är skönt.
Men, det finns säkert bättre hörlurar där ute. Men för mig, som enbart använder hörlurarna för gaming är jag nöjd. Batteritiden är schysst också.
När det kommer till rengöring så skulle jag rekommendera att sluta ha så mycket hårprodukter i håret och duscha! Hehe nä men denna del har jag svårt att relatera till då jag aldrig haft fettiga eller smutsiga hörlurar

Visa signatur

🖥 → Ryzen 5 1600 • Asus GTX 1060 6GB • 16GB 3200Mhz
💻 → Macbook Pro Core i5 8GB 128GB SSD 13.3"

Permalänk
Skrivet av Waup:

Efter att ha ägt att par hörlurar tidigare som jag lyckats ha sönder sladden på så fick jag nog och skaffa mig ett par trådlösa hörlurar, så jag köpte ett par Corsair Void Pro Wireless. Jag blev positivt överraskad minst sagt och lär inte köra headset med tråd igen
Hörlurarna är bekväma och trycker inte på någon del av huvudet (eller öronen), vilket är skönt.
Men, det finns säkert bättre hörlurar där ute. Men för mig, som enbart använder hörlurarna för gaming är jag nöjd. Batteritiden är schysst också.
När det kommer till rengöring så skulle jag rekommendera att sluta ha så mycket hårprodukter i håret och duscha! Hehe nä men denna del har jag svårt att relatera till då jag aldrig haft fettiga eller smutsiga hörlurar

Vad har hörlurarna för material på kuddarna? Jag är väldig rädd om mina prylar samt mitt hår, haha!

Permalänk
Medlem

Kollat in dessa?
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4644318
Har dom och är super nöjd. Ligger på rea nu också. Sedan kan du ju se vad de andra skriver om dem på prisjakt!:)

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem

Tycker Logitech´s nya 935 sitter mycket bra betydligt bättre än 933:orna , dom känns som lite mer kvalitet än dom förra med , i min mening alltså

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Skrivet av segafreaktwo:

Kollat in dessa?
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4644318
Har dom och är super nöjd. Ligger på rea nu också. Sedan kan du ju se vad de andra skriver om dem på prisjakt!:)

Skrivet av Tip Top:

Tycker Logitech´s nya 935 sitter mycket bra betydligt bättre än 933:orna , dom känns som lite mer kvalitet än dom förra med , i min mening alltså

Tack för hjälpen gott folk, efter ha tittat på er bådas förslag så tittade jag lite på reviews och unboxings. Bestämde mig att köpa HyperX Flight, mycket kvalité för pengarna.

Mvh