Fredagspanelen 173: Geforce GTX 1650, Noctua NH-U12A och höjd kemikalieskatt

Permalänk
Melding Plague

Fredagspanelen 173: Geforce GTX 1650, Noctua NH-U12A och höjd kemikalieskatt

Jonas och Kenneth tar plats i studion för att prata av sig om kommande Geforce GTX 1650, Noctua NH-U12A och andra intressanta händelser från senaste veckorna.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Höjd kemikalieskatt?
Jag ligger mer efter än jag insåg på nyheterna.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

På frågan: "Hur slår den nya kemikalieskatten på svenska butiker?" så är alltså politikernas svar "Vi vet inte, så därför höjer vi den!".

Tror de skulle fått IG i skolan på den.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som blev sugen på gul monster?

Permalänk
Relik 📜

Det är många som spanar Fredagspanelen, men rätt få som är med i kommentarsfältet efteråt. Stor skillnad mot tidigare faktiskt! Ungefär samma tittarantal, men då var det mer fart på snacket.

Så, en fråga till er som letar er hit! Hur skulle ni vilja se Panelen förändrad? Vad tror ni kan ge nya fart till allt gött tjöt i kommentaerna? Fire at will!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Skrivmaskin
Skrivet av emilakered:

Det är många som spanar Fredagspanelen, men rätt få som är med i kommentarsfältet efteråt. Stor skillnad mot tidigare faktiskt! Ungefär samma tittarantal, men då var det mer fart på snacket.

Så, en fråga till er som letar er hit! Hur skulle ni vilja se Panelen förändrad? Vad tror ni kan ge nya fart till allt gött tjöt i kommentaerna? Fire at will!

Quiz är ju alltid kul tycker jag, så kanske något lättsamt sådant kopplat till de ämnen som tas upp i panelen? Lite kontrollfrågor är ju aldrig fel, och sedan kan man stolt titulera sig "Nyhetsexpert" i kommentarerna, om man skrapat ihop alla rätt

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Det är många som spanar Fredagspanelen, men rätt få som är med i kommentarsfältet efteråt. Stor skillnad mot tidigare faktiskt! Ungefär samma tittarantal, men då var det mer fart på snacket.

Så, en fråga till er som letar er hit! Hur skulle ni vilja se Panelen förändrad? Vad tror ni kan ge nya fart till allt gött tjöt i kommentaerna? Fire at will!

Mer diskussioner och mindre rabblande av nyheter. Det kanske låter korkat men jag har alltid betraktat fredagspanelen som underhållning. Brukar kolla på Youtube's timestamps och leta efter de sektioner som är långa.. de brukar vara intressanta.

Visa signatur

12700K | RTX 4070

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Det är många som spanar Fredagspanelen, men rätt få som är med i kommentarsfältet efteråt. Stor skillnad mot tidigare faktiskt! Ungefär samma tittarantal, men då var det mer fart på snacket.

Så, en fråga till er som letar er hit! Hur skulle ni vilja se Panelen förändrad? Vad tror ni kan ge nya fart till allt gött tjöt i kommentaerna? Fire at will!

YouTube så kommenteras mer i alla fall, brukar typ inkludera både här och YouTube i min tanke på paneler som varit.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Det är många som spanar Fredagspanelen, men rätt få som är med i kommentarsfältet efteråt. Stor skillnad mot tidigare faktiskt! Ungefär samma tittarantal, men då var det mer fart på snacket.

Så, en fråga till er som letar er hit! Hur skulle ni vilja se Panelen förändrad? Vad tror ni kan ge nya fart till allt gött tjöt i kommentaerna? Fire at will!

För de som lyssnar på podcasten är det kanske inte lika naturligt att gå in och kommentera efter att ha lyssnat "till fots". Hur ser antalet videotittare vs podcastlyssnare ut?

Permalänk
Medlem

@emilakered: Naturlig utveckling, fler och fler unga har svårare att skriva svenska av olika anledningar och har då svårt att utveckla en åsikt. Som ett sidospår av detta har fler och fler svårt att hämta kunskap från skrifter vilket i sin tur är en fara för demokratin.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

@emilakered Först vill jag säga att jag uppskattar fredagspanelen, men när det gäller att diksutera så tar ju fredagspanelen i princip endast upp de ämnen som ni redan haft exklusiva nyheter för. Förutom att det är lättare att hålla diskussionerna i för ämnet avsedd tråd så har dessa kommit ut tidigare och ämnet har redan avhandlats.

Fredagspanelen är för mig en sammafattning utifall jag missat något, men framförallt är det som någon ovan skrev: undehållning. Det är skoj att höra swec gänget ge lite mer avslappnade och spontana reaktioner på nyheterna, men jag vet inte om det uppmanar så mycket till diskussion.