Rita Alienwares nästa produkt och vinn speldatorn Area-51m värd 50 000 kronor

Permalänk
Melding Plague

Rita Alienwares nästa produkt och vinn speldatorn Area-51m värd 50 000 kronor

Mycket står på spel i Alienwares nya tävling, i vilken SweClockers medlemmar får visa sin kreativa sida och utforma företagets nya produkt med chansen att vinna en bärbar speldator.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Töfft!

Ifall man ändå hade talangen, kunskapen och motivationen att designa något själv

Permalänk

Lite märklig hastighet på RAM, för att vara en 50k dator?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

9900k på vatten

Permalänk
Frida 🥐
Skrivet av Timfinity:

Töfft!

Ifall man ändå hade talangen, kunskapen och motivationen att designa något själv

En bra idé och penna + papper kan man komma långt på!

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zoyadog:

En bra idé och penna + papper kan man komma långt på!

Exakt, penna och papper sen lite kreativitet.. 90% av jobbet är där

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Även fast jag aldrig har viljan eller kunnandet för designertävlingar är de alltid roliga, men...

Företagen bakom tävlingarna måste spara massor med pengar på det här. Istället för att betala en idiotiskt stor mängd tusenlappar till anställda så betalar de med sin egen dator. (För att inte tala om den gratis pr som uppstår.)

Men men, jag gillar det. Någon gång kanske man faktiskt själv sitter på en bra ide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoyadog:

En bra idé och penna + papper kan man komma långt på!

Då behöver jag bara en bra idé då, att jag inte tänkt på det innan.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Proffsmoddare

Skapligt pris! Lycka till alla som deltar!

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Medlem

Det vore trevligt med en "trösttävling" var gång det är grafik som efterfrågas. Typ vinna en tröja eller något.
Det säger ju sig själv att det är inte lönt för många att försöka vinna, men det kan ju vara kul att vara med ändå

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hank Solo:

”vinn speldatorn Area51m värd 50 000 kr”

Den är absolut inte värd 50 000kr, det är bara vad Dell vill ha för den.

Vad ska man skriva då? Det är ju vad dom vill ha för datorn så då är den ju värd det, kanske inte för dig eller många andra men enligt dom så är den ju det.

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Bidrag

Rita är inte riktigt min starkaste egenskap men eftersom en bild var ett krav för att delta i tävlingen har jag ansträngt mig för att den ska bli så vacker som möjligt.

Tanken är enkel. Köp loss det bästa VR-headsetet som finns, Starbreeze/Acers StarVR för en billig penning (Starbreeze är nära konkurs och Acer verkar inte riktigt villiga att föra projektet vidare).
Vidareutveckla produkten genom dessa "enkla" åtgärder":
1. Gör headsetet modulärt - trådlöst med något sämre upplösning och med kablar får man 4k+.
2. Mer modulärt - gör så att det går att anpassa med vilka hörlurar som helst, även med öppna kåpor så att man bättre hör personer som sitter i samma rum.
3. Få ner det i pris till en rimlig konsumentnivå.

Lycka till alla

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fettboll:

Rita är inte riktigt min starkaste egenskap men eftersom en bild var ett krav för att delta i tävlingen har jag ansträngt mig för att den ska bli så vacker som möjligt.

Tanken är enkel. Köp loss det bästa VR-headsetet som finns, Starbreeze/Acers StarVR för en billig penning (Starbreeze är nära konkurs och Acer verkar inte riktigt villiga att föra projektet vidare).
Vidareutveckla produkten genom dessa "enkla" åtgärder":
1. Gör headsetet modulärt - trådlöst med något sämre upplösning och med kablar får man 4k+.
2. Mer modulärt - gör så att det går att anpassa med vilka hörlurar som helst, även med öppna kåpor så att man bättre hör personer som sitter i samma rum.
3. Få ner det i pris till en rimlig konsumentnivå.

https://i.imgur.com/ZDx4932.png

Lycka till alla

Vacker bild!
Och informativ!

Visa signatur

Dator:Ryzen 9 3900X, MSI B450 Tomahawk, 16 GB Ram, RTX 2070 Super.
Kameror: Panasonic G80, Canon G7xmk2 Gopro Hero7 black mm.
www.youtube.com/c/ronniejossan

Permalänk

Vad sägs som Alien HiFi Speakers? RGB och allt såklart!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk
Medlem

En usb hub som kan kommunicera med enheter via WiFi nätverket. Fungerar att koppla in vilken usb pryl som helst och kunna använda den på vilken enhet som helst som kan koppla upp sig till WiFi.

Självklart har den RGB runt alla usb portar och självaste Alienware loggan är också RGB.

Permalänk
Medlem

En m-atx dator inspirerad av bilden på det svarta hålet i galaxen Messier 87. Datorn ska vara lika på båda sidorna och ha grafikkortet på baksidan som DAN Cases A4-SFX. Kan även ackompanjeras med högtalare i samma design med namnet Sagittarius A (vilket är det svarta hålet i centrum av vår galax).

Permalänk
Medlem

Bidrag

Inte den bästa när det gäller photoshop, men detta är allt jag kunde komma på, en smart speaker gjord av lite rektanglar och cirklar i photshop Likt googles variant fast bättre ljud samt möjlighet att kommunicera med andra alienware enheter över Wifi.

Fixade bildlänk ;) /mod
Permalänk
Medlem

Låt mig presentera, Alienware Wireless Charging Mousepad for mouse and mobile devices.
Musmattan kopplas till datorn via en usb 3.0 port och har stöd för Fast Charging.
Är spillsäker då dess patenterade skyddslager gör att smutsen inte får fäste, och därför aldrig behövs tvättas.
Torkas enbart med en fuktig trasa och mattan är som ny.

Har sydda kanter och mäter enbart 0.8cm på höjden vilket gör den till världens tunnaste Fast Chargingladdare för mobila enheter.
Laddar även trådlösa möss som har stöd för denna teknologi som kommer presenteras Q3 2020.

Permalänk
Medlem

Tycker bilden i artikeln ser riktigt bra ut för en stationär dator, kanske skulle fasa kanterna en aning så man inte riskerar att skära sig bara. Och bort med frågetecknet förstås!

Permalänk
Medlem

Den är år efter i prestanda, men kostar som en ny. Beware!

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Medlem

Alienware Phone P101

Hej!

Kluddrade snabbt ihop en liten rolig grej, en Alienware telefon.

Specs:

* Uber Processor
* Uber RAM
* Magic AlienLED
* TRUEALIENCOLOR SCREEN
* Uber Battery
* 1 Camera front
* 3 Cameras back & flash
* 1 TOF back
* Stereo Speakers

Knappar:

* Volym upp och ned
* Power
* Left trigger
* Right Trigger

Connections:

* USB C
* AUX

2 snabba renderingar:

- Front

- Back

- Gif på modellen

- Front

- Front Side 1

- Front Side Close

- Front Side Top

- Front Other Side

- Back

- Back Side

- Back Close

Allt är gjort från scratch.

Puss & kram!
~RikiRu

Visa signatur

- Chassi: NZXT 510 Elite, CPU: INTEL I7 6950X @ 4Ghz RAM: 64 GB DDR4 3000 mhz, MB: ASUS X99 DELUX II , GPU: RTX 3090 HOF Nätagg: 1200 watt plat, CPU Kylare: NZXT X53 , HDD: 2 x 2 TB 7200 RPM, 512 Gb SSD, 1 Tb Samsung 970 EVO M2 OS: Win10 Pro 64-Bit.

Permalänk
Frida 🥐

Har rensat bort gnäll om priset i tävlingen, låt oss titta på alla bidrag som kommer in i stället.
Undrar du om priset eller tävlingsupplägget så skicka ett pm till mig /mod

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Bidrag, Datorhögtalare

Tänkte personligen att det mest logisk steget är att fortsätta utvidgandet av kringutrustning. Alienware har ju en väldigt speciell design så tycker också att det ska vara något som syns, därmed kändes datorhögtalare som ett bra val och något som jag själv är intresserad av. Det genomgående temat är att de ska passa in i deras nuvarande lineup. Framförallt att det som syns mest såsom skärm, datorlåda och då dessa högtalare ska tala samma designspråk så att säga

Fronten liknar alltså den som finns på deras datorlådor, medan den övriga designen liknar den från deras skärmar, då det trots allt är bredvid dessa den ska stå.

Edit, fick inte bilden att funka så här är imgur länken
https://imgur.com/a/2JlNkB7

Fixad länk
Visa signatur

AMD 6900XT - AMD 5800X3D - 32gb @3600Mhz

Permalänk

ALIENWARE COMPANION

Det senaste inom skadedjursbekämpning
Självklart testad av SweClockers

Permalänk

Tjena! Vad sägs som VESA stativ med inbyggda komponenter.

- ser ut som en microsoft studio fast för gaming, säger du.
- njaa, kanske inte riktigt sant.

Stativet skulle kunna köpas med förmonterad Alienware skärm alternativt konfigureras utan. Konceptet bygger på att man kan välja bland olika stativ som huserar en olika mängd komponenter. Tex. skulle man kunna välja en helt inbyggd pc men istället hade man också kunnat valt enbart ett externt grafikkort som kunde kombineras med en soundbar och usb-hub. Produkten skulle vara tvungen att finnas i några vanliga skärmstorlekar, självklart med RGB på allihopa.

Visa signatur

Intel Core I5 4690k, MSI GTX 1060 6GB, Gigabyte GTX 970 (PhysX/rendering/ai), Asus z97 PRO WiFi, 32GB Kingston HyperX 4x8, Corsair Obsidian 750D, Corsair RM750

Permalänk
Medlem

Ljudsystem med både DAC/HEADPHONE amp i stativet samt en USB-hub på andra stativet för snyggare inkoppling av mus/tangentbord eller vad man nu önskar. Självklart i en LED-version för coolGAMER98 och en classic för folk som röker cigarr och gillar trevlig lugnande musik så som Mayhem.

Allt gjort från scratch i Autodesk Maya, fulrenderat i Redshift och ihopslängt i Photoshop.

Nu ska jag sova!

Permalänk
Medlem

När flickvännen gick och la sig satt jag uppe och lekte lite på temat av loggan (gubben).

Det blev ett litet set av ( från v. till h. i bild) ett datorchassi, ett 2.1-högtalarsystem (2 ansikten och ett tron-ägg som sub) och en portabel projektor som också är lite gasmask-inspirerad. Allt man behöver. förutom tangentbord och mus. Får se om det kommer!

Såg att den blev lite mörk, ser man något av datorlådan?

God natt!

Visa signatur

Gigabyte Z390 I AORUS PRO | i7 8700K | Noctua NH-U9B SE2 | Corsair Obsidian 250D | EVGA Supernova G3 650W | Samsung 860 EVO 1TB | Corsair 32GB DDR4 | MSI GTX 1070 Ti 8GB ARMOR | Win 10 Home 64-bit | Xtrfy K3

Permalänk

Alienware Stativ ställ med inbyggd dockningsstation

Hej,

Kände att jag hade lite fritid för att testa att vara med i en tävling.
Detta tillbehör fungerar bäst för bärbara användare som är gaming sugna. Detta är en gaming stativ ställ med en inbyggd dockningsstation.

En gamer är alltid i behov utav flera skärmar, speciellt om du är en streamer. Som de flesta vet så är bärbara datorer begränsade med utgångar, speciellt för 144hz+ skärmar.
Här kommer hela specifikationen:

Dockningsstation:
- 3x Displayport utgångar
- 3x USB 3.0
- Strömingång(tror det heter så)
- 1x RJ-45 utgång
- 1x hdmi utgång
- 1x ljud - hörlurar/mikrofon
- 1x USB C utgång

Själva stället har ett inbyggd Ledljus för lite flashigare upplevelse på framsidan, går att justera färger hur som helst med en inbyggd mjukvara på datorn.

Hoppas ni gillar mitt bidrag!

Tack och jag önskar er en trevlig helg!

Permalänk
Inaktiv
Permalänk

http://imgur.com/tqEwNOu
Alienware har gett sig in på Hemmabioreceivers. Dolby Atmos släng dig i väggen, här är det AlienSound som gäller. Ljudvågor som tar upplevelsen till rymden .

Skickades från m.sweclockers.com