Disneys strömningstjänst Disney+ sjösätts i höst på den amerikanska marknaden

Permalänk
Melding Plague

Disneys strömningstjänst Disney+ sjösätts i höst på den amerikanska marknaden

Disneys omtalade strömningstjänst lanseras den 12 november i USA och ska innehålla allt ifrån företagets animerade klassiker till moderna alster i Marvel- och Star Wars-universumen.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Lego Master

Fan också. Med barn i huset kommer jag inte kunna låta bli att skaffa ett ab när den kommer till Sverige. Oavsett vad jag tycker om Disney som bolag, så kommer ungarna mörda mig i sömnen om jag inte fixar.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Shudnawz:

Fan också. Med barn i huset kommer jag inte kunna låta bli att skaffa ett ab när den kommer till Sverige. Oavsett vad jag tycker om Disney som bolag, så kommer ungarna mörda mig i sömnen om jag inte fixar.

Hela Sveriges ungar kommer skrika tills dom får detta

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Jag hoppas att de lägger till gamla serier som tex. Luftens hjältar. Jag har inte orkat fixa det på något annat sätt.

Permalänk
Medlem

@tvelander: Glöm inte vuxna också, hade gärna sett lite klassiker som luftens hjältar, långbens galna gäng, quack pack m.fl

Visa signatur

Gaming: MSI X570 MPG Gaming Plus -- AMD Ryzen 9 5900X -- Sapphire Radeon RX 6800 XT NITRO+ -- G.Skill 32GB 3600MHz CL14 -- Samsung 960 EVO 1TB -- 2x ASUS MG278Q -- Arch-based EndeavourOS
VR: ASRock B550M-ITX/ac -- AMD Ryzen 5 5600G -- ASUS RTX 3070 -- Corsair 16GB 3600MHz CL18 -- Kingston A2000 250GB -- Windows 10

Permalänk
Medlem

Ej förvånad efter Disney köpte upp 21st Century Fox nu äger Disney exakt alla rättigheter till Star wars och resten av storfilmerna från det bolaget. Disney blir bara större och större för varje sekel som går snart äger de hela Hollywood.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem

Ååh. Ducktales, Spin Tales, Gizmoquack. Darkwing Duck om vi har tur.
Skit i ungarna, det är vi vuxna som vill ha det!

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant och se på vilken bild och ljudkvaltié de lägger sig på. Blir det på samma nivå som tex Netflix så blir det ju en stor pass på detta också.

Vägrar gå ner i kvalité på det sätt som streamingtjänster erbjuder.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Värt att skaffa enbart för att få se The Mandalorian

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Blä och usch vad Disney har förlorat sin identitet.

Förr med tecknad stil och inte datoranimerad och spänning i filmer mot idag där allting verkar inspirerat från DreamWorks Animations stil.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Gammalt tecknat är väl ok... men de har väl rättigheterna till Marvel nu också? Samt Star Wars då såklart.

Så Marvel + Star Wars = Ett måste för en gammal nörd som mig

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Tänk på att de äger majoriteten i Hulu och att Hulu kommer expandera utanför USA också. Disney+ riskerar att bli väldigt barn och familjeorienterat, sakerna från Fox kommer inte hamna där i någon större omfattning eller åtminstone kräva extra pengar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

Ååh. Ducktales, Spin Tales, Gizmoquack. Darkwing Duck om vi har tur.
Skit i ungarna, det är vi vuxna som vill ha det!

Ducktales och Darkwing Duck....ta mina pengar nu om det blir verklighet!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azodan:

Jag hoppas att de lägger till gamla serier som tex. Luftens hjältar. Jag har inte orkat fixa det på något annat sätt.

Går alldeles utmärkt att läsa artikeln. Indirekt så står det.

”Äldre Disney-filmer kommer också göras tillgängligt på tjänsten.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

Ååh. Ducktales, Spin Tales, Gizmoquack. Darkwing Duck om vi har tur.
Skit i ungarna, det är vi vuxna som vill ha det!

Japp! Kan man få allt serier från Disneydags/Disneyklubben så skall jag gladerligen ösa mina pengar på dem

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Snälla!! Öppna inte Pandoras box.
Fler tjänster gör att fler laddar ner igen.
Låt oss hålla oss till minimalt antal tjänster...
Detta har blivit en stor soppa och löjligt!

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Medlem
Skrivet av hellmix:

Ej förvånad efter Disney köpte upp 21st Century Fox nu äger Disney exakt alla rättigheter till Star wars och resten av storfilmerna från det bolaget. Disney blir bara större och större för varje sekel som går snart äger de hela Hollywood.

De kommer nog inte ta över så mycket mer av Hollywood inom någon överskådlig framtid då Fox kostade en rejäl summa, även för Disney, och det tog över ett år för den Amerikanska staten att godkänna affären då de skulle se över vilken status det lämnade marknaden i.

Deras egna produktkatalog plus att de köpte Fox primärt för D+ gör att de har en enormt stark ställning direkt, till skillnad från Apples satsning som ter sig rätt svag. Även om Disney inte köper någon annan studio så kommer de ta marknadsandelar. Det blir dock intressant att se hur länge de dröjer med att lansera internationellt. Innan de gör det kommer de fortfarande behöva licensiera ut sina nya storserier till Netflix eller någon annan, då inga fans vill vänta på dem.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen Hoppas att vi nu äntligen får en HD release av de tecknade Tv-serie klassikerna.

Nya Äventyr med Nalle Puh (Olli Markenros är den bäste Nalle Puh, Åh Typiskt!)
Ankliv.
Quackpack
Darkwing Duck
Luftens Hjältar
Piff&Puff Räddningspatrullen
Bumbibjörnarnarna
mfl..

Med möjlighet till både Engelskt tal och Svensk Dubb såklart.

Visa signatur

En Planka med Ryzen 3900X gör nu fler saker än vad mina tidigare (I7-4790K+i7-860) Gjorde tillsammans och jag kan samtidigt spela utan problem.

Teknisk utveckling är väldigt roligt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kotz:

Snälla!! Öppna inte Pandoras box.
Fler tjänster gör att fler laddar ner igen.
Låt oss hålla oss till minimalt antal tjänster...
Detta har blivit en stor soppa och löjligt!

När Disney kommit igång ordentligt så blir det nog snart färre tjänster igen...

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | RTX 3070 | 2x32GB DDR5-5600 | B650M Pro RS WiFi
Define R5 Blackout | Noctua NH-U14S | EVGA G2 SuperNOVA 850W
G502 Proteus Spectrum | Vortex Pok3r RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azodan:

Jag hoppas att de lägger till gamla serier som tex. Luftens hjältar. Jag har inte orkat fixa det på något annat sätt.

Det är planen. Disney har tidigare sagt att de skall lägga ner idén om ett "valv" med gamla filmer och TV-serier och lägga allt på Disney+.

Skrivet av Ceogar:

Ska bli intressant och se på vilken bild och ljudkvaltié de lägger sig på. Blir det på samma nivå som tex Netflix så blir det ju en stor pass på detta också.

Vägrar gå ner i kvalité på det sätt som streamingtjänster erbjuder.

Det skall vara 4K och HDR, men jag tror inte att bitraten blir högre än vad Netflix kör. Skulle kunna vara AV1 som standard iofs.

Skrivet av Petterk:

Tänk på att de kommer äga majoriteten i Hulu och att Hulu kommer expandera utanför USA också. Disney+ riskerar att bli väldigt barn och familjeorienterat, sakerna från Fox kommer inte hamna där i någon större omfattning eller åtminstone kräva extra pengar.

Planerna för Hulu är mycket oklara just nu. En idé är att det blir som du säger - Disney köper ut övriga ägare i Hulu, lägger saker som inte är direkt Disney/Marvel-brandade där, och lanserar det globalt - men det är inte klart. Vi vet att Hulu inte skall läggas ner, och Disney indikerade att man skulle får rabatt om man hade både Disney+ och Hulu, men exakt vad Hulu blir vet vi inte. De kan absolut hålla det inom USA och sälja den typen av serier till lokala spelare (typ Viaplay).

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av kotz:

Snälla!! Öppna inte Pandoras box.
Fler tjänster gör att fler laddar ner igen.
Låt oss hålla oss till minimalt antal tjänster...
Detta har blivit en stor soppa och löjligt!

Det tragiska, det riktigt tragiska är att slipsarna aldrig kommer att lära sig av detta.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

Ska bli intressant och se på vilken bild och ljudkvaltié de lägger sig på. Blir det på samma nivå som tex Netflix så blir det ju en stor pass på detta också.

Vägrar gå ner i kvalité på det sätt som streamingtjänster erbjuder.

Hellre Netflix-kvalitet æn HBO-kvalitet.

Visa signatur

Speldator: Intel i5-7600K @4,95Ghz - BeQuiet PureRock - MSI Z170A SLI Plus - Corsair RM550x - Asus RTX 2070 ROG Strix Advanced 8GB - MSI Optix MAG271CQR 27” 1440p 144hz - 8Gb Corsair Vengeance 2400Mhz DDR4 - Samsung 850 Evo + WD Black M.2 SSD - NZXT S340

Jobbdator: HP Elitebook X360 2018 - 16Gb DDR4 - 256Gb PCI-e SSD - Intel i7-8650U

Konsol: Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Blä och usch vad Disney har förlorat sin identitet.

Förr med tecknad stil och inte datoranimerad och spänning i filmer mot idag där allting verkar inspirerat från DreamWorks Animations stil.

Disney och Marvel är ju typiska sell outs gör allt för att kunna tjäna så mycket som möjligt på en produkt oavsett hur mycket dom lyckas förstöra den ta bara Star Wars.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem
Skrivet av mpat:

Det är planen. Disney har tidigare sagt att de skall lägga ner idén om ett "valv" med gamla filmer och TV-serier och lägga allt på Disney+.

Det skall vara 4K och HDR, men jag tror inte att bitraten blir högre än vad Netflix kör. Skulle kunna vara AV1 som standard iofs.

Planerna för Hulu är mycket oklara just nu. En idé är att det blir som du säger - Disney köper ut övriga ägare i Hulu, lägger saker som inte är direkt Disney/Marvel-brandade där, och lanserar det globalt - men det är inte klart. Vi vet att Hulu inte skall läggas ner, och Disney indikerade att man skulle får rabatt om man hade både Disney+ och Hulu, men exakt vad Hulu blir vet vi inte. De kan absolut hålla det inom USA och sälja den typen av serier till lokala spelare (typ Viaplay).

Är sagt att de ska expandera, så är troligt att det kommer till t.ex. Kanada åtminstone. I Europa, ja kanske om de kan hitta på vad de ska göra med varumärket här. Tänk på att vi så småningom inte kommer kunna låsa in rättigheter per land i EU också, EU-kommissionen har börjat arbeta för att få bort det handelshindret. Extra kommer FOX/FX-serier och FOX-filmer (om vi inte räknar Sound of Music) kosta hur som helst.

Möjligt att de kommer kalla tjänsten något annat utanför Nordamerika dock, Hulu lär fortsätta ha innehåll från massor andra bolag än Disney och den strategin kan de inte riktigt köra i Europa.

Gällande gammalt material, Disney har inte producerat särskilt mycket så småningom måste allt det komma, kanske inte dag 1 dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hank Solo:

Går alldeles utmärkt att läsa artikeln. Indirekt så står det.

”Äldre Disney-filmer kommer också göras tillgängligt på tjänsten.”

Förutom att luftens hjältar tex mer var en serie än en enskild film egentligen. Så egentligen står inget om detta om man ska vara petig, hur utmärkt man än kan läsa artikeln.

Däremot släpptes nog hela serien på VHS en gång i tiden så med den infon kan man (förhoppningsvis) läsa mellan raderna att detta tekniskt sätt betyder att luftens hjältar osv kommer till tjänsten förr eller senare iaf. Kanske så detta syftar på.

Men det är lite luddigt om filmer betyder samlingar med avsnitt från serier också eller bara storfilmer som lejonkungen osv. Så jag håller med honom att det är inte helt självklart.

Men det är ju massvis med gratis innehåll för Disney så är ju direkt korkat av dem att inte släppa sånt här också på sikt iaf. Hoppas ju att de resonerar lika

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Uff usch.

Oftast är det bra när det finns många möjligheter på en marknad men det kan också bli för mycket.

Det är för lite med bara NVIDIA och AMD för grafikkort.

Men det är för mycket med Netflix, HBO/Nordic/Go/Now, Amazon, Hulu, CBS All Access och nu Disney+ för filmer och tv-serier.

Det borde hittas en stabilare lösning.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Avstängd

Detta är anledningen till att fler blir pirater igen för många tjänster med det intressanta materialet alldeles för utspritt.

Ingen behöver ännu än strömningstjänst och det har redan rapporterats att Disney ligger 1 Miljard $ minus på dett projekt och innan tjänsten ens lanseras.

Har inget intresse av ännu en strömingstjänst börjar bli löjligt nu, och jag kommer att Pirata Mandalorian som är det enda intressanta med Disney+ och det gör jag med gott samvete till er som tänker gapa om pirateri kan slå vad om att jag lägger ut mer och har lagt ut mer på Star Wars än de flesta.

Permalänk
Medlem

@Zemlan: Att gräva upp bra versioner av allt, alla olika ljudspår o.s.v. kan ta ett tag i vissa fall. Luftens hjältar hade dock en DVD-version här, så den serien är redan restaurerad, så de lär bara ta den versionen och slänga upp. DVDerna går fortfarande att köpa från Tyskland, Luftens hjältar verkar också finnas på Prime Video i några länder.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av kotz:

Snälla!! Öppna inte Pandoras box.
Fler tjänster gör att fler laddar ner igen.
Låt oss hålla oss till minimalt antal tjänster...
Detta har blivit en stor soppa och löjligt!

Skrivet av SCORPIUS:

Det tragiska, det riktigt tragiska är att slipsarna aldrig kommer att lära sig av detta.

Vem är det som inte ska öppna Pandora ask? Och vad är det som slipsarna inte ska lära sig?

Märkligt fenomen på Sweclockers och över internet att vädja rakt ut i kommentarerna till Disney att låta bli att släppa en produkt. Bland den mest märkliga och minst konstruktiva kritiken jag hört.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mike_SWE:

Detta är anledningen till att fler blir pirater igen för många tjänster med det intressanta materialet alldeles för utspritt.

Ingen behöver ännu än strömningstjänst och det har redan rapporterats att Disney ligger 1 Miljard $ minus på dett projekt och innan tjänsten ens lanseras.

Har inget intresse av ännu en strömingstjänst börjar bli löjligt nu, och jag kommer att Pirata Mandalorian som är det enda intressanta med Disney+ och det gör jag med gott samvete till er som tänker gapa om pirateri kan slå vad om att jag lägger ut mer och har lagt ut mer på Star Wars än de flesta.

Att det blir fler pirater överlag är ju inte något som behöver drabba ett specifikt företag. Om Disney skapar en bra tjänst kan det ju bli att folk betalar för deras och sedan piratkopierar andras material då de inte vill betala för dessa. Om man gör en väldigt bra tjänst som är stark i konkurrensen och folk ändå piratkopierar den så kan man dra slutsatsen att ett bra lagligt alternativ inte motverkar piratkopiering i tillräckligt stor utsträckning.

Självklart ligger Disney back på en tjänst de håller på att starta. Intäkterna kommer ju inte förrän man lanserat tjänsten. En miljard dollar är dock knappast enorma pengar att ligga ute med för Disney.

Vad gäller piratkopiering så är det aldrig något legitimt försvar att man betalat massa pengar för andra produkter. Bättre att ta ansvar som en man och säga att ens girighet överstiger ens moral i det fallet, vilket jag erkänner är det uppenbara fallet när jag piratkopierat. Det är skrattretande att påstå något annat och folk är alldeles för dåliga på personligt ansvar (samtidigt som de gärna kritiserar andra).