Allmänna frågor: event, nattöppet, kampanjer med mera

Permalänk
Medlem

Har en allmän fråga om namnet webhallen.

Är ordet web i webbhallen svenskt eller engelskt? Så vitt jag kan läsa så stavas det ju "webb" på svenska enligt Språknämnden, så antar att det är den engelska variationen ni använder, men då kommer man till problemet att "hallen" mest troligtvis svenskt, och det gör det hela ännu mer förvirrande.

Så fort man läser det så tänker man det med ett uttal som liknar "veeb-hallen"...

Detta håller mig vaken om nätterna, kan någon upplysa mig!?

Permalänk
Medlem

Hade det funnits achievements för att vänta länge på saker så...

Beställningsvara:
Ej i lager:
OBS! Lång leveranstid. Nästa leveransdatum har ej bekräftats.:

verkar vara webhallens affärside att ha 5% av det man säljer i lager och resten kan folk bara vänta på. Väntade på ett rakhuvud i nästan 3 månader och nu väntar jag på en sladdlös Dremel..undra om jag får vänta lika länge...kanske blir en julklapp till mig själv om den dyker in i December..

Permalänk
Administrativ avgift

@Webhallen , Ni har inget förväntat leveransdatum för : https://new.webhallen.com/se/product/271405-HTC-Vive-Tracker-... ? Tänker ni brukar ha samma som komplett och de får in dom den 7:e juni.

Finns det någon chans att ni skulle kunna skynda på leveransen ? Tänker jag valde att lägga en beställning hos er istället för direkt hos HTC då jag gillar svenska återförsäljares garantier bättre.

//
Med vänliga hälsningar
Markus Andersson

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

Varör väljer man att stänga butiken i Västerås...?
Är de så få Västeråsare som utnyttjar butiken? Riktigt tråkigt åtminstone.

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk
Medlem

Sjukt jävla besviken på webhallen, som en gammal och långtids kund, blir man behandlad helt värdelöst.
Har handlat en del hos webhallen och handlat alla mina spel inför release där, webhallen har alltid skickat pakten på Söndagen, man har fått dom på Måndagen och man kan lira när det släpps på natten.
Var idag inne i butiken i Malmö och skulle hämta ut mitt CE för WoW release, fick inte hämta ut det.
För webhallen som enda butik i världen "fick" inte sälja eller lämna ut det, men alla andra butiken har fått skicka och lämna ut CE boxarna, alla mina vänner som köpt CE fick dom idag på posten eller kunde hämta ut dom i butik (dock hos andra återförsäljare).
Rätt kul att Webhallen som ensam butik i världen har denna regel.
Ville få paketet hemskickat, men det fick man inte heller, var tvungen att hämta det i butiken.
Vem fan har tid med det när det är release och hämta det inom 4 dagar, när ska man hinna det?
Ska man köra när man är skit trött då och vara olaglig?
Vete fan hur Webhallen tänkte här, men en sådan här sak får mig att aldrig vilja handla något mer hos er eller rekommendera er till någon.
Skulle köpt hos en annan återförsäljare som mina vänner gjorde, då hade jag suttit nu här med min CE box och kunnat regga keyn.
Som tur var, är blizzard snälla och gör en refund sedan, om man reggar en CE key, om man köper digital nu.

Men detta är nog det sämsta jag varit med om hos Webhallen.
Tagit ledig och semester nu och ska lira BFA, finns ingen chans att man kommer gå utanför dörren på flera dagar.

Varit kund hos webhallen länge och handlat mycket, verka betyda 0 hos dom.
Andra butiker jag varit hos, blir man behandlad som en kund och dom ger bra service.
Webhallen, service? existerar det ens? typ CDON stuk på service nu här.

Blir att sätta sig och kolla andra återförsäljare och beställa hem CE boxen, dom får ju iaf sälja detta spel, för webhallen är ju enda butiken som inte får sälja spelet, så folk har det till releasen.
För folk kan ju spela ett Online spel, när man har boxen innan release har jag hört....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Har en allmän fråga om namnet webhallen.

Är ordet web i webbhallen svenskt eller engelskt? Så vitt jag kan läsa så stavas det ju "webb" på svenska enligt Språknämnden, så antar att det är den engelska variationen ni använder, men då kommer man till problemet att "hallen" mest troligtvis svenskt, och det gör det hela ännu mer förvirrande.

Så fort man läser det så tänker man det med ett uttal som liknar "veeb-hallen"...

Detta håller mig vaken om nätterna, kan någon upplysa mig!?

du är inte ensam.

Permalänk
Medlem

Kommer ni ha nattöppet för Red Dead Redemption 2? Vill, ha fysisk kopia, men jag vill också spela vid midnatt.

Permalänk
Medlem

Finns det planer på att ta in Samsung U32H850 i lager?

Tack!

Permalänk
Medlem

Hallå, såg nu när jag fick meddelande om att hämta min order, att butiken i Sundbyberg stänger. Hur kommer det sig? Gillar verkligen den butiken då jag bor i Sundbyberg och personalen har varit riktigt bra mot mig som kund, så sent som för två veckor sedan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alaska:

Hallå, såg nu när jag fick meddelande om att hämta min order, att butiken i Sundbyberg stänger. Hur kommer det sig? Gillar verkligen den butiken då jag bor i Sundbyberg och personalen har varit riktigt bra mot mig som kund, så sent som för två veckor sedan.

Som Sundbybergare som bor ett par hundra meter ifrån butiken, måste jag hålla med om att det varit en lyx de gånger man har behövt fixa något akut till sig själv eller någon annan. Detta trots att jag inte alltid kommit överens med personalen och att jag handlar det mesta online på annat håll. Men sådan är utvecklingen med webhandeln antar jag.

Permalänk
Medlem

@Korash: Men va?! Det är där jag handlar typ all min elektronik och även mycket annat. Sad face!

Visa signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2
PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro M.2 NVMe 1TB
SSD2: Samsung 980 Pro M.2 NVMe 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon 27" IPS G-Sync Cooled by Noctua

Permalänk
Medlem

Var inne i Sundbybergsbutiken igår och hämta en order. Personalen sa att de stängde då de är flera
andra butiker nära. Fridhemsplan och MOS främst.

Permalänk
Medlem

Nu kommer den stora frågan: Kommer ni kunna leverera RDR2 på releasedagen till dom som förbeställt?

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Alaska:

Hallå, såg nu när jag fick meddelande om att hämta min order, att butiken i Sundbyberg stänger. Hur kommer det sig? Gillar verkligen den butiken då jag bor i Sundbyberg och personalen har varit riktigt bra mot mig som kund, så sent som för två veckor sedan.

Skrivet av Korash:

Som Sundbybergare som bor ett par hundra meter ifrån butiken, måste jag hålla med om att det varit en lyx de gånger man har behövt fixa något akut till sig själv eller någon annan. Detta trots att jag inte alltid kommit överens med personalen och att jag handlar det mesta online på annat håll. Men sådan är utvecklingen med webhandeln antar jag.

Själv jobbar jag tvärs över gatan.. De finns kvar i MoS men kom igen, sjukt smidigt att gå dit på lunchrasten...

Permalänk
Medlem

senaste post från webhallen 2018-04-18 15:00 så lycka till med att få svar.
dom har lika mycket svar som faktiska produkter av det dom säljer.

Jag har rent av lagt ner fullständigt att beställa nånting från dom och har beställt från andra istället.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dolesen:

senaste post från webhallen 2018-04-18 15:00 så lycka till med att få svar.
dom har lika mycket svar som faktiska produkter av det dom säljer.

Jag har rent av lagt ner fullständigt att beställa nånting från dom och har beställt från andra istället.

De söker just nu en kundombudsman som bland annat ska hänga här.

Om tjänsten
Tjänsten är förlagd på kundtjänst och service-avdelningen men angränsar också till marknadsavdelningen. Som kundombud kommer du att ha hand om ”icke-traditionella” kontaktkanaler för våra kunder. Detta innefattar bland annat social media, Sweclockers, Prisjakt och vår egna ”Frågor och Svar”-sektion m.m. Du kommer även att ta hand om svårare eller mer komplicerade traditionella kundtjänstärenden Du rapporterar och följer upp månadsvis på de trender du ser i bevakningen av oss.

I en annan tråd skrev de också att det kanske är något för en Sweclockare. Så förhoppningsvis kommer de tillbaka hit och börjar svara snart igen.

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Medlem

Tja!

Ni har hintat om 20års firande ett tag nu, när ska vi sweclockare vara redo med kortet i högsta hugg?
Blir det nästa helg som det smäller?

MVH
Intresserad/nyfiken kund

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Hjälpsam

Mitt lilla "rim".

Redan tjugo år,
Tänk vad tiden går.
Började som den lilla knallen,
Är numera Webhallen!

Grattis Webhallen!
Nu får ni handla på systemet.

Webhallen heter det ju, inte Webbhallen.
Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Webhallen

Bättre sent än aldrig... :S

@Chromatic: Jag kan upplysa dig om att namnet kommer från engelska "web", snarare än en felstavning av svenska "webb". "-hallen" kommer från "saluhall" ( https://sv.wikipedia.org/wiki/Saluhall ). Inspirationen kom från de välfyllda saluhallarna som fanns i närheten av en av våra delägare, minns tyvärr inte vilken! "Websaluhallen" blev lite väl långt, så varför inte "Webhallen" istället?

@Dolesen: Fritt ur minnet vill jag minnas att +90% av varorna som säljs i butik finns i lager, resterande får beställas in. Vissa butiker har mer plats, och därmed bättre utbud, andra mindre. Vi jobbar dock på att skruva till algoritmerna för att ha ännu mer aktuellt sortiment, och bör dessutom redan ha hunnit skruva en del sedan du skrev ditt inlägg

@Lehto: Håller helt med! Det var ett relativt attraktivt område som butiken låg i, men den fick aldrig riktigt fart trots olika tilltag. Antingen i form av befintliga kunder som växlade över till att handla i butiken istället för genom postorder, eller genom att nya kunder tillkom.

@Dr.Spike: Det var tråkigt att läsa om din upplevelse, men jag måste ändå informera om att vi liksom andra återförsäljare är bundna av att respektera speldistributörernas releasedatum. Jag känner inte specifikt till detaljerna kring BFA, men väljer man att inte respektera releasedatum kan det få ödesdigra konsekvenser. Som ett exempel kan jag bjuda på följande kuriosa. Inför releasen av spelkonsol X låg följande inbakat i avtalet: Om ni säljer en enda spelkonsol X före release måste ni skicka tillbaka 100% av spelkonsol X, men ni får behålla fakturan. Det hade med andra ord varit mångmiljonböter Annars vet jag konkurrenter som har sålt vissa stora titlar före release, och därefter blivit helt nekade att köpa fler exemplar av det spelet.

@FabriciusRex: Bättre nu?

@Alaska: De flesta av våra kunder i Sundbyberg flyttade sina köp till närbelägna butiker, främst Mall of Scandinavia. Det blev helt enkelt inte lönsamt att ha kvar lokalen. Vi tittade på andra lösningar, såsom att dela upp lokalen i två delar och hyra ut den andra, men det blev inte av.

@Thumbii: Förhoppningsvis levererade PostNord enligt önskemål!

@SunQ: Yes, vi kommer att fi... Hoppsan, det datumet kom och gick.

@Ratatosk: Själva hjärtat i hårddisken blev alldeles varmt. Det åker upp på personalkylen ögonaböj.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Bättre sent än aldrig... :S

@Chromatic: Jag kan upplysa dig om att namnet kommer från engelska "web", snarare än en felstavning av svenska "webb". "-hallen" kommer från "saluhall" ( https://sv.wikipedia.org/wiki/Saluhall ). Inspirationen kom från de välfyllda saluhallarna som fanns i närheten av en av våra delägare, minns tyvärr inte vilken! "Websaluhallen" blev lite väl långt, så varför inte "Webhallen" istället?

Ahaaa, slog mig aldrig att det var ett hybridord, that makes sense
thanks!

Permalänk

Jag insåg att jag skrivit "fel" i åratal, har alltid skrivit webbhallen i adressfältet. Men man hamnade ju rätt i alla fall.

Visa signatur

Dator 1: MSI Tomahawk Max, Ryzen 3700X, Sapphire Pulse RX 5700 XT, Ballistix Elite 4x8 GB 3200 MHz cl15, Corsair Force MP510 960 GB, Scythe Kaze Master Pro, Plusdeck 2c Dator 2: Lenovo ThinkPad T480s

Permalänk

Förresten, går det att spela World of Webhallen-spelet? Eller vad det nu heter? När jag går in på det så slussas jag vidare till en "classic"-version av Webhallens sajt, men jag hittar inte spelet någonstans på den sidan. Om jag googlar på spelet så får jag fram en länk som går till Webhallen, men via den länken heter spelet "Webhallen the Game" – och går inte heller att starta.

Visa signatur

Dator 1: MSI Tomahawk Max, Ryzen 3700X, Sapphire Pulse RX 5700 XT, Ballistix Elite 4x8 GB 3200 MHz cl15, Corsair Force MP510 960 GB, Scythe Kaze Master Pro, Plusdeck 2c Dator 2: Lenovo ThinkPad T480s

Permalänk
Webhallen

@Överklockad_gasklocka: Ah, the memories... ! Jodå, det går bra att spela genom följande länk: https://classic.webhallen.com/medlem/MEDLEMSNAMN/achievements...
Dubbelkolla bara så att du först är inloggad på classic.webhallen.com.

F.ö. Vilken tur att vi äger den url:en också! Det får mig att tänka på lite gammal kuriosa. Jag minns inte vilken url det gällde exakt, men det var säkert något i stil med webbhallen.se eller .com.

Hur som helst. En gång i tiden höll en av våra konkurrenter just en sådan domän gisslan gisslan, relationen företagen emellan var inte god. Det tycktes vara omöjligt att bryta dödläget, men till slut lyckades vi mäkla fred genom att skicka över en platta öl med taxibud. Efter det fick vi tillgång till domänen, och det kan mycket väl vara så att det är just den du alltid använt dig av när du försökt navigera till Webhallen.com. Det du!

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

@Webhallen:

Nu gick det förresten med den länken jag nämnde som tidigare bara slussade mig till classic-sidan. Tidigare så "bet" inte popup-fönstret, men nu poppade det upp till slut. Har spelat litegrann, dock slutade ljudet funka (har testat starta om några gånger). Verkar som ett trevligt spel!

Haha, härlig anekdot. Att det var så tunga historiska vingslag som propellerat mig till sidan.

Visa signatur

Dator 1: MSI Tomahawk Max, Ryzen 3700X, Sapphire Pulse RX 5700 XT, Ballistix Elite 4x8 GB 3200 MHz cl15, Corsair Force MP510 960 GB, Scythe Kaze Master Pro, Plusdeck 2c Dator 2: Lenovo ThinkPad T480s

Permalänk
Medlem

Sicket kampanjpris, hmm…

Permalänk
Medlem

Hej! Funderar på CTR, det släpps på midsommar. Då delas inte post ut gissar jag? Hur hanterar ni detta? Får man spelet på måndagen då veckan efter eller får man dagen innan? 😏 Butikerna är ju ej öppna på Midsommar heller så man kan ju inte hämta!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Hur hanterar webhallen döda pixlar på ny skärm?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bort:

Hur hanterar webhallen döda pixlar på ny skärm?

Finns ganska utförligt på Webhallens sida för respektive tillverkare:

https://www.webhallen.com/se/info/18-Pixelpolicys

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk
Medlem

Ska ni ta in de nya LG-skärmarna inom snar framtid?

T.ex.
LG 27'' UltraGear 27GL850 QHD Nano IPS 144 Hz

@webhallen

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

@Webhallen Vad har hänt med er närvaro på Sweclockers? Senaste inlägget skrevs för över fyra månader sedan trots att många frågor ställts, användare har taggat er i inlägg osv. och jag såg även via er profil att ni fram tills väldigt nyligen inte ens hade loggat in sedan maj.

Det känns ju lite märkligt att ni har en egen forumdel och välkomnar frågor för att sedan inte logga in på nästan ett halvår.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz