3 st 2080TI:s som har dött, med artifacting och andra problem

Permalänk
Skrivet av HoboCop:

Med tre stycken som har dött så skulle jag nog ta en rejäl funderade på om det är PSU. Visst kan man få ett måndagsex, eller fler ur samma batch, men det här är nog höjden av otur och lite till

Redan bytt psu och mitt första va även det helt nytt. Båda är även guld och platinum stämplade.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Jag hämtade precis ut mitt tredje RTX 2080ti. Första var ett MSI Ventus från Inet - blåskärmar, ojämna frametimes och spel som kraschar efter 10-30 min. Inet verifierade detta knappt 3 timmar efter att jag lämnat in det och jag fick fakturan makulerad.

Mitt andra, då köpte från Webhallen, var ett ASUS ROG strix. Tänkte att kvalitén förmodligen är högre med ett dyrare kort, så blev ett sådant. Stoppar in det i datorn och upplever vad, jo, kraschar i spel efter knappt 30 min spelande och fruktansvärda frametime spikes. Det skall tilläggas att jag har ett GTX 1080 liggandes hemma, som funkar helt utmärkt med min dator, så har "verifierat" att det är RTX korten det är fel på, genom att testa med det. Jag har också ett Fractal Design Edison 750w, och som jag förstått borde 750w räcka gott och väl.

Det tredje, som jag precis hämtat är ett ASUS ROG Strix till, då dem hade det inne. Enligt säljrepresentanten på Webhallen, så var detta inte det första 2080ti dem fått in med dessa problem, vilket bekräftade min farhågor. Jag är på riktigt orolig över att behöva testa även detta kort och se det fallera på samma sätt. Det börjar bli en ganska långdragen och uttröttande process, dessutom smått pinsamt att behöva gå in till Webhallen imorgon igen och förklara att jag fått ytterligare ett måndagsexemplar.

Vad är det som händer?

Permalänk
Medlem

Jag har haft 3st 2080ti utan problem.
första hämtade jag ut på release dagen MSI 2080TI SEA HAWK hybrid och det användes flitigt i 29dagar innan jag byte in det mot två ASUS 2080TI dual oc med ekwb block.
dom har jag använt sedan dess utan bekymmer.
ingen av mina kort har gått särskilt varma om det kan spela någon roll.

Visa signatur

||ASUS Z390-Formula||9900K@5.0Ghz||360(60MM)+280+120mm EKWB Custom loop (9Fans)||32GB corsair dominator 3000mhz cl15||X2 RTX 2080TI EKWB||asus hyper m.2 x16||X2 970 EVO 1TB||960 EVO 500GB||Corsair ax1600i||Corsair 500D RGB||
Monitor: ACER X27 4K 144HZ

Permalänk
Skrivet av Jesperdenstore:

Jag hämtade precis ut mitt tredje RTX 2080ti. Första var ett MSI Ventus från Inet - blåskärmar, ojämna frametimes och spel som kraschar efter 10-30 min. Inet verifierade detta knappt 3 timmar efter att jag lämnat in det och jag fick fakturan makulerad.

Mitt andra, då köpte från Webhallen, var ett ASUS ROG strix. Tänkte att kvalitén förmodligen är högre med ett dyrare kort, så blev ett sådant. Stoppar in det i datorn och upplever vad, jo, kraschar i spel efter knappt 30 min spelande och fruktansvärda frametime spikes. Det skall tilläggas att jag har ett GTX 1080 liggandes hemma, som funkar helt utmärkt med min dator, så har "verifierat" att det är RTX korten det är fel på, genom att testa med det. Jag har också ett Fractal Design Edison 750w, och som jag förstått borde 750w räcka gott och väl.

Det tredje, som jag precis hämtat är ett ASUS ROG Strix till, då dem hade det inne. Enligt säljrepresentanten på Webhallen, så var detta inte det första 2080ti dem fått in med dessa problem, vilket bekräftade min farhågor. Jag är på riktigt orolig över att behöva testa även detta kort och se det fallera på samma sätt. Det börjar bli en ganska långdragen och uttröttande process, dessutom smått pinsamt att behöva gå in till Webhallen imorgon igen och förklara att jag fått ytterligare ett måndagsexemplar.

Vad är det som händer?

Vilket tidsintervall pratar vi om här?
Som en annan sa i tråden så låter det som osannolikt mkt otur.
Inet konstaterade själva att första kortet var defekt = tacksamt för alla inblandade.
Hur blev det med kort nr2?

Förstår att det är klen tröst för användare, speciellt om man inte har ett kort hemma man kan byta med under reklamationsprocessen. Men fabriksfel på elektronik uppträder i regel väldigt fort (beroende på produkt naturligtvis) men iallafall inom 1-3 veckors normalt användande enl. erfarenhet.

Öppen fråga inte specifikt till dig eller ts:
Problem som dykt upp med 2080ti korten... Finns det kända kompatibilitetsproblem mjuk/hårdvara som sätter käppar i hjulet?

Hoppas allt löser sig iallafall för alla inblandade

Permalänk
Skrivet av gummifisk:

Vilket tidsintervall pratar vi om här?
Som en annan sa i tråden så låter det som osannolikt mkt otur.
Inet konstaterade själva att första kortet var defekt = tacksamt för alla inblandade.
Hur blev det med kort nr2?

Förstår att det är klen tröst för användare, speciellt om man inte har ett kort hemma man kan byta med under reklamationsprocessen. Men fabriksfel på elektronik uppträder i regel väldigt fort (beroende på produkt naturligtvis) men iallafall inom 1-3 veckors normalt användande enl. erfarenhet.

Öppen fråga inte specifikt till dig eller ts:
Problem som dykt upp med 2080ti korten... Finns det kända kompatibilitetsproblem mjuk/hårdvara som sätter käppar i hjulet?

Hoppas allt löser sig iallafall för alla inblandade

Vi snackar att jag lämnade in mitt första Ventus till Inet på tisdag, och hämtade ut det andra igår, och nu mitt tredje idag. Båda korten strulade i princip direkt. Framförallt märkbart var att stuttering i spel var helt olidlig, vi snackar galna graf spikes för frametime i Afterburner. Med mitt gamla GTX 1080 var det inga problem, och en silkeslent flyt.

Angående kompabilitetsfrågan så vet jag faktiskt inte. Inte så vitt jag vet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oskar80:

Jag har haft 3st 2080ti utan problem.
första hämtade jag ut på release dagen MSI 2080TI SEA HAWK hybrid och det användes flitigt i 29dagar innan jag byte in det mot två ASUS 2080TI dual oc med ekwb block.
dom har jag använt sedan dess utan bekymmer.
ingen av mina kort har gått särskilt varma om det kan spela någon roll.

tror inte heller värmen är problemet, mitt blir aldrig varmare än 70 C, ligger snarare mellan 55-65 C
mitt nuvarande har Samsung GDDR6 & inte visat några konstigheter
mitt trasiga hade samma svala temps, men pajade efter några dagar

Visa signatur

i9 13900KS, RTX 4090,64GB DDR5 7000MHz CL34, 2 + 2 TB NVMe Gen4 x4 - Win11 @ LG OLED42C3 💦 - kyld
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 32GB | RTX 3070 | 1 + 2 TB NVMe | 165Hz | QHD
Xbox Series X - 3 TB intern, Nintendo Switch <- dammsamlare
HTPC - Mac mini M1 | 16 GB | 2 TB SSD, sovrum: i7 2600K 1080 Ti

Permalänk
Avstängd

Är ju helt åt skogen,med 1 så dyrt kort ska krångla.
Ända glädjen är att det skapar dålig publicitet för Nvidia.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk

Det sjuka är att nu är jag inne på mitt 5e, det nya gigabyte kortet jag fick verkar ha en krånglande fan controller så fläktarna låg på 100% hela tiden. Lämnade in det för ”öppet köp” och Tog ett EVGA XC som än så länge iaf funkar normalt. Orkade inte felsöka och chansa på gigabyte kortet igen så det va bara byta direkt kände jag

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag hade nog ändå letat efter fel i datorn om så många kort slutar funka i den...

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Man tappar ju helt lusten på att uppgradera när man läser sånt här...
Jag är även lat, orkar inte hålla på med support-ärenden

Permalänk
Skrivet av cyklonen:

Jag hade nog ändå letat efter fel i datorn om så många kort slutar funka i den...

Alla delar är nya och har funkat felfritt med mitt gamla 1070 kort och det funkade även perfekt efter mitt första 2080ti dog. Nätagget är bytt det är ju typ bara moderkortet kvar som kan påverka grafikkortet. Men artifacting och den typen av problem känns långt ifrån något ett moderkort kan skapa. Men som sagt min fråga i beskrivningens e om ett moderkort kan skapa denna typ av problem. Har dock inte fått något svar på just det plus att det inte finns information på nätet som tyder på det. Men om nån hittar något tar jag gärna all information jsg kan få.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Windows 10...?

@duffellord: Hei hei ja Windows 10 versjon 1903(18356,1) har blitt sagt at det er(kan) få frem feil som kan krasje grafikkorta og med diverse andre feil sa de på komplett.De brukte Windows 10 1809 som test versjon! Så jeg får igjen mitt og alt var OK.Dette gjelder bare for de som er Windows Insider Program. Jaja dette var noe tenke på for mange vil jeg tro.

Permalänk
Medlem

Det verkar vara problem med Micron-minnen, finns en hel del att läsa på nätet om detta.

https://www.youtube.com/watch?v=t5memuI5WD4

Edit: Nevermind. Såg nu att flera redan skrivit det + länkat till youtube.

Visa signatur

Chassi: Phanteks P600S | Mobo: MSI Z-690 Edge Wifi DDR4 | RAM: 32GB | GPU: ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC | CPU: Intel i7 12700K | Kylning: Phanteks Glacier One 360MP HALOS | SSD: Samsung 980 Pro 1TB + 970 Evo 2TB | HDD: 8TB+4TB WD Red/Blue intern + 500GB WD extern | PSU: ASUS Rog Strix 1000W | Skärm: Samsung 75Q95T (TV)

Permalänk
Medlem

Och där dog mitt RTX2080
Haft ganska mycket fryslag i The Division 2 och tänkte prova om The Witcher 3 fungerade bättre, slutade med artefakter och krasch.
Nu går det inte att installera drivrutinerna. Roligt med en lila prickig skärm
Kortet är ett Gigabyte Windforce med Samsung minnen.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 2700 3.2 GHz | ASUS ROG STRIX B450-I GAMING
Corsair SF600 | 2x8GB G.Skill 16GB DDR4 3200MHz Trident Z RGB
MSI GeForce GTX 980 Ti | Samsung 970 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 500GB M.2 | Noctua NH-L9a-AM4 | DAN Cases A4-SFX v2 | Winows 10

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BengaBang:

Och där dog mitt RTX2080
Haft ganska mycket fryslag i The Division 2 och tänkte prova om The Witcher 3 fungerade bättre, slutade med artefakter och krasch.
Nu går det inte att installera drivrutinerna. Roligt med en lila prickig skärm
Kortet är ett Gigabyte Windforce med Samsung minnen.

Lider med dig.
I de stora hela så kan man inte klandra själva tillverkarna. De är Micron och Samsung som behöver reda ut problemen med GDDR6.

Visa signatur

🖥Phanteks Enthoo Evolv iTX . Phanteks AMP 650W. AMD R5 3600X. msi B450I GAMING PLUS AC. 32gB HyperX Fury RGB 3200MHz. msi RX 5700 XT GAMING. 1TB Kingston A2000.
AOC G2460FQ. Logitech G903. Logitech G840 XL. Logitech G513. Logitech PRO Gaming Headset. Luxorparts Headphone Stand. LG BP50NB40.

Permalänk

Frågan är om det enbart är minnena som är problemet med tanke på att bägge varianter av kort har gått sönder. Kan ju vara något annat också.
Att det varit fler kort med Micronminnen som gått sönder tyder nog mest på att det är fler av sådana som har tillverkats.

Själv har jag haft två RTX 2080 Ti som gav upp efter en tids användning. Ett Palit samt ett Gigabyte. Bägge hade Micronminnen.

Visa signatur

<RIGS>
Sth10, Smh10, Rtx 2080 Ti, Vatten

Permalänk
Medlem

Beställde nyss ett Asus 2080 Ti Strix RoG.
Blir ganska orolig när man läser detta.. Trodde detta var fixat nu.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk

Nu är jag tillbaks här igen, tyvärr. Även mitt andra 2080ti Strix var jag tvungen att lämna tillbaks. Även det kraschade i spel, i princip samma symptom som förra kortet. Så tänkte att det kanske är fel på min dator trots allt. Saker jag gjorde:

* Nytt nätagg, corsair 1200w, ingen skillnad.
* Memtest86, 8 passes, inga fel
* Testade med mitt gamla 1080, funkar problemfritt
* Installerade om windows och rensade mina andra hårddiskar, omkring 2TB totalt, fortf samma problem
* Olika drivrutiner, ingen skillnad
* Ingen överklocking, varken på kort, processor eller minnen

Gick tillbaks till Webhallen, och förklarade min situation. Grabben i kassan var väldigt trevlig och förstående och avrådde mig från att köpa ett 2080ti just nu, då dem fått tillbaks väldigt många det senaste. Enligt honom är detta helt olikt någon annan grafikkorts launch han varit med om, med Pascal var det inte ens i närheten av lika många RMA processer. Skall även tilläggas att grabben och hans kollegor har fått mycket skit av kunder som kommit in och varit arga, och tagit ut den ilskan på dem anställda, vilket givetvis inte är okej. Han uppskattade att jag var trevlig, trots att jag var märkbart trött på hela situationen så han erbjöd mig pengarna tillbaks.

Envis som man är beställde jag ett nytt, ett MSI RTX 2080ti Lightning Z, riktigt värstingkort, men det sägs vara binnat, vilket innebär att det är "garanterat" hög presterande och fungerande, samt att Webhallen inte hade fått in ett sådant med några problem tidigare, så den tusenlappen extra jag får betala över Strixet får vara värt det om det fungerar på fläcken.

Hela situationen är grymt beklaglig, det går ut över oss kunder, och även lokala försäljare som får ta skiten från upprörda kunder. Nvidia har verkligen k*kat upp det här. Funkar inte mitt MSI så blir det nog en bojkott, tyvärr.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jesperdenstore:

Nu är jag tillbaks här igen, tyvärr. Även mitt andra 2080ti Strix var jag tvungen att lämna tillbaks. Även det kraschade i spel, i princip samma symptom som förra kortet. Så tänkte att det kanske är fel på min dator trots allt. Saker jag gjorde:

* Nytt nätagg, corsair 1200w, ingen skillnad.
* Memtest86, 8 passes, inga fel
* Testade med mitt gamla 1080, funkar problemfritt
* Installerade om windows och rensade mina andra hårddiskar, omkring 2TB totalt, fortf samma problem
* Olika drivrutiner, ingen skillnad
* Ingen överklocking, varken på kort, processor eller minnen

Gick tillbaks till Webhallen, och förklarade min situation. Grabben i kassan var väldigt trevlig och förstående och avrådde mig från att köpa ett 2080ti just nu, då dem fått tillbaks väldigt många det senaste. Enligt honom är detta helt olikt någon annan grafikkorts launch han varit med om, med Pascal var det inte ens i närheten av lika många RMA processer. Skall även tilläggas att grabben och hans kollegor har fått mycket skit av kunder som kommit in och varit arga, och tagit ut den ilskan på dem anställda, vilket givetvis inte är okej. Han uppskattade att jag var trevlig, trots att jag var märkbart trött på hela situationen så han erbjöd mig pengarna tillbaks.

Envis som man är beställde jag ett nytt, ett MSI RTX 2080ti Lightning Z, riktigt värstingkort, men det sägs vara binnat, vilket innebär att det är "garanterat" hög presterande och fungerande, samt att Webhallen inte hade fått in ett sådant med några problem tidigare, så den tusenlappen extra jag får betala över Strixet får vara värt det om det fungerar på fläcken.

Hela situationen är grymt beklaglig, det går ut över oss kunder, och även lokala försäljare som får ta skiten från upprörda kunder. Nvidia har verkligen k*kat upp det här. Funkar inte mitt MSI så blir det nog en bojkott, tyvärr.

Du får nog börja läsa på lite mer om vem som egentligen borde ha skulden i fråga. De är ju inte NVIDIA som har utvecklat GDDR6. De är ju Micron och Samsung som tillverkar GDDR6 kretsar. Att minnena klarar kvalitetskontrollen för att sen börja gå sönder kort efter att man tagit produkten i bruk kan man knappast säga är NVIDIAs fel.
Om inte Micron och Samsung får ordning på GDDR6 så lär ju snart AMD dyka upp med grafikkort som också har dessa minnen. Och har de inte hänt nåt så lär vi ju se samma visa även där.
Jag anser att Micron och Samsung är bovarna i dramat här. De är ju dom som levererar en trasig produkt till samtliga grafikkortstillverkare!

Tillägg
Visa signatur

🖥Phanteks Enthoo Evolv iTX . Phanteks AMP 650W. AMD R5 3600X. msi B450I GAMING PLUS AC. 32gB HyperX Fury RGB 3200MHz. msi RX 5700 XT GAMING. 1TB Kingston A2000.
AOC G2460FQ. Logitech G903. Logitech G840 XL. Logitech G513. Logitech PRO Gaming Headset. Luxorparts Headphone Stand. LG BP50NB40.

Permalänk
Skrivet av HC-8315:

Du får nog börja läsa på lite mer om vem som egentligen borde ha skulden i fråga. De är ju inte NVIDIA som har utvecklat GDDR6. De är ju Micron och Samsung som tillverkar GDDR6 kretsar. Att minnena klarar kvalitetskontrollen för att sen börja gå sönder kort efter att man tagit produkten i bruk kan man knappast säga är NVIDIAs fel.
Om inte Micron och Samsung får ordning på GDDR6 så lär ju snart AMD dyka upp med grafikkort som också har dessa minnen. Och har de inte hänt nåt så lär vi ju se samma visa även där.
Jag anser att Micron och Samsung är bovarna i dramat här. De är ju dom som levererar en trasig produkt till samtliga grafikkortstillverkare!

Jag ber om ursäkt, självklart är det Micron och Samsung som får "rycka upp sig". Det är beklagligt oavsett

Permalänk
Medlem

Jag har köpt ett Asus dual oc 2080ti i dec som jag har ett ek block på. Klocka till 2100 mhz utan problem och minnena upp 1000mhz.når dock väldigt sällan 2100mhz då jag antar att effektbegrönsningen kickar in. Detta med micron minnen och kört en bench över natten utan problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av filip89s:

Jag har köpt ett Asus dual oc 2080ti i dec som jag har ett ek block på. Klocka till 2100 mhz utan problem och minnena upp 1000mhz.når dock väldigt sällan 2100mhz då jag antar att effektbegrönsningen kickar in. Detta med micron minnen och kört en bench över natten utan problem.

Volt begränsare används vid inkommande el anslutning
Går koppla förbi vid användande av vatten kylning
Sett klipp om detta på Youtube presterade som ett Titan V https://youtu.be/F7maYyFrXF8

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Fick mitt Strix 2080 Ti igår.
Får se hur länge det håller... måste väl låta mitt gamla 1080 ligga på hyllan...

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av duffellord:

Hej
Jag väntar nu på mitt 4:e 2080ti som har bytts ut. Alla dör den klassiska 2080ti döden med artifacting och sedan problem att Windows kraschar när kortet hitttas. Jag har haft 2st evga black edition och väntar nu på mitt andra gigabyte windforce. Jag har gjort alla klassiska steg med att installera om drivers i felsäkert läge och installerat om Windows. Efter två kort dött köpte jag även en ny PSU för att utesluta det problemet. Så nu undrar jag om moderkortet kan vara problemet? Men jag körde ett 1070 i det utan problem i över en månad, och problemen som börjar uppstå är klassiska GPU problem. Så det jag nu undrar är om ett moderkort kan döda en kraftfull GPU?

Tack på förhand!

Vill väl spontant svara nej - ett mobo kommer inte särskilja på ett 1070 och 2080Ti ifall något är fel på mobot.

Iom. att du bytt ut PSU'n och det fungerar med andra grafikkort så känns det ju som att du uteslutit alllt annat - du har fått 4 stycken dåliga kretsar på dina 2080Ti...

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dexed:

Volt begränsare används vid inkommande el anslutning
Går koppla förbi vid användande av vatten kylning
Sett klipp om detta på Youtube presterade som ett Titan V https://youtu.be/F7maYyFrXF8

Skickades från m.sweclockers.com

Jo jag vet men orkar inte pilla med det för det lilla extra man kan få. Mitt kort ligger stabilt på 2040mhz duger enligt mig köper hellre nyare generation om typ 2 år

Permalänk
Medlem

Om nätagget var trasigt borde moderkortet eller enheten själv märka av det. Låter osannolikt med tanke på att datorn fungerat som vanligt efter att korten smällt utan felmeddelande.

Visa signatur

Citat från en studiekamrat:
Kommer bli en mikroprofessor om jag läser mer digitalteknik idag.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av HC-8315:

Du får nog börja läsa på lite mer om vem som egentligen borde ha skulden i fråga. De är ju inte NVIDIA som har utvecklat GDDR6. De är ju Micron och Samsung som tillverkar GDDR6 kretsar. Att minnena klarar kvalitetskontrollen för att sen börja gå sönder kort efter att man tagit produkten i bruk kan man knappast säga är NVIDIAs fel.
Om inte Micron och Samsung får ordning på GDDR6 så lär ju snart AMD dyka upp med grafikkort som också har dessa minnen. Och har de inte hänt nåt så lär vi ju se samma visa även där.
Jag anser att Micron och Samsung är bovarna i dramat här. De är ju dom som levererar en trasig produkt till samtliga grafikkortstillverkare!

Håller inte med.
Finns metoder för att stresstesta en produkt, för att få den att bryta ihop snabbare, så bör Nvidia ha gjort, de har ett totalansvar.
Vet vi säkert att det är minnet som krånglar?
Nvidia har inte erkänt att de har några problem, enligt dem är allt fina fisken, förutom lite problem med en mindre batch i början.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk

Har ett gigabyte windforce sedan lansering. Själva kortet fungerar utmärkt. Dock så är mängden coilwhine på kortet helt galet - lite pissigt. Men man sitter med hörlurar iof.

Väldigt tråkigt att se alla dessa problem för folk, man blir inte direkt taggad på att köpa grafikkort i framtiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niolator:

Det verkar vara RTX generellt som krånglar. Jag fick byta mitt RTX 2070 efter en månad. Första gången någonsin jag har behövt byta ett nyköpt grafikkort. På butiken sa de att det var väldigt ovanligt att folk hade problem med RTX 2070...

Jag var livrädd precis när jag hade köpt mitt 2070 också. Hade horisontella artifakter på skärmen men det försvann helt efter att jag ställde ner skärmen från 165hz till 144hz. Efter drivrutinsuppdatering har det verken kraschat eller visat artifakter igen, verken i 144hz eller 165hz. Extremt oklart vad det berodde på men som många andra skrivit... man sparar kvittot.

Edit: Jag har ett Asus Dual OC

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av HC-8315:

Du får nog börja läsa på lite mer om vem som egentligen borde ha skulden i fråga. De är ju inte NVIDIA som har utvecklat GDDR6. De är ju Micron och Samsung som tillverkar GDDR6 kretsar. Att minnena klarar kvalitetskontrollen för att sen börja gå sönder kort efter att man tagit produkten i bruk kan man knappast säga är NVIDIAs fel.
Om inte Micron och Samsung får ordning på GDDR6 så lär ju snart AMD dyka upp med grafikkort som också har dessa minnen. Och har de inte hänt nåt så lär vi ju se samma visa även där.
Jag anser att Micron och Samsung är bovarna i dramat här. De är ju dom som levererar en trasig produkt till samtliga grafikkortstillverkare!

Du utgår med andra ord från att det inte är något annat än just minnesmodulerna?
Kan ju vara så att kortet inte klarat av att begränsa strömmen vilket gjort att minnena dött.
Det kan bero på väldigt många saker även om minnena dör.

Skickades från m.sweclockers.com