nästa mobil; Byte från iOS till Android

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@ItsLea: Jag har tidigare testat mobiler åt 99 och där har Huawei konsekvent levererat bland de bästa premiumtelefonerna den senaste tiden. Mate 20 Pro var fjolårets bästa mobil i min mening, och Huawei P30 Pro ger Samsung Galaxy S10 rejäl konkurrens.

Om du tycker dessa är för dyra är Oneplus 6T fortfarande det bästa alternativet. Xiaomi Mi Mix 3 är en solid telefon, men jag är inte lika förtjust i deras användarmiljö MIUI 10 som jag är i Oneplus Oxygen 9 och slide-funktionen för selfiekameran är bara kul en liten stund. Så jag skulle personligen rekommendera Oneplus 6T, men Mi Mix 3 är inte på något sätt ett dåligt alternativ.

Edit: Lanseringen av Oneplus 7 är också nära förestående, så går du i funderingar över att köpa ny telefon kan det vara värt att ha is i magen och invänta hur bra OP7 blir.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Enhetsvård är riktigt bra, appen kan ju används för att blockera just andra appar från att används i bakgrunden^^

Finns inbyggt i Android, där du kan välja om du vill att appen ska få fungera i bakgrunden, så ser det mest som bloatware. Som sagt, Android har mycket inbyggt

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Finns inbyggt i Android, där du kan välja om du vill att appen ska få fungera i bakgrunden, så ser det mest som bloatware. Som sagt, Android har mycket inbyggt

Förstår inte riktigt vad du menar. Enhetsvård är ju bara en del av inställningarna, precis som "Allmän hantering", "Tillgänglighet" och "Lösenord". One UI är ju en omgjord variant av Android, bara för att vissa delar är omgjorda betyder inte det att det omgjorda är bloatware. Är allt som skiljer One UI från Vanila bloatware?

Alla mobiler har ju olika former av batteriförbrukningstatistik. Enhetsvård råkar ju bara vara namnet på den hos Samsung, sen använder ju andra tillverkare olika namn.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Nja, finns fortfarande bloatware i inställningarna, så som Enhetsvård, antivirus (vilket inte behövs, finns inbyggt) och en jävla massa skittjänster som finns i bakgrunden fortfarande

Tja, räknar man sådant har jag en jävla massa bloatware på min Iphone också. Fast folk säger att Iphone inte har någon bloatware alls???

ONE UI har blivit väldigt bra mottaget utav typ alla reviews jag sett, enligt mig mitt favorit android interface by far nu också.

Smaken är som baken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Förstår inte riktigt vad du menar. Enhetsvård är ju bara en del av inställningarna, precis som "Allmän hantering", "Tillgänglighet" och "Lösenord". One UI är ju en omgjord variant av Android, bara för att vissa delar är omgjorda betyder inte det att det omgjorda är bloatware. Är allt som skiljer One UI från Vanila bloatware?

Alla mobiler har ju olika former av batteriförbrukningstatistik. Enhetsvård råkar ju bara vara namnet på den hos Samsung, sen använder ju andra tillverkare olika namn.

https://i.imgur.com/jqFGsvyl.jpg

Fast under enhetsvård, finns det också saker som jag personligen inte tycker behövs, så som virusskydd (finns som sagt inbyggt, behöver inte ha ett till) jag har för övrigt aldrig haft något virusskydd, utöver Google Play Protect, deras cleaner, eller vad den heter på svenska, är också onödigt enligt mig mm. Så som sagt, jag tycker fortfarande att Samsungs UI har alldeles för mycket bloatware. Kolla sedan också under aktiva tjänster/appar så kommer du se att det finns mycket skit där jämfört med andra UI, så som OnePlus/Sony

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Fast under enhetsvård, finns det också saker som jag personligen inte tycker behövs, så som virusskydd (finns som sagt inbyggt, behöver inte ha ett till) jag har för övrigt aldrig haft något virusskydd, utöver Google Play Protect, deras cleaner, eller vad den heter på svenska, är också onödigt enligt mig mm. Så som sagt, jag tycker fortfarande att Samsungs UI har alldeles för mycket bloatware. Kolla sedan också under aktiva tjänster/appar så kommer du se att det finns mycket skit där jämfört med andra UI, så som OnePlus/Sony

Så Kalkylatorn och Larm är också bloatware enligt din åsikt? Eller handlar det snarare om vad just du inte använder?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Fast under enhetsvård, finns det också saker som jag personligen inte tycker behövs, så som virusskydd (finns som sagt inbyggt, behöver inte ha ett till) jag har för övrigt aldrig haft något virusskydd, utöver Google Play Protect, deras cleaner, eller vad den heter på svenska, är också onödigt enligt mig mm. Så som sagt, jag tycker fortfarande att Samsungs UI har alldeles för mycket bloatware. Kolla sedan också under aktiva tjänster/appar så kommer du se att det finns mycket skit där jämfört med andra UI, så som OnePlus/Sony

One UI är IMO helt lysande, kör på min Note 8
Samsung har idag mobiler från 2000 kr till 23 000 kr (när Fold kommer) som kör Pie och One UI. Gillar man inte Samsung finns ju Huawei och andra märken 🙂

Skickades från m.sweclockers.com