Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oscarrr
Tycker du ska göra ett nytt GDI chassi men hålla dej till de riktiga färgerna GULT!

EDIT: Dit förra GDI chassi var endå GRYMT snyggt!

Färgtemat är från det senaste C&C! dvs. grönt Räkna med fler chassin med C&C tema framöver
Tack så mycket, MVH Oscar.

Permalänk

Nice bygge, man blir jätte imponerad av vad man kan göra med de gamla o sura chassin! 10p

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

Shit. Satt och tänkte "Fy fan vad fult" Men det blev riktigt ballt när det var klart! 4p!

Permalänk
Medlem

Tycker att det blev nice! 4 p! vilket program använde du dig av för att göra 3d modellerna.

Visa signatur

-NOOK- -TABOR-

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av mumin29:

Tycker att det blev nice! 4 p! vilket program använde du dig av för att göra 3d modellerna.

Google Sketchup

Permalänk
Hedersmedlem

I år fyller SweClockers 20 år. Det vill vi fira genom att bland annat lyfta fram gallerier som vi minns genom tiderna. Detta är ett av gallerierna vi väljer att lyfta på framsidan idag. @SWE|OggE

Läs mer om SweClockers 20 år här!

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Medlem

Grymt chassi! Långt före sin tid på flera sätt!

Permalänk
Medlem

Asnajs bygge ju!

Visa signatur

Save Scummer!

Permalänk
Medlem

Blir sugen på tiberian sun firestorm...hmm jag känner mig nog lite sjuk endå 😉

Fint chassi men hade gärna sett färgerna gult och rött det känns mer "rätt"

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Hedersmedlem

Fick för mig att det inte var så länge sedan detta gjordes... men det har visst passerat ganska många år nu

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Epic:

I år fyller SweClockers 20 år. Det vill vi fira genom att bland annat lyfta fram gallerier som vi minns genom tiderna. Detta är ett av gallerierna vi väljer att lyfta på framsidan idag. @SWE|OggE

Läs mer om SweClockers 20 år här!

@Epic
Oj vilken överraskning detta blev! Läser fortfarande här på sweclockers regelbundet även om forumaktiviteten sett bättre dar från min sida minst sagt. Kan inte fatta att det är 12 år sedan jag mekade ihop detta chassi, hela 15 år gammal och inte ens börjat gymnasiet. Stort tack för att ni ville lägga denna tidskapsel på framsidan!

Skrivet av Zipparn:

Grymt chassi! Långt före sin tid på flera sätt!

Skrivet av Wladir:

Asnajs bygge ju!

Skrivet av Aka_The_Barf:

Blir sugen på tiberian sun firestorm...hmm jag känner mig nog lite sjuk endå 😉

Fint chassi men hade gärna sett färgerna gult och rött det känns mer "rätt"

Skickades från m.sweclockers.com

Tack! Såhär 12 år senare är jag rätt nöjd med kabeldragningen i burken alla fall, det var mer utmanande på den tiden än med dagens fractal-chassin, sata kablar och modulära nätaggregat!

Just färgvalet hade definitivt gått att göra bättre, idag hade jag nog bytt det gröna mot vitt alternativt tiberian sun "gult".
Chassit finns faktiskt kvar i min ägo idag, om än i delar. Det har också fått sig en och annan repa efter några dreamhack-resor som gjordes under perioden. Kanske läge att liva upp det igen nån dag? Oavsett så lever det kvar i min avatar här.

Skrivet av OSkar000:

Fick för mig att det inte var så länge sedan detta gjordes... men det har visst passerat ganska många år nu

Då satt vi i samma båt Kul att se dig @OSkar000! Vill minnas att jag hade en del diskussioner med dig i "retro"-forumavdelningen för många år sen!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av SWE|OggE:

Då satt vi i samma båt Kul att se dig @OSkar000! Vill minnas att jag hade en del diskussioner med dig i "retro"-forumavdelningen för många år sen!

Som den relik och urinvånare jag ibland kan vara så sitter jag fortfarande mest och ugglar i den avdelningen

Om jag inte fastnat i nån gammal dator då...

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Alltså vänta nu lite här...

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Kane lives! Long live Kane!

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

Nice! Så retro!

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem

GDI, vackert! (Sällar mig till skaran som gärna hade sett en guldfärgad logga, måste dock säga att det är ett imponerande bygge oavsett!)

Kul att gamla builds lyfts fram, det framkallar en varm nostalgikänsla! ^^

Visa signatur