Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Skrivet av shogou:

Klurade på samma fråga. Jag tror faktiskt det bara är färgen. Skillnaden är priset i det här fallet, kollade på prisjakt längre bak och dom verkar ha haft samma utgångspris (nu råkar bara den ena vara billigare än den ändra).

Bilderna verkar vara nästan exakt indentiska på den här sidan:

http://www.nordicgamesupply.com/accessories/hyperx-ruby
http://www.nordicgamesupply.com/accessories/hyperx-stealth

det ska vara samma stol bara annat skin/färg på dom, iaf vad jag kommit fram till när jag kollade på ny stol för ett par månader sedan och granskade dom där två under lupp

Permalänk
Skrivet av shogou:

Klurade på samma fråga. Jag tror faktiskt det bara är färgen. Skillnaden är priset i det här fallet, kollade på prisjakt längre bak och dom verkar ha haft samma utgångspris (nu råkar bara den ena vara billigare än den ändra).

Bilderna verkar vara nästan exakt indentiska på den här sidan:

http://www.nordicgamesupply.com/accessories/hyperx-ruby
http://www.nordicgamesupply.com/accessories/hyperx-stealth

Om det är samma så tar jag efter färg isf har inte hittat mycket information om stolarna i övrigt

Edit. Såg att jag blandar ihop stolarna
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

https://www.webhallen.com/se/product/290544-Samsung-LS34J550W...

Detta är väl ett ok pris eller? Har även freesync i motsats till den skärm som tidigare florerade här.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk
Medlem
Skrivet av dartan:

Kanske varit uppe tidigare men....

Logitech Harmony Companion för 499kr på ICA Maxi (iaf här i Östersund).

Billigaste på Prisjakt 1149kr. Jag tror den varit nere på 799kr tidigare men inte sett den under femhunkan

Skickades från m.sweclockers.com

Jisses vilket bra pris. Kostade 799 på Maxi i Göteborg för några dar sedan, har dom den för 499 nu så köper jag en (eller två) och lägger på hyllan som reserv

Permalänk
Medlem
Skrivet av Weiman:

Jisses vilket bra pris. Kostade 799 på Maxi i Göteborg för några dar sedan, har dom den för 499 nu så köper jag en (eller två) och lägger på hyllan som reserv

Jag har svårt att få familjen att acceptera multifjärr men för det priset så får dom f-n lära sig. 😆

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Weiman:

Jisses vilket bra pris. Kostade 799 på Maxi i Göteborg för några dar sedan, har dom den för 499 nu så köper jag en (eller två) och lägger på hyllan som reserv

Kan man nyttja erbjudandet online? Inte sett samma deal i Skåne..=/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krittez:

Kan man nyttja erbjudandet online? Inte sett samma deal i Skåne..=/

Vart inne på både ICA MAXI i Högsbo och i Angered (Göteborg) och där kostar den 799:- och personal sa att det var riktpriser för hela Sverige. Är väl bara att gratulera alla människor i Östersund och hoppas att resten av ICA handlarna tar efter deras exempel.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikodemous:

https://www.webhallen.com/se/product/290544-Samsung-LS34J550W...

Detta är väl ett ok pris eller? Har även freesync i motsats till den skärm som tidigare florerade här.

Skickades från m.sweclockers.com

Obs: Endast 60hz (den tidigare hade 144hz, dock utan freesync som sagt)

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanruda:

Gigabyte 2080 Windforce (fyndvara) till bra pris på Netonnet i Sundsvall.

Närmast pris på Prisjakt är även där 7990:-

https://i.imgur.com/66Sin3n.jpg

Väldigt ofta man ser det kortet om fyndvara för det priset. Köpte själv ett kort som fyndvara och det fungerade i några dagar innan det vart problem med med minnet, kortet klockade också väldigt dåligt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 2700 3.2 GHz | ASUS ROG STRIX B450-I GAMING
Corsair SF600 | 2x8GB G.Skill 16GB DDR4 3200MHz Trident Z RGB
MSI GeForce GTX 980 Ti | Samsung 970 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 500GB M.2 | Noctua NH-L9a-AM4 | DAN Cases A4-SFX v2 | Winows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av BengaBang:

Väldigt ofta man ser det kortet om fyndvara för det priset. Köpte själv ett kort som fyndvara och det fungerade i några dagar innan det vart problem med med minnet, kortet klockade också väldigt dåligt.

Kan du backa upp detta på annat sätt en som en anekdot? Har själv kollat in kortet och skulle hemskt gärna vilja veta isf.

Permalänk
Medlem

@lhugo: Bara att hålla koll på fyndvarorna hos netonnet, kommer säkerligen in 2-3 kort i veckan.
Jag hävde köpet på mitt då dom inte ville ge mig ett nytt kort samt att jag inte ville betala mellanskillnaden för att få ett nytt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 2700 3.2 GHz | ASUS ROG STRIX B450-I GAMING
Corsair SF600 | 2x8GB G.Skill 16GB DDR4 3200MHz Trident Z RGB
MSI GeForce GTX 980 Ti | Samsung 970 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 500GB M.2 | Noctua NH-L9a-AM4 | DAN Cases A4-SFX v2 | Winows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av BengaBang:

@lhugo: Bara att hålla koll på fyndvarorna hos netonnet, kommer säkerligen in 2-3 kort i veckan.
Jag hävde köpet på mitt då dom inte ville ge mig ett nytt kort samt att jag inte ville betala mellanskillnaden för att få ett nytt.

Ah typiskt NON bemötande, konsumenten i sista rummet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ett allmänt fyndtips; Om ni har för avsikt att fixa en AC innan sommaren slår till så skulle jag nog rekommendera att vara tidig ute, något säger mig att svenskarna kommer tömma lagerna ganska fort med tanke på hur hemsk förra sommaren var både med värme och lagerbrist xD

Permalänk
Medlem

@LemurenSwe: Har faktiskt haft väldigt bra bemötande av kundservicen på netonnet vid ett flertal tillfällen, men orkade inte ta diskussionen då jag bara vill bli av med kortet.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 2700 3.2 GHz | ASUS ROG STRIX B450-I GAMING
Corsair SF600 | 2x8GB G.Skill 16GB DDR4 3200MHz Trident Z RGB
MSI GeForce GTX 980 Ti | Samsung 970 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 500GB M.2 | Noctua NH-L9a-AM4 | DAN Cases A4-SFX v2 | Winows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Ett allmänt fyndtips; Om ni har för avsikt att fixa en AC innan sommaren slår till så skulle jag nog rekommendera att vara tidig ute, något säger mig att svenskarna kommer tömma lagerna ganska fort med tanke på hur hemsk förra sommaren var både med värme och lagerbrist xD

Då kontrar jag med följande fyndspådom: Det blir en normal sommar där 80% av dagarna är regn och temperaturen peakar på 26 grader under en dag i Juli. Alla som köpte en AC förra året undrar varför de har ett åbäke stående i vardagsrummet och slänger ut den som skänkes på blocket. Samtidigt har media markt och elgiganten tömt sina lager av TV apparater och istället fyllt på med AC, som ingen köper. Elektronikladorna inser sitt misstag och vill bli av med sina jättelager av AC, lösningen blir att en AC kommer med på köpet vid köp av valfri corn flakes-paket.

Dogge dogelito gör en reklamsnutt om AC på köpet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av BengaBang:

@lhugo: Bara att hålla koll på fyndvarorna hos netonnet, kommer säkerligen in 2-3 kort i veckan.
Jag hävde köpet på mitt då dom inte ville ge mig ett nytt kort samt att jag inte ville betala mellanskillnaden för att få ett nytt.

Har sett dem där från och till, även om inte i den omfattningen. Jag menade mer något i stil med en nyhetsartikel som tar upp just den specifika modellens förmodade låga kvalité. Att bara kolla på hur ofta den förekommer i fyndvarukategorin säger ju inget om orsaken till att den hamnat där och heller inte mycket om risken för mig som köpare av ett nytt kort.

Frekvensen som fyndvara är ju t ex beroende av hur många kort som säljs, kundgrupp, en stor mängd olika saker som kan leda till en reklamation som t ex prestanda, spoltjut, överklockningspotential etc. Utan att veta något om denna fördelning är det inte lätt att dra slutsatser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Då kontrar jag med följande fyndspådom: Det blir en normal sommar där 80% av dagarna är regn och temperaturen peakar på 26 grader under en dag i Juli. Alla som köpte en AC förra året undrar varför de har ett åbäke stående i vardagsrummet och slänger ut den som skänkes på blocket. Samtidigt har media markt och elgiganten tömt sina lager av TV apparater och istället fyllt på med AC, som ingen köper. Elektronikladorna inser sitt misstag och vill bli av med sina jättelager av AC, lösningen blir att en AC kommer med på köpet vid köp av valfri corn flakes-paket.

Dogge dogelito gör en reklamsnutt om AC på köpet.

Skickades från m.sweclockers.com

Hahaha, klockrent
Men kortsiktighet är farligt >:O
Med lite tur släpper vi ut tillräckligt med avgaser för att se till så vi får riktigt extrema sommarväder i framtiden!

Permalänk
Medlem

@lhugo: Du kan väl inte ha missat att det är otroliga problem med GDDR6 minnes kretsarna? Känns som att chansen att få ett dåligt kort ökar om man köper en fyndvara. I övrigt var kortet inte så imponerande om man betalar fullpris, lätt kort på ca 880 gram så kylaren är nog inte den bästa och det lät en del.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 2700 3.2 GHz | ASUS ROG STRIX B450-I GAMING
Corsair SF600 | 2x8GB G.Skill 16GB DDR4 3200MHz Trident Z RGB
MSI GeForce GTX 980 Ti | Samsung 970 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 500GB M.2 | Noctua NH-L9a-AM4 | DAN Cases A4-SFX v2 | Winows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemurenSwe:

Ah typiskt NON bemötande, konsumenten i sista rummet.

Skickades från m.sweclockers.com

Typiskt NON att inte vilja byta ut en fyndvara mot en sprillans ny? Vilken butik kan man köpa en fyndvara hos och byta ut den mot en ny? Säg gärna till, hade varit skönt att spara en massa pengar och ändå få nya grejer.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shrudder:

Typiskt NON att inte vilja byta ut en fyndvara mot en sprillans ny? Vilken butik kan man köpa en fyndvara hos och byta ut den mot en ny? Säg gärna till, hade varit skönt att spara en massa pengar och ändå få nya grejer.

Ett byte förutsätter såklart legitima skäl till reklamation. Eller planerar du bedrägeri?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shrudder:

Typiskt NON att inte vilja byta ut en fyndvara mot en sprillans ny? Vilken butik kan man köpa en fyndvara hos och byta ut den mot en ny? Säg gärna till, hade varit skönt att spara en massa pengar och ändå få nya grejer.

Jag köpt ett 1080 TI som fyndvara hos Netonnet, det var defekt (en av HDMI portarna funkade inte).
Jag ringde, de började säga att nej, fyndvaror har inte samma returpolicy. Jag kunde få en likvärdig vara, för samma pris jag betalade (cirka 1500kr under nypris...). Hänvisade till lagen och vips, fick jag ett helt nytt 1080 TI.

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shrudder:

Typiskt NON att inte vilja byta ut en fyndvara mot en sprillans ny? Vilken butik kan man köpa en fyndvara hos och byta ut den mot en ny? Säg gärna till, hade varit skönt att spara en massa pengar och ändå få nya grejer.

”Samtliga produkter har genomgått och klarat vår grundliga kvalitetskontroll vad gäller funktion och de levereras alltid med samtliga tillbehör och har alla funktioner som specificerats. Fyndvaror erbjuder vi till nedsatt pris och de säljs med samma garanti- och ångerrättsvillkor som alla andra varor.”

Så du tycker att NoNs köpvillkor för fyndvaror medger att neka utbyte? Enligt dem ska fyndvaror ha samma funktionalitet och samma garantivillkor som alla andra varor.
Om de fortsätter att kategoriskt neka utbyte av fyndvaror så borde de kanske ändra sina försäljningsvillkor för fyndvaror samt förbättra sin grundliga kvalitetskontroll?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Medlem

@Senseye: Eller du vet... Pengarna tillbaka.

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Medlem

Ang. serverminnet som Computersalg sålde billigt för ett tag sen så fick jag detta idag. Jag glömde bort det förra mailet där det stod att det inte skulle gå att få tag i och man ombads makulera eller välja annan produkt.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheBodyLotion:

@Senseye: Eller du vet... Pengarna tillbaka.

Generellt sett har inte företag rätt att häva köpet enligt konsumentköplagen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk

Fick precis detta av Computersalg

Macmann1 fick alltså möjlighet till 1 men inte jag?

Edit: får inte bilden att funka, här är länken: https://gyazo.com/6ae01f9819e7b4d0ba8d81ca50e0d9a5

Permalänk
Medlem

@SteamGames: Skulle inte förvåna mig om min makuleras också framöver. Fast vi hade iofs olika minnen. 32/64GB.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk

@macmann1:
Tycker att dom sköter det oerhört dåligt. De borde stå för den missen de har gjort istället för att lägga skulden på leverantören.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Voltaire63:

Efter Brexit lär det bli plus 25% moms på allt från UK dessutom.

Det får du betala nu ändå ju, så vad menar du?

Du köper ju inte momsfritt från något EU-land, de lägger alltid på från landets egen moms till svensk moms.

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Medlem

@Senseye: Syftar på att NoN inte vill ge en sprillans ny produkt mot en fyndvara. De anser väl inte att de har en likvärdig produkt för X värdet vad personen har betalat för. Är det inte enklare att häva köpet som konsument om man inte vill betala mellanskillnaden och få handla sitt kort hos någon annan?

Du betalar 6790kr och du ska du ha ett kort för 6790kr om den pajjar. Är det så svårt för vissa att förstå?

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA