Permalänk
Medlem
Skrivet av Masyve:

Blir alltid lika sotis när folk har förråd, walk-in garderober och andra bortkastade utrymmen som är lika stora som mitt vardagsrum typ. Den dagen jag får sätta tänderna i ett sånt här projekt själv kommer jag hämnas på alla IKEA-möbler och trånga bordsytor.

Jag skulle säga att ju trängre man har ju mer custombyggen bör man ha.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Varför detta lilla chassie när du har hott om plats för ett normalstort mini itx eller ett litet matx?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | GTX 680 | 16 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | Ibm Model M

Permalänk
Hedersmedlem

Gameroom v0.11.2547 alpha -> v2.0 med full DLC. Jäklar vad snyggt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ja det där var bra jobbat. Och inspirerande

Har 12 kvm spelrum men har bara slängt in allt i en hörna med enkelt skrivbord från IKEA. Jag skäms lite nu känner jag

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

blev riktigt bra. stor förändring

Visa signatur

i7 6700K | be quiet! Pure Rock | Gigabyte GA-Z170X-Gaming 3 | HyperX Fury Black DDR4 2133MHz CL14 32 GB | Evga GTX 1080 Classified | Corsair SSD 120GB | Seagate SSHD 4TB | EVGA SuperNOVA G2 750W | ASUS ROG SWIFT PG278Q G-Sync 144hz | Fractal Design Define R5 Black | HyperX Cloud 2 | Corsair Gaming Strafe RGB MX Silent| Arozzi Torretta Gaming Chair Black | Windows 10 Pro x64 | Laptop Acer Aspire E5-771G | PS4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Hur var det att tapetsera det där rummet? Mycket vinklar plus styv renoveringstapet låter, krävande.

Du har ju alltid en rak sida vid hörn och vinklar. På så vis får du skarv på andra sidan som du kan spackla igen snyggt. Ganska enkelt. Dock för den som är stadig på hand är bredspackling av gips betydligt snabbare, smidigare och billigare. Men det funkar ju bara på en putsad reverterad yta eller betong.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem
Skrivet av heatm:

Mmmm... majonäs!

Ersätt majonäs med valfritt klet, apelsinmarmelad, jordnötssmör, mjukost...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunde:

Ersätt majonäs med valfritt klet, apelsinmarmelad, jordnötssmör, mjukost...

Men hallå!

Alla är inte svin

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av skog1s:

Men hallå!

Alla är inte svin

Tror mest att de är lite avundsjuka på Kenneths insatts.
Han har också valt en brun matta, så Jolt Cola bör han kunna spilla utan problem.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Tror mest att de är lite avundsjuka på Kenneths insatts.
Han har också valt en brun matta, så Jolt Cola bör han kunna spilla utan problem.

Fin backup

Och jag förstår exakt hur du tänker.
Är ju upp till en själv vad man vill ha för inredning.
Och Jolt Colan, precis som du skriver, lämnar inga större avtryck på en brun matta

Tycker det blir riktigt bra!!

Många fattar inte hur mycket jobb det innebär m att helrenovera ett helt "litet" rum.

Jag själv t e x fixade en liten verkstad i mitt förråd, det tog mig två år + innan jag fick till det exakt som jag ville hade.

Spackla, slipa, måla, dra sladdar, bygga etc etc
Det tar lång tid om man har ett jobb vid sidan om.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Jag skulle säga att ju trängre man har ju mer custombyggen bör man ha.

Skickades från m.sweclockers.com

Jo under vissa förutsättningar. Jag har ett uttrymme som mäter 1x1.4 kvm endast. Once you get in you never get out. Oavsett vill jag inte sitta där inne. Det går inte att bygga om heller utan att krympa köket. I dagsläget har vi väggmonterad skohyllla och en frysbox där inne. Samt en hylla för förvaring. Det är ungefär allt vad som får plats därinne.

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av saigon:

Snyggt! Men saknar en helhetsbild på rummet nu när det är klart

Ska försöka fixa det (och städa till lite innan)

Skrivet av Dracc:

Snyggt! Jag sitter själv i min andra skrubb på raken nu, hur löser du ventilationsbiten? Både här och i min förra skrubb blev det 30°C på nolltid om man stängde dörren, 26-27 med dörren öppen. 😶

Skickades från m.sweclockers.com

Ventilation, eller rättare sagt isolering, är inget som var högprio när rummet byggdes tydligen. Svinvarmt på sommaren och riktigt kallt nu på vintern.

Skrivet av serdyllon:

Kennethgrottan med startknapp från beQuiet!

Hur kom det sig att det blev matta istället för parkett?

Enklare för mig som gjorde det själv. Golvet är också inte helt plant så hade troligen varit tvungen att fixa det innan.

Skrivet av OSkar000:

Mysigt krypin

Men såååå litet chassi och så mycket plats?

Min plan var att försöka få datorn att försvinna så mycket som möjligt

Skrivet av Dunde:

Snyggt!
Men är det bara jag som är bekymrad över brunnen? Är den tätad? Kommer lukta spännande annars...

Skickades från m.sweclockers.com

Den är tätad med... något som min rörmokar-kompis fixade. Det luktar inte längre. Var rätt illa när riktiga brunnen var där som aldrig användes. Var tvungen att dra igång vattnet ett tag lite då och då.

Skrivet av Sarakin:

Snyggt! Infälld QI-laddare kanske?

hmm... det hade inte varit helt dumt faktiskt.

Skrivet av Lofman:

@Kenneth: Funderar själv på att bygga ett hörnskrivbord i liknande stil.
Vad har du för mått på skrivbordet (djup / längd) och är det bra benutrymme i hörnet?

147x58 på min vänstra sida och 157x55 på högra. Jag kan sitta raklång med benen utan problem. Nuddar dock väggen när jag är i full potato mode.

Skrivet av Dinoman:

Hur var det att tapetsera det där rummet? Mycket vinklar plus styv renoveringstapet låter, krävande.

Det var ett helvete. Ingen av väggarna är helt raka, plus att det går rör på utsidan. Min nivå för vad som var acceptabelt var ganska låg, bara det blev bättre så var jag nöjd

Permalänk
Medlem

Snyggt men tyvärr inget för mig då jag vill ha ett höj/sänkbart skrivbord

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av skog1s:

Fin backup

Och jag förstår exakt hur du tänker.
Är ju upp till en själv vad man vill ha för inredning.
Och Jolt Colan, precis som du skriver, lämnar inga större avtryck på en brun matta

Tycker det blir riktigt bra!!

Många fattar inte hur mycket jobb det innebär m att helrenovera ett helt "litet" rum.

Jag själv t e x fixade en liten verkstad i mitt förråd, det tog mig två år + innan jag fick till det exakt som jag ville hade.

Spackla, slipa, måla, dra sladdar, bygga etc etc
Det tar lång tid om man har ett jobb vid sidan om.

Ja det ligger säkerligen en gedigen arbetsinsats bakom detta.
Blev väldigt bra resultat, jag har svårt att tro att han kan vara annat än väldigt nöjd nu, när det äntligen är klart.

Grattis!
Kanske skall lägga upp verkstaden i ditt galleri, om det är Ok med sådant som inte har med datorer att göra.

Vet vad du menar, har ett kombinerad arbetsarea och förråd i anslutning till mitt garage.
Återstår mycket slängande och sorterande.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk

Stilrent och snyggt! Gillas

Permalänk
Medlem
Skrivet av moreempty:

men det går ju att hålla rent, frysa, ånga, kemi etc.. kan vi döda fiskar i haven kan vi väl döda nått i en matta

Med dynamitgubbe?

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Efter att ha sett rummet live känns det här som en enorm förbättring! Så jävla snyggt, måste medge att jag är oerhört avundsjukt. Den dagen jag flyttar större ska jag också ha en man cave.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Sedan jag flyttade till min egna lägenhet har jag suttit och spelat i ett rum som egentligen är ett förråd - komplett med våtrumsmatta och handfat. Har länge funderat på att göra om det till ett snyggt rum med betydligt mindre hål och fult golv.

Efter mycket slit och svordomar är grunden klar för mitt nya spelrum, som nu behöver lite fler hyllor för lagring av random stuff. Detta började för drygt ett år sedan (januari-ish 2018) och planerades utfrån att jag skulle få mitt exemplar av Louqe Ghost S1 som ska stå på en hylla ovanför skrivbordet.

Efter en lång... lång väntan dök chassit äntligen upp, och rummet kan nu färdigställas.

Besök galleriet här

Varifrån fick du tag på USB-hubben?

Har installerat en dylik på mitt senaste skrivbordsprojekt, men den rackarn har bara USB 2.0 och det är suboptimalt ur flera perspektiv.

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Arkebuse:

Varifrån fick du tag på USB-hubben?

Har installerat en dylik på mitt senaste skrivbordsprojekt, men den rackarn har bara USB 2.0 och det är suboptimalt ur flera perspektiv.

Den köptes från Inet, och nu i efterhand kanske jag borde slagit till på den med 4 USB-portar istället för 3+ljudportar.
https://www.inet.se/produkt/8906388/delock-usb-3-0-hubb-med-l...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Den köptes från Inet, och nu i efterhand kanske jag borde slagit till på den med 4 USB-portar istället för 3+ljudportar.
https://www.inet.se/produkt/8906388/delock-usb-3-0-hubb-med-l...

Klart intressant!

Har du någon aning om vad genomföringshålet till höger är till för (det vore snyggare om det inte var där )?

https://inetimg.se/img/688x386/8906388_1.jpg

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av backfeed:

Klart intressant!

Har du någon aning om vad genomföringshålet till höger är till för (det vore snyggare om det inte var där )?

https://inetimg.se/img/688x386/8906388_1.jpg

Kabeldragning. Jag använder det för mitt tangentbord och att jag drar ner den biten av kabeln som inte behövs för musen/hörlurarna genom det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarkSix:

riktigt trevliga kvalsternästen också

Så länge det inte är fästingar så är det lugnt för min del!

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Kenneth:

Den köptes från Inet, och nu i efterhand kanske jag borde slagit till på den med 4 USB-portar istället för 3+ljudportar.
https://www.inet.se/produkt/8906388/delock-usb-3-0-hubb-med-l...

"Specifiaktioner
Paketbredd15.4 cm
Pakethöjd6.3 cm
Paketlängd21 cm
Paketvikt0.341 kg
Vårt ArtNr8906389
Tillverkarens ArtNrUH-306
Upplagd2013-06-11 13:34"

Hur lång är kabeln, siffran 1,2 m, nämns i texten, utan att syfta på något, kan det stämma?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Ratatosk:

"Specifiaktioner
Paketbredd15.4 cm
Pakethöjd6.3 cm
Paketlängd21 cm
Paketvikt0.341 kg
Vårt ArtNr8906389
Tillverkarens ArtNrUH-306
Upplagd2013-06-11 13:34"

Hur lång är kabeln, siffran 1,2 m, nämns i texten, utan att syfta på något, kan det stämma?

1,2 låter bekant. Strömkabeln är dock längre än det, men vet inte exakta måttet.
Jag använde USB-förlängning till min hub så den når upp till chassit.

Permalänk
Medlem

Få man fråga vart du har köpt vägghyllan, där chassit vila så fint på

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av karlpop:

Få man fråga vart du har köpt vägghyllan, där chassit vila så fint på

Skickades från m.sweclockers.com

Från Ikea. Hade egentligen planerat att ha en hylla från kant till kant, men rören gjorde det betydligt jobbigare så hoppade över det tillslut.
https://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S49903639/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Sedan jag flyttade till min egna lägenhet har jag suttit och spelat i ett rum som egentligen är ett förråd - komplett med våtrumsmatta och handfat. Har länge funderat på att göra om det till ett snyggt rum med betydligt mindre hål och fult golv.

Efter mycket slit och svordomar är grunden klar för mitt nya spelrum, som nu behöver lite fler hyllor för lagring av random stuff. Detta började för drygt ett år sedan (januari-ish 2018) och planerades utfrån att jag skulle få mitt exemplar av Louqe Ghost S1 som ska stå på en hylla ovanför skrivbordet.

Efter en lång... lång väntan dök chassit äntligen upp, och rummet kan nu färdigställas.

Besök galleriet här

Tycker detta galleri förtjänar mer än 4,1.
Perfektionisten i mig gillar det prydliga i så kabeldragning som utförande av monitorupphängning!
Solklar 5:a

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av griid:

Tycker detta galleri förtjänar mer än 4,1.
Perfektionisten i mig gillar det prydliga i så kabeldragning som utförande av monitorupphängning!
Solklar 5:a

Tackar. Min idé var att verkligen få bort både dator och kablar så mycket som möjligt.
Datorn låter lite nu under belastning, men eftersom jag alltid spelar med hörlurar så gör det inte så mycket. Får se om jag optimerar det lite mer i framtiden

Permalänk

vart heter skrivbordet du använder? är sugen på att själva skaffa ett hörnskrivbord

Permalänk
Medlem

Tjena. Snygg hörna!
Får man fråga vad det är för mått/vinklar på skrivbordsskivan?
Är ute efter något liknande fast med ben.
Mvh

Visa signatur

Moderkort:Asus Rampage III ExtremeCPUIntel Core i7 930 @4,2GHzCPU CoolerCorsair H100RAMG.Skill 6x4gigGPUPower Color radeon HD6970NätdelCorsair HX1000WChassieCorsair Graphite 600TSSDCrucial m4 SSD 2.5" 256GB