SweKlockers - Vad har ni för klocka på er arm?

Permalänk
Medlem

Min Omega Seamaster Diver 300M har äntligen kommit. Fick vänta länge pga lagerbrist. Min första lyxklocka och jag älskar klockan.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk

Fick min första "riktiga" klocka förra veckan, en Sjöö Sandström Royal Steel automatic, riktigt härlig klocka.

Bestälde först en Longines HydroConquest 44mm, men den var för stor för mig så skickade tillbaka den.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem

Nokia Steel HR 36mm. Bytte upp mig från ett aktivitetsarmband, ville ha en "riktig klocka" som kunde räkna steg och då föll valet på denna. 30 dagars batteritid är ju inte heller så dumt.

Visa signatur

💻Legion 5 Pro | Ryzen 7 5800H | GeForce RTX 3070 | 32GB RAM | 2560x1600 165hz |
🎮 ASUS Rog Ally | AMD Ryzen™ Z1 Extreme | 16GB RAM | Crucial P3 2TB SSD |
📸 Sony A6400 | Alldeles för många objektiv |
📱 ASUS Zenfone 9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ridder:

http://forumbilder.se/G98LB/klocka.png

Rolex Sub köpt i våras. Tog mig lite tid att spara ihop till den men den känns riktigt bra på armen.

Riktigt trevlig, Sitter själv och väntar på en Rolex GMT-Master II Pepsi med jubilee länken som jag hoppas dycker upp under kommande vecka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av micke7406:

Riktigt trevlig, Sitter själv och väntar på en Rolex GMT-Master II Pepsi med jubilee länken som jag hoppas dycker upp under kommande vecka.

Låter ju grymt. Speciellt med jubileet. Posta bild när du fått den på armen 🙂👍

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Använder nu klocka igen för första gången på nästan 10 år. Har en guldpläderad Orient jag fick i present liggande som känns för fin till vardags så skaffade en billig Casio F-91W. Plastig och ful men fungerar bra. Hade tänkt mig en Casio 168 med stålarmband men var slut där jag köpte.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Samsung Galaxy Watch 46mm med silvrigt stålarmband. Använder den mest för att ha alarm på morgonen, samt för att se tiden

Visa signatur

Samsung Odyssey Neo G9 49" 240hz | Logitech G502 X Plus | Logitech G915 (Tactile) | HyperX Cloud II WL
i9 9900K | 2080 Ti 11GB OC | 2x 970 EVO+ 1TB | 32GB 3600MHz | Gigabyte Aorus Master Z390 | Corsair AX1200
Phanteks Enthoo Evolv X Glass | EK watercooling & Lian Li fans

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

Använder nu klocka igen för första gången på nästan 10 år. Har en guldpläderad Orient jag fick i present liggande som känns för fin till vardags så skaffade en billig Casio F-91W. Plastig och ful men fungerar bra. Hade tänkt mig en Casio 168 med stålarmband men var slut där jag köpte.

Skickades från m.sweclockers.com

Har en lätt använd Casio 168 som kan avyttras om det skulle vara intressant

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk

Samsung Gear S3 Frontier.
Spelar Division 2... immersive.

Permalänk
Medlem

Rolex GMT-Master II Pepsi jubilee

Permalänk
Medlem

Snygg. Hur fick du tag på den?
Står själv i "kö" för en men efterfrågan på Rolex sportstål är ju löjlig likaså väntetiden.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 2700 3.2 GHz | ASUS ROG STRIX B450-I GAMING
Corsair SF600 | 2x8GB G.Skill 16GB DDR4 3200MHz Trident Z RGB
MSI GeForce GTX 980 Ti | Samsung 970 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 500GB M.2 | Noctua NH-L9a-AM4 | DAN Cases A4-SFX v2 | Winows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av BengaBang:

Snygg. Hur fick du tag på den?
Står själv i "kö" för en men efterfrågan på Rolex sportstål är ju löjlig likaså väntetiden.

Man får ha rätt vänner 😊.
Gillar Jubilee länken skarpt, Blir nog en keeper.

Permalänk
Medlem
Skrivet av micke7406:

Man får ha rätt vänner 😊.
Gillar Jubilee länken skarpt, Blir nog en keeper.

Är väl tyvärr så. Jubilee är nog den snyggaste länken, får nog tag på en till 2035 eller så
Får väl klara mig med min SubC ett tag till

Visa signatur

AMD Ryzen 7 2700 3.2 GHz | ASUS ROG STRIX B450-I GAMING
Corsair SF600 | 2x8GB G.Skill 16GB DDR4 3200MHz Trident Z RGB
MSI GeForce GTX 980 Ti | Samsung 970 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 500GB M.2 | Noctua NH-L9a-AM4 | DAN Cases A4-SFX v2 | Winows 10

Permalänk
Medlem

Seiko SKX009

Verkade överhypead på nätet, och dykare kändes inte riktigt som min stil, så först jag var inte intresserad. Men så råkade jag se den i butik och mitt hjärta smalt. Färgerna och djupet på urtavlan är svåra att göra rättvisa på bild.

Permalänk
Medlem

En fin dag att lägga upp en klockbild!

232.30.42.21.01.001
Börjar bli dags för service - det är inte en bra ide för smårepor att aldrig ta av den oavsett om man röjer skog, mekar eller power walkar som Vince McMahon och lyckas dra den i betongväggen (mer än 1 gång!)...

Permalänk
Medlem

Withings Steel HR Sport. Väldigt nöjd med denna klocka. Upp till 30 dagars batteritid och har de funktioner jag vill ha.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av micke7406:

Den är fantastisk!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeraphin:

Withings Steel HR Sport. Väldigt nöjd med denna klocka. Upp till 30 dagars batteritid och har de funktioner jag vill ha.
https://i.ibb.co/2hcm8h0/20190417-090003.jpg

Skickades från m.sweclockers.com

Snygg! Gillar verkligen den borstade ringen.

Visa signatur

Vad har jag i min dator? Kopparrör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeraphin:

Withings Steel HR Sport. Väldigt nöjd med denna klocka. Upp till 30 dagars batteritid och har de funktioner jag vill ha.

Jag använder den lite äldre Steel HR, från tiden då Withings sorterade under Nokia. Har haft den ett drygt år och är fortfarande mycket nöjd, speciellt efter att de släppte en stor uppdatering i vintras.
Kan ibland känna att det vore kul med en "riktig" smartwatch med eSIM så man kan lämna telefonen hemma lite oftare, men batteritiden känns avskräckande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

Använder nu klocka igen för första gången på nästan 10 år. Har en guldpläderad Orient jag fick i present liggande som känns för fin till vardags så skaffade en billig Casio F-91W. Plastig och ful men fungerar bra. Hade tänkt mig en Casio 168 med stålarmband men var slut där jag köpte.

Skickades från m.sweclockers.com

Kör samma upplägg. Har en Tissot som känns för fin till vardags så blev en Casio, tror det är den 168. Tog bara första bästa när jag var inne på Ur & Penn.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem

3 år senare... #keeper

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

Permalänk
Medlem

@Gilgamesh: Dussinklocka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Caesar:

Jag använder den lite äldre Steel HR, från tiden då Withings sorterade under Nokia. Har haft den ett drygt år och är fortfarande mycket nöjd, speciellt efter att de släppte en stor uppdatering i vintras.
Kan ibland känna att det vore kul med en "riktig" smartwatch med eSIM så man kan lämna telefonen hemma lite oftare, men batteritiden känns avskräckande.

Batteritiden är nog största anledningen till att jag inte köpt en riktig smartwatch. Som du säger, smartwatch med esim hade varit smidigt, om batteritiden förmindel kunnat vara iaf 7 dagar.

Denna har dock det jag var ute efter. Stegräknare, pulsmätare, väckaklocka och att den loggar sömnen. Sen tycker jag träningsfunktionen är smidigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Drömmen! Jävlar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

3 år senare... #keeper

Skrivet av Falang:

Fina klockor gossar! Också väldigt roligt att se stållänkar på "håriga" armar. Man blir liksom inte så hårig mitt under klockan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fargoth:

http://forumbilder.se/I52QV/line-1555000215803.jpg

Seiko SKX009

Verkade överhypead på nätet, och dykare kändes inte riktigt som min stil, så först jag var inte intresserad. Men så råkade jag se den i butik och mitt hjärta smalt. Färgerna och djupet på urtavlan är svåra att göra rättvisa på bild.

Pepsi SKXen är riktigt nice, passade riktigt bra med skinnbandet. Funderar själv på en Pepsi eller Batman Turtle nu då jag tröttnat lite på samuraien.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Jag jobbar som sjuksköterska och bär därför inte klocka på jobbet, utöver det jobbar jag nästan konstant. Jag bär inte klocka på vägen till/från jobbet eftersom det blir lite meckigt. Men lediga veckor (som denna) så bär jag oftast Casio G-shock eller en Seiko automat. Relativt billiga och objektivt så är nog en Casio den "bästa" klockan man kan ha om man bara ska ha en klocka. Men sedan så finns det ju definitivt andra värden som gör att andra klockor är intressanta.

Hade jag haft ett annat jobb hade läget sett annat ut., jag gillar verkligen klockor men för närvarande hamnar pengarna på knivar, multiverktyg, ficklampor och så vidare. Med andra ord saker som jag faktiskt bär med mig.

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.2GHz | Hyper 212 EVO | 12 GB DDR3 |GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3 | Fractal Design Tesla R2 650W | Fractal Design Define R4 Titanium | 370 GB SSD totalt | ~2TB HDD totalt
+ Acer Predator Helios 300 GTX 1060
Båda kör MS Röj i minst 50 FPS.

Permalänk
Medlem

Sjuksköterska - knivar, multiverktyg, ficklampor och så vidare...
En sådan som de lite tuffare killarna ringer när det tagit en för teamet?

Appropå ingenting, folk vänligen lägg av med att posta randombilder från internet.
Klocka på arm eller lägg av.
Tack.

Permalänk
Medlem

Har en vanlig Daniel Wellington som är stilren och ligger i lagom pris för mig som inte är så intresserad av klockor.
Dock är jag lite sugen på en ny, vet inte om jag ska satsa på någon form ar smart-klocka eller någon fräck "analog" klocka... heter det ens analog?

Visa signatur

Varje dag är inget problem!
CPU: Core i7 2600K | Kylare: BeQuiet! Pure Rock | RAM: Corsair 16GB (4x4GB) DDR3 CL9 1600Mhz | SSD: Samsung SSD 840-Series | GPU: MSI GeForce GTX 1060 6GB | Ljudkort: Avid Mbox | Monitorer: Yamaha HS5 | Router: MikroTik hAP ac² |