Vad är detta på bilden? Fick detta i min mat

Permalänk
Avstängd

Vad är detta på bilden? Fick detta i min mat

Tjo,

Bliv en pizza som jag aldrig kommer att glömma jag hitta denna okända saken i min mat och jag vet inte vad det är för något.

Okända saken är hård kanske 3 cm den verka ha någon fiber isig.

Någon som kanske ser vad det är för något?

PS: Svårt att ta en bra bild.

Edit: Bättre bild.

bättre bild
Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

I vad för mat låg det i? Är det en solid bit eller är den ledad?

Kan ju vara en flisa från en träbit eller ett insektsben som det ser ut.

Permalänk
Medlem

eller vitkål

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem

Om det var kyckling på pizzan kanske det är "kärnan" från en fjäder.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Avstängd
Skrivet av loefet:

I vad för mat låg det i? Är det en solid bit eller är den ledad?

Kan ju vara en flisa från en träbit eller ett insektsben som det ser ut.

Låg i en storpizza.

Skrivet av frankof:

eller vitkål

Har vitkål något brunt som är i mitten?

Skrivet av Jonny Myran:

Om det var kyckling på pizzan kanske det är "kärnan" från en fjäder.

Det är bara ost och skinka på pizzan.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Finns det något forum man kan ställa den frågan?
Kanske marinbiologforum? För det kan inte vara något annat än venetiansk skorpionsgiftschnabel det där.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Keeper of Traditions

Kanske är något festligt från partymixen du köpte?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Helt klart nageln från en stortå.

Permalänk
Inaktiv

Ser ut som en stjälk av nånting?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ppr74:

Helt klart nageln från en stortå.

Är du seriös? Kolla på bilden 2 bättre bild.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Tomat-stjälk?

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Råkade det vara oregano på pizzan?

Permalänk
Medlem

Tror jag håller mig nog fast vid träbit, när du nu har en bättre bild.
Eller någon annan växtfiber.

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Är du seriös? Kolla på bilden 2 bättre bild.

Nej. Det var ett skämt.

Permalänk
Medlem

Det skulle kunna vara nät/snöre från en inbunden skinka som de strimlat eller en bit av bagarens tandpetare ser ut som en träflisa kanske från träspaden de använder till pizzan eller en del av stråna som sitter på borste som de kanske använder för att sopa mjöl med?

Visa signatur

“Hard times create strong men. Strong men create good times. Good times create weak men. And, weak men create hard times.”

Permalänk
Medlem

Ser ut som en bit snöre. Kanske en bit av packning från en maskin hos pizzabagaren? Eller kan det vara från en förpackning? Måste man veta sanningen är det nog bara https://nfc.polisen.se/ som kan luska.

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Okända saken är hård kanske 3 cm den verka ha någon fiber isig.

En sak är säker och det är ju att den är ju knappast 3 cm?
Det ser ju ut som att du har lagt den på baksidan av ett kvitto och jämför man med textens storlek så kan den inte vara 3 cm.
Jag mätte texten på ett kvitto och 3 rader var strax under 1 cm.

Jag tror du kan vara lugn iallafall, ser inte ut som något jätteäckligt.

Permalänk

Ah, denna tråd var lite kul. Känns som någon del från en räka. Ost skinka och räkor blir ju en Bussola vilken kanske bagaren fixade i ordning vid sidan av din...?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av keyser:

Råkade det vara oregano på pizzan?

Napp ingen oregano på pizzan dom är snåla med sånt.

Skrivet av loefet:

Tror jag håller mig nog fast vid träbit, när du nu har en bättre bild.
Eller någon annan växtfiber.

Kanske skulle vara en träbit men jag uppfattar den som lite genomskinlig och något brunt som är i mitten iden.

Skrivet av Full:

En sak är säker och det är ju att den är ju knappast 3 cm?
Det ser ju ut som att du har lagt den på baksidan av ett kvitto och jämför man med textens storlek så kan den inte vara 3 cm.
Jag mätte texten på ett kvitto och 3 rader var strax under 1 cm.

Jag tror du kan vara lugn iallafall, ser inte ut som något jätteäckligt.

Har nu mätt den är 1,5 cm ca kanske inte har så bra ögonmått, Jag tycker ändå det är jätteäckligt en pizza för 200 kronor och så råka man ut för sånt här man tappar matlusten när sånt här händer.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Napp ingen oregano på pizzan dom är snåla med sånt.

Kanske skulle vara en träbit men jag uppfattar den som lite genomskinlig och något brunt som är i mitten iden.

Har nu mätt den är 1,5 cm ca kanske inte har så bra ögonmått, Jag tycker ändå det är jätteäckligt en pizza för 200 kronor och så råka man ut för sånt här man tappar matlusten när sånt här händer.

Det enklaste hade ju varit att gå till pizzerian/ringa/emaila och fråga vad det är för något de lagt på pizzan (Skicka med bilden) och fråga om du får pengarna tillbaks etc

Permalänk
Medlem

Sitter på mobilen och svarar, på den här lilla skärmen ser det ut som ett insektsben med hår.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av plajton:

Det enklaste hade ju varit att gå till pizzerian/ringa/emaila och fråga vad det är för något de lagt på pizzan (Skicka med bilden) och fråga om du får pengarna tillbaks etc

Har nu skickat ett mail till dom får se om dom svara eller om man måste åka till dom.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Du kan nog vara lugn. Det verka nog som att det är någonting från växtriket snarare än något från djurriket.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Minns något liknande från när jag var liten pojke och åt krossade tomater direkt ur burk. Då kunde typ ngt som ser ut som detta dyka upp då och då.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk

det där är helt klart en liten avbruten mussvans bit som har blivit bakad på pizzan i ugnen,

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av superegg:

Napp ingen oregano på pizzan dom är snåla med sånt.

Kanske skulle vara en träbit men jag uppfattar den som lite genomskinlig och något brunt som är i mitten iden.

Har nu mätt den är 1,5 cm ca kanske inte har så bra ögonmått, Jag tycker ändå det är jätteäckligt en pizza för 200 kronor och så råka man ut för sånt här man tappar matlusten när sånt här händer.

Tappar matlusten pga en stjälk eller nåt? Vad tror du att det är?

Permalänk
Medlem

Är också rätt övertygad om att det är någon träflisa. Låg den på pizzan eller under botten? Känns klart som något som kan komma ifrån en välanvänd pizzaspade.

Permalänk
Inaktiv

Liknar en söndertuggad tandpetare bagaren haft medans hans gjort pizzan.

Fick en gång näshår i pizzan, är rätt säker på att det var de, den låg på en pepperoni. Fan och fått den i halsen, skulle suttit och harklat med en annans persons näshår i halsen som inte försvinner i första taget.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av superegg:

Tjo,

Bliv en pizza som jag aldrig kommer att glömma jag hitta denna okända saken i min mat och jag vet inte vad det är för något.

Okända saken är hård kanske 3 cm den verka ha någon fiber isig.

Någon som kanske ser vad det är för något?

PS: Svårt att ta en bra bild.

Edit: Bättre bild.

På den här bilden syns det tydligt att den rör sig. Hade jag varit du hade jag gömt mig bakom soffan och ringt en veterinär. Eller kanske Nasa. Jag hade garanterat fyllt fickorna med dill i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jawik:

På den här bilden syns det tydligt att den rör sig. Hade jag varit du hade jag gömt mig bakom soffan och ringt en veterinär. Eller kanske Nasa. Jag hade garanterat fyllt fickorna med dill i alla fall.

https://i.imgur.com/0FutjC9.gif

Visa signatur

Define R6 TG - i9 9900K 5GHz OC - Corsair H150i PRO RGB - ASUS Z390-F - 32GB 3200MHz Vengeance RGB PRO - RTX 4070Ti
𝓷𝓲𝓬𝓮