Har ni fått skattepengarna?

Skrivet av N_Micke:

Utbetalat i lördags så borde ju kunna ramla in under dagen

Samma här, dock blev det inget idag men det skulle ju ta tre bankdagar så jag räknar med pengarna på Onsdag

Skrivet av Blomkungen:

@Aka_The_Barf: Man behöver inte titta noga, man behöver bara se att min lön är X före skatt och jag får X efter skatt. Känns konstigt.

Osäker på om dom bryr sig eller ens tittar? Den ena jobbar i sin farsas pizzeria så han kanske litade på farsan?

Skickades från m.sweclockers.com

@Aka_The_Barf: Unlucky I guess. Then again money now > Money later. Hade gärna betalat all skatt i en klump vid årsskiftet då jag skulle kunna använda pengarna bättre under året.

Nu ligger det med under reservationer som en insättning den 10e. Kan ju hoppas att det kommer idag istället

Imorgon får jag mina pengar

Imorgon rullar pengarna in. I slutskedet av en flytt så skönt att få tillbaka pengar i år och ganska mycket med.

Skrivet av Aka_The_Barf:

Man litar på son chef och kollar inte lönespecen så noga

Slutat med de , granskade mina lönelappar för två år sen. Diffade ca 3000kr i lön på ett år , så dom fick snällt betala ut det retro
Så nä ja litar inte på kommunen här i stan

Jag har fått pengarna reserverade på mitt konto nu. Kommer imorgon.
Nordea.

//C

Skrivet av Juus1:

Jag har fått pengarna reserverade på mitt konto nu. Kommer imorgon.
Nordea.

//C

Det står på mitt konto också. Det brukar väl ofta bli tillgängligt på eftermiddagen när det syns på det sättet.

Någon som vet om det går se när man får utbetalningar på Handelsbanken?

Och där vid 12-slaget klirrande spargrisen till.

Där trillade det in på kontot

Japp för mig också.

Sambons pengar kom nu, mina får väl vänta till midsommar (reseavdrag o skit..).

Kollade imorses, inga pengar reserverade som inkommande.
Men nu när jag skulle logga in och fixa annat så vips hade dom trillat in.

Fick för ca 1 timme sedan, Handelsbanken

Fick runt tolv tiden

Nu trillade det in 8k på kontot. Har Handelsbanken

Kom nu, Handelsbanken

Fick för en stund sedan (Swedbank).

Hur är det om man har sålt aktier och gått med vinst, sedan har behövt "ändra" i en K4? det är väl så den heter. Räknas det som en ändring så man inte får det dessa tidiga datum?

Kommit nu, Swedbank

Tack tråden till att uppmärksamma mig

Nordea, kom in idag. Deklarerade dock 2 dagar för sent för att få dem nu i april dock. Blev förvånad.

Mina kom idag även om det stod 10:e. Jag klagar inte

Tittade till min internetbank precis och där fanns återbäringen. Jag har swedbank

Om man har gjord någon ändring eller extra blanketter så kommer det till Midsommar om jag förstår det rätt. Samt om SKV behöver mer info.

Senast redigerat 2019-04-09 15:26

Har tidigare fått den 2/6 alternativt den 3/6 borde vara runt samma datum i år om man gjort reseavdrag.

Skrivet av Blub:

Tittade till min internetbank precis och där fanns återbäringen. Jag har swedbank

Same here.

Fick en tusenlapp tillbaka.

Plötsligt händer det:

Skrivet av Aka_The_Barf:

Ska betala tillbaka 1281kr...kunde varit värre. Har en kollega vars ena arbetsgivare han jobbat helg och sena vardagar för glömt fixa med skatten. Han ör skyldig staten 100k 😮

Min far har eget företag, brukar få betala runt 300 000k

Själv behövde jag lägga till reseavdrag, vet inte om det kommer senare då de behöver granska det?🤔