Star Wars Jedi: Fallen Order – den stora tråden

Permalänk
Lyxfällan 🎮

Star Wars Jedi: Fallen Order – den stora tråden

För oss Star Wars-nördar händer det intressanta saker från den 11:e till den 16:e april. Då äger nämligen Star Wars Celebration rum, och utöver att en trailer för Episode IX lär dyka upp (J.J. Abrams for the win) kommer också Respawn Entertainment hålla en panel på lördag den 13:e. Då kommer de sannolikt prata om och visa upp Jedi: Fallen Order, som väntas vara ett single player-spel.

Jag är ganska taggad på det här, mest för att jag är en övervintrad Star Wars-nörd som velat se ett riktigt single player-spel i Star Wars-universumet ganska länge nu. Det har inte riktigt varit något vettigt i den vägen sedan Dark Forces-spelen på 90-talet, KOTOR och Jedi Knight-trilogin på Quake 3-motorn på 2000-talet. Force Unleashed-spelen var ok, men tyvärr inte så minnesvärda i min bok.

Är ni taggade på Jedi: Fallen Order eller har Battlefront II solkat Star Wars-bägaren fullständigt för er?

Uppdatering 13/4: Här är kvällens stream som ska visa spelet

Och här är trailern:

Lansering:
Star Wars Jedi: Fallen Order släpps den 15 november till Xbox One, Playstation 4 och PC.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Inte supertaggad. Jag längtar fortfarande efter ett spel i samma anda som kotor-spelen men med tanke på utvecklingen är det väl större risk att det kommer ett Star Wars: Jedi Royale.

Permalänk
Medlem

Hela förvaltningen av star wars-franchisen de senaste åren har dödat min uppskattning av det. Som det ser ut idag så är jag som bäst 'meeeehhh..' kring allt som har med star wars att göra.
Skulle gärna bli motbevisad dock, battlefront 1&2, kotr, jedi outcast/academy. Force Unleashed var ok, inte suveräna men skadade inte franchisen på något sätt iallafall.
Likaså original-trilogin och även prequels uppskattade jag mycket. Prequels må inte ha varit jättebra men där fick vi se flashiga lightsaber-fights iallafall till skillnad från Lukes nynörjarnivå.
Men innan jag blir motbevisad så kommer jag inte spendera ett öre på den franchisen längre.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ungefär lika taggad som för att se Han solo

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@Dumbullen: men fördelen med den inställningen är att du kan bli väldigt positivt överraskad Jag är väldigt taggad, men försiktigt optimistisk. Vet inte alls om Respawn har vad som krävs för att väva ihop ett riktigt bra Star Wars-narrativ. Stig Asmussen, som jobbade på God of War 3 hos Santa Monica innan han gick till Respawn, ska ju vara regissör för spelet och han har ju bevisad kompetens för att ratta tredjepersonsäventyr. Efter de senaste årens förvaltning av varumärket i spelform är ribban ganska lågt satt för min del, så att de ska överträffa mina förväntningar är inte supersvårt direkt.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Jag gillar Respawn som fan hoppas de kan leverera ett bra SW Spel singel player vore ju jävligt kul lär väll dröja dock innan det kommer...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@Michael1: nej just ett nytt KOTOR lär väl tyvärr inte hända i första taget. Trist det där, det verkar som att Bioware varit sugna på att göra en ny del i serien ganska länge, men inte fått grönt ljus för att satsa på det. Istället fick vi Anthem. Nu handlar den här tråden inte om Anthems kvaliteter som spel, men jag hade personligen gärna sett att en del av åren och pengarna som investerats i det spelet hade gått till ett KOTOR-team inom Bioware.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

För oss Star Wars-nördar händer det intressanta saker från den 11:e till den 16:e april. Då äger nämligen Star Wars Celebration rum, och utöver att en trailer för Episode IX lär dyka upp (J.J. Abrams for the win) kommer också Respawn Entertainment hålla en panel på lördag den 13:e. Då kommer de sannolikt prata om och visa upp Jedi: Fallen Order, som väntas vara ett single player-spel.

Jag är ganska taggad på det här, mest för att jag är en övervintrad Star Wars-nörd som velat se ett riktigt single player-spel i Star Wars-universumet ganska länge nu. Det har inte riktigt varit något vettigt i den vägen sedan Dark Forces-spelen på 90-talet, KOTOR och Jedi Knight-trilogin på Quake 3-motorn på 2000-talet. Force Unleashed-spelen var ok, men tyvärr inte så minnesvärda i min bok.

Är ni taggade på Jedi: Fallen Order eller har Battlefront II solkat Star Wars-bägaren fullständigt för er?

Dark Forces, KOTOR, Jedi Knight, osv, jag vill flyga rymdskepp igen....

Tie Fighter blir 25 år gammalt i år.

X-Wing Alliance, det senaste släppet i serien, 20 år gammalt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

@Michael1: nej just ett nytt KOTOR lär väl tyvärr inte hända i första taget. Trist det där, det verkar som att Bioware varit sugna på att göra en ny del i serien ganska länge, men inte fått grönt ljus för att satsa på det. Istället fick vi Anthem. Nu handlar den här tråden inte om Anthems kvaliteter som spel, men jag hade personligen gärna sett att en del av åren och pengarna som investerats i det spelet hade gått till ett KOTOR-team inom Bioware.

Tyvärr är Bioware inte samma bolag idag som på storhetstiden med DA:origins eller kotor. Om det är EA man ska skylla på eller inte vet jag inte. Jag hoppas att man mot förmodan har ett oannonserat bygge på gång där man inspireras av kotor, the witcher och andra storheter

Permalänk
Medlem

Efter The Last Jedi och EA:s tidigare Star Wars alster så är förväntningarna extremt låga.
Men jag blir gärna positivt överraskad.

Mera "Kotor/Dark Forces" och mindre (typ inget alls) "The Force Unleashed" bara...

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Åh, TIE Fighter.. <3 Det är verkligen uppe i topplistan all-time av spelupplevelser för mig, tillsammans med typ första Civilization (till Amigan)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Spännande. Men hoppas det kommer nytt KotOR samtidigt som KotOR-filmerna som förhoppningsvis kommer snart 🙂 Hoppas också att bioware inte har något med det att göra.

Bästa Star Wars-spelet som släppts på länge måste vara swgoh. Ett jävla mobilspel. Tragiskt med tanke på potentialen. Finns ju hur många storys som helst att bygga olika spel runt i Star Wars universumet.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Alltså, de första tre filmerna var mysiga, roliga och mycket nostalgi - men enligt mig är de fortfarande de bästa filmerna, lätt, i serien. 1,2 och 3 var redan blasket. FDet nya ger jag inte mycket för heller. Är väl mest lite intressant, men senaste filmen har legat kvar i förpackningen i hyllan ett par månader nu. Ingen som är jätte-pepp att titta på den.
Star Wars har blivit ett urvattnat lätt mjölks alternativ. Allt som var spännande och kul med universumet har blivit blassé och ointressant - för mig.
Med lite tur kanske man kan bli lite pepp av senaste filmerna när nu förväntningen är absolut botten...

Vad gäller spel så dog sista intresset efter KOTOR. Kotor 2 var ett roligare spel, men så djädrans biuggigt och frustrerande att spela. SW online är inte för mig och jag skyr det som pesten av de enkla skäl att jag inte gillar MMORPG spel särskilt mycket.

Permalänk
Medlem

Beror på hur mycket lootlådor spelet kommer innehålla.

Permalänk
Lego Master

Åhå, detta var faktiskt nyheter för mig, måste ha tappat greppet om SW-sfären på sistone.
Nu blir man ju lite försiktigt optimistisk, men erfarenheten säger att man inte bör hoppas för mycket. Köpte båda Battlefront-spelen, spelat mindre än 10h tillsammans på dem tror jag.

Surar fortfarande för att 1313 lades ner.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

För att citera Kylo Ren (kan knappt skriva namnet utan att darra av ilska och avsky): "The past is dead, kill it if you have to". Disney förstörde, förödde och förintade Star Wars med The Last Jedi, varför längta eller hoppas på något som hör till den IP:n efter det avgrundsdjupa och bottenlösa sveket mot fansen, karaktärerna och George Lucas vision.

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@SID 6.7: indeed! För min del är Dark Forces II det bästa spelet i Star Wars-varumärket, men det är sett ur perspektivet "cineastisk Star Wars-berättelse". När det släpptes kändes det som att spela en ruskigt bra Star Wars-film. KOTOR är annorlunda, det är ett galet bra sci-fi-rollspel, men det är inte en filmisk upplevelse likt Dark Forces II. Älskar båda spelen för de olika upplevelser de erbjuder. Men The Force Unleashed, oj vilken besvikelse. På förhand såg det väldigt lovande ut, men de satsade tyvärr mer på att få till imponerande teknik än att ta fram en bra spelupplevelse.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Gallerikonnässör

Jag har fullt upp att köra igenom Jedi Knight Dark Forces II, efter ha kört igenom första förra veckan. Just nu blir jag både exalterad för tänk om jag kan få mer av det här fast i modern förpackning. *dreglar*
Men samtidigt är jag rädd för att det blir blir något generiskt/enformigt magplask som enbart lyckas leverera på ljud och bild.

Visa signatur

ASRock B550M-ITX/ac | Ryzen 5 5600X | Noctua NH-L12S | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Permalänk
Medlem

Lätt off topic, men angående Tie Fighter: jag spelade det så sent som för ett par månader sedan. Det är fortfarande bra. Inte bara som nostalgi, utan på riktigt bra.

Visa signatur

Stationär dator: Ryzen 9 7950X3D | Asus ROG Strix B650E-F | 64 GB DDR5-6000
MSI RTX 4090 | 4+8 TB SSD | 8 TB WD Red
NZXT H7 Flow Vit | Arctic Liquid Freezer II 360
Phanteks AMP 1000 W v2 | Win11
Skärm: Dell U3011 2560x1600 | HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Tufft!

Jag växte upp med Jedi Knight 2: Jedi Outcast och Jedi Academy och älskar verkligen dessa spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av filbunke:

Dark Forces, KOTOR, Jedi Knight, osv, jag vill flyga rymdskepp igen....

Tie Fighter blir 25 år gammalt i år.

X-Wing Alliance, det senaste släppet i serien, 20 år gammalt.

Ååh Tie Fighter! Vilket bra spel det var(är?) Undrar var jag har disketterna...

Permalänk

Om det blir ett spel som baseras på Frostbite 3 samt har en lååååång story som faktiskt håller en kvar i spelet och inte blir utdragen så är jag riktigt taggad

Visa signatur

Min profilbild beskriver hur jag känner mig just nu.

Permalänk
Inaktiv

På senare år har det gått från Start Wars Saga till
Star Wars - A SJW Saga.
Tidigare filmer så tänkte ingen på eller brydde sig om vilken form, färg, ras, kön eller annat en karaktär i Star Wars hade.
I senaste filmerna är det däremot allt det handlar om.
Inte taggad på varesig nya spel eller filmer

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@anon236072: det där med att vissa delar av Star Wars-communityn har så stora problem med SJW förstår jag mig inte på. Leia var en stark kvinnlig karaktär i originaltrilogin, Rey är det i den nya. Solo, Chewie och Lando var bra karaktärer i originaltrilogin, precis som att Finn, Poe och Kylo Ren är bra karaktärer i nya. Etnicitet och kön har inget med filmernas kvalitet att göra för min del.

The Last Jedi är en tågolycka till film, men inte på grund av ovan nämnda anledningar. Handlingen tas (mestadel) i fel riktning, karaktärerna hanteras riktigt dåligt och humorn är åt helsike för överdriven. Var oerhört besviken på den filmen för att den inte är en bra Star Wars-film, inte för att den representerar flera etniciteter eller har kvinnor i framträdande roller. Hoppas innerligt på att J.J. Abrams styr upp skutan i Episode IX och avslutar trilogin på ett värdigt sätt.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av loevet:

@91Henke91: det där med att vissa delar av Star Wars-communityn har så stora problem med SJW förstår jag mig inte på. Leia var en stark kvinnlig karaktär i originaltrilogin, Rey är det i den nya. Solo, Chewie och Lando var bra karaktärer i originaltrilogin, precis som att Finn, Poe och Kylo Ren är bra karaktärer i nya. Etnicitet och kön har inget med filmernas kvalitet att göra för min del.

The Last Jedi är en tågolycka till film, men inte på grund av ovan nämnda anledningar. Handlingen tas (mestadel) i fel riktning, karaktärerna hanteras riktigt dåligt och humorn är åt helsike för överdriven. Var oerhört besviken på den filmen för att den inte är en bra Star Wars-film, inte för att den representerar flera etniciteter eller har kvinnor i framträdande roller. Hoppas innerligt på att J.J. Abrams styr upp skutan i Episode IX och avslutar trilogin på ett värdigt sätt.

The last jedi var en dålig film av väldigt många anledningar. En av anledningarna var att de försökte köra ner politiska budskap ”korrekt paketerade” i halsen på publiken istället för att göra en underhållande film med starka och intressanta karaktärer.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@anon236072: Det där med paketerade politiska budskap upplever jag som sagt inte alls med den filmen. Den har många brister som gör det till en dålig Star Wars-film, men politiska budskap är inte ett av problemen som sänker filmen för min del.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Tufft!

Jag växte upp med Jedi Knight 2: Jedi Outcast och Jedi Academy och älskar verkligen dessa spel

Samma här, ge oss något liknande fast uppdaterat med dagens grafik!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av FLAXMANNEN:

Jag har fullt upp att köra igenom Jedi Knight Dark Forces II, efter ha kört igenom första förra veckan. Just nu blir jag både exalterad för tänk om jag kan få mer av det här fast i modern förpackning. *dreglar*
Men samtidigt är jag rädd för att det blir blir något generiskt/enformigt magplask som enbart lyckas leverera på ljud och bild.

Använder du mods eller dylikt? Spelade precis klart dark forces I med DarkXL-modden som fungerar ypperligt (några enstaka buggar här och där men spelbart).

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@magma86: såg det, men så såg jag också det här:
https://www.ea.com/games/starwars/jedi-fallen-order?isLocaliz...

"From Respawn Entertainment comes a brand-new action adventure game which tells an original Star Wars™ story around a surviving Padawan set shortly after the events of Star Wars™: Episode III - Revenge of the Sith™. The game will be releasing Holiday 2019. Sign up for our newsletter to be among the first to learn more about Star Wars Jedi: Fallen Order™."

Man spelar alltså en överlevande Padawan efter händelserna i Episode III. Lite besviken över det, hade hoppats på att spelet skulle utspela sig riktigt tidigt, när Jedi-orden etablerades och när Sith-avknoppningen började formas. Spelet kan ju bli väldigt bra trots att det inte utspelar sig under en lika intressant epok i Star Wars-universument, så jag ska inte gnälla allt för mycket redan nu, men fasen vad tufft det hade varit med en rejäl ursprungshistoria!

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas