Epic Games ger bort The Witness gratis

Permalänk
Hedersmedlem

Epic Games ger bort The Witness gratis

Dags för nytt gratisspel på Epic Games Store och denna gång är det pussel/äventyrsspelet The Witness de ger bort. Har själv kört det till och från sedan lanseringen, men aldrig lyckats klara det. Riktigt svårt är det, men också riktigt bra.

Ladda ned The Witness via Epic Games Store

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Medlem

Mysigt spel och roligt koncept!
Rekommenderar alla att lira detta, massa med luriga tankenötter.
Tar inte jättelång tid att varva heller

Visa signatur

Varje dag är inget problem!
CPU: Core i7 2600K | Kylare: BeQuiet! Pure Rock | RAM: Corsair 16GB (4x4GB) DDR3 CL9 1600Mhz | SSD: Samsung SSD 840-Series | GPU: MSI GeForce GTX 1060 6GB | Ljudkort: Avid Mbox | Monitorer: Yamaha HS5 | Router: MikroTik hAP ac² |

Permalänk
Entusiast

Jag laddade ned, blir att testa vid tillfälle. Om inte annat är designen helmysig, så det ser jag fram emot

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Hjälpsam

Gillar hur man varannan vecka får testa något man aldrig hade tänkt på tidigare, lite som min prenumeration på Mikeller öl.

Tummen upp Epic Games

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Fastnar på "Loading your order" bara för mig.

Visa signatur

Intel NUC :(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akerhage:

Fastnar på "Loading your order" bara för mig.

Stäng av adblock+/ublock

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemurenSwe:

Stäng av adblock+/ublock

Tackar!

Visa signatur

Intel NUC :(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

Gillar hur man varannan vecka får testa något man aldrig hade tänkt på tidigare, lite som min prenumeration på Mikeller öl.

Tummen upp Epic Games

Såg att nästa vecka är "Transistor". Om du inte prövat det kan jag absolut rekommendera. Är vanligtvis inte särskilt förtjust i den typen av spel, men Bastion och Transistor var rätt så trevliga.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Otroligt spel! Har dock inte lyckats ta mig igenom det då pusselmomenten blir "något" komplexa senare i spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Otroligt spel! Har dock inte lyckats ta mig igenom det då pusselmomenten blir "något" komplexa senare i spelet.

Du får väl be något äldre syskon eller förälder hjälpa dig förbi det svåra momentet i spelet.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Har det blivit något fel i DNS pekaren eller har Sweclockers blivit hackad? Verkar mer idag vara en platform för att trycka information om Epicstore än hårdvara sajt...

Permalänk
Avstängd

Gratis är gott Tack!

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Har det blivit något fel i DNS pekaren eller har Sweclockers blivit hackad? Verkar mer idag vara en platform för att trycka information om Epicstore än hårdvara sajt...

Det är din pekare.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Proffsmobbare

Påbörja aldrig någonsin den sista utmaningen i spelet. Någonsin.

Vaknar fortfarande kallsvettig mitt i natten ibland med In The Hall of the Mountain King och blixtrande bilder i huvudet.

Permalänk
Medlem

Trodde alla hata Epic games.. har låtit så iaf dem senaste veckorna

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Triton242:

Har det blivit något fel i DNS pekaren eller har Sweclockers blivit hackad? Verkar mer idag vara en platform för att trycka information om Epicstore än hårdvara sajt...

Om man söker bland nyheterna så kan man se att det rapporteras relativt flitigt om gratis spel via samtliga plattformar.

Ett axplock:

https://www.sweclockers.com/nyhet/26927-battle-royale-lage-i-...

https://www.sweclockers.com/nyhet/26717-counter-strike-global...

https://www.sweclockers.com/nyhet/26540-destiny-2-gratis-via-...

https://www.sweclockers.com/nyhet/26499-metro-2033-gratis-via...

https://www.sweclockers.com/nyhet/26362-gog-firar-10-ar-med-r...

Osv osv. Sen har ju Epic synts lite extra då man gett bort ett spel i månaden

Edit: Ett litet tips om man vill gratis/billiga spel är att hålla koll på denna tråden

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Utan tvekan det mest väldesignade pusselspelet jag spelat, utomordentligt bra inlärningsmodell utan att använda några ord.

Skrivet av Laine:

Påbörja aldrig någonsin den sista utmaningen i spelet. Någonsin.

Vaknar fortfarande kallsvettig mitt i natten ibland med In The Hall of the Mountain King och blixtrande bilder i huvudet.

Det momentet var ordentligt svettigt, men det tog ändå längre tid och fler försök för mig att klara vissa bossar i Dark Souls. Mest problem hade jag med ljudpusslen då jag har väldigt svårt för att identifiera, minnas och placera in olika toner i skalor och liknande.

Permalänk
Medlem

Kostnad all din data i stället ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valonen:

Det är din pekare.

Typiskt. Peka Heino med röda tråden leder mig åt fel riktning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pyoko:

https://i.imgur.com/ggYNxD6.jpg
Utan tvekan det mest väldesignade pusselspelet jag spelat, utomordentligt bra inlärningsmodell utan att använda några ord.

Det momentet var ordentligt svettigt, men det tog ändå längre tid och fler försök för mig att klara vissa bossar i Dark Souls. Mest problem hade jag med ljudpusslen då jag har väldigt svårt för att identifiera, minnas och placera in olika toner i skalor och liknande.

Ljudpussel? Det fick mig att tänka på Castle of Dr Brain och dess uppföljare, Island of Dr Brain. Underbara spel.

Var inte så förtjust i detta spelet. Grafiken var mysig, men oerhört enformigt spel. Då rekommenderar jag hellre The Talos Principle och The Room, pusselspel med bra mer atmosfär och variation.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av jOnÄTÄn:

Du får väl be något äldre syskon eller förälder hjälpa dig förbi det svåra momentet i spelet.

Nu när jag har börjat om på PC (körde på PS4 tidigare) så får jag väl passa på att bjuda över morsan på en fika.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laine:

Påbörja aldrig någonsin den sista utmaningen i spelet. Någonsin.

När jag, efter att ha under åtskilliga timmar fått se glimtar av pusselområdet genom glipor i ön och framförallt från credits-zonen, slutligen hittade fram till slutpusslet, slog på skivspelaren och gick omkring och studerade denna kulmen av allt jag gjort och lärt mig genom spelet översköljdes jag av den starkaste glädje jag någonsin känt i ett spel. Jag tror jag skrattade i tio minuter innan jag varvade ner och gick och gick och lade mig. Levde sedan på den glädjen i två-tre dagar innan jag bestämde mig för att lösa pusslet

Skrivet av mrpijey:

Då rekommenderar jag hellre The Talos Principle och The Room, pusselspel med bra mer atmosfär och variation.

TTP är, även om pusslen i sig inte är särskilt svåra, tack vare sin story även det ett fantastiskt verk. The Room däremot erbjuder i mitt tycke inget mer än mysig atmosfär. "Pusslen" består nästan uteslutande av att leta runt tills man hittar nästa sak att trycka på eller dra i och det enda man förväntas lösa är om man skall stoppa den runda röda pinnen i det fyrkantiga svarta hålet och den fyrkantiga svarta pinnen i det runda röda hålet eller vice versa.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToirRisker:

Trodde alla hata Epic games.. har låtit så iaf dem senaste veckorna

En enkät här på SweC för någon dag sedan talade sitt tydliga språk, det är en lite klick som står för allt oväsen.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av eXim:

Kostnad all din data i stället ?

Typ lika mycket data som Steam "samlar" då?

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3950X | Asus Crosshair VIII Hero | 64 GB DDR4 3200MHz | MSI GeForce RTX 3090 Suprim X 24GB

Permalänk
Medlem

Härligt spel. Satt med sambon efter release och nötte spelet om kvällarna. Vi turades om med pusslen och när vi körde fast satt den ena med anteckningsblock och klurade medan den andra kämpade på i spelet.
Jag hade lite bekymmer att memorera färgpusslen så sambon ritade upp ett vackert färgdiagram åt mig i anteckningsblocket. Ett av få spel vi båda verkligen gillat!

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem

Mycket om epic games och epic games store nuförtiden...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Elakekocken:

Mycket om epic games och epic games store nuförtiden...

Skickades från m.sweclockers.com

Ah, i smoke it where i got it for free mon...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Hedersmedlem

The Witness är ett fantatiskt trevligt spel som får en att tänka efter. Lade många kluriga timmar på det och spelade ut det. Kan klart rekommenderas, oavsett plattform!

Gillar man The Witness kan jag även tipsa om The Talos Principle. Inte alls samma spelkoncept, men om man gillar pussel och att tänka så är det hur trevligt som helst, för att inte tala om att storyn var intressant och verkligen fick en att tänka.

Permalänk
Hedersmedlem

Lite småkomiskt att jag efter att första glädjeyran lagt sig över att få det gratis på Epic, upptäckte att jag redan köpt det på Steam, men glömt bort.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro