Permalänk
Medlem

LG 55" OLED B8 vs C8

Hejsan,
Som rubriken lyder undrar jag vilken av B8:an eller C8:an jag bör köpa. Priset skiljer dom med 1000:- och vad jag sett har C8:an marginellt bättre specs på några fronter.
Saken är att C8:an är nästan slut överallt och är svår att få tag i just nu så överväger B8:an då den finns i min stad tillgänglig för 1000:- mindre också.

Är det dumt att köpa B8:an när C8:an finns för 1000 lappen mer bara eller är skillnaderna så pass små att de knappt märks?

Vad hade ni gjort och vilken hade ni tagit av dessa två?

Mvh Jaymie

Permalänk
Medlem

@jaymie95: Största skillnaden är ju att C8 har A9 processorn och B8 har A7.
Jag köpte C8an av anledningen att den håller längre och förhoppningsvis inte känns slö på ett bra tag

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem

Modellerna innan alltså B7 och C7 var det enbart foten som skiljde, är det verkligen mer som skiljer på Gen 8?

Visa signatur

"if you remain a fool, living a life of pain will be your reality"

i5 8600k @ 4,8 Ghz - NZXT kraken x52 - Asus Rog Strix z370-h -Corsair Vengeance Led 2x8gb 3000Mhz -Asus Rog Strix 3070 TI OC - EVGA Supernova G3 750w - Phantek Eclipse P500A - LG 27'' UltraGear 27GL850

Permalänk
Medlem

@jaymie95:

Huvudskillnaden i bilden är att C8 har "decontouring processing" inbakad i MPEG noise inställningen. Det ger jämnare färgövergångar i vissa bilder, tex himmel etc.

Permalänk
Bildexpert 📺

@jaymie95: Går igenom skillnaden i guiden till TV-apparater, avsnitt 5: https://www.sweclockers.com/artikel/26529-sweclockers-guidar-...

Som skrivet är det främst bildprocessningskraften som skiljer sig. Det ska mycket till för att märka den skillnaden i praktiken.