Compaq EVO D510 P4 - Windows 98

Permalänk
Medlem

Compaq EVO D510 P4 - Windows 98

Hej!

Snabb bakgrund. Jag bryr mig inte direkt om hårdvaran, har fått tag på en Compaq EVO D510 P4, som jag vill installera Windows 98 på. Varför 98? Jo det var andra datorn i vårt hem som jag på riktigt använde för spel och ängnade många timmar till, efter några år gick jag över till Win XP. Så jag vill ha tillbaka lite Win98 känsla med de gamla spelen jag spelade

Så! Jag har fått in Windows 98 SE i burken och efter lite trubbel lyckades jag bränna över drivrutiner till en CD som jag sen kunde köra in i Win98-pcn.
Jag får dock inte några saker att funka som jag kanske behöver lite hjälp med.
Den känner inte igen Ethernet som är inbyggt i moderkortet, kommer därför inte ut på internet :S
Jag har lyckats få i någon USB drivrutin som gör att datorn känner igen hårdvaran men när jag slänger in ett 3,7GB minne formaterat FAT så öppnar den inte det. Jag får ingen extra ikon i My Computer.

Behöver lite tips och råd. Någon som gjort samma "projekt"? Lämplig sida för drivrutiner? Lämplig sida för Windows 98-snack?

Tacksam för hjälp!

Permalänk
Moderator
Testpilot

@necrodude kanske kan hjälpa dig här

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Entusiast
Permalänk
Entusiast

Skicka PM så kan jag hjälpa dig att hitta alla shareware program och drivrutiner som kan tänkas behövas