Permalänk

Död kamera?

Hej! När jag under kvällen skulle ta ett foto med min nya Razer Phone 2 så var kameran helt död. Har testat omstarter och uppdateringar, inget hjälper. Går detta att lösa eller är det reklamation som gäller? Tack på förhand!

Visa signatur

Main PC: Ryzen 7 7700X * RX 6950XT.
Backup PC: Ryzen 5 1600X * Vega 64 Liquid Cooled.
Laptop: ROG Flow X13 (Ryzen 9 5900HS * RTX 3050 (35W)).

Permalänk
Medlem
Skrivet av MisterPlow2:

Hej! När jag under kvällen skulle ta ett foto med min nya Razer Phone 2 så var kameran helt död. Har testat omstarter och uppdateringar, inget hjälper. Går detta att lösa eller är det reklamation som gäller? Tack på förhand!

har du haft den i vatten eller fuktigt ställe, bastu ect.
är telefonen tappad, skadad skärm,chassi ect

beroende på hur du köpt telefonen och i vilken butik så använder dom olika sätt att felsöka vad som är fel..
telia,telenor,tele2, elgiganten,Mediamarkt alla dom stora bolagen skickar telefonerna till en extern part, som kollar vad som är fel och skickar svaret till återförsäljaren som kontaktar dig.

det finns skräckexempel på falska vattenskador som uppkommer & telefoner som försvinner.

Permalänk
Skrivet av Xcalibur:

har du haft den i vatten eller fuktigt ställe, bastu ect.
är telefonen tappad, skadad skärm,chassi ect

beroende på hur du köpt telefonen och i vilken butik så använder dom olika sätt att felsöka vad som är fel..
telia,telenor,tele2, elgiganten,Mediamarkt alla dom stora bolagen skickar telefonerna till en extern part, som kollar vad som är fel och skickar svaret till återförsäljaren som kontaktar dig.

det finns skräckexempel på falska vattenskador som uppkommer & telefoner som försvinner.

Tack för svar!

Telefonen är inlämnad på Inet som ska skicka den till Razer för vidare undersökning. Den har fått vatten på sig någon gång, men den har IP67 rating så det ska den hålla för. Min kompis lyckades även slå ut den ur min hand så att den åkte i golvet, men kameran fungerade i flera timmar efter det och den
åkte inte på några synliga skador.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Main PC: Ryzen 7 7700X * RX 6950XT.
Backup PC: Ryzen 5 1600X * Vega 64 Liquid Cooled.
Laptop: ROG Flow X13 (Ryzen 9 5900HS * RTX 3050 (35W)).