Rykte: Red Dead Redemption 2 för PC avtäcks i april – blir exklusivt för Epic Games Store

Permalänk
Melding Plague

Rykte: Red Dead Redemption 2 för PC avtäcks i april – blir exklusivt för Epic Games Store

Det populära westernäventyret Red Dead Redemption 2 är i dagsläget exklusivt för spelkonsoler, men nu talar uppgifter för att PC/Windows-versionen avtäcks den 22 april och lanseras i juli.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

PC spel kommer nu standard att lanseras i två steg, en "Epic" "early alpha" och sen riktigt färdiga till Steam, Origin och Uplay.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Najs!

Visa signatur

Save Scummer!

Permalänk
Medlem

Fyfan. Valve får skärpa sig annars kommer de förlora alla stora releases i framtiden.

Permalänk
Medlem

Jag tänkte försöka undvika en Launcher till, men om många bra titlar släpps exklusivt där kommer jag inte kunna motstå. Jag är för svag för detta...

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk

Jag väntar på trojanfria releasen om något år istället.

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Snusfri

Då blir det till att hoppa RDR 2 med då, kommer aldrig någonsin att installera malwaret Epic Launcher eller bidra till deras vidriga sätt.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ecchi-BANZAII!!!:

Jag väntar på trojanfria releasen om något år istället.

Ryktet säger dessvärre att det rör sig om en total exklusivitet, inte tidsexklusivitet

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

Kanon. Ser fram emot att spela RDR2

Permalänk

En post från 4chan promptar en artikel? Jag skulle kunna förstå om det var från samma källa som till Borderlands, men det finns inget som säger att det är samma person, eftersom han inte på nåt sätt identifierat sig som samma person på ett sätt vi kan verifiera.

Det är rätt ofta personer där låtsas sitta på information för att reta upp/lura folk, och det är nog det troligaste här.

Visa signatur

CPU: 3900X | Moderkort: Aorus X570 Ultra | RAM: TridentZ F4-3600C16D-16GTZR | GPU: RTX 2070 Super | Lagring: 970 EVO Plus 1TB + 3TB WD Green EZRX + 4TB Seagate Barracuda | PSU: RM750X v2 | Chassi: Design R6 | Skärm: AOC CQ27G2U | Tangentbord: Varmilo VA109 Moonlight MX Blue | Mus: Razer Deathadder

Permalänk
Skrivet av Jonny Myran:

Ryktet säger dessvärre att det rör sig om en total exklusivitet, inte tidsexklusivitet

Förlusten över spelet är lika stor som befrielsen att inte använda EPIC Launcher så plus/minus noll.

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem

Fy fan vad guld om det stämmer. <3

Vad är detta om trojaner?? Jag har tydligen missat något här.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Har svårt att förstå problematiken med olika spelbutiker, det ända obekväma skulle ju vara om man går in i klienten varje gång man startar ett spel men det går ju alltid att skapa en genväg på skrivbordet så spelar ju inte butiken någon roll eller har jag missat något, själv tycker jag den här vreden bland gamers är något lätt överdrivet.
Konkurrens är ju bra, om bara Steam skulle finnas har de ju monopol och kan ta hur mycket de vill.
Sedan visar det sig väl om Epic store klarar att hålla denna nivå eller om de i längden går back när fler använder tjänsten, det kostar att ha servrar också nämligen

Permalänk
Medlem

Skiter i vilken klient det släpps till för det här blir köp!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Äntligen, kan knappt vänta till att spela bästa spelet på en av dom bättre launcherns!

Visa signatur

Intel i5-13600K Corsair V 16 GB EVGA RTX 3070Ti FTW3 ULTRA Zowie XL2546K 240hz + XL2536 144hz
Anne Pro 2 Gat. Brown • Zowie FK2 • RØDE NT-USB • Beyerdynamic DT 990 Pro • Behringer U-Phoria UMC22

CITERA FÖR SNABBARE SVAR

Permalänk
Medlem

Vad exakt är problemet med epics launcher?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Fy fan vad guld om det stämmer. <3

Vad är detta om trojaner?? Jag har tydligen missat något här.

Folk som hoppar på "hata epic-tåget"

Visa signatur

Intel i5-13600K Corsair V 16 GB EVGA RTX 3070Ti FTW3 ULTRA Zowie XL2546K 240hz + XL2536 144hz
Anne Pro 2 Gat. Brown • Zowie FK2 • RØDE NT-USB • Beyerdynamic DT 990 Pro • Behringer U-Phoria UMC22

CITERA FÖR SNABBARE SVAR

Permalänk
Hedersmedlem

Hoppas nästan det här stämmer bara för att se reaktionerna. Med tanke på hur det sett ut på sistone med lanseringar skulle det inte vara helt otroligt heller.

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ecchi-BANZAII!!!:

Jag väntar på trojanfria releasen om något år istället.

Skrivet av THB:

Då blir det till att hoppa RDR 2 med då, kommer aldrig någonsin att installera malwaret Epic Launcher eller bidra till deras vidriga sätt.

Kan ni berätta vad problemet är? Har ni på riktigt fått trojaner och malware? En eller båda?

Berätta.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

@SCORPIUS Har sett den här bilden åka runt en del på nätet men vet inte hur mycket sanning som ligger i den.

Dold text
Visa signatur

Åbäke: R7 3700X | ASUS X470 Strix-F | EVGA GTX 1080 FTW | 32GB RAM | Custom Loop
HTPC: i7 7700K Delid | Noctua NH-U9B SE2 | MSI Z270M Mortar | GTX 1660 Super | 16GB RAM |
Konsoler: Xbox One X | Xbox 360 | Xbox | PS4 | PS3 | PS2 | Wii

Permalänk
Medlem

Hoppas ryktena stämmer, jag vill verkligen ha det spelet.

Permalänk
Medlem

Hoppas det stämmer! Väntat på att RDR2 skulle komma på PC.

Permalänk
Medlem

De borde väl släppa det på egna social club också

Visa signatur

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 13700K | Asus Prime z690-a | 32GB DDR5 | Asus 3080ti | Samsung 970 m.2 250 + 2000 + några 1tb 870s | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS Synology DiskStation DS920+ 4x12TB WDred / Ender 3 PRO / Ender 3 S1

Permalänk
Inaktiv

Älskade RDR2 på Xbox One X och blir att köpa och spela igenom en gång till, det är spelet lätt värt. Om ryktet nu ens stämmer dvs.

Permalänk
Medlem

"Informationen bör dock tas med en nypa salt, eftersom den härstammar från en anonym skribent på forumet 4Chan"
Hum... Vågar man hoppas? :S

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawler:

Har svårt att förstå problematiken med olika spelbutiker, det ända obekväma skulle ju vara om man går in i klienten varje gång man startar ett spel men det går ju alltid att skapa en genväg på skrivbordet så spelar ju inte butiken någon roll eller har jag missat något, själv tycker jag den här vreden bland gamers är något lätt överdrivet.
Konkurrens är ju bra, om bara Steam skulle finnas har de ju monopol och kan ta hur mycket de vill.
Sedan visar det sig väl om Epic store klarar att hålla denna nivå eller om de i längden går back när fler använder tjänsten, det kostar att ha servrar också nämligen

Det är ingen som har något problem med fler spelbutiker. Problemet är att det bara förstör när en butik ska ha monopol på något. Det hämmar alltid utveckling och främjar aldrig kunden.

Det är ju ingen konkurrens nu heller. Tror du på allvar att det är konkurrens om spel bara finns på ett ställe?

Hade det varit kul om du bara kunde köpa ris på ICA, pasta på Coop, och vill du ha potatis så får du dra till Hemköp?

Steam har haft ett någorlunda monopol, ja. Men de har ju inte stoppat någon från att etablera sig, och vad jag vet har jag inte sett några Steam exclusives som bara får säljas på Steam och ingen annanstans. De har ändå inte "tagit hur mycket de vill".

Är förresten inte Valve som sätter priserna på Steam. Utvecklare och utgivare får själva välja hur mycket de vill ta för sin produkt. Steam tar bara en del av summan. Räknar med att det är samma på EGS.

Det gapades högt i början om hur EGS skulle leda till billigare spel för oss konsumenter, eftersom de tar mindre betalt. Men det hände aldrig. Blev samma pris oavsett, eller till och med högre i vissa fall, har jag sett. Enda skillnaden är att utvecklare och utgivare får mer av kakan. Och ingen konkurrens blir det heller, för skiten finns ju bara på ett ställe.

Tror inte de har några egna servrar. De lejer nog in sig på någon serverhall någonstans. Lär inte vara så våldsamt dyrt för dem att expandera.

Får väl se om Valve börjar köra samma stil efterhand. Vore trist om PC-marknaden blev lika stängd som konsollerna. (Även om man nu visserligen inte behöver mer än en maskin då.)

Kanske ett något spretigt inlägg, men aja...

Visa signatur

Rigg: Corsair Carbide Air 540 | Gigabyte X570 Elite | R7 3700X | Corsair Hydro H70 V1 | 16 GB G.Skill RGB CL16@3200 MHz | Powercolor RX7900 XTX Red Devil | Samsung EVO 960/500 GB | Samsung QVO 870 8TB | Corsair AX860 | Ljud: Monitor Audio GS20 Frontar | Monitor Audio GSLCR Center | KEF Q7 Surround | Epik Legend Subwoofer | Denon 2310 Reciever

Permalänk
Medlem

Hoppas detta stämmer. Ni som klagar: Vad gör Steam bättre än Epic?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum: LG C1 OLED 65" | OPPO 203 | Analogue Pocket + Dock | PS5 | XB Series X | N Switch OLED | XB One X | Wii U | PS3 | XB360 | Xbox | GameCube + GC Loader | PS2 | Dreamcast | N64 + Everdrive | PS1 + PSIO | Saturn | Mega Drive Mini 2 | SNES Mini | Mega Drive Mini | NES Mini | HTPC: i7 3770K/GTX970/16GB DDR3/512GB SSD/Loque Ghost S1

Permalänk
Medlem

Jag har svårt att tro det här. Känns som att de bara skulle lansera på sin egna affär vilket de redan har om de ville skippa Steam.

Och sen tycker jag det är märkligt att RDR1 inte finns på PC än.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Jag har svårt att tro det här. Känns som att de bara skulle lansera på sin egna affär vilket de redan har om de ville skippa Steam.

Och sen tycker jag det är märkligt att RDR1 inte finns på PC än.

Jo det är väldigt märkligt faktiskt. Men Rockstar har väl aldrig gillat PC, väldigt konstigt det också.

Permalänk
Medlem

Ettan då? Finns i och för sig PS Now med gratis trial i 7 dagar, kanske räcker för att klara ut storyn...

Gillar inte exklusivitet och att sprida ut allt över en mängd launchers och services, men här behöver man åtminstone inte köpa redundant hådvara för 3000 till 4000 kr för att få spela spelen. Sen är ju frågan om Epic har tillfört något vad gäller att få spel som RDR2, Journey eller Quantic Dream-titlarna portade till PC eller om de bara varit tidigt ute med att fixa deals och spelen var på väg ändå? Är situationen den tidigare måste ju det ändå ses som positivt.