Tips på True Wireless lurar

Permalänk

Tips på True Wireless lurar

Hej,

Tänkte köpa mig ett par "True wireless" lurar och fastnade för RHA True Connect, har haft RHA tidigare och varit nöjd. Lurarna har anlänt och kvalitet och ljud är klockrent, motsvarar absolut mina förväntningar.
Men... micken tar upp alldeles för mycket omgivningsljud för att de ska kunna funka för mig. Sitter i ett kontorslandskap och får klagomål från de jag pratar med i telefon hör allt ifrån mina kollegor snack, till mina tangentbordsslagningar.

Så, nu skulle jag vilja ha tips på ett alternativ.
Är beredd att lägga upp till 2300kr på vettiga lurar som är True Wireless.

Sudio har kommit med en ny modell som heter Tolv, dock kan jag inte hitta någon review än så länge.Sudio
Sennheiser Momentum True Wireless ligger lite högre i pris, men jag är inte omöjlig med priset bara det blir riktigt bra. Dock tycker jag att Sennheiser ser väldigt stora ut (sticker ut mycket) i jämfört med andra?

Tack på förhand!
Ödmjukast

Permalänk
Medlem

Lyssnat på Sennheiser Momentum True Wireless och blev riktigt nöjd. Men när de har en bugg så att man inte kan ha med dem på några dagars vandring utan att de dräneras i skalet är ju väldans synd. Annars ett givet köp att ersätta mina airpods med som nu får hänga med ett tag till (Jabra och Samsung tyckte jag ljudmässigt inte gav något mervärde vid provlyssning).

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Jaybird Run Xt kan kanske va nått?

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Köpte ett par Sudio Tolv till min fru och hon är väldigt nöjd med dem. Bra ljud och batteritid. Hojta om det är något specifikt du undrar

Permalänk
Medlem
Skrivet av harrywill:

Hej,

Tänkte köpa mig ett par "True wireless" lurar och fastnade för RHA True Connect, har haft RHA tidigare och varit nöjd. Lurarna har anlänt och kvalitet och ljud är klockrent, motsvarar absolut mina förväntningar.
Men... micken tar upp alldeles för mycket omgivningsljud för att de ska kunna funka för mig. Sitter i ett kontorslandskap och får klagomål från de jag pratar med i telefon hör allt ifrån mina kollegor snack, till mina tangentbordsslagningar.

Så, nu skulle jag vilja ha tips på ett alternativ.
Är beredd att lägga upp till 2300kr på vettiga lurar som är True Wireless.

Sudio har kommit med en ny modell som heter Tolv, dock kan jag inte hitta någon review än så länge.Sudio
Sennheiser Momentum True Wireless ligger lite högre i pris, men jag är inte omöjlig med priset bara det blir riktigt bra. Dock tycker jag att Sennheiser ser väldigt stora ut (sticker ut mycket) i jämfört med andra?

Tack på förhand!
Ödmjukast

Skrivet av yrfhar:

Lyssnat på Sennheiser Momentum True Wireless och blev riktigt nöjd. Men när de har en bugg så att man inte kan ha med dem på några dagars vandring utan att de dräneras i skalet är ju väldans synd. Annars ett givet köp att ersätta mina airpods med som nu får hänga med ett tag till (Jabra och Samsung tyckte jag ljudmässigt inte gav något mervärde vid provlyssning).

https://www.youtube.com/watch?v=wK6Mg8Ih6FQ

Köpte faktiskt Sennheiser Momentum True Wireless idag och blev förvånad av ljudet. Väldigt bra för att komma ur sådana små saker. Men man ska sätta på de stora plopparna om man gillar djup bas. Men varför så dyra? Men tyckte man inte Jabra Elite Sport/Elite 65t dög så får man ta den smällen.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Vet att Beats släpper nya true wireless hörlurar, kommer kosta 220 pund. Tror det kan vara något att ha?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mangee75:

Jaybird Run Xt kan kanske va nått?

TS vil nog ha specifika tips, inte namn på tillverkare, det tror jag han googla fram själv

Permalänk
Medlem
Skrivet av EmilH:

TS vil nog ha specifika tips, inte namn på tillverkare, det tror jag han googla fram själv

Eller så vill han " nog " bara ha tips på olika modeller från olika tillverkare.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition