Permalänk
Medlem

@Edin: Jag försöker bara smyga mig in på Geeks men kan låtsas att jag är köpsugen om det höjer mina chanser!

Permalänk
Medlem

kul att jag inte är ensam om att små hata skrivare för dom kan vara så dumma ibland.

nån på jobbet: hey aka_the_barf skulle behöva hjälp med skrivaren här...

aka_the_barf: jag går hem...

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av JonasT:

Du skulle ha sett kommandorörelsen jag gjorde när @Kenneth och jag försökte bära upp det där åbäket för trappen.

Glädjande nog får ni kanske snart tillfälle att även bära ner den igen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Geeks
Grundare
Skrivet av Gawgizz:

@Edin: Jag försöker bara smyga mig in på Geeks men kan låtsas att jag är köpsugen om det höjer mina chanser!

Det är helt okej! Jag hjälper dig smyga in, ta inte med dig några vassa saker bara så är det lugnt.

Edit: @emilakered kommer hälsa dig välkommen!

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av Dinoman:

Glädjande nog får ni kanske snart tillfälle att även bära ner den igen.

Skickades från m.sweclockers.com

Vi har även denna nödlösning efter den har kastats ut från balkongen:

Permalänk
Medlem

Om man lyckas få skrivaren att funka kan man få ändra sin tag som "medlem" till något valfritt?

Isåfall kan jag nog tänka mig lägga 300kr + frakt (beroende på vad det kan kosta)😁

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Vi har även denna nödlösning efter den har kastats ut från balkongen:
https://youtu.be/N9wsjroVlu8

Uncle Rob brukar kunna lösa det mesta:

Visa signatur

Desktop: | Win10 | InWin 303 | ASUS TUF X570 | AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U12S (PP) | Intel 600p 256GB | Gigabyte GTX 670 | 32GB DDR4 2400Mhz | Corsair RM650x | 3x 1080 Screens |
Datacenter: | 1x Physical | 1x Virtual |
Laptop: | 2x |

Dell Certified Technician

Permalänk
Medlem

@Edin:
Det är en sådan man bara kopplar till nätverket och skapar konton på man oftast loggar in på med NFC-chip av olika slag. Och måste godkänna varje utskrift vid skrivaren. Den behöver ingen server-struktur (dvs IT-avdelning), men den behöver fortfarande konfigueras av någon som kan sina saker. Blir någon annans huvudvärk nu iaf

Permalänk
Geeks
Grundare
Skrivet av str8forthakill:

@Edin:
Det är en sådan man bara kopplar till nätverket och skapar konton på man oftast loggar in på med NFC-chip av olika slag. Och måste godkänna varje utskrift vid skrivaren. Den behöver ingen server-struktur (dvs IT-avdelning), men den behöver fortfarande konfigueras av någon som kan sina saker. Blir någon annans huvudvärk nu iaf

Det stämmer bra! Jag missade den detaljen, skrivare är inte riktigt mitt kunskapsområde. Vore bra om den kom till användning någonstans.

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Medlem

Kan väl slänga in ett bud på 500kr om man får bärhjälp in till bilen sen därefter är det mitt problem att få ut den.

Permalänk
Inaktiv

Jag förstår inte problemet, speciellt inte när det verkar vara en enklare skrivare för det lilla kontoret. De skrivare som stora kontor har kostar ofta runt 250-300 000kr och de ska kopplas ihop med nätverket lite mer, ofta hyr man dessa och betalar månadsavgift plus kostnad per utskrift. Exempel på en vanlig skrivare på större kontor: https://www.liontech.se/xerox-versant-180-press-iot/cat-p/c/p...

Nå en vanlig skrivare i den nivån ni har borde ha färdiga drivrutiner och allt, så ni slipper koda ihop egna och köra postscript ut till skrivaren: https://blog.inkjetwholesale.com.au/printer-education/what-is...

Jag tror att en nörd skulle kunna fixa er skrivare åt er gratis endast för ärans skull. Alltså det finns många som dagligen slänger upp såna dära 300 000kr i olika nätverk, garanterat hänger någon sådan här på sweclockers.

Permalänk
Medlem

Detta kan väl bli en bra tävling? Välj ut tio kandidater som tror sig kunna fixa skrivaren, lotta ordningen och dokumentera processen. Vinnaren får valfri titel i forumet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Geeks
Grundare
Skrivet av anon159643:

Jag förstår inte problemet, speciellt inte när det verkar vara en enklare skrivare för det lilla kontoret. De skrivare som stora kontor har kostar ofta runt 250-300 000kr och de ska kopplas ihop med nätverket lite mer, ofta hyr man dessa och betalar månadsavgift plus kostnad per utskrift. Exempel på en vanlig skrivare på större kontor: https://www.liontech.se/xerox-versant-180-press-iot/cat-p/c/p...

Nå en vanlig skrivare i den nivån ni har borde ha färdiga drivrutiner och allt, så ni slipper koda ihop egna och köra postscript ut till skrivaren: https://blog.inkjetwholesale.com.au/printer-education/what-is...

Jag tror att en nörd skulle kunna fixa er skrivare åt er gratis endast för ärans skull.

Jag kan ha överdrivit problemen något och blandat in en del humor. Hur som helst är skrivaren overkill (läs: fyrkantig) för våra behov och vill enkelt kunna skriva ut direkt från olika mobiltelefoner och källor. Det är säkerligen så att det går att konfigurera upp och underhålla men i det här fallet är det enklare att ersätta med något enklare då det är timmar vi inte har. Skulle förmodligen fungera bättre för små företag som inte spretar i utrustningen som används.

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Edin:

Det är helt okej! Jag hjälper dig smyga in, ta inte med dig några vassa saker bara så är det lugnt.

Edit: @emilakered kommer hälsa dig välkommen!

Gömmer mig bakom @Klorixx skägg.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Proffsmobbare

Går det att köpa bara höljet till ett lägre pris? Jag har en idé inför Dreamhack Summer, bifogar en illustration över konceptet mvh.

Permalänk
Medlem

500kr ink. frakt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

@Edin:
Det är en sådan man bara kopplar till nätverket och skapar konton på man oftast loggar in på med NFC-chip av olika slag. Och måste godkänna varje utskrift vid skrivaren. Den behöver ingen server-struktur (dvs IT-avdelning), men den behöver fortfarande konfigueras av någon som kan sina saker. Blir någon annans huvudvärk nu iaf

Är den inte helt olik de 7020's jag arbetar med dagligen går det även att sätta upp en direktkö så att man inte behöver hålla på med det.

Visa signatur

Intel E8400 @ 3.9ghz | Asus P5E | 4x2gb Corsair Dominator TWIN2X | Gigabyte GeForce GTX 460 OC 1GB | Western Digital Velociraptor 320gb | 4x1.5TB blandad lagring | Corsair VX 550w | Lian Li A71FB

Permalänk
Medlem

@Jokkocze:
Men då kommer man tillbaka till det, måste konfigueras rätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Gömmer mig bakom @Klorixx skägg.

Hur ska jag då hitta dig utan vassa föremål?
Någon som har ett skägg-kapande lasersvärd?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

Jag budar en burk närproducerad ekologisk honung och med närproducerad så menar jag på ett garagetak i Ljubljana. Slänger även in en flaska honungssprit gjord på denna honung. Man blir garanterat varm i själen av att dricka den. Samt lite fnittrig.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

kul att jag inte är ensam om att små hata skrivare för dom kan vara så dumma ibland.

nån på jobbet: hey aka_the_barf skulle behöva hjälp med skrivaren här...

aka_the_barf: jag går hem...

Hatar att de har olika gränssnitt allihopa. Varje gång man kommer in på ett nytt kontor ber man att det inte är en ny typ av delad multifunktionsskrivare. Det är det så klart alltid.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

@Edin:
Det är en sådan man bara kopplar till nätverket och skapar konton på man oftast loggar in på med NFC-chip av olika slag. Och måste godkänna varje utskrift vid skrivaren. Den behöver ingen server-struktur (dvs IT-avdelning), men den behöver fortfarande konfigueras av någon som kan sina saker. Blir någon annans huvudvärk nu iaf

Ah det är en sån som finns massor av på mitt jobb! Det är superpraktiskt att skriva ut. Man skriver ut, sedan ska man kunna gå till vilken skrivare som helst och ta ut utskriiften. Superenkelt. Det är bara 320 utskrifter i "on hold" och när jag blippar mitt kort så har jag inga utskrifter att skriva ut. Superenkelt,. har bara försökt skriva ut 13 dokument, och alla finns i "on hold" listan. SUPERENKELT SKITBRA!!

Detta är ett företag med stooor it-avdelning

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | MSI 4090 Suprim Liquid X | Gigabyte Aorus X570 XTREME | 64GB Vengeance RGB Pro 3600MHz | Corsair MP600 M.2 - 500GB | Corsair MP600 M.2 - 2TB | Samsung 970 EVO 1TB M.2 | EVGA Supernova G2 1300W | Phanteks Eclipse P500A DRGB | Alienware 34" QD-OLED – AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebban84:

Ah det är en sån som finns massor av på mitt jobb! Det är superpraktiskt att skriva ut. Man skriver ut, sedan ska man kunna gå till vilken skrivare som helst och ta ut utskriiften. Superenkelt. Det är bara 320 utskrifter i "on hold" och när jag blippar mitt kort så har jag inga utskrifter att skriva ut. Superenkelt,. har bara försökt skriva ut 13 dokument, och alla finns i "on hold" listan. SUPERENKELT SKITBRA!!

Detta är ett företag med stooor it-avdelning

Därför man ser till att använda rätt system som är rätt konfigurerat, har installerat followprintlösningar åt alltifrån banker, kommuner etc till små företag med tio användare och rätt konfat så lirar det rätt bra

Visa signatur

CPU: Det finns. GPU: Lite snabbare än den gamla! RAM: Absolut! Nätagg: Alldeles lagom. Kylning: Tyst och tillräcklig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebban84:

Ah det är en sån som finns massor av på mitt jobb! Det är superpraktiskt att skriva ut. Man skriver ut, sedan ska man kunna gå till vilken skrivare som helst och ta ut utskriiften. Superenkelt. Det är bara 320 utskrifter i "on hold" och när jag blippar mitt kort så har jag inga utskrifter att skriva ut. Superenkelt,. har bara försökt skriva ut 13 dokument, och alla finns i "on hold" listan. SUPERENKELT SKITBRA!!

Detta är ett företag med stooor it-avdelning

Oftast är detta problem relaterat till att någon inidikation på skrivaren säger "fyll på A4" eller så har någon skrivit ut i "us letter" och skrivaren väntar på att du ska välja papperskälla.
Men det som användarna gör är att omedelbart gå därifrån och svära över hur dålig IT är

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem
Skrivet av warh0g:

Oftast är detta problem relaterat till att någon inidikation på skrivaren säger "fyll på A4" eller så har någon skrivit ut i "us letter" och skrivaren väntar på att du ska välja papperskälla.
Men det som användarna gör är att omedelbart gå därifrån och svära över hur dålig IT är

Världen är inte redo för skrivare.
T-1000 reste inte tillbaka i tiden för att ha ihjäl en tonåring. Han kom för att förgöra skrivarna, vars AI hade avvikit från sina protokoll och nu hotade att utplåna allt i förtid.

Permalänk
Medlem

Stor skrivare?
Jag köpte en HP DesignJet T920 förra sommaren på ett företags konkurs bo för 500:-
Har den i min tvåa på 60kvm visst var ett fynd pris och klarar något större än A3 men jo lite för stor
Kanske ni är intresserade av ett byte?
Stor som ett piano och finns i Småland så inte direkt enkel att frakta. hehe

Visa signatur

Asus X99-A i7-5820K GTX1060 men är typ P3 800MHz 256mb RAM 2xV2 12mb and Geforce3 Ti200 40Gb plus, Atari, Amiga, NES, SNES, SEGA and all the fun that make a retro geek happy :-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edin:

Oklart. Jag läste bara produktbeskrivningen och tyckte det lät jättebra! "Skrivaren installeras med enkla instruktioner och guider och kräver ingen IT-avdelning för vare sig installation eller drift. Direkt vid uppstart är den redo att kopplas upp mot Google Drive, Dropbox eller Microsoft OneDrive. Via Xerox App Gallery integreras nya funktioner enkelt och snabbt."

Nu efterhand förstår jag att den är enkel att koppla upp med internetkabel men det står inget om att det faktiskt är enkelt att skriva ut.

Detta är ju fantastiskt dålig PR för Xerox med tanke på beskrivningen

Edin, jag kan ingenting om skrivare men i detta fall tar jag gärna ledigt från jobbet och kommer över för att fixa den åt er. Lyckas jag är det min betalning. Något jag kommer leva lääänge på
Vem av er har försökt fixa den so far

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Ursäkta denna halvt onödiga korrigering av ett i övrigt bra inlägg.

Versant 80/180 är Xerox ingångsnivå på produktionsredo digitala tryckpressar, alltså inte en modell som är vanligt förekommande på kontor. De klarar f.ö. även SRA3 vilket inte riktigt är relevant för det gemene kontoret.

Med "kontor" menar jag arbetsplatser där större andelen utskrifter består av enklare dokument på billigare papperstyper som t.ex. obestruket 80 gsm A4. Ska man bara pumpa tusentals sidor svartvita A4 varje månad så finns det mera kostnadseffektiva val än Versant-serien.

Versant 80/180 lämpar sig bra till mindre tryckerier, grafiska designers, mäklare, universitet osv. Ställen som kan behöva producera grafikintensiva trycksaker med mycket höga krav på utskriftskvalitet. Kan byggas ut med stora pappersmagasin och efterbehandlare så det står härliga till.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av dpanter:

Ursäkta denna halvt onödiga korrigering av ett i övrigt bra inlägg.

Versant 80/180 är Xerox ingångsnivå på produktionsredo digitala tryckpressar, alltså inte en modell som är vanligt förekommande på kontor. De klarar f.ö. även SRA3 vilket inte riktigt är relevant för det gemene kontoret.

Med "kontor" menar jag arbetsplatser där större andelen utskrifter består av enklare dokument på billigare papperstyper som t.ex. obestruket 80 gsm A4. Ska man bara pumpa tusentals sidor svartvita A4 varje månad så finns det mera kostnadseffektiva val än Versant-serien.

Versant 80/180 lämpar sig bra till mindre tryckerier, grafiska designers, mäklare, universitet osv. Ställen som kan behöva producera grafikintensiva trycksaker med mycket höga krav på utskriftskvalitet. Kan byggas ut med stora pappersmagasin och efterbehandlare så det står härliga till.

Det kan mycket väl hända, jag brukar ej köpa såna skrivare. Dock brukar skrivare på större kontor vara i storleksordningen lika stor. Alltså en bjässe som kan spotta ut sidor både i färg och svartvit, likaså ska man från skrivaren kunna välja att få hålat eller häftat. Sedan finns det de större kontor som köper in en drös med skrivare och placerar ut dem.

*edit*
Detta kanske mer är en skrivare för det stora kontoret: https://www.usa.canon.com/internet/portal/us/home/support/det...

Och som sagt man hyr oftast dem, man betalar en installationskostnad och sedan en månadskostnad + kostnad för varje sida, sedan sköter ett annat företag om skrivaren och de kommer oanmälda och knackar på för service stup i kvarten tycker jag. De får meddelande direkt ifrån skrivaren vid minsta fel.
Det jag gillar med dessa bjässar är att när papper fastnar, vilket de kan göra lite varstans så är det en superbra informationsdisplay som visar hur man ska öppna skrivaren. Och hur man ska plocka ut papper här och där.

När jag läste på högskolan för länge sedan hade de också en bjässeskrivare som egentligen var till för lärare. Jag tror det mer var att vi lånade denna för att om vi ville skana av ett par hundra sidor så vill vi ej göra det manuellt.

Permalänk
Geeks
Grundare

Såld!

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com