Raspberry Pi Foundation släpper eget tangentbord och mus

Permalänk
Melding Plague

Raspberry Pi Foundation släpper eget tangentbord och mus

Den som vill bygga en hemmasnickrad lösning helt byggd runt enkortsdatorn Raspberry Pi kan nu köpa både mus och tangentbord med Raspberry Pi-tema.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Nä vad gulligt ❤

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Fina. synd bara de inte var trådlösa.

Visa signatur

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 13700K | Asus Prime z690-a | 32GB DDR5 | Asus 3080ti | Samsung 970 m.2 250 + 2000 + några 1tb 870s | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS Synology DiskStation DS920+ 4x12TB WDred / Ender 3 PRO / Ender 3 S1

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Darkie:

Fina. synd bara de inte var trådlösa.

Musen kan ju vara trådlös. Men tangentbordet får gärna ha kabel, det flyttar man ju inte så mycket på, plus att man slipper batteriet och att linda in skiten i folie för att ingen ska avlyssna vad man skriver.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Snygga, bra pris också för att vara tjusiga "designprylar" litet sugen blev man ju faktiskt.
Edit, kan ju förvisso hålla med om att det borde finnas en trådlös version också, men det kanske kommer...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Det där var inte alls dyrt. Hade gärna köpt tangentbordet ensamt.

Edit: Det kan man minsann. 16 britiska bananer.
Edit 2: Finns inte med svensk layout

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@kelthar: De nämner ju att fler layouter kommer "inom kort", om en nordisk layout ligger nära i tid återstår att se. Hoppas på det, gillar det här i all sin enkelhet. Förhoppningsvis börjar några svenska återförsäljare gråimportera likt de gjort med andra produkter som varit begränsade till brittiska marknaden.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Snusfri

Ok färgkombo, annars ganska så "meh"

Känns som att de bara gått till random kinesisk tillverkare, bläddrat lite bland färger och sagt "Fan, nice, detta blir nog bra".

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

@THB: Samma färger som i deras logga jue

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem

Alla pi som jag haft har jag använt mus o tb vid initial setup. Sen kör man färrstyrning.

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem

Vad spelar svensk layout för roll egentligen? Det ser ju inte ut som nåt tangentbord man vill använda mer än nödvändigt ändå så att vara petig med att det står rätt på tangenterna är väl att ta i... Det är väl för att barn ska kunna använda också men annars hade de ju lika gärna kunnat haft blanka tangenter för att slippa göra en version för varje layout.

Bara att köpa vilket som helst förutom US-versionen om man vill ha iso.

Permalänk
Medlem
Skrivet av phedd:

Vad spelar svensk layout för roll egentligen? Det ser ju inte ut som nåt tangentbord man vill använda mer än nödvändigt ändå så att vara petig med att det står rätt på tangenterna är väl att ta i... Det är väl för att barn ska kunna använda också men annars hade de ju lika gärna kunnat haft blanka tangenter för att slippa göra en version för varje layout.

Bara att köpa vilket som helst förutom US-versionen om man vill ha iso.

Precis! Själv kör man dansk/norsk layout. Det är skitbra. Ö = Æ, Ä = Ø och till sist. Å = Å. Inte förvirrande överhuvudtaget.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | MSI 4090 Suprim Liquid X | Gigabyte Aorus X570 XTREME | 64GB Vengeance RGB Pro 3600MHz | Corsair MP600 M.2 - 500GB | Corsair MP600 M.2 - 2TB | Samsung 970 EVO 1TB M.2 | EVGA Supernova G2 1300W | Phanteks Eclipse P500A DRGB | Alienware 34" QD-OLED – AW3423DW

Permalänk
Avstängd

Jag är ointresserad, men jag skulle vilja se en ny Raspberry Pi som är mer modern och up-beefad.

Jag vill ha 2+ GB RAM, Gigabit Ethernet, Wi-Fi 5+, Power over Ethernet (PoE), strömförsörjning över USB Type-C som en mobil.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebban84:

Precis! Själv kör man dansk/norsk layout. Det är skitbra. Ö = Æ, Ä = Ø och till sist. Å = Å. Inte förvirrande överhuvudtaget.

Det är bara danskarna som fått fel på Æ och Ø. Norsk layout är likadan som svensk på alla bokstavstangenter.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebban84:

Precis! Själv kör man dansk/norsk layout. Det är skitbra. Ö = Æ, Ä = Ø och till sist. Å = Å. Inte förvirrande överhuvudtaget.

hade så på jobbet innan jag tvingade dom att köpa ett riktigt tangerntbord till mig. För helvete norge och danmark... ha åäö på rätt plats

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Det är bara danskarna som fått fel på Æ och Ø. Norsk layout är likadan som svensk på alla bokstavstangenter.

Det kunde man ju nästan ana. Danskar altsså

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | MSI 4090 Suprim Liquid X | Gigabyte Aorus X570 XTREME | 64GB Vengeance RGB Pro 3600MHz | Corsair MP600 M.2 - 500GB | Corsair MP600 M.2 - 2TB | Samsung 970 EVO 1TB M.2 | EVGA Supernova G2 1300W | Phanteks Eclipse P500A DRGB | Alienware 34" QD-OLED – AW3423DW

Permalänk

Undrar hur snabbt det fina vita blir till smutsigt grått, tror nog det finns en anledning varför typ 97% av alla tangentbord är svarta

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X /Radeon RX 6950XT / Gigabyte X570 AORUS ULTRA / 32gb Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz /, EVGA Supernova G2 850W PSU/ Lian-li O11 Dynamic /M.2 Samsung 950pro,WD BLACK SN750 /EKWB Watercooling 240+120mm radiator /Corsair Hydro X Series XC7 RGB / Corsair K70 RGB / Phillips 27" G-sync + 2st 27" AOC .

Permalänk
Medlem

Snyggt!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Detachable micro-usb? 😬

Sämta kontakten någonsin? Som gjord för att gå sönder. Tänkte spontant att detta hade varit ett nice tangentbord till mina barn. Om det är micro-usb får jag nog tänka om. Fast kabel eller iaf usb-c hade varit trevligare.