Raspberry Pi Foundation släpper eget tangentbord och mus

Raspberry Pi Foundation släpper eget tangentbord och mus

Den som vill bygga en hemmasnickrad lösning helt byggd runt enkortsdatorn Raspberry Pi kan nu köpa både mus och tangentbord med Raspberry Pi-tema.

Läs hela artikeln här

Nä vad gulligt ❤

Fina. synd bara de inte var trådlösa.

Skrivet av Darkie:

Fina. synd bara de inte var trådlösa.

Musen kan ju vara trådlös. Men tangentbordet får gärna ha kabel, det flyttar man ju inte så mycket på, plus att man slipper batteriet och att linda in skiten i folie för att ingen ska avlyssna vad man skriver.

Skickades från m.sweclockers.com

Snygga, bra pris också för att vara tjusiga "designprylar" litet sugen blev man ju faktiskt.
Edit, kan ju förvisso hålla med om att det borde finnas en trådlös version också, men det kanske kommer...

Det där var inte alls dyrt. Hade gärna köpt tangentbordet ensamt.

Edit: Det kan man minsann. 16 britiska bananer.
Edit 2: Finns inte med svensk layout

@kelthar: De nämner ju att fler layouter kommer "inom kort", om en nordisk layout ligger nära i tid återstår att se. Hoppas på det, gillar det här i all sin enkelhet. Förhoppningsvis börjar några svenska återförsäljare gråimportera likt de gjort med andra produkter som varit begränsade till brittiska marknaden.

Ok färgkombo, annars ganska så "meh"

Känns som att de bara gått till random kinesisk tillverkare, bläddrat lite bland färger och sagt "Fan, nice, detta blir nog bra".

@THB: Samma färger som i deras logga jue

Alla pi som jag haft har jag använt mus o tb vid initial setup. Sen kör man färrstyrning.

Vad spelar svensk layout för roll egentligen? Det ser ju inte ut som nåt tangentbord man vill använda mer än nödvändigt ändå så att vara petig med att det står rätt på tangenterna är väl att ta i... Det är väl för att barn ska kunna använda också men annars hade de ju lika gärna kunnat haft blanka tangenter för att slippa göra en version för varje layout.

Bara att köpa vilket som helst förutom US-versionen om man vill ha iso.

Skrivet av phedd:

Vad spelar svensk layout för roll egentligen? Det ser ju inte ut som nåt tangentbord man vill använda mer än nödvändigt ändå så att vara petig med att det står rätt på tangenterna är väl att ta i... Det är väl för att barn ska kunna använda också men annars hade de ju lika gärna kunnat haft blanka tangenter för att slippa göra en version för varje layout.

Bara att köpa vilket som helst förutom US-versionen om man vill ha iso.

Precis! Själv kör man dansk/norsk layout. Det är skitbra. Ö = Æ, Ä = Ø och till sist. Å = Å. Inte förvirrande överhuvudtaget.

Jag är ointresserad, men jag skulle vilja se en ny Raspberry Pi som är mer modern och up-beefad.

Jag vill ha 2+ GB RAM, Gigabit Ethernet, Wi-Fi 5+, Power over Ethernet (PoE), strömförsörjning över USB Type-C som en mobil.

Skrivet av Sebban84:

Precis! Själv kör man dansk/norsk layout. Det är skitbra. Ö = Æ, Ä = Ø och till sist. Å = Å. Inte förvirrande överhuvudtaget.

Det är bara danskarna som fått fel på Æ och Ø. Norsk layout är likadan som svensk på alla bokstavstangenter.

Skrivet av Sebban84:

hade så på jobbet innan jag tvingade dom att köpa ett riktigt tangerntbord till mig. För helvete norge och danmark... ha åäö på rätt plats

Skrivet av LemonIllusion:

Det är bara danskarna som fått fel på Æ och Ø. Norsk layout är likadan som svensk på alla bokstavstangenter.

Det kunde man ju nästan ana. Danskar altsså

Undrar hur snabbt det fina vita blir till smutsigt grått, tror nog det finns en anledning varför typ 97% av alla tangentbord är svarta

Snyggt!

Skickades från m.sweclockers.com

Detachable micro-usb? 😬

Sämta kontakten någonsin? Som gjord för att gå sönder. Tänkte spontant att detta hade varit ett nice tangentbord till mina barn. Om det är micro-usb får jag nog tänka om. Fast kabel eller iaf usb-c hade varit trevligare.