Epic Games ger bort The Witness gratis

Epic Games ger bort The Witness gratis

Dags för nytt gratisspel på Epic Games Store och denna gång är det pussel/äventyrsspelet The Witness de ger bort. Har själv kört det till och från sedan lanseringen, men aldrig lyckats klara det. Riktigt svårt är det, men också riktigt bra.

Ladda ned The Witness via Epic Games Store

Mysigt spel och roligt koncept!
Rekommenderar alla att lira detta, massa med luriga tankenötter.
Tar inte jättelång tid att varva heller

Jag laddade ned, blir att testa vid tillfälle. Om inte annat är designen helmysig, så det ser jag fram emot

Gillar hur man varannan vecka får testa något man aldrig hade tänkt på tidigare, lite som min prenumeration på Mikeller öl.

Tummen upp Epic Games

Fastnar på "Loading your order" bara för mig.

Skrivet av Akerhage:

Fastnar på "Loading your order" bara för mig.

Stäng av adblock+/ublock

Skrivet av LemurenSwe:

Stäng av adblock+/ublock

Tackar!

Skrivet av Fluf:

Gillar hur man varannan vecka får testa något man aldrig hade tänkt på tidigare, lite som min prenumeration på Mikeller öl.

Tummen upp Epic Games

Såg att nästa vecka är "Transistor". Om du inte prövat det kan jag absolut rekommendera. Är vanligtvis inte särskilt förtjust i den typen av spel, men Bastion och Transistor var rätt så trevliga.

Otroligt spel! Har dock inte lyckats ta mig igenom det då pusselmomenten blir "något" komplexa senare i spelet.

Skrivet av JonasT:

Otroligt spel! Har dock inte lyckats ta mig igenom det då pusselmomenten blir "något" komplexa senare i spelet.

Du får väl be något äldre syskon eller förälder hjälpa dig förbi det svåra momentet i spelet.

Har det blivit något fel i DNS pekaren eller har Sweclockers blivit hackad? Verkar mer idag vara en platform för att trycka information om Epicstore än hårdvara sajt...

Gratis är gott Tack!

Skrivet av Triton242:

Har det blivit något fel i DNS pekaren eller har Sweclockers blivit hackad? Verkar mer idag vara en platform för att trycka information om Epicstore än hårdvara sajt...

Det är din pekare.

Påbörja aldrig någonsin den sista utmaningen i spelet. Någonsin.

Vaknar fortfarande kallsvettig mitt i natten ibland med In The Hall of the Mountain King och blixtrande bilder i huvudet.

Trodde alla hata Epic games.. har låtit så iaf dem senaste veckorna

Skrivet av Triton242:

Om man söker bland nyheterna så kan man se att det rapporteras relativt flitigt om gratis spel via samtliga plattformar.

Ett axplock:

https://www.sweclockers.com/nyhet/26927-battle-royale-lage-i-...

https://www.sweclockers.com/nyhet/26717-counter-strike-global...

https://www.sweclockers.com/nyhet/26540-destiny-2-gratis-via-...

https://www.sweclockers.com/nyhet/26499-metro-2033-gratis-via...

https://www.sweclockers.com/nyhet/26362-gog-firar-10-ar-med-r...

Osv osv. Sen har ju Epic synts lite extra då man gett bort ett spel i månaden

Edit: Ett litet tips om man vill gratis/billiga spel är att hålla koll på denna tråden

Utan tvekan det mest väldesignade pusselspelet jag spelat, utomordentligt bra inlärningsmodell utan att använda några ord.

Skrivet av Laine:

Vaknar fortfarande kallsvettig mitt i natten ibland med In The Hall of the Mountain King och blixtrande bilder i huvudet.

Det momentet var ordentligt svettigt, men det tog ändå längre tid och fler försök för mig att klara vissa bossar i Dark Souls. Mest problem hade jag med ljudpusslen då jag har väldigt svårt för att identifiera, minnas och placera in olika toner i skalor och liknande.

Kostnad all din data i stället ?

Skrivet av Valonen:

Det är din pekare.

Typiskt. Peka Heino med röda tråden leder mig åt fel riktning.

Skrivet av Pyoko:

https://i.imgur.com/ggYNxD6.jpg
Utan tvekan det mest väldesignade pusselspelet jag spelat, utomordentligt bra inlärningsmodell utan att använda några ord.

Det momentet var ordentligt svettigt, men det tog ändå längre tid och fler försök för mig att klara vissa bossar i Dark Souls. Mest problem hade jag med ljudpusslen då jag har väldigt svårt för att identifiera, minnas och placera in olika toner i skalor och liknande.

Ljudpussel? Det fick mig att tänka på Castle of Dr Brain och dess uppföljare, Island of Dr Brain. Underbara spel.

Var inte så förtjust i detta spelet. Grafiken var mysig, men oerhört enformigt spel. Då rekommenderar jag hellre The Talos Principle och The Room, pusselspel med bra mer atmosfär och variation.

Skrivet av jOnÄTÄn:

Du får väl be något äldre syskon eller förälder hjälpa dig förbi det svåra momentet i spelet.

Nu när jag har börjat om på PC (körde på PS4 tidigare) så får jag väl passa på att bjuda över morsan på en fika.

Skrivet av Laine:

När jag, efter att ha under åtskilliga timmar fått se glimtar av pusselområdet genom glipor i ön och framförallt från credits-zonen, slutligen hittade fram till slutpusslet, slog på skivspelaren och gick omkring och studerade denna kulmen av allt jag gjort och lärt mig genom spelet översköljdes jag av den starkaste glädje jag någonsin känt i ett spel. Jag tror jag skrattade i tio minuter innan jag varvade ner och gick och gick och lade mig. Levde sedan på den glädjen i två-tre dagar innan jag bestämde mig för att lösa pusslet

Skrivet av mrpijey:

Då rekommenderar jag hellre The Talos Principle och The Room, pusselspel med bra mer atmosfär och variation.

TTP är, även om pusslen i sig inte är särskilt svåra, tack vare sin story även det ett fantastiskt verk. The Room däremot erbjuder i mitt tycke inget mer än mysig atmosfär. "Pusslen" består nästan uteslutande av att leta runt tills man hittar nästa sak att trycka på eller dra i och det enda man förväntas lösa är om man skall stoppa den runda röda pinnen i det fyrkantiga svarta hålet och den fyrkantiga svarta pinnen i det runda röda hålet eller vice versa.

Skrivet av ToirRisker:

Trodde alla hata Epic games.. har låtit så iaf dem senaste veckorna

En enkät här på SweC för någon dag sedan talade sitt tydliga språk, det är en lite klick som står för allt oväsen.

Skrivet av eXim:

Kostnad all din data i stället ?

Typ lika mycket data som Steam "samlar" då?

Härligt spel. Satt med sambon efter release och nötte spelet om kvällarna. Vi turades om med pusslen och när vi körde fast satt den ena med anteckningsblock och klurade medan den andra kämpade på i spelet.
Jag hade lite bekymmer att memorera färgpusslen så sambon ritade upp ett vackert färgdiagram åt mig i anteckningsblocket. Ett av få spel vi båda verkligen gillat!

Mycket om epic games och epic games store nuförtiden...

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Elakekocken:

Mycket om epic games och epic games store nuförtiden...

Skickades från m.sweclockers.com

Ah, i smoke it where i got it for free mon...

The Witness är ett fantatiskt trevligt spel som får en att tänka efter. Lade många kluriga timmar på det och spelade ut det. Kan klart rekommenderas, oavsett plattform!

Gillar man The Witness kan jag även tipsa om The Talos Principle. Inte alls samma spelkoncept, men om man gillar pussel och att tänka så är det hur trevligt som helst, för att inte tala om att storyn var intressant och verkligen fick en att tänka.

Senast redigerat 2019-04-09 16:29

Lite småkomiskt att jag efter att första glädjeyran lagt sig över att få det gratis på Epic, upptäckte att jag redan köpt det på Steam, men glömt bort.