Permalänk
Medlem
Skrivet av AGI:

Personen som köpte den tänkte väl köra lite lyxig fick-biljard i duschen med en stor skärm i 144Hz!

Hoppas han sitter på ett muskelpaket som får ut 144 faps per second och utan tearing.

EDIT: För de som inte förstår, tearing = broken dick.

Dold text
Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem
Skrivet av TrueType:

För er som inte sett det ännu och vill ha en snabb skriftlig förklaring så var anledning att en person hade köpt den skärmen från inet och skulle hämta ut den hos post-ombudet. Olyckligtvis hade ombudet råkat ha sönder ett stort paket med Dove-tvål rakt över skärmkartongen så den luktade väldigt mycket tvål när kunden skulle hämta ut den. Därav ville kunden inte hämta ut den när han tog emot den hos ombudet - vilket man kan förstå - utan returnerade skärmen till inet. Sedan glömde inet bort att felanmäla den till posten och låtit den stå ca 2 månader och den luktar fortfarande mycket tvål. Nu vill dem försöka sälja tvålskärmen.

Det är vad de vill att du ska tro. Det hela handlar om dagens oförmåga att använda versaler i diverse sammanhang. Här kommer en dialog från någonstans i Sverige:

Anton: "Micke, jag vill returnera skärmen. Hur stavar man till Inets returavdelning?"
Mikael: "Med två 'l' (tvål)."
Anton: *Häller tvål på kartongen och lämnar in den till Postnord.*

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk
Medlem

Tyvärr har jag varit med om en liknande sak med Kylpasta.

Inet har en ny packmaskin, en städerska eller medarbetare skulle flytta en tvål för påfyllning till någon toalett och ställde den på ett otympligt ställe under tiden pga en distraktion. Maskinen packeterade då in tvålen med TS paket och fram kom ett väl doftande paket efter postnords "skonsamma" behandling.

Under tiden gick flera medarbetare på Inet och kliade sig i huvudet, varfasen ställde de den där tvålen?

Permalänk
Medlem

@str8forthakill: Som TS kan man tycka att jag borde komma ihåg ifall någon på Inet hanterat "mitt paket" så som du beskriver men det gör jag inte. Men nu när du säger det så har jag känt en mystisk doft av Lavendel senaste tiden utan att riktigt veta varför

Permalänk
Medlem

Jag tror helt enkelt att det är ett gäng finniga tonåringar som vill handla fraktskadat gods till lägre pris.

När en lastbilschaufför stannat för fika, har de helt sonika klättrat upp på bilen borrat flera små hål och hällt ner tvål därigenom.

Sedan hoppas de på att ett flertal kartonger glider Inets lagerpersonal ur händerna, vilket då resulterar i att de säljs till ett lägre pris.

Inet bör snarast kontrollera om det har dykt upp några suspekta tonåringar (troligen med mycket finnar eftersom de inte har någon tvål att tvätta ansiktet med längre) och frågat efter lagerskadat gods.

Man bör genast tvåla till dessa hala typer så att de slutar med skumma affärer, alternativt skicka dem i kurran på tvåltappar kurs.

För att undvika detta i fortsättningen bör man tvåla in lastbilarna så de blir såphala, vilket resulterar i att ingen kan klättra upp på dem.

Visa signatur

det jag inte vet vill jag lära mej

Permalänk
Inaktiv

Helt klart en prototyp som skickades ut av tillverkaren utan att testa produkten. Skärmen är avsedd för gamers som spelar 24/7H. Den skulle vara med på dreamhack. Tänk er en härlig tvållukt som sprider sig bland alla gamers som har suttit ned i stolarna i tre dagar utan ha uppsökt en dusch och drivor med jolt cola. Dessa kommer nu att lukta som nyponros som precis har slagit ut.

En liten notis är doftgranen - nästa steg är givetvis doftskärmen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det är ju en retro-spelare som har applicerat en Glide wrapper för att Voodoo spelen ska flyta på bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Med tanke på att Inet inte lär acceptera en retur på det sättet om det var förvållat av kunden.

*förtvålat av kunden

Hur tvålen hamnade där är väl uppenbart?

Tänk er själva, ni har precis byggt ihop er feta gamingrigg och skall ut och pwna n00bs i Fortnite. I början så går det inge vidare och modet faller. Men då kommer ni att tänka på hur era kompisar pratar om att de alltid såpar banan med konkurrenterna och en idé väcks.

Det är ju helt rimligt att tvålen hamnade där den hamnade om man vill bli såpa-ss bra att man kan såpa banan med motståndarna. Hur skulle man annars bli "2 1337 4 u" (tvål eat for you)

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Geeks
Grundare

Jag slänger in 2,5 Liter Dove till tävlingspriset!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Medlem

Ett solklart fall av penningtvätt där man försöker få knarkbitcoin att bli "vita". Polisanmälan är gjord!

Visa signatur

MB Gigabyte X570 I AORUS PRO RAM Corsair 16GB DDR4 3200MHz CL16 SSD Gigabyte AORUS NVMe Gen4 SSD 500GB CPU Ryzen 5 3600 GPU ASUS GeForce GTX 1660 Ti Chassi FD Node 202

Permalänk
Medlem

Lösningen för tonårspojkar som inte fattar att det går att duscha varje dag!

Permalänk
Medlem

Alla vet att tvål gör huden len och fin. Någon måste trott att detta även gäller skärmar och dess Hz-rate. FAIL! Varför köpa 240Hz skärm om du kan tvåla upp en 144Hz:are?

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Frida 🥐
Skrivet av orginallinus:

Eftersom jag känner till hela historien, så kan jag ju lika gärna berätta den här! Efter att skärmen stått kommit in på retur, stod den i större låda tillsammans med några andra tekniska prylar i väntan på att gås igenom på lagret på Ringön. På grund av vab och magsjuka (några pingvinstångar som passerat bäst före datum...) bland annat, glömdes lådan bort och hamnade i ett hörn, med diverse annan bråte. I början av februari, gick en anställd som vi kan kalla för "Olle" ut för att ta en rökpaus bakom lagret. Bäst som han stod där och bolmade, fick han höra en pipande ljud från rodedendronbusken till vänster om där han stod.

Olle böjde sig ner och kikade in i buskarna, och där, fortfarande pipande satt en liten svart- och vit-randig kattunge. Tja, egentligen var det nog svårt att se ränderna över huvud taget - eftersom kattungen var insmord i något slags svart klet - som luktade tjära. Olle, djurvän som han var lyckades få fatt på den lille rackaren och lyfte upp han i nackskinnet, och tog med sig det nu argsinnt fräsande katten in till personalrummet där resten av personalen satt och tuggade på sina pingvinstångar.

Det blev naturligtvis stor uppståndelse, olika förslag som att ringa veterinär och polis - innan man i alla fall enades om att man borde försöka tvätta av tjäran ur pälsen. Sagt och gjort, ner med det lilla knytet i diskhon och börja tvätta av. Som de flesta vet som försökt tvätta av en ilsken katt, lättare sagt än gjort - och tillråga på allt - som det verkade vara insmord i äkta Claessons trätjära (ligger ett kvarter bort på Ringön) av prima kvalitet, inte så lätt... Nej, du måste ha mer tvål i pälsen först, så det löser upp! - upplyste någon. Sagt och gjort - det östes på med mera tvål.

Kattstackaren var vid det här laget om inte ännu argare, så helt utom sig och dessutom av tvålen hal som en brunnsål. Plötsligt tappade man greppet, och den lille krabaten hoppar ner på golvet och for blixsnabbt iväg ut genom en dörr på glänt in till... Tja, du behöver inte gissa: Lagret. Såklart. Olle och de andra efter. För att göra en lång historia kortare: Tillslut efter idogt letande, hittar de så en liten randig och tvålindränkt katt i en låda i ett hörn av lagret.

Vad hände så med katten, undrar ni. Tja, Olle han tog med sig katten hem, och katten som numera heter Sixten bor i en lägenhet tre trappor upp på Vågmästergatan på Hisingen. Enligt Olle gillar han att titta på fredagspanelen, och favoritmaten är färsk makrill. Så nu vet ni hur det gick till! Om ni inte tror mig så är det bara att ringa kundtjänst på Inet och få be att prata med personalen i butiken på Ringön...!

Vinnare! Många bra bidrag, men den här historien var så bra att jag skulle kunna tänka mig läsa den som godnattsaga till framtida barn. Skicka mig ett PM

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Förklaringen är ju enkel
Det är säkert någon som varit rädd för att få virus i datorn från skärmen.
Det har börjat med att en förkyld kollega eller kompis har tagit på hans skärm och sen för att undvika att förkylningsviruset sprids vidare in i datorn så har han tvätta skärmen med tvål och vatten. Alla vet ju att tvätta med tvål och vatten förhindrar virus från att spridas

Permalänk
Medlem

För några veckor sen så beställde jag en dunk inredningsrengöring för bil. Den luktar väldigt gott, så gott att fraktbolaget tog sönder paketet och vätska rann ut över pallen. Så om den skärmen var på väg till Nässjö när olyckan skedde, så är det lite mitt fel

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nil volentibus arduum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoyadog:

Vinnare! Många bra bidrag, men den här historien var så bra att jag skulle kunna tänka mig läsa den som godnattsaga till framtida barn. Skicka mig ett PM

Bra val!

Permalänk
Medlem

Jag köpte den, ngn annan som också gjorde det?

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem
Skrivet av orginallinus:

Eftersom jag känner till hela historien, så kan jag ju lika gärna berätta den här! Efter att skärmen stått kommit in på retur, stod den i större låda tillsammans med några andra tekniska prylar i väntan på att gås igenom på lagret på Ringön. På grund av vab och magsjuka (några pingvinstångar som passerat bäst före datum...) bland annat, glömdes lådan bort och hamnade i ett hörn, med diverse annan bråte. I början av februari, gick en anställd som vi kan kalla för "Olle" ut för att ta en rökpaus bakom lagret. Bäst som han stod där och bolmade, fick han höra en pipande ljud från rodedendronbusken till vänster om där han stod.

Olle böjde sig ner och kikade in i buskarna, och där, fortfarande pipande satt en liten svart- och vit-randig kattunge. Tja, egentligen var det nog svårt att se ränderna över huvud taget - eftersom kattungen var insmord i något slags svart klet - som luktade tjära. Olle, djurvän som han var lyckades få fatt på den lille rackaren och lyfte upp han i nackskinnet, och tog med sig det nu argsinnt fräsande katten in till personalrummet där resten av personalen satt och tuggade på sina pingvinstångar.

Det blev naturligtvis stor uppståndelse, olika förslag som att ringa veterinär och polis - innan man i alla fall enades om att man borde försöka tvätta av tjäran ur pälsen. Sagt och gjort, ner med det lilla knytet i diskhon och börja tvätta av. Som de flesta vet som försökt tvätta av en ilsken katt, lättare sagt än gjort - och tillråga på allt - som det verkade vara insmord i äkta Claessons trätjära (ligger ett kvarter bort på Ringön) av prima kvalitet, inte så lätt... Nej, du måste ha mer tvål i pälsen först, så det löser upp! - upplyste någon. Sagt och gjort - det östes på med mera tvål.

Kattstackaren var vid det här laget om inte ännu argare, så helt utom sig och dessutom av tvålen hal som en brunnsål. Plötsligt tappade man greppet, och den lille krabaten hoppar ner på golvet och for blixsnabbt iväg ut genom en dörr på glänt in till... Tja, du behöver inte gissa: Lagret. Såklart. Olle och de andra efter. För att göra en lång historia kortare: Tillslut efter idogt letande, hittar de så en liten randig och tvålindränkt katt i en låda i ett hörn av lagret.

Vad hände så med katten, undrar ni. Tja, Olle han tog med sig katten hem, och katten som numera heter Sixten bor i en lägenhet tre trappor upp på Vågmästergatan på Hisingen. Enligt Olle gillar han att titta på fredagspanelen, och favoritmaten är färsk makrill. Så nu vet ni hur det gick till! Om ni inte tror mig så är det bara att ringa kundtjänst på Inet och få be att prata med personalen i butiken på Ringön...!

Skrivet av Zoyadog:

Vinnare! Många bra bidrag, men den här historien var så bra att jag skulle kunna tänka mig läsa den som godnattsaga till framtida barn. Skicka mig ett PM

Grattis!

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoyadog:

Vinnare! Många bra bidrag, men den här historien var så bra att jag skulle kunna tänka mig läsa den som godnattsaga till framtida barn. Skicka mig ett PM

Skrivet av improwise:

Tack för komplimangerna!

MVH /

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem

Alla känner ju till att man kan behöva gnida in sig med tvål för att tex ringar på fingret ska kunna tas av lättare, denna effekt som tvål har är även bra för skärmar för att minska microstutter, tillfälliga frysningar och hack i bilden samt responstiden kan minska något också...Det är alltså en vetenskaplig studie som Inet utför för att se om det kan vara fördelaktigt för prestandan på skärmen.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

post malone vill veta din plats

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Någon som använt den för att kolla på så många såpoperor att de fastnade i skärmen..

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu