Nvidias marknadsföringschef lämnar företaget – går till Intel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

April apr..Wait. Varför går alla över till Intel plötsligt....?

De försöker köpa sig in på GPU marknaden, och erbjuder troligen "offer you cant refuse" till de man vill ha.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Paddanx:

De försöker köpa sig in på GPU marknaden, och erbjuder troligen "offer you cant refuse" till de man vill ha.

Får mig att tänka på Nvidias gamla serier från runt 10 år sedan när de ville ha x86 licens:

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av moreempty:

Trodde Intel redan var större...

Inte när det gäller dedikerade grafikkort

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Bra att Intel storsatsar på att slå sig in på GPU-marknaden. På lång sikt finns kanske en risk att de blir för dominerande och suger åt sig alla talang som finns i branschen, men just nu vill man bara att de ska ge Nvidia en knäpp på näsan.
Nvidia är ju inget litet hobbyföretag heller direkt, så de borde kunna stå emot om de bara anstränger sig lite.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Snusfri

Riktigt härligt att se att Intel verkligen storsatsar på gpudelen nu.
Det behövs en tredje aktör.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Bra att Intel satsar hårt på GPU marknaden, det behövs större konkurrens.
Sedan är det helt givet att man söker efter branschledande folk inom området, precis som i alla branscher.
För de som har idolporträtt av Jensen hemma så kan jag försäkra er om att Nvidia (och AMD med för den delen) fortfarande har folk anställda som vet hur en GPU är uppbyggd och fungerar.

F ö, ni som inte gillar att Intel dundrar på, är ni nöjda med utbudet, och inte minst prissättningen, av dagens GPU:er?

Permalänk
Medlem
Skrivet av stege99:

Bra att Intel satsar hårt på GPU marknaden, det behövs större konkurrens.
Sedan är det helt givet att man söker efter branschledande folk inom området, precis som i alla branscher.
För de som har idolporträtt av Jensen hemma så kan jag försäkra er om att Nvidia (och AMD med för den delen) fortfarande har folk anställda som vet hur en GPU är uppbyggd och fungerar.

F ö, ni som inte gillar att Intel dundrar på, är ni nöjda med utbudet, och inte minst prissättningen, av dagens GPU:er?

Så man ska vara glad när Intel, som gör vinster som är ca 7 ggr större än Nvidia och över 60! ggr större än AMD, ger sig in på GPU-marknaden?

Tillåt mig att skratta och gråta samtidigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pYjamas:

Så man ska vara glad när Intel, som gör vinster som är ca 7 ggr större än Nvidia och över 60! ggr större än AMD, ger sig in på GPU-marknaden?

Tillåt mig att skratta och gråta samtidigt.

Den starke överlever. Om Intel skrällar och inte Nvidia eller AMD klarar att hålla jämna steg så är ju Intel bättre att ha på marknaden än Nvidia/AMD ur en prestandasynpunkt, Intel lär knappast vara ensamma kvar. Tre som slåss om att sälja grafikkort är dessutom bättre än två.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av pYjamas:

Så man ska vara glad när Intel, som gör vinster som är ca 7 ggr större än Nvidia och över 60! ggr större än AMD, ger sig in på GPU-marknaden?

Tillåt mig att skratta och gråta samtidigt.

Det är nog ingen större fara för varken AMD eller Nvidia. Intel, iallafall, var redan en stor leverantör av grafiklösningar även innan, mest bara att de presterar som skit.

Blir förstås tuffare för både AMD och speciellt Nvidia (större marknadsandel och lär få känna av det mera) men bägge företag har lösningar som inte lär hotas av Intel de närmaste åren.

På sikt kan det bli riskabelt förstås men i dagsläget kan det nog bara bli bättre. Se bara på mediokra RTX 2000-serien och dess prissättning och prestanda. Personligen hoppas jag på att Nvidia ser till att få ut 3000-serien innan årets slut och att prestandan kan motivera priset bättre denna gång. Mitt 1080Ti närmar sig två år och jag har varit ute efter en uppgradering ett bra tag redan.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Dags att fimpa Nvidia. 😂

Skickades från m.sweclockers.com