Borderlands 3 blir exklusivt för Epic Games Store fram till april 2020

Permalänk
Melding Plague

Borderlands 3 blir exklusivt för Epic Games Store fram till april 2020

De tidigare uppgifterna kring Borderlands 3 visar sig stämma och det släpps den 13 september för Playstation 4, Xbox One och PC. På PC blir det exklusivt för Epic Games Store i sex månader.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ska man ta fram popcornen, eller har folk kommit över den initiala chocken av en ny aktör på marknaden?

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Jag väntar ändå till game of the year edition på alla spel som inte är mina 2 MUST HAVE(dragon age, Mass effect). Jag är väldigt nyfiken på om Valve kommer svara på detta. Steam borde ha mer pengar än Epic. Sänk deras cut till 15% i alle fall?

Visa signatur

PG279Q | 6XX | X-Fi Titanium HD | RTX 2080 | 5800X3D
G.Skill 3200 CL14 | B450-F | 970 EVO | Seasonic 750W | Fractal R5

Permalänk
Medlem

Jaooo.... vet inte vad som behöver sägas som inte har diskuterats:
#17855050
Personligen så tröttnade jag på hur dålig Origin, Uplay m.m. var många år sedan och jag orkade inte hantera den bullshit som de launchers var så jag slutade köpa från de helt. Tycker inte EGS är bättre än Origin var då och då är ribban låg att komma över.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

Borderlands 3 släpps april 2020, got it.

Permalänk
Medlem

Härligt! Då blir det ett köp April 2020

Visa signatur

Games!

Permalänk
Avstängd

jag har WoW classic nu i sommar så jag kan lätt vänta ett år till.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Ska man ta fram popcornen, eller har folk kommit över den initiala chocken av en ny aktör på marknaden?

Knappast. Det är fortfarande Steam anno 2004.

Permalänk
Medlem

Fan vad bra nu kan jag fortsätta plugga i lugn och ro utan störande spel som tar massa av min tid.

Visa signatur

K4 Jägare är härliga människor. Varför får inte rika människor bli rikare. Ja till EMU
We live for the one, we die for the one'
(Loggar man inte ut får man en extra rad i sin signatur :-) /VaCUm)

Permalänk
Medlem

För min del kvittar det var det släpps, tycker steam känns rätt uråldrat på något sätt. må o ha haft det i ca 15år men kanske köpt 15 spel där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChaosClocker:

Jag väntar ändå till game of the year edition på alla spel som inte är mina 2 MUST HAVE(dragon age, Mass effect). Jag är väldigt nyfiken på om Valve kommer svara på detta. Steam borde ha mer pengar än Epic. Sänk deras cut till 15% i alle fall?

15% vore rimligt men jag tror nog 20% är vad de kommer luta mot. Istället för de 30% som är väldigt högt måste jag anse.

Jag köper dock inget via EGS så för mig blir det inget Borderlands 3, kommer nog inte köpa det på Steam heller för den delen då jag lär tappat suget.

De skulle ju kunna släppa det på sidor som GOG också och bojkotta Steam, det hade jag kunnat leva med.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Hjälpsam

Jag gillar Steam och van vid det.
Samtidigt är det bra för konkuransen med flera aktörer.
Så nej, jag har inget emot detta.

Bra pris på BL2 The Presequal och varenda jämra DLC och tillägspaket till dessa, under 15 € för hela rasket.
https://store.steampowered.com/bundle/8133/Borderlands_The_Ha...

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Då får vi vänta på rea Ingenting emot epic, men de kan inte hålla på så här utan att deras service liknar någonlunda på Steam / GOG.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem

Bästa med detta beslut är ju att 2K Games inte kan sälja PC-versionen i sin egen butik!

Permalänk
Medlem

Perfect till påskrean på Steam då

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Börjar gilla det här, enda sättet bryta steam-monopolet. Nej, min högaffel läggs undan

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Förstår inte riktigt all fanboyism över Steam. Ja, jag har också nästan alla mina spel på Steam, men det är bra att Steam får konkurrens. Monopol är aldrig bra för konsumenter och Steam kan i dagsläget utnyttja sin dominerande ställning och ta oskäligt stora andelar av spelens säljpriser. Spelutvecklare kan blöda pengar i flera år medan de jobbar på sina spel, och när de väl lanseras så tar Steam 30% av pengarna. Hutlöst mycket om du frågar mig. Endast de riktigt storsäljande spelen får gå ner på 25% eller 20% i avgifter, vilket fortfarande är mycket. Epic Games Store tar 15%, om jag minns rätt.

Även om jag fortsatt också föredrar att använda Steam så är det nödvändigt och bra att Steam får konkurrens. Det leder till bättre tjänster och bättre priser till oss konsumenter, och mer pengar till spelutvecklarna, vilket i sin tur leder till större budgetar för framtida spel.

Jag kommer utan tvekan att köpa spelet i Epic Games Store. Har aldrig haft några problem med deras tjänster tidigare och det har t.o.m. fungerat bättre än Steam i en del avseenden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aholman:

Perfect till påskrean på Steam då

Skickades från m.sweclockers.com

Nya spel kommer aldrig till rean.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

@Mortac: Som sagt, hade spelet sålts på Steam hade de kunnat sälja aktiveringskoder via sin egen butik och fått 100 % av förtjänsten. Istället kan de inte sälja spelet via sin egen butik överhuvudtaget.

Epic Games tar 12 %, men du förlorar möjligheten att själv sälja spelet eller att sälja aktiveringskoder via stora återförsäljare (Amazon, GamerGate, GreenManGaming, Direct2Drive, CDON, Elgiganten eller vem det kan vara).

Permalänk
Medlem

Gav upp för några år sedan och har alla möjliga launchers numera. Steam, uplay, origin, gog galaxy mm. Listan börjar bli lång. Irriterande när alla launchers ofrånkomligen ska patchas varje gång man startar dem men det är länge sen jag orkade hetsa upp mig nämnvärt över det hela, bara att acceptera att det är många launchers som gäller numera eller sluta spela, och det sistnämnda har jag inte lust att göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mortac:

Förstår inte riktigt all fanboyism över Steam. Ja, jag har också nästan alla mina spel på Steam, men det är bra att Steam får konkurrens. Monopol är aldrig bra för konsumenter och Steam kan i dagsläget utnyttja sin dominerande ställning och ta oskäligt stora andelar av spelens säljpriser. Spelutvecklare kan blöda pengar i flera år medan de jobbar på sina spel, och när de väl lanseras så tar Steam 30% av pengarna. Hutlöst mycket om du frågar mig. Endast de riktigt storsäljande spelen får gå ner på 25% eller 20% i avgifter, vilket fortfarande är mycket. Epic Games Store tar 15%, om jag minns rätt.

Även om jag fortsatt också föredrar att använda Steam så är det nödvändigt och bra att Steam får konkurrens. Det leder till bättre tjänster och bättre priser till oss konsumenter, och mer pengar till spelutvecklarna, vilket i sin tur leder till större budgetar för framtida spel.

Jag kommer utan tvekan att köpa spelet i Epic Games Store. Har aldrig haft några problem med deras tjänster tidigare och det har t.o.m. fungerat bättre än Steam i en del avseenden.

Är väll just sättet konkurrensen görs på, släpp på alla launchers samtidigt. Jag vägrar köpa exklusiva släpp som görs på detta sätt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Nioreh83: fick hopp när jag så antalet bra inlägg på din kommentar men det försvann några kommentarer längre ned. Påminner mig lite om artikeln på aftonbladet där folk rasar över de nya receptet på choklad påskägg, påsken är förstörd! Inga ägg förens 2020!!! Ändra tillbaka eller så blir de inget köp!!!

Menar inte att förminska andras oro men för mig är de och förblir ett icke problem

Visa signatur

CPU: i7- 13700KF + Corsair 115i Pro || GPU: 2080 Super FE
MoBo: Gigabyte Gaming X AX Z790 || Ram 32GB G.Skill Trident Z 6600mhz
Chassi: Corsair Obsidian 500D PSU: Corsair RMX 850
Skärm 1: AGON AG271QG 1440p 165hz Skärm 2: LG C2

Permalänk
Medlem

Redan förköpt mega-super-deluxe edition på Epic store. Det spelar ingen roll om de släpper det på en launcher som visar helgmålsringning på halva skärmen. Jag har sju hundra timmar i föregångarna och det här spelet har jag längtat efter sedan 2012. Då spelar det ingen roll vilken launcher det är.
Sen blir jag väl så illa tvungen att köpa det på Steam också vad det lider. Men priset är ingen faktor när man lägger ~500 timmar i ett spel. Liksom... ska jag gnälla över att det kostar 2 eller 4 kronor i timmen?

Permalänk

Den dagen Epic har basic funktioner i deras launcher/store så kan jag tänka mig använda den. Men innan dess är det bojkott från min sida. Och absolut hatar exclusives, oberoende på varifrån det kommer.

Visa signatur

[CPU] Ryzen 5 5600 [RAM] 16GB DDR4 @ 3600MT/s [MB] MAG B550 Tomahawk [GPU] GeFore RTX 3060

Permalänk
Medlem

Kan ju bara hoppas att man kommer kunna spela med vänner som sitter på t.ex Epic Store medans du har spelet på Steam.
Skönt om man behöver köpa det 2 gånger...

Visa signatur

Dator
| Ryzen 3600 | Palit GTX 1060 6GB | 32 GB 3200mhz DDR4 | Samsung 860 SSD | 840 SSD | 2x1 TB WD Black | Rampage IV Extreme X79 | HAF X| Spelar | Stonehearth | Flotsam | Foundation| Stardew Valley
YouTube Kanal
http://www.youtube.com/user/B4NTO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uttsi:

Är väll just sättet konkurrensen görs på, släpp på alla launchers samtidigt. Jag vägrar köpa exklusiva släpp som görs på detta sätt.

Skickades från m.sweclockers.com

Hade du vägrat att köpa det om det släpptes exklusivt på Steam?

Permalänk
Medlem

Huh, konstigt. Jag är exklusiv för Steam fram till April 2020 också.

Permalänk
Medlem

Vad tjänar vi på att ha spel exklusivt låst hos en butik? Nu finns det ju inga andra ÅF som kan pressa priserna.

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Medlem

Jag är tillräckligt gammal nu för att inte tycka att det är lång tid med några års väntetid, så ett halvår är ju ingenting. Om jag nu orkar bry mig när det släpps.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Ska man ta fram popcornen, eller har folk kommit över den initiala chocken av en ny aktör på marknaden?

Fast nu tror jag nästan att du trollar lite va?

EPIC har -precis som Valve/Steam- en massa pengar, på vilket sätt gynnar köpt exklusivitet mig om jag skulle vilja starta upp en konkurrerande verksamhet?

Kontentan blir ju att:
"Ja, du kan slå dig in på distributionsmarknaden om du har miljarder $ att tillgå genom köpt exklusivitet och att allmänt försöka störa ut existerande konkurrenter."

Är det verkligen den sortens konkurrens vi vill uppmuntra bolagen till?
Kan vi vara så goda och tänka lite längre på vad nästa steg kan bli i ledet?

Jag tror att i stort sett alla som motsätter sig EPIC's agerande snarare välkomnar konkurrens, förutsatt att vi som kunder får avgöra själva vart vi köper varan, för vi är många som inte gillar Steam heller, men det är så mycket mer som spelar in här än bara en "en ny aktör på marknaden", sättet de slår sig in på lär vi alla förlora på i det långa loppet.

Vi tar ett exempel:
Tänk om en massa AAA-företag hade börjat säga att: "-Vi släpper allt på Linux-plattformen 6-12mån innan alla andra plattformar."
"-Men det är ju bara dumt för Windows är ju största plattformen, har bäst stöd i nuläget och det är där som spelarna finns..."
"-So what? Linux är gratis, det är ju bara att ladda hem och installera, finns inga ursäkter, och BTW vi har fått en massa pengar, bra förmåner och vi måste bryta Windows monopolet på PC-fronten, så om du värnar om konkurrensen så köper du spelet och installerar Linux, annars får du vackert vänta..."

Jag är inte lika övertygad att gemene man hade gillat den sortens tilltag.
Det enda jag vill förespråka med detta inlägg är att jag vill få en chans att kunna avgöra själv i vilket ekosystem/store jag vill köpa spelet. Det är konkurrens, när kunderna ges ett val.

Ännu bättre hade varit om spelet hade släppts även på GOG.com

Fråga dem som sitter inlåsta i konsol-träsket där exklusiviteten briljerar och det inte finns någon som helst konkurrens mellan distributörer, utan enbart en marknad med ett prisläge.

Visa signatur

Tower: ace Battle IV | CPU AMD Phenom II X2 BE unlocked 4cores@3,2GHz | RAM 8GB DDR2@800MHz | MB ASUS M4A785-M | GFK AMD Radeon HD 6850 1GB | HDD Kingston SSD Now 60GB (/) Seagate 2TB(/home) | OS Ubuntu 20.04 LTS
-Numera titulerad: "dator-hipster" då jag har en AMD GPU och dessutom kör Linux.