Om Spelstreamers och Youtubers. "Sponsrade" sådana.

Permalänk
Medlem

Om Spelstreamers och Youtubers. "Sponsrade" sådana.

Kollar en hel del på streamers och Youtubers. Kul att kolla på folk som lirar men märker av att jag blir trött på sponsrade klipp/streams och tittar mindre och mindre.

Hittar folk som är roliga att titta på. Sen när de hållit på ett tag så kommer det, sponsrade klipp på spel. Självklart får spelen aldrig annat än positiva omdömen trots att de intygar att sponsringen inte hindrar dem från att säga vad de tycker. Sen när de kört sina stipulerade sex (eller hur många sponsorsavtalen innebär) klipp så återkommer de aldrig till spelen igen.

Sen kommer det sponsrade klipp där de går igenom hårdvara de blivit sponsrade med för att kunna visa klipp från de mest populära spelen där förstås den gear de blivit sponsrade med är den bästa gearen som finns.

Streamers som far runt i klungor och förhandsstreamar spel som kommer snart. De streamar i några dagar innan nästa förhandsstream på ett annat spel dyker upp och då sitter alla där.

Sen har vi de där som blivit så stora att de inte gör så många klipp eller streams längre annat än när de behöver tillskott, "Hi all. Been a long time since last. Now I´m back!" och sen dröjer det veckor/månader innan nästa vända med samma ordalag.

Missförstå mig rätt. Bra att folk tjänar pengar men gör ingen något enbart för att det är kul längre?

Som sagt. Tittar mindre och mindre för att de som en gång var roliga att titta på inte är så roliga längre då sponsringen tagit överhanden.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Missförstå mig rätt. Bra att folk tjänar pengar men gör ingen något enbart för att det är kul längre?

Man brukar ju säga att när ens hobby blir ens arbete är det inte längre roligt. Lite väl generaliserande kanske men jag tror det ligger något i det.

Permalänk
Moderator
Forumledare

@Beginner:

Spontant helt ogrundat så skulle jag vilja påstå att du följer/tittar på fel streamers/youtubers(?)

Visst kör vissa streamers jag följer en del sponsrat men är väldigt öppna med det och sticker inte under stolen med vad man tycker

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Man brukar ju säga att när ens hobby blir ens arbete är det inte längre roligt. Lite väl generaliserande kanske men jag tror det ligger något i det.

Den känslan jag har av några av dem jag kollat på.

Skrivet av NordhNet:

@Beginner:

Spontant helt ogrundat så skulle jag vilja påstå att du följer/tittar på fel streamers/youtubers(?)

Visst kör vissa streamers jag följer en del sponsrat men är väldigt öppna med det och sticker inte under stolen med vad man tycker

Jag kollar mest spel jag gillar, därav har jag följt en del streamers och Youtubare som har haft spelsmak jag gillat. Tyvärr har många av dem börjat med mer och mer sponsrat material, spel och hårdvara och de jag tittar på som kör sponsrat "klagar" aldrig på det som de blir sponsrade med.

Ska nämna att jag bryr mig diddlysquatingenting om felstavningar och om folk stavar dåligt annat än när det kommer till mig själv! Vill slå mig själv gul och blå med felskrivningen av "youtubers" i rubriken och jag kan ju inte ändra det hur mycket jag än vill! Är på vippen att anmäla mitt eget inlägg enbart på grund av det.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Det kommer så småningom självsaberas.
Spelstreamers och YouTubers är ett relativt nytt fenomen.
Det ska alltid slå igenom, sen missbrukas och urvattnad sen etableras ett vinnande koncept som håller längre

Många kommer få se över och byta "karriär"

EDIT kom och tänka på hur "bloggandet" var där ett tag

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Beginner:

Den känslan jag har av några av dem jag kollat på.

Jag kollar mest spel jag gillar, därav har jag följt en del streamers och Youtubare som har haft spelsmak jag gillat. Tyvärr har många av dem börjat med mer och mer sponsrat material, spel och hårdvara och de jag tittar på som kör sponsrat "klagar" aldrig på det som de blir sponsrade med.

Ah, ja sånt är ju synd. Vad har du för spelsmak så kan jag kanske tipsa om några bra streamers?

Skrivet av Beginner:

Ska nämna att jag bryr mig diddlysquatingenting om felstavningar och om folk stavar dåligt annat än när det kommer till mig själv! Vill slå mig själv gul och blå med felskrivningen av "youtubers" i rubriken och jag kan ju inte ändra det hur mycket jag än vill! Är på vippen att anmäla mitt eget inlägg enbart på grund av det.

Sedär, det la jag inte ens märke till
Har fixat det åt dig

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Det kommer så småningom självsaberas.
Spelstreamers och YouTubers är ett relativt nytt fenomen.
Det ska alltid slå igenom, sen missbrukas och urvattnad sen etableras ett vinnande koncept som håller längre

Många kommer få se över och byta "karriär"

EDIT kom och tänka på hur "bloggandet" var där ett tag

Skickades från m.sweclockers.com

Stämmer nog. Inte så att mitt liv hänger på att få se folk "hobbylira", var mest en reflektion. Men som du säger, hoppas det "sätter sig" så småningom.

Skrivet av NordhNet:

Ah, ja sånt är ju synd. Vad har du för spelsmak så kan jag kanske tipsa om några bra streamers?

Sedär, det la jag inte ens märke till
Har fixat det åt dig

Tack! Du räddade min själsfrid med korrigeringen.

Min spelsmak varierar stort men landar alltid i spel liknande Cities: Skylines, Annospelen och dylika "byggarspel" och "transportspel", då tänker jag mest på Transport Fever. Även kollat en hel del på Workers and Resources: Soviet Republic och Tropico 6 för stunden.

Ska inte nämna de youtubers eller streamers jag gnäller om men jag kan nämna två jag håller flaggan högt för och det är Conflictnerd https://www.youtube.com/user/ConflictNerd och Colonel Failure https://www.youtube.com/user/colonelfailure .

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk