Prisjakt är helt förstörd?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av monoleg:

Självklart, därför vi är här som kan klaga som fan. Blir det en förändring, förmodligen inte, men värt ett försök?

Alltid.

om jag ska gissa kommer dom meddela att dom lyssnat på användarna och "stänger ner classic"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcalibur:

om jag ska gissa kommer dom meddela att dom lyssnat på användarna och "stänger ner classic"

Kanske, men värt att få sin röst hörd än inte alls, bestämmer dom sig att stänga ner classic oavsett så finns det inget att göra.
Man kan inte göra mer än att höra sin röst hörd.

"Feedback"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcalibur:

de dröjer nog nån månad eller två sen stänger dom ner hela Classic.

vänsteralignad clampad, & väldigt långt bort från "main" va? pratar du svenska.

sidebaren i gamla designen låg längst till vänster. och var är "sidebaren" på nya sidan. höger, mitten, längst ner. ?

Jag använde mig av många engelska ord ja. Din meningsbyggnad är totalt uppåt väggarna så tycker inte du ska säga så mycket, trots detta anstränger jag mig för att få fram en tydligare beskrivning med fler svenska ord.
Sidebaren till vänster är som sagt borttagen i nya designen. Den är ersatt med en design där allt innehåll återfinns mittjusterat. Till vänster återfinns filtret med standardinställningar. Det filtret kan expanderas så att det tar upp hela bredden.
Jag tycker det är en enklare och mer lättförstådd design att allt innehåll sitter ihop i samma del av sidan, man har gått från två separata delar till en samlad.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Något jag stör mig oerhört på är att det inte finns någon jämförknapp på produktsidorna

Permalänk
Medlem

Nu har "Dagens deals" försvunnit från classic.
Ett drag för att locka över folk till den nya "fantastiska" sajten tro?

Edit: Med rätt länk fungerar det fortfarande, så bara länken/knappen som är borta.
https://classic.prisjakt.nu/tema/dagens-deals

Permalänk

Sidan har blivit en katastrof.
Brukade kolla på den med mobilen i desktopvarianten flera gånger per dag, nu är den oanvändbar.
Kollar någon gång ibland numera, men blir mest irriterad.
Har lämnat feedback hos prisjakt

Permalänk
Medlem
Skrivet av keyser:

Nu har "Dagens deals" försvunnit från classic.
Ett drag för att locka över folk till den nya "fantastiska" sajten tro?

Edit: Med rätt länk fungerar det fortfarande, så bara länken/knappen som är borta.
https://classic.prisjakt.nu/tema/dagens-deals

Den finns kvar för mig. Prova rensa cache.

Visa signatur

MOBO: MSI X570 Tomahawk CPU: AMD Ryzen 5800X RAM: G.SKill Trident Z Neo 32GB
GPU:
Radeon 6900XT SSD: Samsung 860 EVO 1TB, 970 EVO 250GB, Kingston Uv500 120GB
PSU: Corsair RM850X V2 Chassi: NZXT H700i Skärm: Samsung Odyssey G8 OLED
Telefon: Samsung Galaxy S23 Ultra

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanruda:

Den finns kvar för mig. Prova rensa cache.

Ett par omladdningar så dök det upp igen. Hoppas det var tillfälligt.

Permalänk
Skrivet av keyser:

Nu har "Dagens deals" försvunnit från classic.
Ett drag för att locka över folk till den nya "fantastiska" sajten tro?

Edit: Med rätt länk fungerar det fortfarande, så bara länken/knappen som är borta.
https://classic.prisjakt.nu/tema/dagens-deals

Ja det där låter verkligen som en bugg. Vi har inte tagit bort Dagens Deals medvetet från Classic.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pj_vikingsson:

Ja det där låter verkligen som en bugg. Vi har inte tagit bort Dagens Deals medvetet från Classic.

Ja, Dagens deal funkar bra på Classic.

Har ni förresten några planer på att lägga till en jämförknapp på produktsidorna så som det är på Classic, det är en grej som jag verkligen saknar.
Jag vet att man hittar knappen när man är inne på en kategori, men det vore som sagt bra om knappen fanns även på produktsidor?

Permalänk
Medlem

Nya layouten är hemsk!

Visa signatur

| Intel Core i9-10900KF | MSI MAG Z490 Tomahawk | NZXT Kraken Z73 | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200Mhz | Gigabyte RTX 3080 AORUS MASTER | Fractal Design Define 7 TG B&W | ASUS ROG PG32UQ | Razer Naga Pro | Logitech G915 TKL | Razer Nommo Chroma | Astro A50 | MSI GS65 Stealth Thin GTX 1070 MQ

Permalänk
Medlem

@pj_vikingsson: Tycker som tidigare skribent, en jämförelse-knapp på produktsidorna skulle verkligen uppskattas.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

Instämmer med i princip alla i den här tråden, sidan är tyvärr kass i jämförelse med gamla versionen.

Permalänk

vilka jävla idioter jobbar med nya utseendet, snacka om att sakna kompass

Visa signatur

nf7-s 2.0 | barton 2500+@2350mhz | cnsp 7 något.. | 2x256 pc3200 xms 2,5-3-3-8| Hercules 9800 pro @410/740

Permalänk
Medlem
Skrivet av §zgeMbit/s§:

vilka jävla idioter jobbar med nya utseendet, snacka om att sakna kompass

Skulle du kalla personerna för det om ni möttes ansikte mot ansikte? Nej, så gör inte det i text heller. Onödigt!
Kom med något konstruktivt istället.

Visa signatur

MOBO: MSI X570 Tomahawk CPU: AMD Ryzen 5800X RAM: G.SKill Trident Z Neo 32GB
GPU:
Radeon 6900XT SSD: Samsung 860 EVO 1TB, 970 EVO 250GB, Kingston Uv500 120GB
PSU: Corsair RM850X V2 Chassi: NZXT H700i Skärm: Samsung Odyssey G8 OLED
Telefon: Samsung Galaxy S23 Ultra

Permalänk
Medlem

När de först introducerade det nya utseendet kändes det som en enorm försämring och fortfarande är det en bit kvar till det blir lika bra som Classic men det sker små förbättringar undan för undan och förhoppningsvis blir det bra när det blir färdigt. Responsen på ens feedback tycks i alla fall tas emot bra även om de såklart inte kan ta hänsyn till allas viljor.

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk
Medlem

Tycker fortfarande att det är samma problem.

Enorma ytor whitespace:

Otroligt rörigt:

Halva bilden här är alltså "ointressant" när man vill kolla upp priset för en specifik produkt men ändå så dras blicken till dussinprodukterna i botten. De borde flyttas längre ner och få en annan bakgrund eller något så att man har en möjlighet att ignorera det likt en banner.

Edit: Stängde av uBlock och insåg genast varför sajten blivit så kass. Istället för att göra en ordentlig design med naturliga avskärmningar i form av färger och layout så har man baserat hela designen på reklambanners.

Permalänk
Skrivet av No_Jah:

Ja, Dagens deal funkar bra på Classic.

Har ni förresten några planer på att lägga till en jämförknapp på produktsidorna så som det är på Classic, det är en grej som jag verkligen saknar.
Jag vet att man hittar knappen när man är inne på en kategori, men det vore som sagt bra om knappen fanns även på produktsidor?

Yes, jämförelseknapp på produktsidan är på väg! Vi har hört från många i feedback-kanalerna att den är viktig.

Permalänk

Vi jobbar även på bättre listor/bevakningar och layout generellt. Målet är mer tydlighet och mindre onödig whitespace på alla skärmstorlekar.

Permalänk
Avstängd

Även Youtube lyckades också få sin sida att se ut som skit för några år sedan men de hade vett nog att ändra tillbaka.

Folk kan inte använda saker som är för krångligt oavsett vad någon tjurskalle säger kolla bara på hur det gick för Nokia när de bestämde sig för att sälja telefoner som var helt värdelösa.

Permalänk
Medlem

@pj_vikingsson:

Allt som gjorde Prisjakt så outstanding och slog undan fötterna på Kelkoo och pricerunner var just det vinnande gränssnittet. Det gränssnitt ni nu kastat ut. Ni kanske tycker att ni gör ett bra jobb för att föra in prisjakt i en ny modern era, må så vara, men tills ni har lyckats, SKROTA nya sidan som default. Låt den vara ett tillval, beta, pre beta eller vad ni vill kalla den. Classic borde vara default tills ni har något som faktiskt ger något mervärde, nya sidan ger INGET mervärde alls förutom för erat egna ego. Nya sidan tillför enbart frustration, det är enormt rörigt och saknar överblick. Har väl iofs inga förhoppningar att ett inlägg här skulle göra några förändringar, men nu har jag i alla fall försökt.

Permalänk
Medlem

snälla prisjakt låt det gamla sidan vara kvar det nya
är såååå mycket sämre

Permalänk
Medlem

har skrivit feedback till prisjakt!

borde gjort det redan när jag upptäckte att något var galet tidigare.

Visa signatur

Moderkort: Aorus z390 elite CPU: INTEL i9 9900KS
SSD: 970 evo plus 1TB Intel 750 1.2TB, Samsung 850 PRO 1TB GPU: Titan X Pascal
Ljud: PC360Sennheiser+SB ZxR RAM: Corsair Vengeance lpx 2600mhz cl15 32GB
SKÄRM1: Asus Rog Swift PG279Q 165hz 27" 2560x1440 CHASSI: Define R5
SKÄRM2: ASUS PB278QR 27" 2560x1440 KYLNING: NH-D15 NÄTDEL: Corsair AX860W

Permalänk
Medlem

Jag som använder en Note 9 tycker mobilsidan är rätt kass trots att jag väljer att använda desktopläge. Man vill ju få upp produkterna och se dom kolumner man är intresserad av, kanske sortera efter vilken effekt en pryl har, eller monteringsdjup, men det går inte. Väljer man desktopläge så får man bara mobilsidan fast i mer utzoomat läge, man får inte alls desktop-sidan.

Sen saknar jag, och har alltid saknat, ett sätt att välja "INTE" i filtreringen. Dvs om jag söker efter chassin så kanske jag vill ha alla som stödjer ITX men jag vill INTE ha chassin som stödjer ATX och E-ATX, det går inte i dagsläget då om man väljer ITX så får man upp alla chassin då de flesta som stöder ATX/E-ATX även stödjer ITX.

Permalänk
Medlem

Har inte nyttjat prisjakt på ett tag nu, men hoppar in ikväll och kollar hur det ser ut på desktop.
Tillhör också massan som avskyr mobilversionen av hemsidor. Många ggr är det sämmre funktionalité eller så buggar saker på sidan. Allt som oftast får man välja desktop versionen via webbläsarens.
Hatar också onödiga döytor när man sitter vid datorn. Vill inte behöva skrolla fem sidor för att se nästa rad med text.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Snusfri

Nya sidan är hemsk, och då är jag ändå oftast ett fan av "modern design".

Det har varit många trevliga år med prisjakt, men om den nya sidan behålls och classic försvinner så kommer jag helt sluta använda sidan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Helt värdelös, vet inte vad deras tanke var mer än att förnya sig... Suck!

Permalänk
Medlem

Någon som har tips på alternetiv till prisjakt? Tycker deras nya sida inte klickar för mig... allt känns svårt och segnavigerat

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

Dom har försökt sig på det stilrena och avskalade utseendet på en tjänst som aggregerar en helvetes massa information och visar mycket av denna för användaren.

Inte en bra kombo. Det blir varken det ena eller det andra.

Permalänk

Fick detta som svar efter att jag blev arg och skrev ett argt mail till dom. Allt som jag skrev finns dock ej kvar i sitatet. Har slutat använda prisjakt efter det, innan använde jag det dagligen. Hatade mobilversionen på deras sida men älskade gammla prisjakt.

Ticket: 360951 Hur ändrar jag från mobilversion till datorversionen på prisjakt? Sitter med mo...

Hej!

Ursäkta för sent svar.

Det går tyvärr inte att komma åt desktopversionen ifrån mobilen ifall det är den nya sidan du syftar på.

Ha en fortsatt trevlig måndag! 😊

Vänliga hälsningar
Robert

Visa signatur

Lite härlig psy trance?
https://youtu.be/5vHuLa-AC9Y