AMD inviger Computex 2019 med nyheter om Ryzen 3000-serien, Epyc och Navi

Permalänk
Medlem

För varje dag som går ser hon mer och mer ut att gå mot Linus.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jonas79:

Detta som jag också reagerat på i trådarna här på Sweclockers att folk tror att Zen 2 ska krossa i9 9900K men kosta max som dagens Ryzen 2700X med 12 Kärnor/24 trådar och bost frekvens på 5 Ghz.

Lyckas AMD få fram en sådan CPU kommer dom självklart ta betalt för produkten för dom är endå ett företag med Aktieägare som vill maximera sin vinst.

Men jag är beredd att betala för det bästa på marknaden och vet att många är det också på detta forum.

Så bara hoppas nu att Zen 2 leverar ska bli riktigt kul att se prestanda siffror när dom dyker upp.

Även nyfiken vad X570 moderkorten kommer tillföra i funktioner.

Bra utbud av moderkort är något jag hoppas på med, så tidigt som möjligt. Första generationen Zen var det klent med allt som inte var ATX. Och det som kom, speciellt då för mATX, var långt ifrån så påkostat som en del av oss önskat.

CPU'n är viktig men likaså plattformen som helhet. Dock trevligt att många moderkort redan fått uppdaterade firmwares med stöd för 3000-serien. Mitt Asus TUF B350 som jag kör ihop med min 1700 fick den förra veckan blandannat.

Permalänk
Medlem

Detta är inget fanboy inlägg, jag har haft/har saker från både Intel, Amd och Nvidia.

Men jag är imponerad utav vad Amd lyckas få fram med tanke på att de ”slåss” på två fronter mot både Intel och Nvidia som är de stora drakarna inom sitt område, tillika så har de två ruskigt med pengar. För varje släpp som Amd gör så närmar de sig sakta men säkert båda, och det är inget som säger att de kan vara i kapp, alternativt vara så pass nära inom en två års period att de ruskar om dessa två rejält. Det gäller att de övertygar de som är invanda köpare utav både Intel och Nvidia att vi(Amd)levererar också. Lyckas de på den biten så lär de bli ruskigt farliga.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon298854:

Hoppas det blir bättre spelprestanda än 6700k, då kan det bli köp.

Kör du utan grafikkort eller vad menar du nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon173108:

Kör du utan grafikkort eller vad menar du nu?

Det han menar är att Skylake/+++++ som han har fortfarande regerar i single thread heltal vilket många spel föredrar och om grafiken inte är flaskhals(high end grafikkort alt låg upplösning och 144Hz skärm), AMD har ännu inte slagit ens en gammal 6700K i just flertalet spel. Även om tex 2700X fullkomligt krossar 6700K i en rad andra beräkningsuppgifter. Jag förstår honom helt att han hoppas på en ändring.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av the squonk:

Det han menar är att Skylake/+++++ som han har fortfarande regerar i single thread heltal vilket många spel föredrar och om grafiken inte är flaskhals(high end grafikkort alt låg upplösning och 144Hz skärm), AMD har ännu inte slagit ens en gammal 6700K i just flertalet spel. Även om tex 2700X fullkomligt krossar 6700K i en rad andra beräkningsuppgifter. Jag förstår honom helt att han hoppas på en ändring.

@anon173108

Så menade jag, hoppas på ändring nu i spelprestanda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thomson:

Detta är inget fanboy inlägg, jag har haft/har saker från både Intel, Amd och Nvidia.

Men jag är imponerad utav vad Amd lyckas få fram med tanke på att de ”slåss” på två fronter mot både Intel och Nvidia som är de stora drakarna inom sitt område, tillika så har de två ruskigt med pengar. För varje släpp som Amd gör så närmar de sig sakta men säkert båda, och det är inget som säger att de kan vara i kapp, alternativt vara så pass nära inom en två års period att de ruskar om dessa två rejält. Det gäller att de övertygar de som är invanda köpare utav både Intel och Nvidia att vi(Amd)levererar också. Lyckas de på den biten så lär de bli ruskigt farliga.

Visst är det kul att se att amd är tillbaka i matchen. Och deras comeback är rätt imponerande iom att det kändes som att de var väldigt nära att vara nere för räkning. Dock så får man inte glömma att ATI var större än nvidia när amd svalde dom och att amd hade prestandakronan på den tiden så vad de sysslade med de kommande 10åren är allt annat än imponerande.

Men men, igen, kul att se dom tillbaka på rätt bana, för som en föredetta amd/ati fanboy så var det rätt tragiskt att se vad de gjorde med företaget/företagen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag är riktigt nyfiken på hur nya Ryzen och Navi kommer bli. Hade varit kul att bygga en AMD-maskin igen. Har inte kört AMD sen Athlon 64 939, så det är ett par år sedan nu.

Skrivet av naikon:

Nya Ryzen blir en perfekt ersättare till min Phenom 2 X4 955, lagom till dess tioårskalas!
Gamla Bettan blev nämligen nyligen totaldissad för första gången när Apex skulle startas, då CPU:n tydligen var för gammal och ej stöds

Skrivet av ExcZist:

Är inte Phenom 955 i ålder med I7 920?
Om inte 955 stöds så borde inte min gamla 965BE eller "i7 920 som jag spelat apex med" heller göra det

Apex klagar på att SSSE3 saknas. Alltså inte SSE3, utan Supplementary SSE3.

Phenom har SSE3 men inte SSSE3. När vi ändå är inne på det så har Phenom SSE4a.
I7 920 har däremot SSE3+SSSE3 och SSE4.2, så den är modernare sett till extensions.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av sniglom:

Apex klagar på att SSSE3 saknas. Alltså inte SSE3, utan Supplementary SSE3.

Phenom har SSE3 men inte SSSE3. När vi ändå är inne på det så har Phenom har också SSE4a.
I7 920 har däremot SSE3+SSSE3 och SSE4.2, så den är modernare sett till extensions.

Ahh det var ju trist med tanke på att de är ju typ lika gamla

Permalänk
Medlem
Skrivet av naikon:

Nya Ryzen blir en perfekt ersättare till min Phenom 2 X4 955, lagom till dess tioårskalas!
Gamla Bettan blev nämligen nyligen totaldissad för första gången när Apex skulle startas, då CPU:n tydligen var för gammal och ej stöds

Du menar att jag inte behöver göra mej besväret å prova på min i7 860 som jag fortfarande sitter på😆

Detta året blir uppgraderingarnas år 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sKRUVARN:

Visst är det kul att se att amd är tillbaka i matchen. Och deras comeback är rätt imponerande iom att det kändes som att de var väldigt nära att vara nere för räkning. Dock så får man inte glömma att ATI var större än nvidia när amd svalde dom och att amd hade prestandakronan på den tiden så vad de sysslade med de kommande 10åren är allt annat än imponerande.

Men men, igen, kul att se dom tillbaka på rätt bana, för som en föredetta amd/ati fanboy så var det rätt tragiskt att se vad de gjorde med företaget/företagen.

Skickades från m.sweclockers.com

Nää AMD köpte ATI just när det gick åt helvetet för ATI. HD2000 serien var en total flopp, det var där Nvidia vann med GTX8800.
och även om AMD hade betydligt bättre kort med HD4000 serien och 5000 serien så lyckades dem aldrig ta igen det.
Skulle Säga att HD7000 första GCN och andra generationen i 200 serien är väldigt imponerande och borde ha sålt betydligt bättre.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

Nää AMD köpte ATI just när det gick åt helvetet för ATI. HD2000 serien var en total flopp, det var där Nvidia vann med GTX8800.
och även om AMD hade betydligt bättre kort med HD4000 serien och 5000 serien så lyckades dem aldrig ta igen det.
Skulle Säga att HD7000 första GCN och andra generationen i 200 serien är väldigt imponerande och borde ha sålt betydligt bättre.

Vadå nä? Ati hade väl högre marknadsandel, fler anställda och högre omsättning. Att de sen efter köpet hade problem med att kontra 8800 (som var det kort som nvidia vände hela gpu-kriget med) är en annan femma, isf kanske inte amd skulle köpt ati för en sådan vansinnessumma. Samma gäller Nehalem som satte stopp för amds enorma succé med athlon 64 och opteron. Man kan ju alltid spekulera, men hade kunnat se annurlunda ut om inte amd gjorde den där affären precis när motståndarna släppte två av de största släppen i modern tid.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av sKRUVARN:

Vadå nä? Ati hade väl högre marknadsandel, fler anställda och högre omsättning. Att de sen efter köpet hade problem med att kontra 8800 (som var det kort som nvidia vände hela gpu-kriget med) är en annan femma, isf kanske inte amd skulle köpt ati för en sådan vansinnessumma. Samma gäller Nehalem som satte stopp för amds enorma succé med athlon 64 och opteron. Man kan ju alltid spekulera, men hade kunnat se annurlunda ut om inte amd gjorde den där affären precis när motståndarna släppte två av de största släppen i modern tid.

Skickades från m.sweclockers.com

AMD's största problem var väl ändå att de inte kunde kontra Core 2? Nehalem var inte enklare direkt, tvärtom, men Core 2 var en riktigt fantastisk CPU när den kom. Rejäl comeback för Intel efter usla Pentium 4 med.

Lika för Nvidia som ett par generationer innan 8000-serien släppte kalkonserien FX men som fick till det rejält med just Gefore 8000-serien. Var just en E4300 och en 8800GTS 512MB jag själv skaffade runt 2007-2008. Datorvärlden fick en rejäl injektion då, tyvärr gick det ju inte lika bra för AMD och ATI istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

AMD's största problem var väl ändå att de inte kunde kontra Core 2? Nehalem var inte enklare direkt, tvärtom, men Core 2 var en riktigt fantastisk CPU när den kom. Rejäl comeback för Intel efter usla Pentium 4 med.

Lika för Nvidia som ett par generationer innan 8000-serien släppte kalkonserien FX men som fick till det rejält med just Gefore 8000-serien. Var just en E4300 och en 8800GTS 512MB jag själv skaffade runt 2007-2008. Datorvärlden fick en rejäl injektion då, tyvärr gick det ju inte lika bra för AMD och ATI istället.

Sant angående Core 2, fast det var främst på desktop. Har för mig att det var just nahlem som tog luften ur opteron på serversidan, där amd gått riktigt bra (relativt sett då iom att de var helt frånvarande tidigare).

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant med Navi. Man hoppas ju verkligen nu att de kommer ikapp och helst springer om Nvidia lite, även om det nu är rätt otroligt. Håller tummarna!

Kanske blir ett mATX-bygge med Zen 2 i år om den får bättre singeltrådsprestanda då det enda jag gör med datorn som är krävande är spel.

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Avstängd

Personligen hoppas jag på att det hamnar under en 9900k bara så gnälligt folk ska sitta kvar på sina 46 år gamla skitkomponenter av princip. Då kan man både uppgradera & läsa massa gott salt, för mig är det win win 🥰

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Alldeles för svag för SFF 🥰

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sKRUVARN:

Vadå nä? Ati hade väl högre marknadsandel, fler anställda och högre omsättning. Att de sen efter köpet hade problem med att kontra 8800 (som var det kort som nvidia vände hela gpu-kriget med) är en annan femma, isf kanske inte amd skulle köpt ati för en sådan vansinnessumma. Samma gäller Nehalem som satte stopp för amds enorma succé med athlon 64 och opteron. Man kan ju alltid spekulera, men hade kunnat se annurlunda ut om inte amd gjorde den där affären precis när motståndarna släppte två av de största släppen i modern tid.

Skickades från m.sweclockers.com

nej ati låg efter i marknadsandelar redan 1,5 år innan amd köpte dem.

Och det var core 2 duo som knäckte amd 64. Även om nahlem var även den ett stort hopp ipc mässigt. Finns det inget som kan jämföras med hoppet till core 2 duo. Och allt hände 2007.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

nej ati låg efter i marknadsandelar redan 1,5 år innan amd köpte dem.

Och det var core 2 duo som knäckte amd 64. Även om nahlem var även den ett stort hopp ipc mässigt. Finns det inget som kan jämföras med hoppet till core 2 duo. Och allt hände 2007.

Skickades från m.sweclockers.com

Njae... Skulle nog säga att Intels metoder för att låsa ute AMD ur marknaden var högst delaktigt till deras problem. Men antar att du endast talar prestanda?

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Avstängd
Skrivet av inquam:

Njae... Skulle nog säga att Intels metoder för att låsa ute AMD ur marknaden var högst delaktigt till deras problem. Men antar att du endast talar prestanda?

prestanda mässigt.

Att muta oems hade slutat få effekt runt 2006.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av sKRUVARN:

Sant angående Core 2, fast det var främst på desktop. Har för mig att det var just nahlem som tog luften ur opteron på serversidan, där amd gått riktigt bra (relativt sett då iom att de var helt frånvarande tidigare).

Skickades från m.sweclockers.com

Jo kan nog mycket väl stämma det. Lite för långt bak i tiden för att jag ska minnas hehe.
Nehalem var fin, köpte en i7 920 som jag körde som primärt system fram tills 2012 då den byttes ut mot en 2700K. Som fortfarande körs som ett sekundärt system. Men den är idag inte så trevlig att använda, alla Spectre och Meltdown-fixar har gjort presandabristen väl märkbar dessvärre.

Skrivet av _Merc_:

prestanda mässigt.

Att muta oems hade slutat få effekt runt 2006.

Skickades från m.sweclockers.com

Core 2 släpptes då, en CPU Intel tillslut kunde konkurrera med prestandamässigt. Skadan var redan skedd, när Intels mediokra Pentium 4 var det enda man kunde köpa färdigbyggt och där AMDs bättre produkter inte ens gick att köpa (förutom, säkert, något enstaka fall) så behövdes fulspelet från Intels sida.

Datormarknaden hade nog sett annorlunda ut idag om Intel skött sig bättre under första halvan av 00-talet. Men AMD verkar fått till det med Ryzen tillslut iallafall.

Permalänk
Medlem

Jag är extremt intresserad av vad som kommer att presenteras:
* Min son har blivit lovad en uppgradering av sin dator, och jag har hållit på det för att vänta in Matisse. Om pris/prestanda hamnar i närheten av vad som ryktats kommer det bli en ny Ryzen i den datorn.
* I min egen dator sitter just nu en Ryzen 5 1600. Jag skulle gärna ha högre klockfrekvenser om det inte kostar för mycket. Då är jag nyfiken på om/hur mitt moderkort kommer fungera ihop med Matisse, eller om jag i stället ska passa på att köpa en Ryzen 5 2600X när de reas ut.

* Navi är jag väldigt nyfiken på mer ur teknologisk och marknadssynpunkt. Kommer inte att köpa nytt grafikkort i brådrasket, men misstänker att AMD kan komma att ge Nvidia en rejäl match i det stora mellansegmentet. (Med möjlighet att skala upp och ta över prestandatronen om ett år eller så.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikodemous:

Du menar att jag inte behöver göra mej besväret å prova på min i7 860 som jag fortfarande sitter på😆

Detta året blir uppgraderingarnas år 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Hmm, den kan tänkas stödjas faktiskt, donerade en äldre burk med i7 950 och 1070 till en polare som han kört apex med utan issues, annan styrkrets men de är ju samma generation så inte omöjligt

Visa signatur

Gamingrigg: MEG x570 ACE, 5950X, Ripjaws V 32GB 4000MT/S CL16, 6800XT Red Devil LE, HX1200i.
Laptop: XPS 9570 x GTX 1050 x 8300h + 16GB Vengeance 2666Mhz + Intel AX200
Valheim server: i7-8559 + Iris Plus 655 + 32GB + 256GB
Printers? Yes. Ender 5, Creality LD-002R, Velleman VM8600, Velleman K8200

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon5930:

Jo kan nog mycket väl stämma det. Lite för långt bak i tiden för att jag ska minnas hehe.
Nehalem var fin, köpte en i7 920 som jag körde som primärt system fram tills 2012 då den byttes ut mot en 2700K. Som fortfarande körs som ett sekundärt system. Men den är idag inte så trevlig att använda, alla Spectre och Meltdown-fixar har gjort presandabristen väl märkbar dessvärre.

Core 2 släpptes då, en CPU Intel tillslut kunde konkurrera med prestandamässigt. Skadan var redan skedd, när Intels mediokra Pentium 4 var det enda man kunde köpa färdigbyggt och där AMDs bättre produkter inte ens gick att köpa (förutom, säkert, något enstaka fall) så behövdes fulspelet från Intels sida.

Datormarknaden hade nog sett annorlunda ut idag om Intel skött sig bättre under första halvan av 00-talet. Men AMD verkar fått till det med Ryzen tillslut iallafall.

även om nehalmen var även den ett stort språng i ipc så var den sista spiken i kistan för opteron var sandy bridge då bulldozer knappt var bättre än phenom 2.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

prestanda mässigt.

Att muta oems hade slutat få effekt runt 2006.

Skickades från m.sweclockers.com

Njae... tror nog vi lever med sviterna även idag. För att inte tala om att Intel gjorde liknande sake rmer än en gång. Intel fick en så stor del av marknaden att efterfrågan på AMD sjönk så pass mycket att en ond cirkel infann sig.

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Lyckas AMD få fram en sådan CPU kommer dom självklart ta betalt för produkten för dom är endå ett företag med Aktieägare som vill maximera sin vinst.

Det beror på hur sugna de är på att roffa åt sig marknadsandelar, och jag tippar på att de har ett ganska stort fokus på det.

Men visst, inget hindrar dem från att ta ordentligt betalt för flaggskeppsprodukterna. De som är ute efter flaggskeppen brukar vara beredda att betala för det. Jag är en av dem, och har siktet ställt på bäst möjliga presterande Ryzen 3000, förutsatt att den motsvarar mina förväntningar då. Plånboken har varit redo länge.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Avstängd
Skrivet av inquam:

Njae... tror nog vi lever med sviterna även idag. För att inte tala om att Intel gjorde liknande sake rmer än en gång. Intel fick en så stor del av marknaden att efterfrågan på AMD sjönk så pass mycket att en ond cirkel infann sig.

https://www.youtube.com/watch?v=osSMJRyxG0k

förtydligar med att jag med effekt menade att intel slutade muta oems runt 2005. Men jo den långvariga effekten av det är kvar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

förtydligar med att jag med effekt menade att intel slutade muta oems runt 2005. Men jo den långvariga effekten av det är kvar.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har sett rykten runt om på nätet att kommer du med en de facto offert från AMD så prismatchar Intel även om de på pappret är _mycket_ dyrare.

Som sagt bara rykten, men Intel är säkert beredda att göra en del för att behålla marknaden. Deras senaste fokus är annars på kompletta miljöer vilket AMD kanske kan ha svårt att svara på.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Avstängd
Skrivet av the squonk:

Jag har sett rykten runt om på nätet att kommer du med en de facto offert från AMD så prismatchar Intel även om de på pappret är _mycket_ dyrare.

Som sagt bara rykten, men Intel är säkert beredda att göra en del för att behålla marknaden. Deras senaste fokus är annars på kompletta miljöer vilket AMD kanske kan ha svårt att svara på.

om intel börjar med att muta oems igen eller liknande skulle det inte förvåna mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem
Skrivet av naikon:

Nya Ryzen blir en perfekt ersättare till min Phenom 2 X4 955, lagom till dess tioårskalas!
Gamla Bettan blev nämligen nyligen totaldissad för första gången när Apex skulle startas, då CPU:n tydligen var för gammal och ej stöds

Min Q9450 ville inte heller vara med.

Permalänk
Medlem

Snart har jag väntat så länge på zen 2 att arkitekturen redan hunnit bli gammal innan den lanseras. :S
Det lär väl bli sista plattformen jag köper på bra länge. Framöver lär man väl göra allt i molnet?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...