Samsung Gear Sport + Spotify offline

Permalänk
Medlem

Samsung Gear Sport + Spotify offline

Hej
Någon som använder en Samsung Gear Sport (modellen innan Active) tillsammans med Spotify offline?
Jag köpte denna klocka för att kunna slippa ha med mobil vid löprundor men nu med senaste uppdateringen så pausas Spotify varje km när Samsung Health rapporterar tid/pace osv. Man kan manuellt starta musiken igen med det är ett stort irritationsmoment att behöva mecka med klockan vid varje km.

Någon om upplevt samma problem?
Vid googling så verkar jag inte vara den enda men många hade problem redan innan senaste FW verkar det som. För mig fungerade det tidigare.

Någon som vet om det är samma problem på Active? Jag tycker egentligen den är för liten men får överväga att byta om det är enda lösningen.

Har provat installera om Spotify-appen på telefonen men det hjälpte inte.

Permalänk
Avstängd

Shit, jag kan inte ens installera Spotify på min Active. Lutar Starkt åt en retur.

Permalänk
Medlem

Fungerar downloaded content verkligen med en Samsung-klocka idag? Har varit en buggig historia och 1 GB är inte mycket att leka på. Kanske denna lilla spotify mp3 spelare är bättre? kostar dock en slant med frakt ca; 1300 kr ($85.99 + $47.71 Shipping & Import Fees Deposit to Sweden).
EDIT - Finns även på Amazon DE för runt 900 kr: https://www.amazon.de/Mighty-Spotify-Music-Player-Zazzy-Black...

The Good The Mighty Vibe is a tiny music player with an integrated clip that stores downloaded Spotify playlists and podcasts. It has built-in Wi-Fi and Bluetooth, so you can use it with Bluetooth headphones and speakers. It's good for runners who don't want to carry a phone around to listen to music. There's a headphone jack for wired headphones.

The Bad Bluetooth headphones are supposed to automatically re-pair, but some models may require manually re-pairing. Battery life is only OK.

The Bottom Line The Mighty Vibe's audience is limited to Spotify Premium users, but it's an appealing little music player for those looking for an iPod Shuffle-like device to wear on the go and leave their phone at home.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Har nu skaffa mig en vanlig Galaxy Watch med förhoppning att det skulle vara fixat där.

Spotify Offline fungerar fint
Health fungerar fint.

Spotify + Health fungerar fortfarande inte bra. Musiken pausas vid varje kilometeravisering.
Det är lite bättre på GW då man "bara" behöver trycka på Play igen för att musiken skall börja spela, dock fortfarande drygt varje km.

Märkligt att en sådan här basic funktion inte fungerar out of the box

Behåller nog denna dock, så nu har jag en Samsung Gear Sport till salu