Anno 1800 byter till Epic Games Store – kan köpas på Steam fram till lansering

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

@Sjoooberg: Jag såg det på en annan sida redan i helgen / fredags (minns inte dagen). Så detta är inte aprilskämt.

Attans.

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem

Till de som undrar om prissättning av spel. Det är utvecklarna som bestämmer det och inte plattformen spelen säljs på.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Cenorida:

Du kan fortfarande köpa spelet på Uplay

Skickades från m.sweclockers.com

Nej tack, håller mig gärna så långt bort från Uplay som möjligt. Har det enbart installerat för att vissa Steam-spel fortfarande kräver det

Skrivet av Startrance:

Så länge du köper spelet på Steam innan deras release dag så kan du installera och spela spelet på Steam, eller om du inte vill spela på Epic Games Store så kan du köpa det på Uplay. Finns alltid möjligheter.

Nja, köper i princip aldrig spel till fullpris längre, så ett köp innan släpp känns inte särskilt troligt.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Nej tack, håller mig gärna så långt bort från Uplay som möjligt. Har det enbart installerat för att vissa Steam-spel fortfarande kräver det

Du hade dock ändå varit tvungen att installera Uplay ifall du köpt spelet via Steam.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Gillar konkurrens . behövs flera aktörer kontra steam . Om spelet släpps på bägge ställena hade folk köpt det på Steam .

Visa signatur

Dator 1 5800x 32 GB ram B550 plus TUF Kingston 3000 2048 GB EVO 870 QVO 4TB ASUS 370 ti TUF RM 750 X Corsair 4000D Airflow Noctua NH-D15S WIN 10 ASUS PG279Q skärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av ottoblom:

Gillar konkurrens . behövs flera aktörer kontra steam . Om spelet släpps på bägge ställena hade folk köpt det på Steam .

Så det som konsumenterna gillar är inte viktigt längre? Konsumenten kommer inte först? Ska man tvinga fram en förändring som kanske inte ens är bra?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sjoooberg:

Med tanke på vilken dag det är och all ilska kring tidigare liknande nyheter har jag svårt att tro att detta är sant.

Skickades från m.sweclockers.com

Det har stått så sen förra veckan
https://store.steampowered.com/search/?snr=1_4_4__12&term=Ann...

Notice: Sales of Anno 1800 will be discontinued on Steam after April 16th due to a publisher decision to make the game exclusive to another PC store.

The publisher has assured us that all prior sales of the game on Steam will be fulfilled on Steam, and Steam owners will be able to access the game and any future updates or DLC through Steam.

We apologize to Steam customers that were expecting it to be available for sale after the April 16th release date.

Permalänk
Avstängd

Är det bara jag som tror att detta beteende kommer att leda till fler pirater?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mike_SWE:

Är det bara jag som tror att detta beteende kommer att leda till fler pirater?

I teorin ja, men antalet som faktiskt gör det de säger (bojkott, pirata osv) är nog försvinnande liten ändå. Metro klarar sig ju galant utan Steam

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk
Medlem
Skrivet av ottoblom:

Gillar konkurrens . behövs flera aktörer kontra steam . Om spelet släpps på bägge ställena hade folk köpt det på Steam .

Skulle inte kalla detta för konkuerrens..
Känns mer som att Epic Games har blivit nya Nord Korea för PC Spel när man tvingar folk till något de inte vill.
Visst säkert inget fel på Epic Store när de fått fixat allt som står nedan i länken men innan dess så väntar jag och ser vad som händer.
https://trello.com/b/GXLc34hk/epic-games-store-roadmap

T.e.x finns ju folk som inte handlar på Lidl eller andra butiker utan handlar på Willys,ica,Coop endast..
Ska de då bli tvingade att handla på andra butiker bara för att den butiken vill det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

edit:
Det hade ju varit mer som om att ett spel BARA fungerar med grafikkort från Nvidia och inte ens går att köra med AMD/INTEL.

Det är någ bara en tidsfråga innan vi börja se det också.

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Cenorida:

Du hade dock ändå varit tvungen att installera Uplay ifall du köpt spelet via Steam.

Jupp, har det som sagt redan installerat.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Hoppas det blir bättre än Anno 2205. Vart det handlas är mindre viktigt.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem

Bryr mig inte nämnvärt, har inga problem med Epic Store.
Bättre att så stor del som möjligt av pengarna går till spelbolagen än att dessa går till mellanhänder. Långsiktigt innebär det bara fördelar för spelbranschen - fler och ännu bättre utvecklade spel, och i vissa fall billigare spel.
Att marknaden skulle bli segregerad som vissa hävdar tror jag inte på.

Anno 1800 ser så jäkla grymt ut förövrigt!

Permalänk

Utmärkt, Ubisoft. Valve behöver konkurrens. Bara jag kan spela de spel jag vill bryr jag mig inte om plattformen, men om det finns ett val ser jag hellre att mer pengar gå till utvecklarna. Jag tror knappast Ubisoft gråter sig till sömns för att en del tycker att sig har rätt till Steam-publicering av någon annans produkt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Sötast

Att man fortfarande ens skriver "öppen beta" två dagar innan releasedag.

Varför inte bara kalla det demo vilket alla redan vet att det är?

Permalänk
Medlem

Vad för mervärde ger EGS mig emot Steam? Steam så låter mig liveströmma, spela spel på Linux med Proton...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av NodCommander:

Vad för mervärde ger EGS mig emot Steam? Steam så låter mig liveströmma, spela spel på Linux med Proton...

Skickades från m.sweclockers.com

“EGS ger mer pengar till spelutvecklarna”

och

“dem bryter steams monopol, det är bra”

🙄

är väl det vanligaste du kommer höra.

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Medlem

@ExcZist: Fast då skulle dom inte överleva alltså på sikt är det bättre med 3-4 st för oss kunder

Visa signatur

Dator 1 5800x 32 GB ram B550 plus TUF Kingston 3000 2048 GB EVO 870 QVO 4TB ASUS 370 ti TUF RM 750 X Corsair 4000D Airflow Noctua NH-D15S WIN 10 ASUS PG279Q skärm

Permalänk
Medlem

Om Epic Store kommer bli en värdig konkurrent till Steam så ser jag inga problem med det här. Marknaden bör vara öppen för konkurrens, och det är den i princip inte så länge folk helt blint dyrkar Steam.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem

No cries, för mig har steam funkat sisådär på senaste tiden, lurar snarare på bojkott av game som inte utvecklar en egen mp lobby utan promt ska använda sig av steams sunkiga system som inte vart någe vidare senaste månaden, hela vän systemet har varigt buggat tidvis för mig och mina vänner, svårt att få in alla i samma game, alltid ngn som inte kan joina och vem som råkar ut för det helt random....

Permalänk
Medlem
Skrivet av TGO:

Man kan ju tycka det men eftersom det är exclusive till en store finns det inte mycket anledning till ett lägre pris när man kan maxa vinsten till investerare.

Tänker mig att om man betalar 12 % istället för 30% har man råd att gå ned i pris för att öka omsättningen i antal sålda produkter och ändå behålla en större del av kakan. Borde varit rimligt att man belönar sina användare på detta vis om man vill stälja användare från Steam och stjäla tillbaks en större kaka.. kanske tänker helt fel.. men skulle känts rimligt med en sådan logik..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vinolik:

Det finns ingen deal gällande Halo. Det är som som alla andra spel på Steam. Valve gjorde ingenting för att det skulle komma till Steam, Gabe bekräftade det per email

Skickades från m.sweclockers.com

+2 för att Valve inte ger igen!

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av L'ombra:

Om Epic Store kommer bli en värdig konkurrent till Steam så ser jag inga problem med det här. Marknaden bör vara öppen för konkurrens, och det är den i princip inte så länge folk helt blint dyrkar Steam.

Konkurrens har jag inga som helst problem med. Men jag kommer bojkotta EGS.

Finns några anledningar till det:
1. Horribelt sätt att skaffa sig exklusivitet.(Intel under tidigt 2000 tal någon?)
2. Säkerheten i platformen verkar helt horribel. Trådar om stulna konton osv. går att hitta lite överallt
3. Support från Epic Games för deras launcher har fått galet mycket kritik. Folk har fått sina konton stulna utan att få hjälp från dem.
4. Den "lilla" detaljen att det Kinesiska Tencent äger 40% i Epic Games.

Tencent är vad jag hört/läst en av de stora aktörerna bakom all censur i Kina. (Jag behöver ta mig tid att bekräfta detta för mig själv.)