AMD inviger Computex 2019 med nyheter om Ryzen 3000-serien, Epyc och Navi

Permalänk
Melding Plague

AMD inviger Computex 2019 med nyheter om Ryzen 3000-serien, Epyc och Navi

Som första företag att tala under invigningsceremonin av Computex 2019 är AMD med VD:n Lisa Su i spetsen, som ska dela med sig av nyheter om nästa generations datorprodukter.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Spännande, ser mycket fram emot detta! Hoppas AMD piskar Intel ännu mer!

Visa signatur

🡇

• R7 5800x3D • Sapphire Radeon RX 7900 XT •

Permalänk
Medlem

Håller tummarna på att Ryzen 3000 spöar fingrarna på 9900k

Permalänk

Ryzen 3000 är min planerade upgradering från 2500k, hoppas den levererar

Permalänk
Medlem

Detta är min kommande dator så hoppas det levererar. Blir Både Amd Cpu och Gpu i mitt nya system.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem

Bara 2 månader kvar nu gott folk!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Blir säkert intressant att se vad som kommer fram från AMD.
Men innan det så kommer man att sönderhypa allt med AMD tyvärr.
Det ska typ leverera i prestanda som konkurrenterna till typ halva priset annars så......

Permalänk
Avstängd

Deras cpuer tror jag starkt på.
Deras gpuer tror jag mindre på.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Hjälpsam

Åh Lisa!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mange43:

Deras cpuer tror jag starkt på.
Deras gpuer tror jag mindre på.

Jag tror på Navi, eller ja...vill tro på Navi.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Jag hoppas att AMD lanserar en Ryzen APU med Navi men den kommer kanske inte under detta år.

Visa signatur

janee

Permalänk
Medlem

Hoppas på en riktig pärla nu!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Dags för hypen att börja då.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem

Jag hoppas att 3000 kommer nära 9900k i singeltråd, då blir det ett köp. Börjar bli dags att köpa på sig alla datordelar nu förutom processor och moderkort inför vad siffrorna säger.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

hoppas på att 3000 serien får lika eller bättre spelprestanda som Intel. Då blir den det självklara valet för stora massan. Navi.... ja man hoppas ju!, de senaste lanseringarna har ju tyvär varit en fruktansvärd besvikelse

Permalänk
Medlem

Nedräkningen har börjat då ser mycket fram emot detta.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Medlem

Nya Ryzen blir en perfekt ersättare till min Phenom 2 X4 955, lagom till dess tioårskalas!
Gamla Bettan blev nämligen nyligen totaldissad för första gången när Apex skulle startas, då CPU:n tydligen var för gammal och ej stöds

Permalänk
Medlem

Hoppas Navi får konsollerna göra ett rejält grafiklyft för då blir det bra för alla, bättre grafik på pc osv

Permalänk
Inaktiv

Hoppas det blir bättre spelprestanda än 6700k, då kan det bli köp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av naikon:

Nya Ryzen blir en perfekt ersättare till min Phenom 2 X4 955, lagom till dess tioårskalas!
Gamla Bettan blev nämligen nyligen totaldissad för första gången när Apex skulle startas, då CPU:n tydligen var för gammal och ej stöds

Är inte Phenom 955 i ålder med I7 920?
Om inte 955 stöds så borde inte min gamla 965BE eller "i7 920 som jag spelat apex med" heller göra det

Permalänk
Medlem

Ryzen har jag stora förhoppningar på

Navi har jag 0 men de får gärna överraska mig

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Spännande, hoppas på bra renderingsprestanda

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

/David

Permalänk
Medlem

Jag funderar starkt på att gå ifrån 6700K -> Ryzen 3XXX med minst åtta kärnor och gärna med APU. Men framförallt ser jag framemot ett energieffektivt Navi-baserat grafikkort för att köra Folding@Home på.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag hoppas på prestanda liknande Intels i9 9900K men betydligt svalare och att den drar betydligt mindre effekt pga 7nm tekniken och roligt att se att AMD är först på krympningen sedan evigheter.

Har inte varit så här hypad på en AMD Cpu sedan Athlon serien.

Navi har jag inga förhoppningar på för att det stannar kvar på GNC men förhoppningsvis är dom prisvärda och räknar inte med att dessa ska utmana på prestanda segmentet men ändå inte där den stora massan köper grafikort.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: Nzxt-X52 Kraken Minnen Gskill Trident Z 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort: MSI Rtx 2070 Super Ventus Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Vasa1:

Jag funderar starkt på att gå ifrån 6700K -> Ryzen 3XXX med minst åtta kärnor och gärna med APU. Men framförallt ser jag framemot ett energieffektivt Navi-baserat grafikkort för att köra Folding@Home på.

Skickades från m.sweclockers.com

Samma uppgradering jag själv funderar på med mitt 6700K-baserade system. Ryzen 3700 eller högre som ersättare i mitt fall. Minst 8-kärnig men gärna 12-kärnig. Har uppgraderingsbudgeten kvar från förra året så blir nog att passa på med lite färskt NVMe samt mer påkostat moderkort med om det vill sig väl.

Permalänk
Medlem

Gött med lite officiell information äntligen

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thomson:

Blir säkert intressant att se vad som kommer fram från AMD.
Men innan det så kommer man att sönderhypa allt med AMD tyvärr.
Det ska typ leverera i prestanda som konkurrenterna till typ halva priset annars så......

Detta som jag också reagerat på i trådarna här på Sweclockers att folk tror att Zen 2 ska krossa i9 9900K men kosta max som dagens Ryzen 2700X med 12 Kärnor/24 trådar och bost frekvens på 5 Ghz.

Lyckas AMD få fram en sådan CPU kommer dom självklart ta betalt för produkten för dom är endå ett företag med Aktieägare som vill maximera sin vinst.

Men jag är beredd att betala för det bästa på marknaden och vet att många är det också på detta forum.

Så bara hoppas nu att Zen 2 leverar ska bli riktigt kul att se prestanda siffror när dom dyker upp.

Även nyfiken vad X570 moderkorten kommer tillföra i funktioner.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: Nzxt-X52 Kraken Minnen Gskill Trident Z 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort: MSI Rtx 2070 Super Ventus Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Detta som jag också reagerat på i trådarna här på Sweclockers att folk tror att Zen 2 ska krossa i9 9900K men kosta max som dagens Ryzen 2700X med 12 Kärnor/24 trådar och bost frekvens på 5 Ghz.

Lyckas AMD få fram en sådan CPU kommer dom självklart ta betalt för produkten för dom är endå ett företag med Aktieägare som vill maximera sin vinst.

Men jag är beredd att betala för det bästa på marknaden och vet att många är det också på detta forum.

Så bara hoppas nu att Zen 2 leverar ska bli riktigt kul att se prestanda siffror när dom dyker upp.

Även nyfiken vad X570 moderkorten kommer tillföra i funktioner.

Bra skrivet
Håller helt med dig

Permalänk
Medlem

Väntar till 3000 serien kommer, så jag kan pensionera min 4790K :D:D:

Visa signatur

Chassi Fractal design R6 USB C, Skärm LG UltraGear 38GN950 38" Moderkort ASUS ROG STRIX X570-E GAMING CPU 5800X3D RAM G.Skill 4x8 DDR4 3600MHz CL16 Ripjaws SSD 1 Samsung 970 EVO Plus 250GB SSD 2 CRUCIAL MX500 2TB. SSD 3 WD SN770 2TB,SSD 4 SAMSUNG 970EVO 512GB, GPU Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB AORUS XTREME NON LHR. Nätagg Corsair RM1000x.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jonas79:

Detta som jag också reagerat på i trådarna här på Sweclockers att folk tror att Zen 2 ska krossa i9 9900K men kosta max som dagens Ryzen 2700X med 12 Kärnor/24 trådar och bost frekvens på 5 Ghz.

Lyckas AMD få fram en sådan CPU kommer dom självklart ta betalt för produkten för dom är endå ett företag med Aktieägare som vill maximera sin vinst.

Men jag är beredd att betala för det bästa på marknaden och vet att många är det också på detta forum.

Så bara hoppas nu att Zen 2 leverar ska bli riktigt kul att se prestanda siffror när dom dyker upp.

Även nyfiken vad X570 moderkorten kommer tillföra i funktioner.

Exakt, och sen är det så tråkigt att läsa när samma användare är missnöjda att den inte slog 9900k i spel prestanda och ventilerar sig för det.